Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά Ακινήτων

Μεγαλώνει το απόθεμα και μακραίνει η ανάκαμψη

Τελικά , το απόθεμα των αδιάθετων κατοικίων θα αποτέλεσει το μεγαλύτερο βαρίδι για την ανάκαμψη της αγοράς κατοικίας, καθώς την τελευταία διετία όχι μόνο δεν περιορίζεται αλλά μέρα με την μέρα αυξάνεται. Στην πραγματικότητα, η απορρόφηση συναρτάται απο τρείς παράγοντες:

-απο την ροή τροφοδότησης της αγοράς με νέες κατοικίες

-απο την εξέλιξη των συναλλαγών

-απο την προσφορά μεταχειρισμένων διαμερισμάτων και τις προτιμήσεις των υποψήφιων αγοραστών.

Η πορεία της προσφοράς νέων κατοικιών παρά το γεγονός ότι καταγράφει πτώση δεν μηδενίζεται. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νέων κατοικιών που εισέρχονται προς πώληση στην αγορά να μειώνεται αλλά παρόλα αυτά δεν παύει να είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες. Για φέτος εκτιμάται ότι σε φάση διάθεσης θα εισέλθουν άνω των 55.000 κατοικιών. Αυτό πρακτικά οδηγεί , στην παρούσα συγκυρία σε αύξηση των αδιάθετων κατοικιών. Προκειμένου να απορροφηθεί το απόθεμα αυτό θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον κατα 50% ο ρυθμός των μεταβιβάσεων. Στην αγορά όμως παρατηρείται πτώση κατά 50-60% σε σύγκριση με το 2007. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν η αγορά εξακολουθήσει να καταγράφει τους σημερινούς ρυθμούς μεταβολής των αγοραπωλησιών τότε για να απορροφηθεί το απόθεμα στην καλύτερη περίπτωση απαιτέίται μία τριέτία και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των μεταχειρισμένων κατοικιών θα παραμείνει περίπου στα σημερινά επίπεδα .

Όμως στην αγορά καταγράφεται αύξηση του αριθμού των προσφερόμενων για πώληση μεταχειρισμένων κατοικιών με παράλληλη πτώση των τιμών τους γεγονός που τις καθιστά πιό ελκυστικές για τους υποψήφιους αγοραστές. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα σημαντική είναι και η χωροταξική κατανομή του αποθέματος κατοικιών. Απο τα στοιχεία προκύπτει ότι ιδιαίτερα υψηλή συσσώρευση καταγράφεται στις αγορές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής , στην Δυτική Θεσσαλονίκη καθώς και σε περιφερειακές αγορές μεγάλων αστικών κέντρων της περιφέρείας. Η διαπίστωση αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι στις συγκεκριμένες αγορές η ανάκαμψη θα σημειωθεί σε δεύτερη φάση αφού θα έχει προηγηθεί η αγορά ωρίμων περιοχών με περιορισμένο απόθεμα νέων κατοικιών.

ΘΡΙΑΣΙΟ : Χρηματοδότηση "πακετο" με τις συμβάσεις παραχώρησης

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής 2000-2006, στο πλαίσιο της απόφασης Ε(2001)1252 της 20ής Ιουνίου 2001, όπως τροποποιήθηκε από τις αποφάσεις Ε(2006) 3785 της 16ης Αυγούστου 2006 και Ε(2009)1619 της 4ης Μαρτίου 2009. Οι προαναφερόμενες αποφάσεις καθορίζουν τον συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό του έργου σε 143 εκατ. ευρώ, τη συνδρομή του Ταμείου Συνοχής σε 71 495 710,00 ευρώ και το ποσοστό συγχρηματοδότησης σε 50 %. Μέχρι σήμερα το έργο έχει απορροφήσει το 80 % της συνδρομής της ΕΕ, ήτοι 57 196 568,00 ευρώ, και εξακολουθεί να είναι υπό υλοποίηση, δεδομένου ότι η περίοδος επιλεξιμότητας διαρκεί έως το τέλος του 2010. Το κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων ή εμπορευματικό κέντρο δεν χρηματοδοτείται από την ΕΕ, αλλά συνιστά ειδικό όρο της απόφασης Ε(2001) 569 της 21ης Μαρτίου 2001, όπως τροποποιήθηκε από τις αποφάσεις Ε(2006) 5744 της 23ης Νοεμβρίου 2006 και Ε(2010)1357 της 15ης Μαρτίου 2010, οι οποίες αναφέρονται στο έργο «Κατασκευή συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο, φάση Α και Β». Το άρθρο 1 σημείο 2 της απόφασης Ε(2010)1357 προβλέπει ότι: «οι δαπάνες σχετικές με τις σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές που σχετίζονται άμεσα με τη δημιουργία και λειτουργία του ιδιωτικού Εμπορευματικού Κέντρου είναι επιλέξιμες μόνο εάν κατά την αποπληρωμή του έργου το ιδιωτικό Εμπορευματικό Κέντρο έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί βάσει μιας ή περισσότερων συμβάσεων παραχώρησης». Το προαναφερόμενο έργο είναι επίσης σε φάση υλοποίησης και, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει λάβει η Επιτροπή, ο εν λόγω όρος δεν πληρούται ακόμη. Μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές δεν έχουν απευθυνθεί στην Επιτροπή για το θέμα της ενδεχόμενης ιδιωτικοποίησης της χρήσης της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο. Γενικά, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1164/94 του Συμβουλίου(1) καθορίζει τις υποχρεώσεις ενός κράτους μέλους που απορρέουν από τη συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής. Μία από τις υποχρεώσεις είναι να υποβάλει στην Επιτροπή την τελική έκθεση μετά την ολοκλήρωση του έργου. Η έκθεση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει ιδίως τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η διαχείριση του έργου και, για τα έργα που αποφέρουν έσοδα, επιβεβαίωση των οικονομικών προβλέψεων σχετικά με το κόστος λειτουργίας και τα προβλεπόμενα έσοδα. Σε περίπτωση που αυτά υπερβαίνουν τις αρχικές προβλέψεις, η Επιτροπή μπορεί να προσαρμόσει τη συνδρομή της, η οποία, κατά γενικό κανόνα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50 % του συνολικού επιλέξιμου κόστους στα κράτη μέλη που καλύπτονται από το Ταμείο Συνοχής. Σε κάθε περίπτωση, η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής γι’ αυτό το έργο καθορίστηκε στο 50 % του συνολικού επιλέξιμου κόστους.

Επτά θέσεις έχασε η Ερμού λόγω κρίσης

Κατά 15 % μειώθηκαν τα ενοίκια των καταστημάτων στην Ερμού την περασμένη χρονιά, με αποτέλεσμα να χάσει 7 θέσεις στην κατάταξη των πιο ακριβών εμπορικών δρόμων του κόσμου. Ανάλογη τύχη είχε και η Grafton Street στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, που έπεσε από την 8η στην 13η θέση. Αντίθετα στην 5η λεωφόρο της Ν. Υόρκης, που παραμένει ο ακριβότερος εμπορικός δρόμος του κόσμου εδώ και 89 χρόνια, τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 23,5 %.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα  Main Streets Across the World της Cushman & Wakefield, που παρακολουθεί τα ενοίκια σε 269 εμπορικούς δρόμους από 59 χώρες και δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:
•Η 5η Λεωφόρος στη Νέα Υόρκη παραμένει η ακριβότερη διεύθυνση στον χώρο των καταστημάτων εδώ και 89 έτη
•Η New Bond Street στο Λονδίνο προπορεύεται της Avenue des Champs-Elysées στο Παρίσι και θεωρείται ο ακριβότερος Ευρωπαϊκός δρόμος
•Η Causeway Bay στο Χονγκ Κονγκ εξακολουθεί να είναι ο ακριβότερος δρόμος στην Ασία
-Οι περισσότερες αγορές παρέμειναν ανθεκτικές τους τελευταίους 12 μήνες, με τη Λατινική Αμερική και την Ασία να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση. Πάνω από δύο τρίτα (66%) από τις 59 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν στα ενοίκια των κεντρικών θέσεων σταθεροποίηση ή αύξηση. Τα αποτελέσματα είναι ποιο αισιόδοξα από το 2009 όπου παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη πτώση ενοικίων παγκοσμίως τα τελευταία 25 έτη.
-Στην 5η Λεωφορο της Νέας Υόρκης τα ενοίκια αυξήθηκαν 23,5% ενώ η Causeway Bay στο Χονγκ Κονγκ έρχεται δεύτερη. Η New Bond Street στο Λονδίνο ξεπέρασε την Champs-Elysées στο Παρίσι στην οποία τα ενοίκια παρουσίασαν μείωση 9,5% .
-Οι αναδυόμενες αγορές είχαν μεγάλη απόδοση εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού και της ζήτησης από διεθνείς εμπόρους. Η οδός Haddock Lobo στο Sao Paulo της Βραζιλίας είχε την μεγαλύτερη αύξηση με τα ενοίκια να έχουν αυξηθεί 92%. Η οδούς Ginza στο Τόκυο της Ιαπωνίας ανέβηκε από την 5η στη 3η θέση ενώ η Myeongdong στη Σεούλ της Νότιας Κορέας ανέβηκε 3 θέσεις από την 11η στην 8η.  
-Από όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές η New Bond Street στο Λονδίνο παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 19,4%. Στην αντίστοιχη θέση στην Ασία βρίσκεται η οδός Linking με αύξηση33%. Η μεγαλύτερη πτώση σε εμπορικό δρόμο  παγκοσμίως συνέβη στη Βουλγαρία όπου τα ενοίκια στην Alexander Batenbeg επεσαν 50%.
-Τα ενοίκια μειώθηκαν μέσο όρο στην Ευρώπη περι το 4,5%. Η Grafton Street στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας έπεσε από την 8η στην 13η θέση ενώ η οδός Ερμού στην Αθήνα έπεσε 7 θέσεις και ποσοστό περί το  15,4%.
-Αυτή τη χρονιά τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν καθαρή πόλωση ,μεταξύ κεντρικών και περιφερειακών αγορών. Οι λιγότερο εμπορικές θέσεις επηρεάστηκαν πολύ περισσότερο από τις κεντρικές ενώ οι έμποροι έκλεισαν μη κερδοφόρα καταστήματα.
Συνημμένη η λίστα με τους δέκα ακριβότερους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.

Οικόπεδα τα στρατόπεδα;

Με οικοπεδοποίηση απειλούνται οι χώροι στα πρώην στρατόπεδα που βρίσκονται μέσα στις πόλεις όπως το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Αυτό τόνισε σε παρέμβασή του στο ευρωκοινοβούλιο ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. Μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων αναφέρθηκε στο δραματικό έλλειμμα ελεύθερων χώρων και πρασίνου στη χώρα μας, έλλειμμα που επιβάλλει να διατεθεί τουλάχιστον η υπάρχουσα δημόσια γη για πράσινο και κοινόχρηστους χώρους. Αντίθετα, το Μνημόνιο της ελληνικής κυβέρνησης με την Κομισιόν και το Δ.Ν.Τ προβλέπει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με στόχο την αποπληρωμή του χρέους, πολιτική που απειλεί να οδηγήσει σε εκτεταμένες οικοπεδοποιήσεις. Στο στόχαστρο βρίσκονται χώροι όπως το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού αλλά και τα εκατοντάδες στρατόπεδα που βρίσκονται μέσα στις πόλεις. Από τα 9 τ.μ. πρασίνου που απαιτεί ανά κάτοικο ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, η Αθήνα διαθέτει μόλις 2,6 τ.μ. και η Θεσσαλονίκη ακόμη λιγότερα, ενώ στα ίδια επίπεδα βρίσκονται και οι περισσότερες ελληνικές πόλεις. Η οικοπεδοποίηση δημόσιων εκτάσεων θα αποκλείσει κάθε προοπτική για βελτίωση της κατάστασης ακόμη και στο απώτερο μέλλον. Χαρακτηριστικό είναι πάντως ότι και η Νέα Δημοκρατία, που καταγγέλλει συστηματικά το Μνημόνιο, προβάλλει με έμφαση την εκποίηση ακινήτων του Δημοσίου ως "λύση" για… να μην περικοπούν οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων. Όπως τόνισε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος στην ομιλία του, "αν οι περιορισμένες εφεδρείες δημόσιας γης διατεθούν τελικά για στόχους αποπληρωμής του χρέους, το περιβαλλοντικό ισοζύγιο των ελληνικών πόλεων θα επιβαρυνθεί δραματικά, υποθηκεύοντας αμετάκλητα και το μέλλον των επόμενων γενεών. Όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές πολιτικές για το αστικό περιβάλλον, αναιρούνται από 5 μόνο λέξεις ενός εγγράφου που επιβάλλεται σε χώρα μέλος από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μπορούν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να δεχθούν κάτι τέτοιο;"

Μητροπόλεως : Προίκα 50.000 μαθητών

Αλλάζει η χαρακτήρα η Μητροπόλεως . Ετσι απο ένας απο τους σημαντικότερους εμπορικούς δρόμους της ΑΘήνας των προηγούμενων δεκαετιών μετατρέπεται σε δρόμο με έντονη τραπεζική και πνευματική δραστηριότητα. Το τελευταίο επεισόδιο στο σήριαλ της μετατροπής του προφιλ του δρόμου γράφηκε με την συμφωνία εγκατάστασης του θεατρικού Μουσείου.Το Θεατρικό Μουσείο της Αθήνας , μετά τη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, εγκαθίσταται με δεκαετή χρήση στο νεοκλασικο κτίριο που πρόσφατα αγόρασε ο δήμος και βρίσκεται κοντά στην Μητρόπολη. Σημειωνεται ότι το Μουσείο επισκέπτονται τουλάχιστον 50.000 μαθητές κατ’ έτος ενώ κατ’ ελάχιστον 90 διδακτορικές εργασίες ολοκληρώνονται με την αξιοποίηση της βιβλιοθήκης και του υλικού του”. Το Μουσείο διαθέτει βιβλία με θέμα το θέατρο από το 1740, ενώ έχει σε ψηφιακή μορφή αποκόμματα για τις ελληνικές θεατρικές παραστάσεις από το 1901 έως και σήμερα. Παράλληλα διαθέτει 30 καμαρίνια ηθοποιών (από το καμαρίνι του Βεάκη μέχρι εκείνο της Καρέζη) σε εξαιρετική μορφή , που είναι μικροί χώροι γεμάτοι από τη φιλοσοφία του θεάτρου. Μέσα σε αυτό το κτίριο θα γίνονται θεατρικές και κινηματογραφικές δραστηριότητες.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki