Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Πολιτική

Ετοιμα για "παράδοση" τα ακίνητα της ΓΑΙΟΣΕ

Το επόμενο «φιλέτο» που ετοιμάζεται να βγει «στο σφυρί» είναι τα ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ, της θυγατρικής του ΟΣΕ, που διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ακινήτων. Διαχειρίζεται γεωτεμάχια συνολικής επιφάνειας 100.000 στρεμμάτων, καθώς και περισσότερα από 4.500 κτίρια με εμβαδόν 540.000 τετραγωνικά. Προβλέπεται να εκχωρηθούν με ξεχωριστούς διαγωνισμούς, με σημεία αναφοράς το ακίνητο των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο και την έκταση των 15 στρεμμάτων δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά. Το «πράσινο φως» δίνεται μέσα από το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων», που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 24 του μηνός και έως τις 7 Απριλίου. Χωρίς καμία ενημέρωση από την πλευρά του υπουργείου, ολόκληρο το επίμαχο άρθρο 46 εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο της τρόικας που θα ψηφιστεί την Κυριακή! Οι επίμαχες διατάξεις, μεταξύ άλλων, προβλέπουν:

*Εντάσσονται αυτόματα στο σχέδιο ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι εκτός σχεδίου αλλά περιβάλλονται από εντός σχεδίου περιοχές. Ο συντελεστής δόμησης είναι αυτός που ισχύει στη γύρω περιοχή, αλλά μπορεί να αυξηθεί με ειδική ρύθμιση.

*Θεσπίζονται υψηλοί συντελεστές δόμησης για τα εκτός σχεδίου ακίνητα, με συντελεστή δόμησης 0,4 και κάλυψη οικοπέδου 40%, που είναι διπλάσιοι από τους ισχύοντες.

*Προβλέπεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος για την αξιοποίηση των ακινήτων, όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά κέντρα, κτίρια γραφείων, κ.λπ.

Τα υποζυγια

«Κυβέρνηση και τρόικα αποφάσισαν -αντί για περικοπή δαπανών- να συνεχιστεί η λεηλασία των ιδιοκτητών μέχρι και το 2017, αφού συμφώνησαν να μην προσαρμοστούν μέχρι την ημερομηνία αυτή οι ψευτο-αντικειμενικές αξίες στις πραγματικές». Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε σχετική του δήλωση ο Πρόεδρος της Δράσης και ευρωβουλευτής των Φιλελεύθερων και Δημοκρατών Θόδωρος Σκυλακάκης. Η Δράση «καταγγέλλει την υπερφορολόγηση αυτή» και όπως αναφέρει, «θα συνεχίσει να την μάχεται με κάθε τρόπο». «Ήδη έχουμε καταθέσει σχετική προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αναμένουμε την εκδίκασή της», τονίζει ο κ. Σκυλακάκης.

Αναλυτικά η δήλωση: «Μαζί με τα πανηγύρια αποκαλύπτεται μεταξύ άλλων ότι η συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση προβλέπει τη συνέχιση και χρονική επέκταση της υπερφορολόγησης των πολιτών. Πρώτο θύμα για μια ακόμα φορά οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Οι αντικειμενικές αξίες είναι στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας πολύ πάνω από τις πραγματικές και η σχετική φορολογία των ακινήτων είναι συνεπώς παράνομη και αντισυνταγματική. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση και η τρόικα αποφάσισαν -αντί για περικοπή δαπανών- να συνεχιστεί η λεηλασία των ιδιοκτητών μέχρι και το 2017, αφού συμφώνησαν να μην προσαρμοστούν μέχρι την ημερομηνία αυτή οι ψευτο-αντικειμενικές αξίες στις πραγματικές. Δηλαδή πέντε χρόνια αργότερα από την ημερομηνία (Ιούνιος 2012), που δεσμευτικά προέβλεπε το δεύτερο μνημόνιο. Έτσι, εκατομμύρια ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν φόρους για περιουσία που δεν διαθέτουν για τρία τουλάχιστον ακόμα χρόνια, αφού προφανώς η περιουσία τους συνίσταται στην πραγματική και όχι την πλασματική αξία των ακινήτων τους. Πρόκειται για κυνική και παράνομη πράξη, με την οποία όσοι έχουν καταθέσεις τις βλέπουν να κουρεύονται εμμέσως και όσοι δεν έχουν αναγκάζονται να πουλήσουν τα ακίνητά τους σε εξευτελιστικές τιμές, ή αν έχουν δάνεια να τα εκχωρήσουν σε αντίστοιχες τιμές στους νέους ιδιοκτήτες των τραπεζών. Η Δράση καταγγέλλει την υπερφορολόγηση αυτή και θα συνεχίσει να την μάχεται με κάθε τρόπο. Ήδη έχουμε καταθέσει σχετική προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αναμένουμε την εκδίκασή της. Και καλούμε τους ιδιοκτήτες των ακινήτων να στείλουν μήνυμα κατά της υπερφορολόγησης στην κυβέρνηση και στην Ευρωπαϊκή πλευρά, ψηφίζοντας τη Δράση στις ευρωεκλογές αυτές, το μόνο κόμμα που με συνέπεια αγωνίστηκε και θα συνεχίσει να αγωνίζεται κατά της ακραίας αυτής αδικίας.»

Και με τα δημοτικά τέλη;

Eρωτήματα προκαλούν οι απαλλαγές από δημοτικά τέλη για το εμπορικό κέντρο Golden Hall, που στεγάζεται στο πρώην IBC – Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης στο Μαρούσι και ανήκει στη Lamda Development του ομίλου Λάτση. Η ιστορία του Golden Hall, όπως και του γειτονικού Mall, είναι βεβαρημένη , ωστόσο από το 2011 το ΣτΕ έκρινε σύννομη τη λειτουργία του, παρά τις προσφυγές κατοίκων και τοπικών συλλόγων. Το Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης ήταν μια λυόμενη – προσωρινή κατασκευή, που κατέληξε μόνιμη και εκμισθώθηκε από την εταιρεία Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. στη ΛΑΜΔΑ ΔΟΜΗ (θυγατρική της Lamda Development) το 2006 για 40 έτη, με ετήσιο μίσθωμα κατά μέσον όρο 8 εκατ. ευρώ. Οι όροι άλλαξαν υπέρ του ομίλου Λάτση, με την εκχώρησή του από το ΤΑΙΠΕΔ το 2012, παρατείνοντας την εκμετάλλευση στα 90 χρόνια και μειώνοντας το το μίσθωμα στο 1/8, στερώντας από το Δημόσιο έσοδα ύψους 236,6 εκατομμύρια ευρώ. Ηδη από το 2005, με τον νόμο για τα Ολυμπιακά Ακίνητα, το πρώην ΙΒC απαλλάσσεται πλήρως από την καταβολή δημοτικών φόρων και τελών, με αντιστάθμισμα τα εμπορικά και υγειονομικά καταστήματα να καταβάλλουν το 2% του τζίρου τους στον Δήμο Αμαρουσίου.

Ακόμα όμως και αυτή η εισφορά -που υπολογίζεται ότι απέφερε έσοδα άνω των 1,5 -2 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον Δήμο Αμαρουσίου, το 3% του δημοτικού προϋπολογισμού- σχεδόν εκμηδενίστηκε με άρθρο που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο για τον τουρισμό που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2013 και μειώνει το ποσό στο 0,5% του τζίρου και μόνο για τα υγειονομικού ενδιαφέροντος καταστήματα (μόλις 15 από τα 130 καταστήματα).

Τον Δεκέμβριο του 2013, τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στην υπουργό Τουρισμού, σχετικά με την προκλητική απαλλαγή του Golden Hall από την καταβολή δημοτικών τελών. Η απάντηση της υπουργού, που ήρθε έπειτα από τέσσερις μήνες, πετάει το μπαλάκι στους δήμους, εξηγώντας ότι με τη νέα ρύθμιση τα Ολυμπιακά Ακίνητα παύουν να απαλλάσσονται από την καταβολή δημοτικών τελών: «Με το άρθρο 17, παρ. 8 του ν. 3986/2011 προβλέφθηκε ότι τα Ολυμπιακά Ακίνητα υπόκεινται και αυτά σε ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού, όπως τα λοιπά δημόσια και ιδιωτικά ακίνητα», απαντά η υπουργός, ερμηνεύοντας ότι έτσι «δεν συντρέχει πλέον κανένας λόγος για επιβάρυνση με φόρο 2%», καταλήγοντας ότι η ρύθμιση που ισχύει για όλα τα Ολυμπιακά Ακίνητα «εξασφαλίζει ισότητα και ισονομία και παύει η διακριτική μεταχείριση».

Με αφορμή την απάντηση της υπουργού ο δημοτικός σύμβουλος της κίνησης «Κόντρα στον καιρό» Π. Κούκουζας υπέβαλε ερώτηση στη δημοτική αρχή, γιατί δεν έχουν ορίσει από τον Αύγουστο ώς σήμερα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού στα εμπορικά καταστήματα του Golden Hall και στους υπόγειους χώρους στάθμευσης, όπως έχει δικαίωμα, κάνοντας χρήση του νόμου. Επιπλέον, ρωτάει αν θα γίνει χρήση των διατάξεων του νόμου περί δημοτικών τελών, που δίνει το δικαίωμα στο δημοτικό συμβούλιο να επιβάλλει δημοτικά τέλη μέχρι και στο εικοσαπλάσιο της πρώτης κατηγορίας για τα μεγάλα καταστήματα (ώς και 34 ευρώ το τ.μ., ποσό που φτάνει τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ τον χρόνο για καταστήματα άνω των 1.000 τ.μ.).

«Μελετάμε τις διατάξεις που ίσχυσαν και περιμένουμε έγγραφη απάντηση από τη νομική υπηρεσία για ποια τέλη πρέπει να επιβάλουμε, διεκδικώντας αναδρομικές εισφορές», είναι η απάντηση του αντιδημάρχου Οικονομικών Σπ. Σταθούλη, επιμένοντας ότι το θέμα είναι περίπλοκο, καθώς ο νόμος που επικαλείται η υπουργός αναφέρεται στην ΕΤΑ Α.Ε. (Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα) και όχι στα Ολυμπιακά Ακίνητα. «Επί επτά μήνες η διοίκηση Πατούλη κωλυσιεργεί και δεν προβαίνει σε πράξεις για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του δήμου και των δημοτών, επειδή έχει τη στήριξη στις επικείμενες εκλογές του ομίλου Λάτση και άλλων μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων που εδρεύουν στο Μαρούσι», σχολιάζει ο Π. Κούκουζας. Παράλληλα οξύτατες αντιδράσεις από όλες τις δημοτικές κινήσεις προκάλεσε η πρόσφατη πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ οικοπέδου 5.088 τ.μ. στη Νεραντζιώτισσα, έναντι μόλις 1,8 εκατ. ευρώ, στο 30% της εμπορικής του αξίας.

Την ακύρωση του πλειστηριασμού και το πάγωμα των διαγωνισμών για τα τρία οικόπεδα που έχουν χαρακτηριστεί ΧΕΥ (Χώροι Εγκατάστασης Υποστήριξης) της Αττικής Οδού είχε ζητήσει ομόφωνα από το ΤΑΙΠΕΔ το δημοτικό συμβούλιο, χωρίς να εισακουστεί. Οι δημοτικοί φορείς διεκδικούν οι ΧΕΥ να παραμείνουν ελεύθεροι και κοινωφελείς χώροι, να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης και πράσινο, αντί να ανεγερθούν νέα τσιμεντένια μεγαθήρια. ΠΗΓΗ: Εφ.Συντακτών

Τα προικίζουν για να τα πάρουν

Την άμεση νομιμοποίηση των αυθαιρέτων ακινήτων του ΟΣΕ, αλλά και την ευκολότερη αξιοποίηση της ακίνητης σιδηροδρομικής περιουσίας προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Ταυτόχρονα, εισάγονται ρυθμίσεις για τα λατομεία με στόχο τη διευκόλυνση της λατομικής δραστηριότητας. Πιο εύκολη η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών ακινήτων Νομιμοποίηση με διαδικασίες εξπρες αυθαίρετων σιδηροδρομικών κτισμάτων προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Ειδικότερα: σε κτίρια, εγκαταστάσεις και χρήσεις που εξυπηρετούν τη σιδηροδρομική υποδομή και λειτουργία, εφαρμόζονται οι παρακάτω διατάξεις:

1. Κτίρια, εγκαταστάσεις και χρήσεις που εξυπηρετούν τη σιδηροδρομική υποδομή και λειτουργία και οι οποίες έχουν ανεγερθεί ή εγκατασταθεί προ της 30.11.1955 επί των ακινήτων που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες. Σχετικά εκδίδεται βεβαίωση της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

3.Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις που εξυπηρετούν τη σιδηροδρομική υποδομή και λειτουργία και οι οποίες έχουν ανεγερθεί ή εγκατασταθεί προ της 1.1.1983 επί των ακινήτων που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση κατά τη διαδικασία του ν. 4178/2013 (Α’ 174). Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνον τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων 1, 4 5 και 7 του άρθρου 11 του ν. 4178/2013, καθώς και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας.

3. Με την επιφύλαξη των όσων ορίζονται παρακάτω στην υποπερίπτωση

4. της παρούσας, αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις που εξυπηρετούν τη σιδηροδρομική υποδομή και λειτουργία και οι οποίες έχουν ανεγερθεί ή εγκατασταθεί μετά την 1.1.1983 και προ της 28.7.2011 επί των ακινήτων που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, υπάγονται σε αναστολή ή εξαίρεση από την κατεδάφιση κατά τις διατάξεις του ν. 4178/2013. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνον τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων 1, 4, 5 και 7 του άρθρου 11 του ν. 4178/2013, καθώς και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας.

5. Υπέργειες και υπόγειες κατασκευές, όπως ενδεικτικά γέφυρες, επιχώματα και ορύγματα ανοικτής εκσκαφής, που αποτελούν τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής, θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες, εφόσον έχουν κατασκευαστεί με δημόσιο διαγωνισμό ή έχουν κατασκευαστεί από τον «ΟΣΕ Α.Ε.» ή την «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.» με αυτεπιστασία.

Στις περιπτώσεις αυτές, η έγκριση των μελετών εφαρμογής επέχει θέση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης. Η σύνδεση των εγκαταστάσεων αυτών με τα πάσης φύσεως δίκτυα, όπως ενδεικτικά ύδρευσης, ηλεκτροφωτισμού και αποχέτευσης, γίνεται ύστερα από βεβαίωση του «ΟΣΕ Α.Ε.» ή της «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.» ότι τα έργα εκτελέστηκαν σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ύστερα από την έκδοση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με ζητήματα κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 93, 107, 108 και 109 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να μεταβιβαστεί το σύνολο της ακίνητης περιουσίας που ανήκει στον ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων της σιδηροδρομικής υποδομής, αυτοδικαίως κατά κυριότητα στο Δημόσιο. Η μεταβίβαση των ακινήτων πραγματοποιείται αυτοδικαίως χωρίς άλλη διατύπωση από τη δημοσίευση της προηγούμενης απόφασης. Μετά την ανωτέρω μεταβίβαση, το Δημόσιο, με τις αρμόδιες εκάστοτε υπηρεσίες, οργανισμούς ή εταιρίες, μεριμνά για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, που αποτελεί την Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή, αποκτώντας τα αναγκαία προς τούτο ακίνητα κατά κυριότητα και διαθέτοντας τα για τον ανωτέρω σκοπό.

Εκκρεμείς διαδικασίες κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων υπέρ ΟΣΕ με τη δημοσίευση της ανωτέρω απόφασης συνεχίζονται και ολοκληρώνονται υπέρ του Δημοσίου Ακίνητα κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών Για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των ακινήτων των κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών, καθορίζονται όροι και περιορισμοί δόμησης κατά τις εξής ειδικότερες διακρίσεις:

α. Σιδηροδρομικά ακίνητα εντός αστικών περιοχών:

(i) Ως σιδηροδρομικά ακίνητα εντός αστικών περιοχών χαρακτηρίζονται τα εκτός σχεδίων πόλεων και εκτός ορίων οικισμών ακίνητα κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών, τα οποία είτε περικλείονται από εγκεκριμένα σχέδια πόλεως ή πολεοδομικές μελέτες, είτε εμπίπτουν σε περιοχές εντός εγκεκριμένων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ.Π.Σ.) ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτών Πόλεων (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) οι οποίες προορίζονται για πολεοδόμηση.

(ii) Για τα ακίνητα των κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών εφαρμόζονται ο συντελεστής δόμησης και η κάλυψη που ισχύουν για τις όμορες εντός σχεδίου πόλεως περιοχές ή, προκειμένου περί ακινήτων που εμπίπτουν εντός περιοχών προς πολεοδόμηση, ο μέσος συντελεστής δόμησης που ορίζεται από το οικείο Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. για την περιοχή ή πολεοδομική ενότητα στην οποία εντάσσεται το ακίνητο. Εάν σε περισσότερες όμορες περιοχές με εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως ισχύουν διαφορετικοί συντελεστές δόμησης και ποσοστά κάλυψης, εφαρμόζονται εκείνα που συμφωνούν περισσότερο με τη γενική πολεοδομική λειτουργία του σιδηροδρομικού ακινήτου, όπως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού. Για τον υπολογισμό της μέγιστης επιτρεπόμενης δόμησης και εκμετάλλευσης, η έκταση κάθε σιδηροδρομικού ακινήτου νοείται ως ενιαίο σύνολο.

(iii) Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων και εγκαταστάσεων στα πιο πάνω ακίνητα υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 4067/2012 (A’ 79). Στις περιπτώσεις ειδικών σιδηροδρομικών κτιρίων και κατασκευών ή εγκαταστάσεων που αφορούν τη σιδηροδρομική λειτουργία καθώς και στις περιπτώσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων που κατασκευάζονται πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, το μέγιστο κατά τα ανωτέρω επιτρεπόμενο ύψος μπορεί να προσαυξάνεται κατά ποσοστό έως και 30% ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση της ΓΑΙΑΟΣΕ.

(iv) Οι ελάχιστες αποστάσεις των κτιρίων και εγκαταστάσεων από τα όρια του γηπέδου καθορίζονται με τα προεδρικά διατάγματα της παραγράφου 4. Για τον προσδιορισμό των πιο πάνω αποστάσεων λαμβάνονται υπόψη ο βασικός προορισμός και η λειτουργία του σιδηροδρομικού ακινήτου και η τυχόν ειδική φύση των σιδηροδρομικών κατασκευών σε συνδυασμό με τις ελάχιστες αποστάσεις που ισχύουν στις όμορες, εντός ή εκτός σχεδίου, περιοχές.

(v) Επιτρέπεται η κατασκευή περισσότερων από ένα κτιρίων στο ίδιο γήπεδο. Όσον αφορά στα σιδηροδρομικά ακίνητα εκτός αστικών περιοχών:

1. Ως σιδηροδρομικά ακίνητα εκτός αστικών περιοχών χαρακτηρίζονται τα ακίνητα των κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών που είτε βρίσκονται σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και εκτός ορίων οικισμών καθώς και εκτός ορίων Γ.Π.Σ. και Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., είτε βρίσκονται σε περιοχές εντός Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. οι οποίες δεν προορίζονται όμως για πολεοδόμηση.

2. Για τα ακίνητα της κατηγορίας αυτής ο μέγιστος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,4 και η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη το 40%. Για τον υπολογισμό της μέγιστης επιτρεπόμενης δόμησης και εκμετάλλευσης, η έκταση κάθε σιδηροδρομικού ακινήτου νοείται ως ενιαίο σύνολο. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων και εγκαταστάσεων ορίζεται σε 15 μέτρα. Στις περιπτώσεις ειδικών σιδηροδρομικών κτιρίων και κατασκευών ή εγκαταστάσεων που αφορούν τη σιδηροδρομική λειτουργία καθώς και στις περιπτώσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων που κατασκευάζονται πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, το μέγιστο κατά τα ανωτέρω επιτρεπόμενο ύψος μπορεί να προσαυξάνεται κατά ποσοστό έως και 30% ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση της ΓΑΙΑΟΣΕ.

3. Οι ελάχιστες αποστάσεις των κτιρίων και εγκαταστάσεων από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σύμφωνα με τον τύπο 3+0,10H, όπου H είναι το εκάστοτε υλοποιούμενο ύψος του κτιρίου. Κατ’ εξαίρεση, τα κτίρια των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων μπορεί να τοποθετούνται και σε μικρότερη απόσταση από τα όρια του γηπέδου, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη πάντως από δύο και μισό (2,50) μέτρα.

4. Επιτρέπεται η κατασκευή περισσότερων από ένα κτιρίων στο ίδιο γήπεδο.

Πως τα ακίνητα θα γίνουν ομόλογα

Για τα τέλη του 2014 ή τις αρχές του 2015 δρομολογείται η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από ακίνητα του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), στην περίπτωση που οι διεθνείς σύμβουλοι αποκλείσουν οριστικά την πιθανότητα μεταφοράς ακινήτων σε νέα εταιρεία, η οποία θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο αξιοποίησης των 72.000 ακινήτων που διαθέτει η ΕΤΑΔ, τα έσοδα της εταιρείας από μισθώματα το 2012 ανήλθαν σε 38.400.000 ευρώ, ενώ το 2013 υποχώρησαν σε 29.400.000 ευρώ. Στο πρώτο κύμα τιτλοποίησης του δημοσίου, που θα γίνει το 2015, θα περιλαμβάνεται το 50% των μισθωμένων ακινήτων της ΕΤΑΔ. Το 2016 τα έσοδα της εταιρείας από μισθώματα θα μηδενιστούν καθώς προβλέπεται πως θα τιτλοποιηθεί το υπόλοιπο 50% των ακινήτων που έχουν μισθωθεί σε ιδιώτες. Ήδη προκηρύχθηκε διαγωνισμός από την ΕΤΑΔ για πιλοτικό έργο ωρίμανσης περίπου 1.000 ακινήτων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki