Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγοράζοντας & Πουλώντας

Οι 10 εντολές του αγοραστή

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η αγορά κατοικίας βρίσκεται στο "αστερισμό του αγοραστή". Αν και έχουν δίκιο αυτό δεν σημαίνει ότι αυτή η στιγμή είναι η κατάλληλη για όλους να αγοράσουν ένα νέο σπίτι. Η αγορά ενός σπιτιού είναι για τους περισσότερους η μεγαλύτερη επένδυση της ζωής τους και για το λόγο αυτό θα πρέπει να είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σίγουροι ότι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή. Το realestatenews.gr προσπάθησε να κωδικοποιήσει κάποιες πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να σιγουρευτείτε ότι το βήμα που θα κάνετε δεν θα είναι μετέωρο.

1. Μην αφήνετε τα συναισθήματα να σας επηρεάζουν στη λήψη αποφάσεων

Η υπομονή είναι μια αρετή. Μην πάρετε μια μεγάλη απόφαση όπως η αγορά ενός σπιτιού επειδή αγχωθήκατε ή ενθουσιαστήκατε . Το πιο πιθανό είναι ότι έχετε κουραστεί από την πολύμηνη αναζήτηση και θέλετε να τελειώσετε . Όμως ελέγξτε τις τιμές . Μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα για την περιοχή . Κάνετε ένα λεπτομερή έλεγχο του σπιτιού και μετά αποφασίστε.

2. Μην εμπιστεύεστε αυτό που βλέπετε.

Η πρώτη εικόνα πολλές φορές εξαπατά. Και ξέρετε γιατί; Διότι ένας καλοβαμμένος τοίχος μπορεί να κρύβει πίσω του υγρασίες. Σκεφτείτε ότι το σπίτι είναι ένα προϊόν και για αυτό χρειάζεται την καλύτερη παρουσίαση για να πουληθεί. Για το λόγο αυτό μη βασίζεστε στις εικόνες αλλά ψάξτε τι κρύβεται πίσω από αυτές...

3. Γνωρίστε τη γειτονιά

Αυτό σημαίνει ότι το περπάτημα. Το βράδυ , τα Σαββατοκύριακα αλλά και μία μέρα που βρέχει. Οι άνθρωποι περπατώντας ανακαλύπτουν συχνά ότι η γειτονιά στην πραγματικότητα δεν είναι η ιδανική περιοχή για να εγκατασταθούν. Ακόμα καλύτερο είναι ένα πρωινό να κάνετε την διαδρομή προς τη δουλειάς και να ακολουθήσετε την ίδια διαδρομή που θα κάνει το μεσημέρι επιστρέφοντας από το σχολείο το παιδί σας. Μπορεί να ανακαλύψετε πράγματα που δεν τα φαντάζεστε.

4. Μην αγοράζετε με βάση την τιμή

Οι αγοραστές έχουν την τάση να επικεντρώνονται μόνο στα χρήματα. Εάν το κόστος είναι ύψιστη προτεραιότητα σας , ελέγξτε και τις δαπάνες συντήρησης και επισκευών.

5. Μην πιστεύετε όλα όσα ακούτε και διαβάζετε

6. Ερευνήστε την τοπική αγορά .

Όσες περισσότερες πληροφορίες έχετε, τόσο πιο ενημερωμένοι θα είστε. Θα πρέπει να γνωρίζετε για την ανάπτυξη της περιοχής , την εγκληματικότητας και την ποιότητα του σχολικού συστήματος, κλπ.

7. Μην σκέπτεστε μόνο το εμβαδόν

Οι αγοραστές έχουν την τάση να επικεντρώνονται σε αριθμούς χωρίς να δίνουν σημασία στην διαρρύθμιση και τους βοηθητικούς χώρους. Τα πολλά τετραγωνικά μέτρα, δεν έχουν σημασία αν η διάταξη είναι αναποτελεσματική.

8. Ρωτάτε..

Συνεχίστε τις ερωτήσεις έως ότου να πάρετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε και να αισθάνεστε άνετα με αυτά που μαθαίνετε

9.Μια καλή τιμή δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αγοράσετε

10. Μάθετε για τους γείτονες .

Όσο και αν ακούγετε παράλογο με αυτούς θα ζείτε τα επόμενα χρόνια

Το "θερμόμετρο" της αγοράς

Θέλετε να μετρήσετε την δυναμικότητα μίας περιοχής; Δεν έχετε παρά να συγκεκεντρώσετε και στην συνέχεια να προσωρήσετε στη επεξεργασία στοιχείων τα οποία περιγράφουν την ζήτηση. Τα στοιχεία αυτά μπορεί να είναι:

- Η μεταβολή των δημογραφικών δεδομένων. Δηλαδή μία κατακόρυφη αύξηση των κατοίκων της περιοχής είναι μία σαφής ένδειξη της δυναμικότητας και των προοπτικών της.

- Η πυκνότητα πληθυσμού. Τα περιθώρια να προσφέρουν υψηλές υπεραξίες περιοχές οι οποίες είναι πυκνοκατοικημένες είναι σημαντικά μικρότερα σε σχέση με τα εκείνα που υπάρχουν για περιοχές οι οποίες δεν είναι τόσο πυκνοκατοικημένες. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά αυτές αφορούν είτε περιοχές που έχουν ήδη διαμορφωθεί είτε περιοχές για τις οποίες οι μεταβολές στην ζήτηση οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες π.χ. εμφάνιση ζήτησης από συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών όπως για παράδειγμα οικονομικοί μετανάστες.

- Ο ρυθμός μεταβολής των τιμών. Σε περιοχές που ο ρυθμός μεταβολής των τιμών είναι παρατεταμένα ανοδικός οι προοπτικές αποκόμισης γρήγορων κερδών είναι μεγαλύτερες σε σχέση με άλλες περιοχές στις οποίες οι τιμές παραμένουν σταθερές ή αυξάνονται με χαμηλότερους ρυθμούς σε σύγκριση με τον μέσο όρο της αγοράς.

Η ανάλυση των στοιχείων αυτών μπορεί να αποκαλύψει την μελλοντική πορεία μίας αγοράς δηλαδή αν υπάρχουν προοπτικές ανόδου ή αν είναι ορατή η εμπορική υποβάθμιση.

Εξυπνες κινήσεις σε περιόδους κρίσης

Το νέο περιβάλλον έχει διαμορφώσει ένα κώδικα επικοινωνίας στην αγορά. Στα πλαίσια αυτά έγινε μία προσπάθεια κωδικοποίησης τόσο των προβλημάτων όσο και των μεθόδων αντιμετώπισης τους με σκοπό την διευκόλυνση των αγοραστών αλλά και των πωλητών.

1o Συστηματική έρευνα αγοράς: Σε περιόδους κρίσης σε κάθε γωνία μπορεί να «κρύβεται» μία ευκαιρία αρκεί όμως να υπάρχει μπόλικο απόθεμα υπομονής. Από τον κανόνα αυτό δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση η αγορά ακινήτων και για τον λόγο αυτό επιβάλλεται συστηματική έρευνα αγοράς και ακόμα πιο σκληρό παζάρι. Ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές κάνουν εκπτώσεις έως και 10% προκειμένου να πουλήσουν τα αδιάθετα διαμερίσματα τους. Οι πλέον ασφαλείς δείκτες για τα περιθώρια διαπραγμάτευσης της τιμής είναι ο χρόνος που παραμένον αδιάθετα τα διαμερίσματα. Για παράδειγμα αν παραμένουν αδιάθετα για διάστημα μεγαλύτερο το τεσσάρων μηνών τα περισσότερα διαμερίσματα μίας οικοδομής τότε τα περιθώρια διαπραγματεύσεων του αγοραστή είναι μεγαλύτερα. Αντίθετα αν σε μία καινούργια οικοδμή έχει μείνει απούλητο ένα ή δύο διαμερίσματα τότε τα περιθώρια για μεγάλες εκπτώσεις στην τιμή είναι περιορισμένα.

2ο . Εκμετάλλευση της ρευστότητας: Σε περιόδους κρίσης το σπανιότερο αγαθό στην αγορά είναι το ρευστό. Οι κάτοχοι του βρίσκονται σε θέση ισχύος και αυτό μπορεί να το επωφεληθούν περιορίζοντας το κόστος της αγοράς. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σήμερα , λόγω της απροθυμίας των τραπεζών να χορηγούν στεγαστικά δάνεια οι πωλητές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν ο αγοραστής δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του στεγαστικού δανείου. Αντίθετα , σε περιπτώσεις που ο αγοραστής εμφανίζεται ότι θα πραγματοποιήσει μέρος ή το σύνολο της αγοράς με δικά του κεφάλαια τότε μπορεί να διαπραγματευτεί τόσο το τίμημα όσο και τις πρόσθετες παροχές και να εξασφαλίσει ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη.

3ο . Διασφάλιση της συναλλαγής: Ένας από τους μεγάλους κινδύνους που αναλαμβάνει κάθε αγοραστής ημιτελούς ακινήτου είναι να βρεθεί μπροστά στο ενδεχόμενο ο πωλητής να μη μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Προκειμένου να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πρέπει να υπάρχουν δεσμευτικές ρήτρες τόσο ως προς τον χρόνο όσο και ως προς την αποζημίωση στην περίπτωση που δεν εκπληρωθούν οι αμοιβαίες υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν οι δύο πλευρές.

4ο . Ακριβής γνώση των οικονομικών δυνατοτήτων: Οι εποχές που οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν έως και το 120% της εμπορικής αξίας των ακινήτων έχουν περάσει. Σήμερα οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν ή αν το κάνουν  ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις όπως για παράδειγμα εγγραφή προσημείωσης σε άλλο ακίνητο του αγοραστή. Για τον λόγο αυτό πριν προχωρήσει το κλείσιμο της συμφωνίας καλό είναι η πλήρης γνώση των όρων χρηματοδότησης.

 

Η ψυχολογία του real estate

Η αγορά ενός σπιτιού δεν είναι το ίδιο πράγμα με την αγορά μιας μετοχής, ή ακόμα και ενός αυτοκινήτου. Ένα σπίτι αντιπροσωπεύει το είδος της ζωής που θέλετε να ζήσετε.Όσο σοβαρή και αν είναι η επένδυση πρόσφατες μελέτες που έγιναν στις ΗΠΑ απέδειξαν ότι οι αποφάσεις τόσο των αγοραστών όσο και των πωλητών έχουν και ψυχολογικά ερεθίσματα.

Μία έρευνα διαπίστωσε ότι τόσο οι άνδρες όσο και γυναίκες είναι πιο ανοικτοί στην παρουσίαση ενός ακινήτου από μία γυναίκα μεσίτη. Επιπλέον, η εμφάνιση του ακινήτου όπως ένα δωμάτιο άσχημα βαμμένο μπορεί να καταστήσει τους ανθρώπους περισσότερο αρνητικούς στην αγορά  του συγκεκριμένου σπιτιού σε σχέση με ένα άλλο σπίτι που διατίθεται στην ίδια τιμή.

Αλλά αυτό που πραγματικά είναι εντυπωσιακό αφορά στην διάθεση των ανθρώπων να ρίξουν την τιμή πώλησης του ακινήτου τους. Μία έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ , την πρώτη περίοδο της κρίσης έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι στην ανάγκη για μείωση της τιμής από την διαπίστωση κέρδους από ένα ακίνητο! Μία άλλη έρευνα έδειξε ότι οι ιδιοκτήτες σπιτιού υπερεκτιμούν συστηματικά την αξία των σπιτιών τους από 5 έως 10% . Γενικά ,οι άνθρωποι που αγόρασαν σε πολύ υψηλές τιμές , σύμφωνα με την έρευνα, έχουν την τάση να επιμένουν σε αυτές ακόμα και αν διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν το ακίνητο τους.

Οδηγός επιβίωσης σε μία πτωτική αγορά

Οι αγοραστές έχουν το πλεονέκτημα σε μια πτωτική αγορά και αυτό γιατί υπάρχει ένα πλεόνασμα των κατοικιών προς πώληση και  έχουν την ευκαιρία να πάρουν  ένα σπίτι σε καλή τιμή. Η λέξη κλειδί εδώ είναι « ευκαιρία » . Υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να ακολουθήσουν επιθετική πολιτική και άλλες που θα πρέπει να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση . Γνωρίζοντας ότι η σωστή πολιτική θα μπορούσε σας γλυτώσει χιλιάδες ευρώ ακολουθήστε τις παρακάτω παροτρύνσεις:

1 : Κάνετε την έρευνα σας

Οι αγοραστές έχουν κατά κανόνα το πλεονέκτημα σε μια πτωτική αγορά , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε μια συναλλαγή στα τυφλά . Υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς παντού απο όπου μπορεί να συλλέξουν πληροφορίες. Ο στόχος της έρευνας αυτής είναι να γνωρίσετε το εύρος τιμών για την περιοχή.

2 : Σιγουρέψτε την χρηματοδότηση.

Αν έχετε το τίμημα σε μετρητά δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως χρειαστείτε δάνεικα  βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση να τα εξασφαλισετε .

3 :Ψάξτε για ακίνητα που είναι στην αγορά για πολύ καιρό.

Πωλητές που έχουν στην αγορά το ακίνητο πολύ καιρό βαρέθηκαν και βιάζονται. Αυτό δίνει στο αγοραστή μία πρόσθετη διαπραγματευτική δύναμη. . Αν το σπίτι βρίσκεται στην αγορά για πολλούς μήνες , αυτό σημαίνει ότι ο πωλητής έχει υποχωρήσει απο το αρχικό τίμημα αν φυσικά θέλει να πουλήσει όσο το δυνατόν συντομότερα . Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τον πωλητή να καλυψει τις δαπάνες επισκευών.

4 : Βεβαιωθείτε ότι οι τίτλοι ιδιοκτησίας είναι καθαροί.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης κάποιοι οι πωλητές ψάχνουν να ξεφορτωθούν ακίνητα που έχουν βάρη . Κάντε λοιπον ένα ενδελεχή νομικό έλεγχο πριν δώσετε προκαταβολή και συμφωνήσετε το τίμημα.

5 : Αποφύγετε έναν πόλεμο προσφορών

Όταν αγοράζετε σε μια πτωτική αγορά το τελευταίο πράγμα που θέλετε να μπείτε σε ανατγωνισμό προσφορών με κάποιο άλλο ενδιφερόμενο. Ένας πόλεμος προσφορών είναι σχεδόν πάντα μια άσκοπη σπατάλη χρόνου και χρημάτων. Η καλύτερη στάση για την αποφυγή ενός πολέμου προσφορών είναι να θέσετε ένα όριο τιμής και να επιμείνετε σε αυτό . Θυμηθείτε, υπάρχει αφθονία των σπιτιών εκεί έξω...

6 : Μην φοβάστε την αναζήτηση

Σε μια πτωτική αγορά , υπάρχουν πάντα πολλές επιλογές που είναι διαθέσιμες . Αν δεν έχετε αποκομίσει τα οφέλη που θέλετε προχωρήστε παρακάτω. Θυμηθείτε ότι σε μια κάτω αγορά, ο αγοραστής έχει το πάνω χέρι . Μερικοί πωλητές αρνούνται να κατανοήσουν ότι η αγορά είναι στα κάτω, και δεν θα δέχονται καμία προσφορα χαμηλότερη από ό, τι αισθάνονται ότι αξίζει το ακίνητο τους .

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki