Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Δεν θέλουν να επενδύσουν σε Αθήνα

Η Αθήνα κατατάχθηκε στην προτελευταία θέση μεταξύ 27 ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά το ενδιαφέρον για αγορά ακινήτων από επαγγελματίες του real estate, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας PricewaterhouseCoopers (PwC) που δημοσιεύει το πρακτορείο Bloomberg. Η έρευνα, που έγινε σε 600 επαγγελματίες που ασχολούνται με την αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας, έδειξε στην πρώτη θέση την Κωνσταντινούπολη και στην τελευταία θέση το Δουβλίνο. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η χαμηλή κατάταξη της Αθήνας και του Δουβλίνου αντανακλά τις ανησυχίες των επαγγελματιών του real estate για τα δημοσιονομικά προβλήματα της Ελλάδας και την Ιρλανδίας. Αντίστοιχα, η ανάδειξη της Κωνσταντινούπολης στην πρώτη θέση του ενδιαφέροντος αντανακλά την ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη της οικονομίας της Τουρκίας - ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 5,5% στο τρίτο τρίμηνο του 2011- σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Η ισχυρή ανάπτυξη προσφέρει ευκαιρίες από την αναμενόμενη αύξηση των ενοικίων και των αξιών των ακινήτων. «Η Κωνσταντινούπολη είναι μία από τις λίγες αγορές που οι επενδυτές πιστεύουν περισσότερο στην πόλη παρά στη δική τους δεξιότητα καλύτερων επενδύσεων στο real estate», σύμφωνα με την PwC. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται το Λονδίνο και στην τρίτη το Μόναχο, ενώ μέσα στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται άλλες τρεις γερμανικές πόλεις - η Φρανκφούρτη, το Βερολίνο και το Αμβούργο. Σύμφωνα με την έρευνα, η βιομηχανία του real estate εξακολουθεί να πλήττεται σε όλη την Ευρώπη, λόγω των δυσκολιών απόκτησης δανείων για την αναχρηματοδότηση χρέους ή για τη χρηματοδότηση νέων έργων, ενώ οι επενδύσεις γίνονται στα καλύτερα ποιοτικά κτίρια σε πόλεις, όπου η ζήτηση αναμένεται ότι θα αυξήσει τα ενοίκια.

Φρενάρουν λόγω ρευστού

Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να σταματήσει η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων σε όλη την Ελλάδα που έχουν ανατεθεί σε κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιριών με συμβάσεις παραχώρησης. Οι δανείστριες τράπεζες, που «αιμοδοτούν» με κεφάλαια τους κατασκευαστές, έχοντας διαπιστώσει ότι το δημόσιο δεν ανταποκρίνεται παρά ελάχιστα στις συμβατικές του υποχρεώσεις, σταμάτησαν να χρηματοδοτούν το σύνολο των έργων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ρευστότητα των εταιριών. Την ίδια στιγμή, τα έσοδα από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων μειώνονται, λόγω του περιορισμού της διέλευσης οχημάτων που συνδέεται με την οικονομική κρίση, αλλά και λόγω των απωλειών από τη μη καταβολή διοδίων από μεγάλη ομάδα πολιτών και αυτοκινητιστών. Έτσι, οι αρχικοί προυπολογισμοί, βάσει των οποίων συγκροτήθηκαν τα χρηματοδοτικά προγράμματα των μεγάλων έργων, έχουν ανατραπεί οριστικά. Οι τράπεζες που χρηματοδότησαν τις κοινοπραξίες των κατασκευαστικών εταιριών με επιστολή τους επισήμαναν τους κινδύνους ανατροπής των σχεδίων και δεδομένου ότι δεν υπάρχει ρευστότητα προειδοποιώντας ακόμη και για διακοπή της χρηματοδότησης. Από την άλλη, όπως σημειώνουν πηγές των κοινοπραξιών, ο κίνδυνος κατάρρευσης των συμβάσεων παραχώρησης και, ως εκ τούτου, μίας συνολικής επένδυσης 8,5 δισ. ευρώ είναι προ των πυλών. Αρμόδιες πηγές παραδέχονται ότι το μεγάλο πρόβλημα στην εκτέλεση των έργων είναι το ίδιο το κράτος, το οποίο έχει αναστείλει τις πληρωμές των συμβατικών του υποχρεώσεων στις κοινοπραξίες, ενώ επιβεβαιώνουν ότι τα διαφυγόντα έσοδα από την μη πληρωμή διοδίων αργά ή γρήγορα θα καταβληθούν στις κατασκευάστριες εταιρίες από το δημόσιο ταμείο, καθώς θεωρούνται βεβαιωθείσες οφειλές. Ποια έργα αφορά

- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο (Ράχες - Κλειδί Ημαθίας)

- Κεντρική Οδός Ε65 (Λαμία - Εγνατία)

- Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα)

- Ολυμπία Οδός (Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα)

- Μορέας (Κόρινθος - Σπάρτη/Καλαμάτα)

Ψαλιδίζονται οι παραμεθόριες

Τον δραστικό περιορισµό των περιοχών που ορίζονται ως παραµεθόριες και υπόκεινται σε περιορισµούς για τις αγορές και τις µισθώσεις ακινήτων εξετάζουν τα υπουργεία Εθνικής Αµυναςκαι Προστασίας του Πολίτη σε µια προσπάθεια τόνωσης των επενδύσεων από το εξωτερικό. Στις περιοχές αυτές οι υποψήφιοι αγοραστές ή µισθωτές ακινήτων που είναι πολίτες χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης περνούν – για λόγους εθνικής ασφάλειας – από έλεγχο που διαρκεί µέχρι και οκτώ µήνες, θέτοντας σε κίνδυνοτην ολοκλήρωσητης συναλλαγής. Τώρα τα συναρµόδια υπουργεία συζητούν οι παραµεθόριες περιοχές να µειωθούν από 29, που είναι σήµερα,σε κάτω από 10, ενώ ήδη έχει δροµολογηθεί βελτίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την επίσπευση τηςέγκρισης των εξεταζόµενων αιτήσεων. Απότην Κρήτη µέχρι την Κεφαλονιά και την Κέρκυρα και από τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική µέχρι τον Εβρο και τη ∆ωδεκάνησο, ο επίδοξος αγοραστής πολίτης χώρας εκτός Ε.Ε. πρέπει να περάσει από το κόσκινο των Γενικών Επιτελείων των Ενοπλων ∆υνάµεων, της ∆ιεύθυνσης Κρατικής Ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ. καθώς και της ΕΥΠ. Συνολικά οι ισχύουσες ρυθµίσεις αφορούν όχι µόνο τους νοµούς και τα νησιά που βρίσκονται κοντά στην Τουρκία και λόγω της στρατιωτικής οχύρωσης θεωρείται λογικός τέτοιου είδους έλεγχος.

Τα ακίνητα της EUROBANK

Δέκα πέντε ακίνητα σε όλη την Ελλάδα διαθέτει προς πώληση η EUROBANK. Πρόκειται για κατοικίες, οικόπεδα κ.α που βρίσκονται σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πέλλα και Λάρισα.
Για να δείτε την λίστα με τα ακίνητα διαβάστε εδώ

Τα κέρδη των ακινήτων

Τα ακίνητα είναι η παλαιότερη επένδυση –ακόμα παλαιότερη και από το χρυσό. Γη , κατοικία αλλά και ακίνητα για επαγγελματική δραστηριότητα αποτελούσαν –και αποτελούν- τις επιλογές εκείνων που πιστεύουν στην δύναμη του real estate. Η βάση όλων των επενδυτικών επιλογών είναι η αγορά γης. Το στοίχημα; Πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί ώστε να αποδώσει υπεραξίες. Καθώς οι πόλεις επεκτείνονται, η γη γίνεται όλο και πιο πολύτιμο αγαθό αφού πάντα θα υπάρχει ζήτηση για κατοικία αλλά και επαγγελματικές χρήσεις. Κέρδη όμως από την γη μπορεί να προέλθουν και από άλλες –όχι τόσο συνηθισμένες -αιτίες. Για παράδειγμα , στις ΗΠΑ το υπέδαφος έχει προσφέρει υπεραξίες με κορυφαία περίπτωση…το πετρέλαιο.

Εν αρχή …η γη και ακολουθεί η κατοικία. Κλειδί των υπεραξιών η αναβάθμιση των περιοχών. Καθώς η γειτονιά γύρω από ένα σπίτι εξελίσσεται, με υποδομές σε συγκοινωνίες , σχολεία, εμπορικά κέντρα, παιδικές χαρές και ούτω καθ 'εξής, η τιμή ανεβαίνει. Φυσικά, αυτή η τάση μπορεί να λειτουργήσει αντίστροφα και αυτό το βιώνουν σήμερα πολλοί ιδιοκτήτες που έχουν σπίτι σε υποβαθμισμένες γειτονιές της πρωτεύουσας. Αυτό το εκκρεμές μεταξύ αναβάθμισης και υποβάθμισης μίας περιοχής είναι το «μυστικό» για τα κέρδη ή τις ζημίες στην αγορά κατοικίας. Αλλά δεν είναι μόνο το εξωτερικό περιβάλλον που προσθέτει αξία. Οι παρεμβάσεις στο εσωτερικού του ίδιου του σπιτιού συντελούν στο να αυξηθεί η αξία του. Από την άλλη πλευρά η εγκατάλειψη του, οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Βάζοντας σε ένα σπίτι νέο λουτρό, ή και η ανακατασκευή της κουζίνας είναι κάποιοι από τους τρόπους με τους οποίους ένας ιδιοκτήτης μπορεί να προσπαθήσει να αυξήσει την αξία ενός σπιτιού του.

Αλλά και στα Επαγγελματικά Ακίνητα τα κέρδη προέρχονται από την γεωγραφική θέση, την ανάπτυξη και την βελτίωση του ακινήτου. Αυτή είναι η αιτία που άλλα επαγγελματικά εξασφαλίζουν «μόνιμους» μισθωτές και άλλα παραμένουν κενά για πολύ καιρό –μπορεί και χρόνια Και αυτό γιατί στα καλύτερα εμπορικά ακίνητα εκδηλώνεται πάντα ζήτηση, που οδηγεί την τιμή προς τα επάνω

Εκτός από την προσφορά και την ζήτηση υπάρχει και ένας ακόμα παράγων που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της τιμής: Ο πληθωρισμός. Με την μόνη διαφορά ότι πρόκειται για πύρρειο νίκη καθώς, η κατάσταση αυτή της οικονομίας ξεθωριάζει το «χρώμα του χρήματος».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki