Ενώ η Ελλάδα κινείται στο ρυθμό των εκλογών στην αγορά καταστημάτων των μεγάλων αστικών κέντρων –και κυρίως στην προβληματική Αθήνα- ο αριθμός των καταστημάτων που ανήκει σε αλλοδαπούς αυξάνεται. Σύμφωνα με πρόσφατες καταγραφές , αλλά και από εκτιμήσεις μεσιτών ο αριθμός των καταστημάτων που ανήκουν σε οικονομικούς μετανάστες έχει αυξηθεί 1,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα και όλα δείχνουν ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί με εντονότερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Αθήνα και αφορούσε εμπορικούς δρόμους στον ευρύτερο τομέα Μοναστηράκι-Πατήσια. Όπως προέκυψε από αυτή στο σύνολο των περιοχών που εξετάστηκε ο αριθμός των επιχειρήσεων που ανήκουν σε οικονομικούς μετανάστες κινείται στα επίπεδα του 10% ενώ σε ορισμένους δρόμους περί την Ομόνοια φθάνει το 40%. Στην πραγματικότητα στον τομέα Ευριπίδου-Αθηνάς-Ομόνοια-Χαλκοκονδύλη-Σταθμός Λαρίσης η παρουσία των αλλοδαπών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα ισχυρή και δεν αφορά μόνο σε είδη ένδυσης και υπόδησης καθώς έχει επεκταθεί και σε είδη τροφίμων , σε εστίαση αλλά και στην παροχή υπηρεσιών. «όπως προκύπτει από καταγραφή που είχε γίνει πριν πέντε χρόνια ο αριθμός των επιχειρήσεων στις υπό έρευνα περιοχές έχει αυξηθεί άνω του 70% και οι τάσεις είναι ανοδικές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών η αγορά ισόγειων χώρων στις περιοχές αυτές εξαρτάται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς ενώ το οικονομικό και το οικονομικό περιβάλλον ενισχύει την περαιτέρω ισχυροποίηση καθώς:
-η εγκληματικότητα αποτρέπει την δραστηριοποίηση ελλήνων επιχειρηματιών
-η εθνολογική σύνθεση του πληθυσμού έχει ως αποτέλεσμα την διεύρυνση των ομοεθνών τους καταναλωτών.
-οι κενοί χώροι έχουν αυξηθεί ενώ οι αξίες έχουν κατακρημνιστεί με αποτέλεσμα οι μοναδικοί μισθωτές που εμφανίζονται να είναι αλλοδαποί.
Ενδεικτικές είναι οι συνοικιακές αγορές που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ Λιοσίων και Αχαρνών στις οποίες οι αλλαγές είναι καταλυτικές.