Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Δρομολογείται ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη

Δύο νέα μεγάλα έργα, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα – Υλίκη και η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας αποφασίστηκαν σήμερα στην 1η Συνάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών, υπό την Προεδρία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, στην Αίθουσα Συσκέψεων του Υπουργείου.
Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης ήταν:
• Ο Κανονισμός Λειτουργίας Επιτροπής Μεγάλων ΄Εργων και Υποδομών
• Η Ενημέρωση και o συντονισμός ενεργειών για τις δημόσιες υποδομές της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής
• Τα Έργα Παραχώρησης που βρίσκονται στη φάση κατασκευής
• Τα Νέα Έργα Παραχώρησης
• Ο Προγραμματισμός Εργασιών Επιτροπής
Συζητήθηκαν διεξοδικά τα προβλήματα των σε εξέλιξη συμβάσεων παραχώρησης και οι τρόποι επίλυσής τους. Σε σχέση με αυτά, η Επιτροπή αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας αποτελούμενη από τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων και Υπηρεσιακούς παράγοντες, οι οποίες μέχρι τις 30 Ιουλίου θα οριστικοποιήσουν και θα υποβάλουν για έγκριση στην Επιτροπή Μεγάλων Έργων νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις για την επιτάχυνση των διαδικασιών σε σχέση με:
• Την χρηματοδότηση και οικονομική παρακολούθηση των έργων
• Τις απαλλοτριώσεις και επιτάξεις γης
• Τις αρχαιολογικές έρευνες
• Τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις
• Τα διόδια και την λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων
• Τα δίκτυα Κοινωφελών Οργανισμών.
Ακόμη, η Επιτροπή ενημερώθηκε για την έναρξη υλοποίησης του Στρατηγικού Σχεδιασμού (Master Plan) της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.
Η Επιτροπή θα συνεδριάσει και πάλι σε 15 μέρες.
Στη σημερινή Συνάντηση της Επιτροπής μετείχαν ο Υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη, ο Υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, οι Υφυπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης, ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτουμένων Δημόσιων Έργων Σέργιος Λαμπρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, ο Ειδικός Γραμματέας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα Νίκος Μαντζούφας, η Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για Τεχνικά Θέματα Σοφία Πέππα και η Ειδική Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για Νομικά Θέματα Γλυκερία Σιούτη.

Δεν κλείνουν οι παλιές μονάδες της ΔΕΗ

Αποφεύχθηκε το πρόωρο κλείσιμο τεσσάρων τουλάχιστον μεγάλων θερμοηλεκτρικών εργοστασίων της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία, με συμβιβασμό που υποστήριξαν όλες οι πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και το Συμβούλιο και ψηφίστηκε σήμερα από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου.
Σύμφωνα με τον Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Θόδωρο Σκυλακάκη, με τον συμβιβασμό αυτόν απετράπη σήμερα οριστικά η υιοθέτηση της αρχικής έκθεσης Krahmer με την οποία ουσιαστικά θα έπρεπε τα εργοστάσια αυτά να κλείσουν μέχρι το 2016 και εξασφαλίστηκε η δυνατότητα της Ελλάδας να διαμορφώσει ένα εθνικό μεταβατικό σχέδιο περιβαλλοντικής προσαρμογής των θερμοηλεκτρικών της εργοστασίων.
Η νέα οδηγία για τις Βιομηχανικές Εκπομπές θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής τα επόμενα χρόνια. Αν δεν επιτυγχάνονταν οι εξαιρέσεις θα έπρεπε να γίνουν άμεσα νέες σημαντικές επενδύσεις σε υφιστάμενες παλαιές μονάδες, οι οποίες όμως θα τερματίσουν το χρόνο ζωής τους σύντομα, σύμφωνα με τον σημερινό σχεδιασμό. Όπως δήλωσε ο κ. Σκυλακάκης: "Λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο χρονικό διάστημα και το κόστος που απαιτείται για τη μελέτη, εγκατάσταση και λειτουργία του νέου αντιρρυπαντικού εξοπλισμού σε παλαιές μονάδες, τα προτεινόμενα μέτρα στην έκθεση Krahmer θα είχαν κόστος πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς αντίστοιχο περιβαλλοντικό όφελος. Αν δεν υιοθετείτο ο συμβιβασμός θα έπρεπε είτε ο Έλληνας καταναλωτής να πληρώσει το κόστος προσαρμογής για πολύ παλιά εργοστάσια που ούτως ή άλλως είχε προγραμματιστεί να αποσυρθούν σταδιακά ή τα εργοστάσια αυτά θα έκλειναν βίαια, με τεράστιες επιπτώσεις για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και για την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας όπου θα χάνονταν χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας".

ΣΥΡΙΖΑ: κίνδυνοι από τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας

Κινδύνους από τον υδράργυρο και την ακτινοβολία των λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας επισημαίνουν σε ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ζητούν να ενημερωθούν σχετικά οι καταναλωτές. Όπως αναφέρουν:
Παρότι κάποια δημοσιεύματα στον Τύπο πιθανόν να υπερβάλλουν, εν τούτοις είναι ακριβές ότι οι λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, αν και πολυδιαφημίζονται ως «πράσινοι» και «οικολογικοί», είναι επιστημονικά επιβεβαιωμένο ότι περιέχουν υδράργυρο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη δημόσια υγεία και το φυσικό περιβάλλον σε περίπτωση θραύσης τους.
Σημειωτέον ότι από τον Απρίλιο τού 2009 αποσύρθηκαν από την ευρωπαϊκή αγορά όλα τα θερμόμετρα και τα μανόμετρα υδραργύρου. Επιπλέον από το 2020 θα αποσυρθεί κάθε είδος συσκευής που περιέχει υδράργυρο, ακόμα και αν χρησιμοποιείται στη βιομηχανία.
Συγχρόνως η Ε.Ε. απαγορεύει την εξαγωγή υδραργύρου σε τρίτες χώρες.
Όλα αυτά τα εξαιρετικά αυστηρά περιοριστικά μέτρα λαμβάνονται λόγω της επικινδυνότητας τού υδραργύρου στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.
Επίσης, στις 8 Οκτωβρίου του 2008 η βρετανική υπηρεσία Προστασίας της Υγείας έκανε αναφορά με ανακοίνωσή της στη δυνητική επιβάρυνση της υγείας από τη ακτινοβολία που εκπέμπουν και οι λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας (κυρίως ακτίνες UV). Άλλωστε ειδικοί επιστήμονες έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι μακροχρόνια έκθεση σε ακτινοβολία UV και σε αποστάσεις μικρότερες των 20-30εκ ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία των καταναλωτών, και ειδικότερα των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού (παιδιά, άτομα με ειδικές παθήσεις, όπως π.χ. Λύκος κλπ)
Το πρόβλημα επικεντρώνεται κυρίως όχι στο κατά πόσο οι συγκεκριμένοι λαμπτήρες είναι περισσότερο «οικολογικοί» από τους συμβατικούς, αλλά στο κατά πόσο λαμβάνονται όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε οι καταναλωτές να είναι πλήρως ενήμεροι για τους κινδύνους που συνεπάγεται η λανθασμένη χρήση τους και για τον τρόπο προστασίας τους σε περίπτωση θραύσης τους. Στις συσκευασίες δεν αναγράφονται οι κίνδυνοι αυτοί, ούτε δίδονται οδηγίες για τον τρόπο καθαρισμού του χώρου σε περίπτωση που σπάσουν, ούτε αναγράφεται ως υποχρεωτική η ανακύκλωσή τους.

Θαλασσσια Αιολικά Πάρκα : Που θα στηθουν

Σε δώδεκα θαλάσσιες περιοχές της χώρας που χαρακτηρίζονται ως υποψήφιες για τη χωροθέτηση των πρώτων θαλάσσιων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα, κατέληξε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η εγκατάσταση θα γίνει έως το 2017. Oπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, οι περιοχές που έχουν επιλεγεί αφορούν την πρώτη φάση της ανάπτυξης θαλάσσιων αιολικών πάρκων και είναι:

ο Αϊ-Στράτης, η Αλεξανδρούπολη, η Θάσος, η Κάρπαθος, η Κέρκυρα, το Κρυονέρι, η Κύμη, η Λευκάδα, η Λήμνος, οι Πεταλιοί, η Σαμοθράκη και το Φανάρι.

Η προκαταρκτική χωροθέτηση των περιοχών ενδιαφέροντος των θαλάσσιων αιολικών πάρκων παρουσιάστηκε χθες από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος σε φορείς της αγοράς ενέργειας, εταιρείες, εκπροσώπους υπουργείων και μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

ΑΙΓΑΙΟ : Χάνονται υγροβιοτοποι

Διακόσιοι υγροβιότοποι στα νησιά του Αιγαίου, αρκετοί από τους οποίους φιλοξενούν σπάνια και μοναδικά στον κόσμο είδη χλωρίδας και πανίδας, απειλούνται με υποβάθμιση και καταστροφή εξαιτίας της άναρχης τουριστικής και οικιστικής ανάπτυξης, της υπερβόσκησης καθώς και του παράνομου κυνηγιού. Το 75% των υγροβιοτόπων του Αιγαίου χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους χωρίς συνετή διαχείριση παρά το ότι οι μισοί από αυτούς εμπίπτουν σε κάποιο θεσμικό καθεστώς προστασίας. Οι συνήθεις χρήσεις, χωρίς όμως σχεδιασμό ή μέτρα προστασίας, είναι η άρδευση, η ύδρευση, το κυνήγι και η κτηνοτροφία. Αυτά συμβαίνουν ακόμα και σε υγροβιότοπους, που βρίσκονται υπό καθεστώς πλήρους προστασίας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki