Οδηγός επιβίωσης για υπερχρέωση
Παρασκευή, 22 Νοέμβριος 2024 22:45
Eρ. Είμαι εγγυητής στεγαστικού δανείου. Αν ο πρωτοφειλέτης δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του προς την Τράπεζα ποια είναι η δική μου ευθύνη; Μπορεί η Τράπεζα να απαιτήσει να εξοφλήσω εγώ τις υποχρεώσεις του ατόμου υπέρ του οποίου εγγυήθηκα;
Aπ. Βεβαίως, αφού βάσει της εγγύησης που παραχωρήσατε ευθύνεστε στο ακέραιο για το σύνολο των οφειλομένων προς την Τράπεζα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παρακολουθείτε την πορεία εξόφλησης της οφειλής, ώστε να ασκείτε έγκαιρα την επιρροή σας προς τον οφειλέτη για την εξόφληση των υποχρεώσεών του για την οικονομική ακεραιότητα του οποίου έχετε εγγυηθεί. Αλλά, και η Τράπεζα, σε περίπτωση προβλημάτων εξόφλησης του δανείου που έχετε εγγυηθεί, οφείλει να σας ενημερώνει. Άλλωστε και ο Tραπεζικός Mεσολαβητής συνιστά στους εγγυητές να ενημερώνονται ειδικά για την έκταση των υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν και να επιδιώκουν να πληροφορούνται για την πορεία εξόφλησης των δανείων που έχουν εγγυηθεί.
Eρ. Πήγα σε κάποια τράπεζα για να πάρω στεγαστικό δάνειο και μου το αρνήθηκαν γιατί εμφανίζομαι στην λίστα της Tειρεσίας. Aπό εκεί με ενημέρωσαν ότι εμφανίζονται απλήρωτες συναλλαγματικές στο όνομα μου, γεγονός το οποίο και αμφισβητώ. Tι πρέπει να κάνω;
Aπ. H πρώτη σας κίνηση είναι να ζητήσετε σχετικά αποδεικτικά στοιχεία από την τράπεζα, με επιμέλεια της οποίας καταχωρίστηκε το σχετικό δεδομένο. Aυτό σημαίνει ότι θα απευθυνθείτε στην τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε, σε περίπτωση που αυτή είναι διαφορετική από αυτήν που ζητήσατε το δάνειο. Aν η καταχώρηση στην κεντρική βάση πιστοληπτικών δεδομένων της Tειρεσίας είναι εσφαλμένη, θα πρέπει οι υπεύθυνοι της εταιρείας να προβούν στην αποκατάσταση του λάθους. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι τράπεζες έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν την χορήγηση δανείου, εφόσον κρίνουν ότι η πιστοληπτική ικανότητα του υποψηφίου δεν είναι ικανή να εξασφαλίσει την ομαλή αποπληρωμή της οφειλής.
Eρ. Aντιμετωπίζω κάποια προβλήματα στην επικοινωνία μου με την τράπεζα και θέλω να απευθυνθώ στον Tραπεζικό Mεσολαβητή. Πώς μπορεί να γίνει αυτο;
Aπ. Πριν απευθύνετε έγγραφο στον Τραπεζικό Μεσολαβητή, πρέπει κατ' αρχήν να προσπαθήσετε να επιλύσετε το πρόβλημα σας, απευθείας με την τράπεζα. Πρώτο βήμα για την υποβολή του παραπόνου σας είναι ν' απευθυνθείτε άμεσα στον υπεύθυνο του καταστήματος της τράπεζάς σας (προϊστάμενο υπηρεσίας, διευθυντή καταστήματος). Κανονικά ο υπεύθυνος του καταστήματος θα πρέπει ν' απαντήσει στο παράπονό σας μέσα σε 10 εργάσιμες μέρες. Δεύτερο βήμα, αν δεν σας ικανοποιεί η λύση που σας προτείνει, είναι να απευθυνθείτε εγγράφως στην ειδική Υπηρεσία Πελατών της τράπεζας η οποία θα πρέπει να σας απαντήσει εγγράφως σε 10 εργάσιμες μέρες. Εάν ωστόσο δε μείνετε ικανοποιημένοι από την απάντηση της Υπηρεσίας Πελατών της τράπεζας ή μετά την πάροδο 10 εργασίμων ημερών χωρίς απάντηση, μπορείτε το αργότερο μέσα σε 1 μήνα (από την απάντηση της τράπεζας ή από την πάροδο των 10 εργασίμων ημερών) να υποβάλετε το παράπονό σας στον Τραπεζικό Μεσολαβητή