Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Οι καλύτερες πόλεις

Το Βανκούβερ του Καναδά για πέμπτο συνεχόμενο χρόνο είναι η καλύτερη πόλη για να ζεί κανείς. Στη σχετική λίστα που προέκυψε από την ετήσια έρευνα του Εκόνομιστ, σε σύγκριση με το 2010 έχουν επέλθει μικρές μεταβολές που αφορούν ως επί το πλείστον σε ανακατατάξεις μεταξύ των ίδιων πόλεων. Φυσικά η Αθήνα δεν περιλαμβανεται στις "ανθρώπινες πόλεις." Το Βανκούβερ πήρε βαθμολογία 98% -την ίδια με το 2010- σε ένα συνδυασμό παραγόντων όπως η σταθερότητα, η δημόσια υγεία, η κουλτούρα και το περιβάλλον και η εκπαίδευση. Στις πρώτες δέκα θέσεις βρίσκονται τέσσερις πόλεις του Καναδά, τέσσερις από την Αυστραλία ενώ η Ευρώπη εκπροσωπείται από τη Βιέννη στη τρίτη θέση και το Ελσίνκι στην έκτη. Κορυφαία πόλη των ΗΠΑ, αναδείχθηκε το Πιτσμπουργκ στην 29η θέση παγκοσμίως, ενώ η Νέα Υόρκη είναι στην 56η θέση. Από τις ασιάτικες πόλεις, η Οσάκα βρέθηκε στη θέση 12 και το Τόκιο στην 18η θέση. Το Λονδίνο ανέβηκε ελαφρώς στην 53η θέση, ενώ το Παρίσι βρίσκεται σαφώς ψηλότερα στην 16η. Η χειρότερη πόλη να ζει κανείς με βαθμολογία 37,5% σύμφωνα με την έρευνα είναι η πρωτεύουσα της Ζιμπάμπουε, Χαράρε.

Σαντορίνη: Σήμα κινδύνου

Σήμα κινδύνου εκπέμπει ο Συνήγορος του Πολίτη για τις επιπτώσεις από το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη, κάνοντας λόγο για αδράνεια των αρμοδίων φορέων. Σε πόρισμά του επισημαίνει πως τέσσερα χρόνια μετά «δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα ολοκληρωμένη εκτίμηση του ενδεχόμενου περιβαλλοντικού κινδύνου από την μακρόχρονη παραμονή του ναυαγίου στο βυθό της Καλντέρας». Παρά τη διαπίστωση πως «μια υπολογίσιμη ποσότητα καυσίμων και λοιπών ρυπογόνων ουσιών παραμένει στο ναυάγιο, είτε εντός των δεξαμενών του πλοίου είτε εγκλωβισμένη σε άλλους χώρους», τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρεία όσο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Θαλασσίων Υποθέσεων δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο. Από το 2008, με επιστολή του ο Συνήγορος του Πολίτη υπογράμμιζε πως για τη διασφάλιση της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος έπρεπε να προχωρήσει η απάντληση των ρυπογόνων ουσιών και τόνιζε ότι «θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η αναγκαιότητα ανέλκυσης του ναυαγίου». Παράλληλα, με δεδομένες τις τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες ανέλκυσης, η ανεξάρτητη Αρχή επεσήμαινε πως πρέπει να ανατεθεί ειδική περιβαλλοντική μελέτη στο ΕΛΚΕΘΕ ή σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Στόχος μιας τέτοιας μελέτης είναι -όπως αναφέρει- η εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου από την παραμονή του ναυαγίου στην περιοχή, με γνώμονα την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της βιώσιμης οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης του νησιού. Εκτός από την ειδική περιβαλλοντική μελέτη, ο Συνήγορος προτείνει να εκπονηθεί και τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης καθώς επισημαίνεται πως «η συνεχής παρακολούθηση των παραμέτρων του θαλασσίου περιβάλλοντος που γίνεται μέχρι σήμερα δεν εξασφαλίζει την προστασία του οικοσυστήματος σε περίπτωσης αιφνίδιας διαρροής ρύπων, χωρίς την ύπαρξη ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης». Κρίσιμη παράμετρο χαρακτηρίζει η ανεξάρτητη Αρχή και τον χαρακτηρισμό του ναυαγίου ως «απόβλητο», με τις ενέργειες που θα συνεπαγόταν η αντιμετώπισή του. Ειδικότερα το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ έκρινε τον Απρίλιο του 2009 πως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως απόβλητο πριν την ανέλκυσή του, παρά την αντίθετη άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Κομισιόν σύμφωνα με την οποία «το πλοίο εάν δεν ανελκυθεί και παραμείνει ως έχει, θα θεωρηθεί απόβλητο λαμβάνοντας υπόψη τον κίνδυνο πιθανής υποβάθμισης του περιβάλλοντος που μπορεί να προκαλέσει». Στο πόρισμά του και στο πλαίσιο ευρύτερων νομοθετικών ρυθμίσεων, ο Συνήγορος ζητά να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε σε περιπτώσεις ναυαγίων να συντάσσονται υποχρεωτικά ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, που θα αναλύουν τους ενδεχόμενους περιβαλλοντικούς κινδύνους, ενώ προτείνει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες αντιμετώπισης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγια από τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία στις κεντρικές υπηρεσίες των αρμόδιων υπουργείων ή στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.

Ημιυπαίθριοι: Παίζει παράταση

Το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για τις δηλώσεις που αφορούν στους ημιυπαίθριους εξετάζει το αρμόδιο υπουργείο. Παράλληλα αποκλείεται η δυνατότητα αναδρομικής επιβολής τελών για τους τακτοποιημένους ημιυπαίθριους χώρους, με σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για ψήφιση από τη Βουλή. Με τη νομοθετική ρύθμιση αντιμετωπίζεται οριστικά το ζήτημα που ανέκυψε σχετικά με τα δημοτικά τέλη στο πλαίσιο της διαδικασίας τακτοποίησης των ημιυπαίθριων χώρων, εξαιτίας της εγκυκλίου που εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα ο υφυπουργός Εσωτερικών Γ. Ντόλιος και την οποία υποχρεώθηκε να ανακαλέσει την επομένη έπειτα από εντολή του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.

Οικονομια 500 εκατ. ευρώ

Υπέρογκη σπατάλη για τη θέρμανση των κατοικιών καταγράφεται στη χώρα μας, καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει τρεις φορές μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας για το σκοπό αυτό, σε σχέση με τη Φινλανδία, υπό ομογενοποιημένες κλιματικές συνθήκες. Παράλληλα οι ετήσιες ενεργειακές δαπάνες των δημοσίων κτηρίων ξεπερνούν τα 450 εκατ. ενώ η Ελλάδα δαπανά κάθε χρόνο για εισαγωγή πετρελαίου θέρμανσης περίπου 2 δισ. ευρώ. Επομένως με μια ρεαλιστική εξοικονόμηση της τάξης του 20% - 25% στη θέρμανση, μέσω της υλοποίησης δράσεων θερμομόνωσης, θα προέκυπτε εξοικονόμηση 500 εκατ. κάθε χρόνο. Ακόμη το 89% των κτηρίων στη χώρα μας έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1980, χρονιά ισχύος του Κανονισμού Θερμομόνωσης. Έτσι 3.700.000 κτήρια είναι θερμικά απροστάτευτα και άρα ενεργοβόρα και μόνο με τη θερμομόνωσή τους εξοικονομείται ενέργεια κατά περίπου 40%.

Αλλαγές σε δόμηση και άδειες

Αλλαγές στον χωροταξικό σχεδιασμό με περιορισμούς στην δόμηση προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με πληροφορίες πέραν της νοµοθετικής πρωτοβουλίας για τη βιοποικιλότητα και τις περιοχές Natura δροµολογούνται οι αλλαγές μέ την εκπόνηση µελετών που θα καλύπτουν όλη την επικράτεια και θα έχουν στόχο να θεσπίσουν ορθολογικούς χωροταξικούς κανόνες στις 13 περιφέρειες της χώρας, αλλά και τη θέσπιση ειδικών µορφολογικών κανόνων δόµησης για κάθε περιοχή της Ελλάδας. Παράλληλα προωθούνται αλλαγές και στην έκδοση των οικοδομικών αδειών. Οι αρμόδιοι του υπουργείου λένε ότι η στόχευση είναι αλλαγές που θα εστιάζονται στο χρονοβόρο τρόπο έκδοσης. Το υπουργείο επεξεργάζεται και σύντοµα θα παρουσιάσει τις αλλαγές αυτές οι οποίες θα αφορούν όχι μόνο ένα νέο τρόπο έκδοσης των οικονομικών αδειών που θα κινείται προς την κατεύθυνση της απλούστευσης και της επιτάχυνσης των διαδικασιών. Βασική αρχή είναι ο διαχωρισµός του εγκριτικού έργου από το εποπτικό. Θα προβλέπεται επίσης η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών και στοιχείων και επικοινωνίας των πολιτών και των µηχανικών µε τα γραφεία πολεοδοµίας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki