Το σχέδιο για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις
Τετάρτη, 27 Νοέμβριος 2024 10:36
Σε προτεραιότητα μπαίνουν περιοχές του κέντρου, που είναι σημαντικές για τον ιστορικό, αισθητικό και λειτουργικό χαρακτήρα τους και αποτελούν μεγάλες παρεμβάσεις. Η μετατροπή της Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας σε πεζόδρομο, που συμπληρώνει τη μεγάλη διαδρομή σύνδεσης των αρχαιολογικών χώρων, προωθείται από την ΕΑΧΑ και θα δημοπρατηθεί στο τέλος του έτους, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που προκηρύχθηκαν. Προβλέπεται η λειτουργία της ως πεζόδρομος, με διέλευση μόνο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, (εκτός τρόλεϊ) στο πλάτος των υφιστάμενων λωρίδων του τραμ. Προσωρινά, προβλέπεται η παράλληλη κίνηση τρόλεϊ σε άλλη λωρίδα κυκλοφορίας, ως μεταβατική φάση, μέχρι να καταστεί εφικτή η πλήρης απομάκρυνσή τους από την οδό. Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται η ενοποίηση Ζαππείου και Εθνικού Κήπου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, δημιουργώντας ενιαίο ελεύθερο χώρο. Επίσης η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής, με χρήση βιοκλιματικών υλικών και η σύνδεσή της με τη Διον. Αρεοπαγίτου, δημιουργώντας περίπατο μήκους 4 χλμ περίπου. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, προετοιμάζεται τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, με πρόβλεψη διέλευσης και σε αυτήν μέσου σταθερής τροχιάς, ώστε πολύ σύντομα να προκηρυχθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Ο διαγωνισμός για την Ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα προκηρυχθεί αμέσως μετά την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, τον προσδιορισμό της θέσης χάραξης των γραμμών του τραμ και την οριστικοποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική αποφόρτισης του κέντρου από το αυτοκίνητο και στην αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου της δημόσιας συγκοινωνίας. Θεμέλιο της πολιτικής αναβάθμισης της δημόσιας συγκοινωνίας θα είναι το τραμ, για το οποίο προβλέπεται να συνεχίσει την πορεία του από την πλατεία Συντάγματος σε Πανεπιστημίου και Πατησίων. Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την πολεοδομική ταυτότητα της Αθήνας. Η θέση της Πανεπιστημίου, η γεωμετρία της, η αρχιτεκτονική της, η ιστορία της την καθιστούν τoν πιο σημαντικό άξονα, που θα άξιζε να δοθεί στον πεζό και στην πόλη, ελεύθερη από αυτοκίνητα. Διερευνάται κυκλοφοριακά και η δημιουργία μιας ενότητας, με κοινά χαρακτηριστικά, που ορίζεται από τις οδούς Φιλελλήνων – Λ. Συγγρού – Καλλιρρόης – Β. Κωνσταντίνου – Βασ. Σοφίας, με στόχο την ενοποίηση της Βουλής και του Εθνικού Κήπου με την πλατεία Συντάγματος και την απόδοση ζωτικού περιβάλλοντα χώρου για το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ. Επίσης προβλέπεται η μονοδρόμηση των οδών Αχαρνών και Πατησίων και η λειτουργία τους ως ζεύγος κινήσεων αντίθετης φοράς, ώστε να προκύψει χώρος για δημιουργία λεωφορειο-λωρίδων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομο.