Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Νερό: σπατάλη και ρύπανση

Την τελική της Έκθεση με τα συμπεράσματα των εργασιών της ολοκλήρωσε σήμερα 13 Ιουλίου 2010, σε ειδική Συνεδρίαση, η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής. Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Κώστας Καρτάλης «Από τις εργασίες της Επιτροπής διαπιστώθηκε μία ακατανόητη σπατάλη υδατικών πόρων αλλά και μια επίσης ακατανόητη αντίληψη ότι οι ποταμοί και οι λίμνες μπορεί να είναι παραλήπτες αστικής, γεωργικής και βιομηχανικής ρύπανσης. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά ποτάμια και λίμνες στη χώρα μας είναι σε ανησυχητική κατάσταση καθώς διέπονται από νομοθεσία του 1965!!. Καταγράψαμε την κατάσταση, προτείνουμε συγκεκριμένα μέτρα πριν είναι αργά και ζητάμε από τους συναρμόδιους φορείς να δραστηριοποιηθούν άμεσα. Σε κάποιες περιπτώσεις, χρειάζεται να συνδυάσουμε τα μέτρα προστασίας με φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα. Εκεί ο ρόλος των Υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας είναι κεντροβαρικός.»
Η Υποεπιτροπή μετά από έξι ειδικές συνεδριάσεις για το θέμα αυτό και δύο επισκέψεις σε περιοχές που έχουν άμεση σχέση με το ζήτημα αυτό (Ποταμός Λάδωνας - Ποταμός Πηνειός) καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις για την προστασία των επιφανειακών υδάτων (ποτάμια-λίμνες):
α) την ενίσχυση των περιβαλλοντικών ελέγχων,
β) τη διατήρηση μητρώου περιβαλλοντικών παραβάσεων με ανάρτηση τους στο διαδίκτυο,
γ) τη μείωση του φορολογικού βάρους των φορέων της μεταποίησης που εκσυγχρονίζουν τις περιβαλλοντικές υποδομές τους (διαχείριση λυμάτων και απορριμμάτων) και περιορίζουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα,
δ) την υποχρεωτική συνάρτηση αναπτυξιακών επιδοτήσεων με την υιοθέτηση τεχνολογιών και τεχνικών για τη μείωση της ρύπανσης στην πηγή.
ε) την ασφάλιση των φορέων έναντι του κινδύνου περιβαλλοντικής ζημίας.
Επιπρόσθετα προτείνονται:
1. Για την προστασία των ποταμών και των λιμνών, η οριοθέτηση τους κατά απόλυτη προτεραιότητα και σε 2η φάση ο καθορισμός ζώνης άμεσης προστασίας, η οποία δεν πρέπει να είναι μικρότερη από τα 100m πλάτος. Προτείνονται επίσης η παύση υδροληψίας με απευθείας άντληση παρά μόνο από προκαθορισμένα και εγκεκριμένα σημεία άντλησης, η δημιουργία υποχρεωτικά στεγανών βόθρων ή δικτύου αποχέτευσης ή και μεταφοράς σε βιολογικούς καθαρισμούς των αστικών αποβλήτων χωριών ή και μικρών πόλεων, έτσι ώστε να καταργηθούν οι απορροφητικοί βόθροι τουλάχιστον στους οικισμούς που άπτονται του ποταμού/λίμνης ή βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από τα 500m από αυτόν και την απαγόρευση διάτρησης γεωτρήσεων σε απόσταση τουλάχιστον 200m από τον ποταμό/λίμνη με παράλληλη πρόβλεψη για τη στεγάνωση των αδειοδοτημένων αρδευτικών γεωτρήσεων.
2. Ο άμεσος καθορισμός Ποιοτικών Περιβαλλοντικών Προτύπων και Οριακών Τιμών Εκπομπών (σε όρους Ετήσιας Μέσης Συγκέντρωσης (ΕΜΣ - ΠΠΠ) και Μέγιστης Επιτρεπόμενης Συγκέντρωσης (ΜΕΣ - ΠΠΠ) των υγρών βιομηχανικών αποβλήτων, βιομηχανικών και άλλων δραστηριοτήτων, που βρίσκονται εντός της λεκάνης των ποταμών κατ΄ αντιστοιχία της περίπτωσης του Ασωπού ποταμού.
3. Η ενίσχυση της χρήσης µη συµβατικών υδατικών πόρων (επαναχρησιµοποίηση λυµάτων ή χρήση όµβριων, υφάλ­µυρων κ.λπ. νερών). Απαραίτητες προϋποθέσεις αποτελούν η οικονομική ενίσχυση τέτοιων δράσεων (λ.χ. μέσω του αναπτυξιακού νόμου) και η θέσπιση κατάλληλου νοµοθετικού πλαισίου.
4. Για τους παράκτιους υγρότοπους, η αλλαγή της πολεοδομικής νομοθεσίας ώστε να αποκλείεται η οικιστική ανάπτυξη εντός των ορίων των παράκτιων υγροτόπων αλλά και να προβλέπεται κατά τη διαδικασία της έκδοσης οικοδομικής άδειας, η εξέταση των επιπτώσεων στον υγρότοπο από κάθε είδους κατασκευή.
5. Για το ζήτημα του νερού που χρησιμοποιείται στις γεωργικές καλλιέργειες η κοστολόγηση και στη συνέχεια τιµολόγηση του νερού άρδευσης, όπως προβλέπεται και στην Οδηγία 2000/60/ΕΚ, με βάση όμως κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια και με γνώμονα την παρούσα οικονομική κατάσταση, τις πιέσεις στο αγροτικό εισόδημα, την αναθεώρηση της ΚΑΠ και την κλιματική αλλαγή
Τέλος, η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής:
- καλεί το ΥΠΕΚΑ για περαιτέρω επίσπευση των διαδικασιών για την εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2000/60 (καταγραφή πιέσεων και ανά­λυση επιπτώσεων, οικονοµική ανάλυση χρήσεων, µητρώο προστατευόµενων περιο­χών, σύνταξη προγραµµάτων παρακολούθησης, προώθηση διαδικασιών διαβούλευ­σης σύνταξη προγραµµάτων διαχείρισης, τελικός καθορισµός των κύριων λεκανών απορ­ροής και των υδατικών διαµερισµάτων της χώρας) που θα οδηγήσουν στην πλήρη εφαρμογή των μέτρων για την προστασία της ποιότητας και ποσότητας των υδατικών πόρων της χώρας,
- καλεί το Υπουργείο Οικονομίας να εντάξει στον αναπτυξιακό νόμο ειδικά μέτρα για την ενσωμάτωση σε παραγωγικές επενδύσεις τεχνολογιών/τεχνικών προστασίας και εξοικονόμισης των υδατικών πόρων,
- καλεί το Υπουργείο Οικονομικών να επεκτείνει, στα πλαίσια των διαμορφούμενων δημοσιονομικών περιθωρίων, τις ρυθμίσεις για φορολογικές ελαφρύνσεις σε επενδύσεις που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και σε επενδύσεις που προστατεύουν την ποιότητα και την ποσότητα των υδατικών πόρων,
- καλεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να ενισχύσει τα προγράμματα αντιμετώπισης της νιτρορύπανσης (Οδηγία 91/676/ΕΚ) και να σχεδιάσει, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ, ένα χωροταξικά ισόρροπο πρόγραμμα κατασκευής έργων πεδινής και ορεινής υδρονομίας,
- καλεί το Υπουργείο Εσωτερικών να προτάξει το θέμα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στο πρώτο διάστημα εφαρμογής του Σχεδίου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ,
- καλεί τα Υπουργεία ΠΕΚΑ και Αγροτικής Ανάπτυξης να δρομολογήσουν δράσεις επανόρθωσης της περιβαλλοντικής ζημιάς που έχει υποστεί το υδατικό σύστημα της χώρας, σε περιοχές εντατικής γεωργίας ή καταγραφής υψηλής ρύπανσης επιφανειακών και υπογείων υδάτων, όπως η περιοχή Ασωπού-Οινοφύτων, κ.α.

Υπέρβαση στις τιμές του όζοντος

Σύμφωνα με μετρήσεις του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμόσφαιρας της Αθήνας παρατηρήθηκαν σήμερα υπερβάσεις του ορίου ενημέρωσης κοινού στις τιμές του όζοντος.
Συγκεκριμένα, καταγράφηκε η εξής υπέρβαση:
Στο σταθμό Αγίας Παρασκευής, στις 13:00, με τιμή 189 μg/m³
Για το λόγο αυτό από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού: «Άτομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνίσταται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, συνίσταται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα».
Το όριο ενημέρωσης κοινού είναι το 180 μg/m³ και το όριο συναγερμού πληθυσμού το 240 μg/m³.

Ημιυπαίθριοι : Ακόμα στέλνουν...

Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποστολής προς τις πολεοδομίες, των εκκαθαριστικών σημειωμάτων για τους ημιυπαίθριους χώρους. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε εκπρόσωπος των ΕΛΤΑ, σημειώνοντας παράλληλα, ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε, καθώς ενήργησαν εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Συγκεκριμένα, εξήγησε ο εκπρόσωπος, τα σημειώματα αυτά έφτασαν στα ΕΛΤΑ το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, 7 Ιουλίου με την ένδειξη να αποσταλούν ως απλά δέματα, δηλαδή εντός τριών εργάσιμων ημερών και όχι με τη διαδικασία των ταχυμεταφορών.

ΕΛΕΥΣΙΝΑ : Τι γίνεται με το λιμάνι;

Ο κόλπος της Ελευσίνας με 13 χιλιόμετρα ακτογραμμής είναι σε όλη την μακραίωνη ιστορική διαδρομή της περιοχής συνδεδεμένος με την ζωή των κατοίκων. Κατά την διάρκεια του εικοστού αιώνα, όμως, όλη η παράλια ζώνη καταλήφθηκε από τις βιομηχανίες και τις δραστηριότητες του λιμανιού. Διαχειριστής αυτής της καταστροφικής για την περιοχή πολιτικής υπήρξε ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας ο οποίος, τα τελευταία χρόνια, λειτουργεί ως Ανώνυμη Εταιρεία, αδιαφορώντας για τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να ζουν αποκλεισμένοι από τη φυσική προσέγγιση στην θάλασσα. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η σχεδιαζόμενη πολυδιαφημισμένη «μεταφορά» του λιμανιού θα εξελιχθεί σε γιγάντωσή του καταργώντας κάθε ελπίδα για αποκατάσταση της φυσικής σχέσης του ανθρώπου με την θάλασσα για τους κατοίκους της Ελευσίνας. Τελευταίο επεισόδιο στην διαδρομή αυτή είναι το γεγονός ότι στη νεοδιορισμένη Διοίκηση του Ο.Λ.Ε. από το Υπουργείο Οικονομίας, μετά από κυοφορία πολλών μηνών, δεν συμμετέχει εκπρόσωπος του Δήμου Ελευσίνας. Για πρώτη φορά μετά το 1923, στο Δ.Σ. του φορέα που διαχειρίζεται το λιμάνι της πόλης δεν συμμετέχει ούτε εκπρόσωπος του Δήμου ούτε καν κάτοικος της ευρύτερης περιοχής.

ΛΑΡΙΣΑ : Δεν δίνουν λεφτά για τους δρόμους

Όχι μόνο δεν έχουν τηρηθεί οι δεσμεύσεις του Υπουργού Υποδομών κ. Ρέππα για αποκατάσταση των ζημιών στους δρόμους του νομού Λάρισας λόγω των Τεμπών, αλλά το Υπουργείο εγκαινιάζει και μια άλλη τουλάχιστον περίεργη τακτική: Άλλοτε απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών και άλλοτε αποστέλλοντας έγγραφα προς τη Νομαρχία όχι μόνο δεν κάνει κουβέντα για αποκατάσταση των ζημιών, αλλά, αντιθέτως, παραπέμπει για τις επισκευές στη…Νομαρχία επειδή -κατά νόμο- έχει την αρμοδιότητα! Αγνοώντας βέβαια ότι οι δρόμοι έπαθαν ζημιές επειδή χρησιμοποιήθηκαν ως εθνικοί, και, -το κυριότερο- αγνοώντας τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο ίδιος ο κ. Ρέππας στη σύσκεψη που έγινε στη Λάρισας ευθύς μόλις παρουσιάστηκε το πρόβλημα των Τεμπών. Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση του νομάρχη που χθες έστειλε μια ακόμη επιστολή προς το Υπουργείο ζητώντας άμεση αποκατάσταση των ζημιών.

Αναλυτικότερα, η επιστολή του Νομάρχη έχει ως ακολούθως:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Έχουν παρέλθει ήδη 3 μήνες από την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης στο εναλλακτικό δίκτυο της διαδρομής Λάρισας - Θεσσαλονίκης, ενώ αντίθετα με έγγραφο σας (της Δ/νσης Συντήρησης Οδικών Έργων του Υπουργείου σας), μας προτρέπετε να προβούμε στην αποκατάσταση των ζημιών με δαπάνες της Νομαρχίας (λόγω αρμοδιότητας), στο επαρχιακό οδικό δίκτυο Γόννων-Καλλιπεύκης & Παλαιοπύργου-Ομολίου. Μετά από αυτά & προκειμένου να βρεθεί λύση στο σοβαρό αυτό πρόβλημα σας υπενθυμίζουμε για άλλη μία φορά τα παρακάτω :

1. Τα παραπάνω τμήματα του εν λόγω εναλλακτικού δικτύου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πέντε περίπου μήνες που τα Τέμπη ήταν κλειστά, είναι στην αρμοδιότητά μας σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία. Μαζί όμως με πολλά άλλα τμήματά του (που δεν είναι στην αρμοδιότητα μας), έχουν υποστεί σημαντικές φθορές, επειδή δέχθηκαν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, όταν χρησιμοποιήθηκαν ως εναλλακτικό δίκτυο της διαδρομής Λάρισας - Θεσσαλονίκης.

2. Όπως όμως προκύπτει από τις δημόσιες δηλώσεις σας, τόσο στην πρώτη (19/12/2009) επίσκεψή σας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όσο & στην Βουλή, την ευθύνη για την αποκατάσταση είχε αναλάβει το Υπουργείο σας, δηλώσεις που επιβεβαιώνονται & από τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που σας στέλνουμε & αναφέρουν ότι "….έχουν αποφασισθεί χρηματοδοτήσεις ώστε να διορθωθεί το οδικό δίκτυο μήκους 400 χιλιομέτρων το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα ως εναλλακτικό".

3. Μέχρι σήμερα όμως & παρά τα επανειλημμένα έγγραφά μας για χρηματοδότηση της Νομαρχίας ή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δεν είχαμε καμία ανταπόκριση από το Υπουργείο σας, με αποτέλεσμα - λόγω & της ολοσχερούς οικονομικής αδυναμίας της Νομαρχίας - να μην έχει αρχίσει η αποκατάσταση των ζημιών, σε κανένα από τα τμήματα του οδικού δικτύου, που ήδη χρησιμοποιούνται πολλαπλώς από τους πολίτες λόγω & της θερινής περιόδου. Κατόπιν αυτών & προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημίες που έχουν καταγραφεί στο οδικό αυτό δίκτυο, ώστε να αποφύγουμε τυχόν πιθανά ατυχήματα, παρακαλούμε να μεριμνήσετε για την εξασφάλιση της απαιτούμενης πίστωσης, για την οποία αναλυτικά σας ενημερώσαμε με το έγγραφό μας αριθμ. 3866/18-5-2010. .

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki