Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Αντικειμενικές: Απο αναβολή σε αναβολή

Αναβάλλονται για τον Μάρτιο οι αλλαγές των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, λόγω τεχνικών προβλημάτων, με τη συγκατάθεση και των «θεσμών», αλλά υπάρχει η σοβαρή πιθανότητα, οι νέες τιμές να εφαρμοστούν και στον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ του 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών εξήγησε στους επικεφαλής των εκπροσώπων των δανειστών πως είναι αδύνατη η αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών έως το τέλος Δεκεμβρίου, λόγω του χάους που επικρατεί στην αγορά ακινήτων. Στο πλαίσιο αυτό, παρασχέθηκε τρίμηνη προθεσμία, για την ολοκλήρωση του εγχειρήματος.Στελέχη του ΥΠΟΙΚ διαβεβαιώνουν πως ο ΕΝΦΙΑ του 2018, θα υπολογιστεί με τις νέες αξίες, παρά την καθυστέρηση αναθεώρησης. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο ΕΝΦΙΑ κάθε έτους υπολογίζεται επί των αντικειμενικών τιμών που ισχύουν την 1η Ιανουαρίου. Όμως το 2018, οι τιμές θα προσδιοριστούν τον Μάρτιο. Για να ξεπεράσει το πρόβλημα αυτό, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει όπως οι νέες τιμές παρότι θα οριστικοποιηθούν Μάρτιο, να ισχύουν αναδρομικά από την 1-1-2018. Στην περίπτωση που οι νέες τιμές ισχύσουν για τον ΕΝΦΙΑ, τότα θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στο φόρο, με μείωση της επιβάρυνσης για τις ιδιοκτησίες χαμηλής αξίας και αύξηση του ΕΝΦΙΑ στις μεγάλες, ώστε το τελικό ποσό που θα εισπραχθεί να μην υπολείπεται του εισπρακτικού στόχου των 2,65 δισ. ευρώ. Παράλληλα με τον ΕΝΦΙΑ θα αλλάξουν οι συντελεστές, άλλων 17 φόρων και τελών που βαρύνουν σήμερα τα ακίνητα και έχουν ως βάση υπολογισμού τις αντικειμενικές αξίες.

Μειώσεις ενοικίων ζητούν οι έμποροι

Μειώσεις ή «πάγωμα» ενοικίων ως το τέλος του 2011 ζήτησε σήμερα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου η οποία διαπιστώνει ότι ενώ η πλειοψηφία των ιδιοκτητών ανταποκρίνονται θετικά στην πρόταση αυτή, ο πιο «δύστροπος» ιδιοκτήτης είναι το Δημόσιο με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να αναγκάζονται να εγκαταλείπουν τα ακίνητα που ανήκουν στο κράτος.
Η ΕΣΕΕ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων προχώρησαν σήμερα σε κοινό διάβημα προς την κυβέρνηση, θέτοντας συγκεκριμένα αιτήματα για τις μισθώσεις του Δημοσίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται, το 70 % περίπου των επιχειρήσεων στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα και το ενοίκιο αποτελεί τουλάχιστον το 30% του συνολικού λειτουργικού κόστους μιας εμπορικής επιχείρησης.
Στην κοινή ανακοίνωση ΠΟΜΙΔΑ-ΕΣΕΕ επισημαίνονται τα εξής:
Όπως είναι γνωστό, η χώρα μας και η οικονομία της έχουν εισέλθει σε μια εξαιρετικά δύσκολη στενωπό που δημιουργεί ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τον εμπορικό κόσμο της, ο οποίος προσπαθεί να διατηρήσει τόσο την οικονομική δυναμική του, όσο και την απασχόληση  χιλιάδων εργαζομένων, ενώ βάλλεται από τη συνεχή δημιουργία μεγάλων εμπορικών μονάδων υπερτοπικού χαρακτήρα. Παράλληλα και η πλευρά των ιδιοκτητών ακινήτων στοχοποιήθηκε ανηλεώς από το νέο φορολογικό νόμο ο οποίος όχι μόνον αυξάνει δραματικά τη φορολογία εισοδήματος διατηρώντας και το συμπληρωματικό φόρο, αλλά θεσπίζει και βαρύτατο ετήσιο φόρο ακίνητης περιουσίας όχι μόνον στα προσοδοφόρα, αλλά ακόμη και στα ανοίκιαστα και στα απρόσοδα ακίνητα!
Από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι τα 2/3 περίπου των εμπορικών επιχειρήσεων στεγάζονται σε μισθωμένα καταστήματα, το δε μίσθωμα αποτελεί ποσοστό 20-30% του συνολικού λειτουργικού κόστους τους. Από την ΠΟΜΙΔΑ εκτιμάται ότι με το νέο φορολογικό νόμο, για μεγάλο ποσοστό φορολογουμένων εκμισθωτών, το Δημόσιο καθίσταται ουσιαστικός δικαιούχος όχι μόνον του συνόλου σχεδόν των εισπραττομένων μισθωμάτων, αλλά με το ΦΑΠ διεκδικεί και μέρος της ίδιας της περιουσίας τους!
Εν τούτοις, οι οργανώσεις εκτιμούν ότι πρέπει να υπάρξει συνεργασία και να καταβληθεί κοινή προσπάθεια από όλες τις πλευρές, ώστε να διατηρηθούν οι υπάρχουσες εμπορικές επιχειρήσεις και να στηριχτούν ιδιαίτερα οι τοπικές αγορές. Η ΠΟΜΙΔΑ συμβάλλει ουσιαστικά σ΄αυτό, συνιστώντας επίμονα και σε κάθε ευκαιρία στα μέλη των σωματείων της να κάνουν κάθε αναγκαία κατά περίπτωση συμφωνία και προσαρμογή των ενοικίων, με στόχο, μέσα στη σημερινή κρίση, να μη χαθεί ούτε ένας από τους υπάρχοντες ενοικιαστές! Η ΕΣΕΕ διαπιστώνει ότι οι ιδιώτες εκμισθωτές ανταποκρίνονται θετικά σε σημαντικό βαθμό στην σύσταση αυτή, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι περισσότερες από τις οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας.
Ενώ λοιπόν ο ιδιωτικός τομέας επιδεικνύει την αναγκαία προσαρμοστικότητα στις σημερινές δυσχερείς συνθήκες, τον εμπορικό κόσμο προβληματίζει σοβαρότατα η στάση του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ιδιοκτήτη πολλών και σημαντικών κτιρίων σε όλη τη χώρα. Η υπηρεσιακή ακαμψία των διοικητικών οργάνων εκατοντάδων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, ιδρυμάτων, ασφαλιστικών ταμείων, κληροδοτημάτων, ΟΤΑ,  νοσοκομείων, γηροκομείων, ορφανοτροφείων, εκκλησιαστικών συμβουλίων κλπ. σε όλη τη χώρα, αλλά και η ξεπερασμένη νομοθεσία, (ελάχιστο ετήσιο μίσθωμα 10% της αντικειμενικής αξίας, 5ετής και μόνον διάρκεια μισθώσεων), έχει οδηγήσει πολλούς και αξιόλογους μισθωτές στο να τα εγκαταλείπουν, με αποτέλεσμα να ζημιώνουν ανυπολόγιστα και οι δύο πλευρές!
Για το λόγο αυτό οι οργανώσεις μας ζητούν από την κυβέρνηση να προβεί επειγόντως στις εξής  συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις:
1. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΝΠΔΔ. Το άρθρο 38 παρ. 3 του Π.Δ. 715/79 περί μισθώσεων των ακινήτων των ΝΠΔΔ καθορίζει ως χρόνο διάρκειας των μισθώσεων των ακινήτων τους την 5ετία (ενώ σημειωτέον ότι με το άρθρ.63 παρ.2 του Ν.3518/2006, ο χρόνος διάρκειας των μισθώσεων ακινήτων τρίτων από τα ΝΠΔΔ είχε αυξηθεί σε 12ετία!). Ουδείς  μισθωτής δέχεται να υπογράψει 5ετή σύμβαση μίσθωσης σημαντικού ακινήτου ιδιοκτησίας ΝΠΔΔ, έστω και αν η 12ετής διάρκεια μπορεί να κερδηθεί μεταγενέστερα σε δικαστικό αγώνα, αυτό δε εξηγεί και την «ερήμωση» πολλών κεντρικών καταστημάτων που ανήκουν σε ασφαλιστικά ταμεία. Ζητούμε να αυξηθεί άμεσα ο χρόνος διάρκειας των μισθώσεων των ακινήτων ΝΠΔΔ στα 12 έτη, όπως ισχύει και για τις εμπορικές μισθώσεις ακινήτων του ιδιωτικού τομέα. 
2.ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΥΨΟΥΣ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ. Με το άρθρο 7 του Ν. 2741/99 καθορίστηκε ως ελάχιστο ύψος μισθώματος των ακινήτων του δημόσιου τομέα, το ποσοστό 10% της αντικειμενικής αξίας ετησίως, ενώ στον ιδιωτικό τομέα κατά την τελευταία 20ετία ίσχυσε πάντοτε το 6%. Όταν στη συνέχεια οι αντικειμενικές αξίες αυτές πολλαπλασιάστηκαν, τα μισθώματα αυτά εκτοξεύτηκαν σε απρόσιτα ύψη. Μετά από πρωτοβουλία του Δήμου και του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, με το άρθρο 19 του Ν. 3320/2005 το ποσοστό του 10% μειώθηκε σε 6%, μόνον για τις μισθώσεις ακινήτων των ΝΠΔΔ των παραμεθορίων νησιωτικών νομών. Ζητούμε την επέκταση της διάταξης  αυτής σε όλη τη χώρα, δηλαδή να καθοριστεί το 6% ως γενικό ελάχιστο ύψος μισθώματος όλων των ακινήτων του δημόσιου τομέα κλπ..
3.ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΝΠΔΔ. Πέραν αυτού, ζητούμε με διάταξη νόμου, να επιτραπεί γενικότερα στα διοικητικά συμβούλια των ΝΠΔΔ, ασφαλιστικών ταμείων, ιδρυμάτων, ΟΤΑ κλπ. με ειδικά αιτιολογημένες αποφάσεις τους να διαπραγματεύονται και να καθορίζουν ή να αναπροσαρμόζουν τα μισθώματα των κάθε είδους μισθώσεων των ακινήτων τους στο  επίπεδο των σήμερα διαμορφωμένων μισθωμάτων παρομοίων ακινήτων της ίδιας περιφέρειας, έτσι ώστε να μην παρακωλύεται η εκμίσθωσή τους και να μην εξαναγκάζονται σε αποχώρηση οι υπάρχοντες ενοικιαστές λόγω υψηλών και δυσβάστακτων ενοικίων.
4.ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΑ. Η ισχύουσα χρονοβόρος και αναχρονιστική διαδικασία εκμισθώσεως των ακινήτων των κληροδοτημάτων (άρθρα 19 και 38 του Ν. 2039/1939), με δημοπρασίες και υπουργικές εγκρίσεις,  καθιστά πρακτικά δυσχερέστατη έως αδύνατη όχι μόνον την εκμίσθωσή τους, αλλά και οποιαδήποτε ευελιξία στην κατάλληλη προσαρμογή του μισθώματος στις σημερινές συνθήκες.  Αυτό οδηγεί την πλήρη απονέκρωση των περιουσιακών αυτών στοιχείων, και τελικά στην αδυναμία επίτευξης του σκοπού τους. Τα δικαιώματα της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να δοθούν και στα όργανα διοίκησης των κληροδοτημάτων.

Θα κληθεί να λογοδοτήσει

Τις τελευταίες μέρες προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις πολιτικές που ακολούθησαν χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο που η αγορά ακινήτων τους επλήγη από την κρίση για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα και να στηρίξουν τις επιχειρήσεις του κλάδου. Όλες σχεδόν εφάρμοσαν προγράμματα αναθέρμανσης της αγοράς που ξεκινούσαν από φοροαπαλλαγές και παρεμβάσεις στην διαδικασία των πλειστηριασμών(ΗΠΑ) , συνέχιζαν σε προγράμματα αναβάθμισης δημοσίων κτιρίων (Γαλλία) και κατέληγαν σε επιτάχυνση της χρηματοδότησης της αγοράς κατοικίας (Κίνας). Διαπίστωσα , ότι η χώρα μας και η Ιρλανδία ήταν οι μοναδικές που στάθηκαν στην πραγματικότητα απαθείς στην κατρακύλα και από ότι φαίνεται την απάθεια αυτή την πληρώνουν μέσω της ραγδαίας υποχώρησης του ΑΕΠ τους. Στην Ιρλανδία μάλιστα που οι αποδόσεις κατρακύλησαν αναζητούν τρόπους για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα και να βάλουν μπροστά την μηχανή των κατασκευών επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στην διαχείριση του χρέους των κατασκευαστικών εταιριών. Στην Ελλάδα όμως φαίνεται ότι δεν έχουμε καταλάβει τι ακριβώς γίνεται και κυρίως πως ακριβώς λειτουργεί η συγκεκριμένη αγορά. Για παράδειγμα δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνδέουν την ανάκαμψη της οικοδομής με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Ανακοινώθηκε ότι οι δημόσιες επενδύσεις περικόπτονται περί το 1 δις. Ευρώ φέτος και του χρόνουΟι επενδύσεις στις κατοικίες που είναι το σημαντικότερο ποσοστό της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας δέχεται μία άνευ προηγουμένου επίθεση . Φορολογία,πιστωτική ασφυξία και πολτική απαξίωση της είναι τα συστατικά της . Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι υπεύθυνοι για την χάραξη της οικονομικής πολιτικής είναι ότι όσο θεωρούν την ιδιοκτησία ως εργαλείο για την άντληση φορολογικών εσόδων τόσο οι επιπτώσεις θα γίνονται πιο επώδυνες για τα έσοδα του προϋπολογισμού και των ασφαλιστικών ταμείων. Αλήθεια δεν έχει σκεφτεί κανείς πόσο επηρεάστηκαν τα έσοδα από την μείωση των πωλήσεων των τσιμεντοβιομηχανιών, των επιχειρήσεων οικοδομικών υλικών αλλά και κλάδων του εμπορίου που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την κατοικία (έπιπλα , οικιακός εξοπλισμός κα.); Μάλλον δεν το έχουν μετρήσει ακόμα, γιατί αν το είχαν μετρήσει και εξακολουθούσαν όχι απλώς να αδιαφορούν αλλά να δυσκολεύουν την ανάκαμψη της αγοράς κατοικίας τότε θα έπρεπε όλοι μας να ανησυχούμε. Και ξέρετε ποιο θα είναι το τέλος της σοσιαλιστική πολιτικής του κ.Γεωργάκη Παπανδρέου; Να περάσει η ακίνητη περιουσία της μεσαίας τάξης στα χέρια των τραπεζών και των οικονομικά ισχυρών αυτής της χώρας. Και αυτό είναι ένα έγκλημα για το οποίο θα κληθεί να λογοδοτήσει.

ΑΘΗΝΑ: Ασκήσεις κερδοσκοπίας

Χιλιάδες μικρά και μεγάλα ακίνητα  στο κέντρο και τις συνοικίες της πρωτεύουσας είναι στα αζήτητα.
Αιτία; Ο συνδυασμός εγκληματικότητας, περιβαντολλογικής και κοινωνικής υποβάθμισης αλλά και οι αντικειμενικές τιμές οι οποίες πολλές φορές είναι και πενταπλάσιες από τις αντίστοιχες εμπορικές. Αποτέλεσμα όλων αυτών; Κανείς να μη είναι διατεθειμένος να πληρώσει «καπέλα»  εντελώς αδικαιολόγητα.
Κανείς; Εκτός απο αυτούς που επωφελούνται αγοράζοντας τσάμπα ακίνητα στην καρδιά της Αθήνας προσδοκώντας(;) στις επιχειρήσεις σκούπα που θα καθαρίσουν την πόλη. Και στο τέλος της διαδρομής είναι η ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση πλούτου και περιουσιών.
Πώς ; Mα είναι πολύ απλό. Κανείς δεν θέλει να έχει στη κατοχή του ζημιογόνα περιουσιακά στοιχεία. Έτσι όταν βρεθεί σε αδιέξοδο τα ξεφορτώνεται όσο -όσο. Κάποιοι «κτίζουν» χαρτοφυλάκιο μικρών ακινήτων σε κτιριακά συγκροτήματα και μόλις έλθει το «πλήρωμα του χρόνου» και αλλάξουν οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις του κληρονομικού δικαίου τότε κάποιοι θα βρεθούν με ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Και έχει ξαναγίνει;  Αν όμως κάποιος μελετήσει το αμερικάνικο και το βρετανικό μοντέλο των αναπλάσεων τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρει πολλά κοινά σημεία με αυτά που βιώνουμε σήμερα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Η διαδρομή και εκεί ήταν σχεδόν ίδια. Υποβάθμιση, απαξίωση , μαζικές αγορές στα μουλωχτά και …σχέδια αναβαθμίσεων. Θα μπορούσε μάλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι η περίπτωση του Ψειρή ήταν μία πρόβα τζενεράλε

Πωλείται...

Εκατοντάδες ξενοδόχοι ψάχνουν να πουλήσουν τις μονάδες τους αλλά δεν βρίσκουν αγοραστές στις τιμές που ζητούν. Ο αριθμός των ξενοδοχείων στα οποία οι ιδιοκτήτες τους έχουν βάλει πωλητήριο παραμένει αδιευκρίνιστος. Αλλοι τα υπολογίζουν σε 300-400 και κάποιοι πάνω από 700. Μόνο στη Χαλκιδική υπολογίζεται ότι πωλούνται περισσότερα από 60 ξενοδοχεία, ενώ στην Κρήτη εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 80. Χέρια έχουν αλλάξει μόνο μικρά ξενοδοχεία 20-30 δωματίων, ενώ τα μεγάλα ξενοδοχεία είναι δύσκολο να βρουν αγοραστές. Συμφωνίες δεν κλείνονται, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ζητούν ως τίμημα πενήντα φορές τον ετήσιο τζίρο τους, ενώ οι αγοραστές προσφέρουν συνήθως ποσό ίσο με το οκταπλάσιο ή δεκαπλάσιο των ετήσιων εσόδων τους. Το σίγουρο είναι ότι το τέλος της σαιζόν θα βρεί και άλλες ξενοδοχειακές μονάδες σε οικονομικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα οι πιέσεις να γίνουν αφόρητες αφού η προσφορά θα φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki