Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Εγκλημα μακράς πνοής

Οι ακτές, οι παραλίες, οι αιγιαλοί της Ελλάδας, αναπόσπαστο κομμάτι της κοινής μας θάλασσας της Μεσογείου, προστατεύονται από τη συνθήκη της Βαρκελώνης ως… «κοινή φυσική και πολιτιστική κληρονομιά που πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση προς όφελος των σημερινών και μελλοντικών γενεών…»

Η απόλαυση και προστασία των κοινών, η δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση στους φυσικούς  πόρους, μια μεγάλη ιστορία ξεκινάει απ το Ρωμαϊκό Δίκαιο, που ορίζει ως κοινά όσα από τη φύση τους δεν μπορούν να υποταχθούν στην εξουσία του ανθρώπου, δηλαδή  ο αέρας, τα νερά, η θάλασσα, ο αιγιαλός. Ο Ιουστινιανός  αναφέρει «Κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κάποιον να πλησιάζει οποιοδήποτε σημείο του αιγιαλού», ενώ αργότερα ο αιγιαλός θα αναγορευτεί ως δημόσια κτήση.

Ο τουρισμός ως αρπαχτή

Το νομοσχέδιο εδραιώνει ένα χρεοκοπημένο μοντέλο τουριστικής υπερανάπτυξης που ήδη κατέστρεψε τις ακτές της Ισπανίας, της Τουρκίας, της Αιγύπτου, που βρίσκεται στον πυρήνα της χρηματοπιστωτικής φούσκας. Έτσι, απαξιώνεται το συγκριτικό πλεονέκτημα του ελληνικού τοπίου, στο «όνομα της βαριάς βιομηχανίας του τουρισμού».

Επιτρέπονται μπαζώματα για την εξυπηρέτηση στρατηγικών τουριστικών επενδύσεων! Για κάθε κλίνη ξενοδοχείου επιτρέπεται μπάζωμα  5 τετραγωνικών μέτρων αιγιαλού. Την ίδια στιγμή, οι ρυθμίσεις φωτογραφίζουν προνομιούχους παραλήπτες, νομιμοποιώντας κάθε αυθαίρετη κατασκευή εντός αιγιαλού – ξενοδοχεία και επιχειρήσεις- και ανοίγοντας την όρεξη για νέα αυθαίρετα.

Μαζί με το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό το υπουργείο Οικονομικών έχει θέσει σε διαβούλευση και δύο ακόμη νομοσχέδια. Το ένα για τα ακίνητα του δημοσίου, τα οποία διεκδικούν παλαιότεροι ή νεότεροι καταπατητές, και το άλλο για τους όρους εξαγοράς των ακινήτων αυτών από τους καταπατητές. Έτσι, το δημόσιο επιβραβεύει τους καταπατητές προσφέροντάς τους τη  δυνατότητα να αγοράσουν τα καταπατημένα ακίνητα με έκπτωση 50%.

Καταργείται η παραλία

Περιφρονούνται οι επιστήμες του περιβάλλοντος στη μέθοδο καθορισμού αιγιαλού και παραλίας, με τρόπο που οδηγεί ευθέως στην καταστρατήγηση του άρθρου 24 του συντάγματος και στη συρρίκνωση της δημόσιας περιουσίας.

Ο αιγιαλός είναι ένας χώρος αμφίσημος, ευαίσθητος και ευμετάβλητος παράκτιων οικοσυστημάτων και παράκτιων γεωμορφών. Ένα σύστημα δυναμικό, του οποίου η φυσική ισορροπία μπορεί να διαταραχθεί από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Που κρύβει ανεκτίμητους αρχαιολογικούς θησαυρούς που πρόκειται να ανακαλυφθούν.

Ο καθορισμός παραλίας δεν είναι υποχρεωτικός, δεν γίνεται αυτεπάγγελτα, ούτε έχει κάποιες ελάχιστες διαστάσεις (π.χ. τα 50 μ. που ισχύουν μέχρι σήμερα).Ορίζεται από τον επενδυτή και μπορεί να είναι ακόμα και 10 μ. πλάτους, και αν υπάρχει ήδη παραλιακή οδός, τότε η οδός αυτή μπορεί να είναι η παραλία.

Στα ύψη ο φόρος μεταβίβασης λόγω αντικειμενικών

Στα ύψη εκτινάσσει τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων η επικείμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών με αποτέλεσμα η αγοραπωλησία ενός ακινήτου για να γίνεται πλέον ιδιαίτερα ακριβή υπόθεση. Με την ενεργοποίηση των νέων αντικειμενικών αξιών οι αγοραπωλησίες ακινήτων θα κοστίζουν έως 50% περισσότερο . Η αγορά ενός διαμερίσματος 100 τετραγωνικών στην Κερατέα επιβαρύνεται σήμερα με φόρο μεταβίβασης 1.701 ευρώ. Από την 1η Ιανουαρίου 2019 για το ίδιο ακίνητο ο φόρος εκτοξεύεται στα 2.551,50 ευρώ, με αύξηση 50%. Οι υποψήφιοι αγοραστές ακινήτων σε πολλές περιοχές του κέντρου της Αθήνας αλλά και σε «μεσαία» προάστια του Λεκανοπεδίου, όπως ο Αλιμος, η Καλλιθέα, τα Βριλήσσια, ακόμη και στην Κερατέα θα δουν τον φόρο μεταβίβασης να εκτινάσσεται στα ύψη. Η αγορά ακινήτων στην καρδιά της Αθήνας, θα είναι ακριβότερη το 2019, με τον φόρο μεταβίβασης να αυξάνεται ακόμη και πάνω από 30%. Για παράδειγμα, η αντικειμενική αξία ενός διαμερίσματος 100 τ.μ., 25ετίας, στην Καλλιθέα που ανέρχεται σήμερα στα 61.425 ευρώ, με την αύξηση της τιμής ζώνης αυξάνεται στα 90.675 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος προχωρήσει στην αγορά του ακινήτου από το 2019 τότε ο φόρος που θα κληθεί να πληρώσει θα αυξηθεί κατά 47,63%.

Ρεκορ για τα κενά καταστήματα

Σε επίπεδα ρεκορ κινούνται τα επίπεδα των κενών καταστημάτων στην Αθήνα καθώς σύμφωνα με μετρήσεις που ανακοινώνονται το ποσοστό των κενών καταστημάτων στο σύνολο του αποθέματος ακόμα και σε πολύ εμπορικές περιοχές κινείται στα επίπεδα του 20%. Σύμφωνα με μετρήσεις που αφορούσαν την διαθεσιμότητα των εμπορικών χώρων που αφορούν στο α΄εξάμηνο 2010 η αύξηση των κενών χώρων κινήθηκε στα επίπεδα της μία ποσοτιαίας μονάδας που χαρακτηρίζεταιως η μεγαλύτερη μεταβολή απο τότε που ξεκίνησαν οι καταγραφές των κενών χώρων (α΄εξάμηνο 2007). Σύμφωνα με τα ιδια στοιχεία στο ιστορικό εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας κενοί είναι το 18,7% του αποθάματος των καταστημάτων . Επιδείνωση εμφανίζει και η αγορά των κεντρικών εμπορικών οδών της πόλης καθώς ο δείκτης διαθεσιμότητας προσεγγίζει το 16,7%. Στο σύνολο της Αθήνας το προσοστό της διαθεσιμότητα είναι 17,7% ΄ναντι 16,7% το β΄εξάμηνο 2009.

Ερωτήσεις- απαντήσεις για τα δάνεια

Έχω πρόθεση να λάβω στεγαστικό ή καταναλωτικό δάνειο από τράπεζα. Τι πρέπει να προσέξω; Κατ’ αρχήν: + Να προσδιορίσετε ακριβώς τις πραγματικές πιστωτικές ανάγκες σας και να μη παρασύρεστε από διαφημίσεις που δημιουργούν εικονικές ανάγκες συνδυασμένες με ευκολίες δανεισμού.

+ Να τις ιεραρχήσετε (κατάταξη κατά σειρά προτεραιότητας).

+ Να εκτιμήσετε τις δυνατότητές σας για αποπληρωμή, στηριζόμενοι σε σταθερά και βέβαια εισοδήματα.

+ Να κάνετε ταμειακό προγραμματισμό, τουλάχιστον για τη διάρκεια του δανείου.

Όταν ζητείτε δάνειο μην υπολογίζετε μόνο τα σημερινά σας εισοδήματα. Υπολογίστε και τα μελλοντικά. Στη συνέχεια: + Να κάνετε έρευνα αγοράς.)

+ Να επιλέξετε την τράπεζα με τους ευνοϊκότερους όρους (επιτόκιο, έξοδα, επιβαρύνσεις κ.λ.π.).

+ Να συγκεντρώσετε την προσοχή σας στο συνολικό κόστος όλης της διάρκειας του δανείου και όχι μόνο στην προσφορά της αρχικής άτοκης περιόδου ή στο μειωμένο επιτόκιο.

+ Να συνεργαστείτε με την τράπεζα για την εκτίμηση της πιστοληπτικής ικανότητάς σας, παρέχοντας ακριβή οικονομικά στοιχεία.

+ Να μελετήσετε με προσοχή τους όρους των συμβάσεων πριν την υπογραφή. + Να μη διστάσετε να ζητήσετε διευκρινίσεις για τους όρους που δεν κατανοείτε.

+ Να αποφεύγετε τη λήψη νέων δανείων για να αντιμετωπίσετε ληξιπρόθεσμες προηγούμενες οφειλές. Η τακτική αυτή οδηγεί κατά κανόνα σε υπερχρέωση.

Υπέβαλα αίτηση για χορήγηση δανείου. Η τράπεζα απέρριψε το αίτημά μου, χωρίς να μου εξηγήσει τους λόγους. Γιατί; Οι τράπεζες εγκρίνουν ή απορρίπτουν χρηματοδοτικά αιτήματα, ανάλογα με την πολιτική που ασκούν. Βάσει του Κώδικα Τραπεζικής Δεοντολογίας έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν τον υποψήφιο δανειολήπτη για την απόφασή τους, όχι όμως και να γνωστοποιούν τους λόγους τυχόν απόρριψης του αιτήματος.

Είμαι εγγυητής δανείου ή πιστωτικής κάρτας. Αν ο πρωτοφειλέτης ή ο κάτοχος κάρτας δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του προς την τράπεζα, ποια είναι η δική μου ευθύνη; Μπορεί η τράπεζα να απαιτήσει να εξοφλήσω εγώ τις υποχρεώσεις του ατόμου υπέρ του οποίου εγγυήθηκα;

+ Ο εγγυητής ευθύνεται στο ακέραιο για το σύνολο των οφειλόμενων στην τράπεζα. + Ο εγγυητής οφείλει να παρακολουθεί την πορεία εξόφλησης της οφειλής.

+ Η τράπεζα οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα τον εγγυητή, σε περίπτωση προβλημάτων εξόφλησης του δανείου, ούτως ώστε να ασκεί την επιρροή του στον πρωτοφειλέτη για την εξόφληση των υποχρεώσεών του. Έχω καθυστερήσει τις δόσεις του δανείου μου. Η τράπεζα μου ζητά να πληρώσω άμεσα ένα μεγάλο ποσό που δεν το διαθέτω.

Τι πρέπει να κάνω; Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε προσωρινές δυσκολίες θα πρέπει να:

+ Ενημερώσετε αμέσως προφορικά και εγγράφως την τράπεζα.

+ Ζητήσετε διακανονισμό της οφειλής σας.

+ Συνεργασθείτε με την τράπεζα για ρύθμιση που θα σας επιτρέπει την ομαλή αποπληρωμή των χρεών

Αίσχος :Δεσμεύουν περιουσίες για 20 χρόνια

Το πρόβλημα της μεγάλης χρονικής καθυστέρησης καταβολής των αποζημιώσεων από απαλλοτριώσεις, αποτελεί πλέον εφιάλτη για χιλιάδες ιδιοκτήτες. Πρόκειται για ένα τεραστιο πρόβήμα που προέρχεται απο την κεντρική κυβέρνηση αλλά και τους ΟΤΑ που δεν έχει λυθεί ούτε με την πρόσφατη αναθεώρηση του Συνταγματικού πλαισίου που θεωρεί ως κρίσιμο χρόνο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας το ενάμισυ έτος καθώς επίσης :

-την υποχρέωση της διοίκησης να έχει προβλέψει τη δαπάνη πριν εκκινήσει τη διαδικασία,

-τη δυνατότητα καταβολής της αποζημίωσης σε είδος, όταν η ταμειακή ικανοποίηση είναι αδύνατη και τέλος

-προβλέποντας ένα σύνολο κανόνων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της προστασίας των αρχικών ιδιοκτητών.

Παρά ταύτα, η καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος προς απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια εξακολουθεί να υφίσταται και να εμφανίζεται ως χρονική καθυστέρηση της τάξης των 2 - 20 ετών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ως αποτέλεσμα η ακίνητη περιουσία των πολιτών δεσμεύεται επ’ αόριστον, ενώ οι δήμοι, προκειμένου να ξεπεράσουν το χρονικό όριο του νόμου, επανακηρύσσουν διαρκώς νέες απαλλοτριώσεις, παρά την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki