Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Ο παράδεισος και η κόλαση

Το Βανκούβερ ήταν και παραμένει η καλύτερη πόλη στον κόσμο για να ζει κανείς, σύμφωνα με έρευνα που διεξάγεται κάθε χρόνο ανάμεσα σε 140 πόλεις του πλανήτη για λογαριασμό του βρετανικού περιοδικού «Economist». Τη δεύτερη και τρίτη θέση καταλαμβάνουν η Μελβούρνη και η Βιέννη, ενώ δύο ακόμη καναδικές πόλεις, το Τορόντο και το Κάλγκαρι, βρίσκονται στην κορυφαία πεντάδα. Για άλλη μία χρονιά στην τελευταία θέση της κατάταξης βρίσκεται η Χαράρε, στη Ζιμπάμπουε. Με μια βαθμολογία που βρίσκεται οριακά πάνω από τα επίπεδα βιωσιμότητας (81,2% με άριστα το 100), η Αθήνα κατατάσσεται και φέτος στην 63η θέση, μόλις μία θέση πάνω από το Σαντιάγο, στη Χιλή. Παράγοντες που συνδέονται με το χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης και σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, ειδικότερα σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο, ανακηρύσσουν την Αθήνα ως την πόλη με τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης στη Δυτική Ευρώπη. Το Βανκούβερ, που παραμένει στην κορυφή από το 2007, απέσπασε βαθμολογία 98% στους 30 δείκτες των πέντε κατηγοριών που διαμορφώνουν την τελική βαθμολογία και αφορούν τη σταθερότητα, την ιατρική περίθαλψη, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την εκπαίδευση, αφού διατήρησε σταθερές τις επιδόσεις του συγκριτικά με πέρσι. Οι κορυφαίες δέκα πόλεις καταλαμβάνουν τις ίδιες θέσεις με πέρυσι, με εξαίρεση τη Μελβούρνη και τη Βιέννη, οι οποίες αντάλλαξαν θέσεις. Στις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας κυριαρχούν πόλεις της Αυστραλίας, με εξαίρεση το Ελσίνκι στη Φινλανδία που ταξινομείται στην έκτη θέση, και το Οκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, που καταλαμβάνει τη δέκατη. Για ακόμη μία χρονιά οι πόλεις της Αφρικής και της Ασίας βρίσκονται στην τελευταία δεκάδα. Εξαίρεση αποτελεί η πόλη του Κατμαντού στο Νεπάλ, που κατάφερε να ξεφύγει από την όγδοη χειρότερη θέση που βρισκόταν το 2010 και να δραπετεύσει από την τελευταία δεκάδα. Ωστόσο, τις πιο κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης στην Ασία έχει η Οζάκα στην Ιαπωνία (12η θέση), το Τόκιο (18η), το Χονγκ Κονγκ (31η), ενώ το Πεκίνο, η πρωτεύουσα της πιο πυκνοκατοικημένης χώρας του κόσμου και της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας, βρίσκεται στην 72η. Το Πίτσμπουργκ ταξινομείται ως η κορυφαία πόλη στις Ηνωμένες Πολιτείες (29η θέση) και ακολουθούν η Χονολουλού (30η), το Λος Αντζελες (44η) και η Νέα Υόρκη (56η). Oι σχετικά αραιοκατοικημένες πόλεις μεσαίου μεγέθους στα ανεπτυγμένα κράτη με σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού τείνουν να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, καθώς διαθέτουν όλες τις παροχές σε επίπεδο πολιτισμού και υποδομών, καθώς και λιγότερα προβλήματα που προκαλούνται από την εγκληματικότητα ή το συνωστισμό. Εκτός από τη Βιέννη, που εκτοπίστηκε από τη Μελβούρνη, από τη δεύτερη θέση της κατάταξης στην τρίτη, σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες πόλεις της μυτικής Ευρώπης θεωρούνται ιδανικές για να ζει κανείς, καθώς κατά μέσο όρο συγκεντρώνουν βαθμολογία μεγαλύτερη του 90%. Το Λονδίνο, που θα φιλοξενήσει του χρόνου τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σημείωσε πολύ μικρή πρόοδο ανεβαίνοντας μία θέση (από την 54η πέρσι στην 53η φέτος), ενώ το Παρίσι κατέλαβε την 16η θέση. Οι σχετικά αραιοκατοικημένες πόλεις μεσαίου μεγέθους στα ανεπτυγμένα κράτη με σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού τείνουν να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, καθώς διαθέτουν όλες τις παροχές σε επίπεδο πολιτισμού και υποδομών Οι πόλεις που καταλαμβάνουν τις καλύτερες θέσεις σε ό,τι αφορά τις συνθήκες διαβίωσης είναι συνήθως μεσαίου μεγέθους στις πλουσιότερες χώρες με μια σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού. Επτά από τις κορυφαίες 10 πόλεις βρίσκονται στην Αυστραλία και τον Καναδά, όπου η πυκνότητα του πληθυσμού είναι 2,88 και 3,40 κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο αντίστοιχα. Συγκριτικά, ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 45,65 κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και ο αμερικανικός μέσος όρος 32.

ΑΘΗΝΑ: Μία αφόρητη πόλη

Το Βανκούβερ ήταν και παραμένει η καλύτερη πόλη στον κόσμο για να ζει κανείς, σύμφωνα με έρευνα που διεξάγεται κάθε χρόνο ανάμεσα σε 140 πόλεις του πλανήτη για λογαριασμό του βρετανικού περιοδικού «Economist». Τη δεύτερη και τρίτη θέση καταλαμβάνουν η Μελβούρνη και η Βιέννη, ενώ δύο ακόμη καναδικές πόλεις, το Τορόντο και το Κάλγκαρι, βρίσκονται στην κορυφαία πεντάδα. Για άλλη μία χρονιά στην τελευταία θέση της κατάταξης βρίσκεται η Χαράρε, στη Ζιμπάμπουε. Με μια βαθμολογία που βρίσκεται οριακά πάνω από τα επίπεδα βιωσιμότητας (81,2% με άριστα το 100), η Αθήνα κατατάσσεται και φέτος στην 63η θέση, μόλις μία θέση πάνω από το Σαντιάγο, στη Χιλή. Παράγοντες που συνδέονται με το χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης και σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, ειδικότερα σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο, ανακηρύσσουν την Αθήνα ως την πόλη με τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης στη Δυτική Ευρώπη. Το Βανκούβερ, που παραμένει στην κορυφή από το 2007, απέσπασε βαθμολογία 98% στους 30 δείκτες των πέντε κατηγοριών που διαμορφώνουν την τελική βαθμολογία και αφορούν τη σταθερότητα, την ιατρική περίθαλψη, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την εκπαίδευση, αφού διατήρησε σταθερές τις επιδόσεις του συγκριτικά με πέρσι. Οι κορυφαίες δέκα πόλεις καταλαμβάνουν τις ίδιες θέσεις με πέρυσι, με εξαίρεση τη Μελβούρνη και τη Βιέννη, οι οποίες αντάλλαξαν θέσεις.

Στις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας κυριαρχούν πόλεις της Αυστραλίας, με εξαίρεση το Ελσίνκι στη Φινλανδία που ταξινομείται στην έκτη θέση, και το Οκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, που καταλαμβάνει τη δέκατη. Για ακόμη μία χρονιά οι πόλεις της Αφρικής και της Ασίας βρίσκονται στην τελευταία δεκάδα. Εξαίρεση αποτελεί η πόλη του Κατμαντού στο Νεπάλ, που κατάφερε να ξεφύγει από την όγδοη χειρότερη θέση που βρισκόταν το 2010 και να δραπετεύσει από την τελευταία δεκάδα. Ωστόσο, τις πιο κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης στην Ασία έχει η Οζάκα στην Ιαπωνία (12η θέση), το Τόκιο (18η), το Χονγκ Κονγκ (31η), ενώ το Πεκίνο, η πρωτεύουσα της πιο πυκνοκατοικημένης χώρας του κόσμου και της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας, βρίσκεται στην 72η. Το Πίτσμπουργκ ταξινομείται ως η κορυφαία πόλη στις Ηνωμένες Πολιτείες (29η θέση) και ακολουθούν η Χονολουλού (30η), το Λος Αντζελες (44η) και η Νέα Υόρκη (56η).

Oι σχετικά αραιοκατοικημένες πόλεις μεσαίου μεγέθους στα ανεπτυγμένα κράτη με σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού τείνουν να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, καθώς διαθέτουν όλες τις παροχές σε επίπεδο πολιτισμού και υποδομών, καθώς και λιγότερα προβλήματα που προκαλούνται από την εγκληματικότητα ή το συνωστισμό. Εκτός από τη Βιέννη, που εκτοπίστηκε από τη Μελβούρνη, από τη δεύτερη θέση της κατάταξης στην τρίτη, σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες πόλεις της μυτικής Ευρώπης θεωρούνται ιδανικές για να ζει κανείς, καθώς κατά μέσο όρο συγκεντρώνουν βαθμολογία μεγαλύτερη του 90%. Το Λονδίνο, που θα φιλοξενήσει του χρόνου τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σημείωσε πολύ μικρή πρόοδο ανεβαίνοντας μία θέση (από την 54η πέρσι στην 53η φέτος), ενώ το Παρίσι κατέλαβε την 16η θέση. Οι σχετικά αραιοκατοικημένες πόλεις μεσαίου μεγέθους στα ανεπτυγμένα κράτη με σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού τείνουν να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, καθώς διαθέτουν όλες τις παροχές σε επίπεδο πολιτισμού και υποδομών Οι πόλεις που καταλαμβάνουν τις καλύτερες θέσεις σε ό,τι αφορά τις συνθήκες διαβίωσης είναι συνήθως μεσαίου μεγέθους στις πλουσιότερες χώρες με μια σχετικά χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού. Επτά από τις κορυφαίες 10 πόλεις βρίσκονται στην Αυστραλία και τον Καναδά, όπου η πυκνότητα του πληθυσμού είναι 2,88 και 3,40 κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο αντίστοιχα. Συγκριτικά, ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 45,65 κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και ο αμερικανικός μέσος όρος 32.

Ημιυπαίθριοι : Δημοτικές επιδρομές

Μετά τους ελεγκτές της πολεοδομίας και τους ενεργειακούς επιθεωρητές, στο μέλλον θα περιμένουμε επίσκεψη κατ' οίκον και από... δημοτικούς «ράμπο». Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί δήμοι στην Αττική ετοιμάζονται να βγάλουν στον δρόμο συνεργεία, τα οποία θα κλείνουν ραντεβού με τους ιδιοκτήτες ακινήτων ώστε να καταγράφουν τα παράνομα τετραγωνικά μέτρα που δεν έχουν δηλωθεί στον δήμο, προκειμένου να υπολογίζονται τα δημοτικά τέλη και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Αμέσως μόλις λήξει η διαδικασία τακτοποίησης των ημιυπαίθριων και των άλλων παράνομα κλειστών χώρων σε κτίρια, οι δήμαρχοι θα συστήσουν ειδικές ομάδες, αποτελούμενες από μηχανικούς-υπαλλήλους των δήμων, οι οποίοι θα έχουν υπό την ευθύνη τους την ορθή καταγραφή των ακινήτων που ανήκουν στους δήμους. Αρχικά θα «ξεψαχνίζουν» τους φακέλους που έχουν κατατεθεί στον δήμο, ώστε να δοθεί το ΤΑΠ που είναι απαραίτητο για την ηλεκτροδότηση ενός ακινήτου. Στη συνέχεια θα πάρουν από τις πολεοδομίες τους φακέλους που έχουν κατατεθεί για τακτοποίηση παράνομων τετραγωνικών και θα κάνουν τις σχετικές συγκρίσεις. Ετσι, θα γνωρίζουν πόσα τετραγωνικά έχει ο καθένας στο σπίτι του τα οποία χρησιμοποιεί ως κύριο χώρο. Με βάση αυτά τα στοιχεία θα υπολογίζονται και τα μηνιαία τέλη που θα καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες υπέρ των δήμων. Ωστόσο, οι δημοτικοί «ράμπο» θα μπορούν να κάνουν και αυτοψίες στα σπίτια, προκειμένου να ελέγχουν την ορθότητα των δηλώσεων των ιδιοκτητών.

Ποδηλατόδρομοι σε ράγες

Η ΓΑΙΟΣΕ φιλοδοξεί να προχωρήσει στη μετατροπή καταργούμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατοδρόμους. Το σενάριο αυτό, ωστόσο, συναντά τις έντονες αντιδράσεις των φίλων του σιδηροδρόμου. Ήδη, έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το πρώτο πιλοτικό μοντέλο είναι έτοιμο. Το σχέδιο, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρίας, αφορά τις παλιές γραμμές του σιδηροδρόμου, όπως αυτή του Πλαταμώνα ή τη μετρική γραμμή του άξονα της Πελοποννήσου. Το σχέδιο συνοδεύεται από παράλληλη επενδυτική αξιοποίηση των παλιών σταθμών με την μετατροπή τους σε εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα (π.χ. παραδοσιακά καφενεία) και με τη συμμετοχή τους σε σχετικές τοπικές δράσεις. Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Σπ.Βούγια σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας, Ν.Νικολόπουλου, ως πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα έχει επιλεγεί η χρήση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης», ενώ έχουν διερευνηθεί εννέα πιθανές περιοχές, όπως οι παλιές γραμμές Μεγάρων – Κινέτας, Τεμπών – Πλαταμώνα – Λιτοχώρου και Κορίνθου – Κιάτου. Ωστόσο, οι εν λόγω γραμμές δεν θεωρούνται ακόμη καταργημένες και άρα δεν μπορούν να μετατραπούν σήμερα σε ποδηλατοδρόμους. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη τόνισε ότι ο ποδηλατικός τουρισμός προβλέπει ότι θα ξεπεράσει τα 20 δις. ευρώ στα επόμενα 20 χρόνια στην ΕΕ. Ήδη, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την μετατροπή του σε ξενοδοχείο, ενώ συζητείται η μετατροπή της παλιάς γραμμής σε παραλιακό αυτοκινητόδρομο. Η παλιά γραμμή του Πλαταμώνα έχει υποστεί δολιοφθορές και καταστροφές, για τις οποίες έχει επέμβει εδώ και δύο χρόνια η αρμόδια εισαγγελία, χωρίς, ωστόσο, κανένα αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.

Πηγή : τα ΝΕΑ

Μικρότερα πρόστιμα για αυθαίρετα

Το υπουργείο Περιβάλλοντος ,εξετάζει τη μείωση των προστίμων για τη διατήρηση των αυθαιρέτων κτισμάτων, διότι, όπως έχει διαπιστωθεί από την επιβολή του θεσμού το 2003 έως και σήμερα, η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ χαμηλή, καθώς λόγω του μεγάλου ύψους του προστίμου οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων προτιμούν να έχουν να αντιμετωπίσουν το ρίσκο της κατεδάφισης, παρά να πληρώσουν. Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ παρέπεμψε σε σχετική ρύθμιση, που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών Πρέπει να σημειωθεί ότι το μέτρο θα αφορά σε περισσότερους απο 1.500.000 ιδιοκτήτες αυθαιρέτων σε ολόκληρη την Ελλάδα . Προφανώς , το υπουργείο Περιβάλλοντος αντιλήφθηκε ότι η πρόβλεψη για πρόσθετα έσοδα απο τα αυθαίρετα με το ισχύον καθεστώς είναι ανεφάρμοστη και έτσι προκειμένου να είναι συνεπής με αυτά που είχε αποδεκτεί με το μνημόνιο αναζητεί άλλους τρόπους είσπραξης χρημάτων απο τους ιδιοκτήτες.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki