Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τι αλλάζει στα υποθηκοφυλάκια

Τα πάνω - κάτω στη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων της χώρας αναμένεται να φέρουν νομοθετικές αλλαγές που επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Περιβάλλοντος σε συνεργασία με την Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα.

Τα υποθηκοφυλακεία είναι οι δημόσιες υπηρεσίες στις οποίες κατατίθενται επίσημα και φυλάσσονται οι τίτλοι ιδιοκτησίας των ακινήτων καθώς και τα βάρη (υποθήκες, προσημειώσεις, κατασχέσεις) που τα βαρύνουν. Επίσης, στα υποθηκοφυλακεία φυλάσσονται και δικαστικές αποφάσεις σχετικές με ακίνητα και γενικά κάθε πράξη που επηρεάζει τη νομική κατάσταση ενός ακινήτου.

Η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα έχει εισηγηθεί στην κυβέρνηση τα υποθηκοφυλακεία να καταστούν κτηματολογικά γραφεία και να περιοριστεί ο αριθμός τους. Σύμφωνα με την εισήγηση της Task Force σταδιακά από τα 17 έμμισθα και 378 άμισθα υποθηκοφυλακεία της χώρας θα μείνουν μόνο 50 υποθηκοφυλακεία και τα υπόλοιπα θα συγκεντρωθούν σε αυτά.

Σε δεύτερη φάση οι άμισθοι υποθηκοφύλακες θα γίνουν έμμισθοι και θα παραμείνουν 13 με 16 κτηματολογικά γραφεία (έμμισθα υποθηκοφυλακεία), ήτοι περίπου ένα γραφείο στην έδρα κάθε περιφέρειας.

Σε κάθε περίπτωση για να προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός θα πρέπει να προχωρήσει η κτηματογράφηση, αλλά και να ξεπεραστούν μια σειρά από σημαντικά διοικητικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ και τα οποία δεν επιτρέπουν την επέκταση των κτηματολογικών γραφείων.

Εξάλλου, την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνεται το έργο της αρμόδιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που έχει αναλάβει να  εισηγηθεί σε πρώτη φάση αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των υποθηκοφυλάκων.

Στόχος της επιτροπής είναι η συλλογή, μελέτη, επεξεργασία, κωδικοποίηση και υποβολή προτάσεων για την τροποποίηση για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον τρόπο πληρωμής των υποθηκοφυλάκων σήμερα.

ΠΗΓΗ: in.gr

Αυγουστιάτικο ραβασάκι

Τον Αύγουστο, θα εκδοθούν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ με την πληρωμή του φόρου να διενεργείται σε πέντε μηνιαίες δόσεις. Ωστόσο σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ υπάρχει σχέδιο που εξετάζεται ο ΕΝΦΙΑ να χτυπά την πόρτα των φορολογουμένων κάθε μήνα, ώστε να «σπάσουν» οι επιβαρύνσεις σε διάστημα δώδεκα μηνών και η εξόφληση του φόρου να γίνει ευκολότερη. Στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπεται η εκπόνηση μελέτης για την πληρωμή των φορολογικών υποχρεώσεων σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις με τη χρήση μάλιστα ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής. Αρμόδιες πηγές εκτιμούν πως η αρχή θα μπορούσε να γίνει με τον ΕΝΦΙΑ αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είναι αυτή η οποία θα λάβει τις τελικές αποφάσεις τόσο για το χρόνο έναρξης εφαρμογής του μέτρου όσο και για τους φόρους που θα ενταχθούν σε αυτό το σύστημα εξόφλησης. Ταυτόχρονα, θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο σύστημα και στους φόρους εισοδήματος με μεγαλύτερη ευκολία σε μισθωτούς και συνταξιούχους όπου επί της ουσίας εάν δεν υπάρχουν πρόσθετα εισοδήματα αυτό ισχύει ήδη μέσω της μηνιαίας παρακράτησης φόρου και πιο δύσκολα για τους ελεύθερους επαγγελματίες, τουλάχιστον στο μέτρο που αφορά την απευθείας παρακράτηση του φόρου. Η απευθείας παρακράτηση των φόρων εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων θα οδηγούσε σε αύξηση της εισπραξιμότητας, φρενάροντας παράλληλα το ρυθμό αύξησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.

Ετσι αξιοποιούμε ...

Έχουν περάσει περισσότερα από έξι χρόνια από την αρχική (πρωθυπουργική) εξαγγελία και τεσσεράμισι από την ψήφιση του ν. 3489/2006 για τη δημιουργία της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης. Μιας περιοχής που θα συνέβαλε καθοριστικά στην προσέλκυση ή στη δημιουργία καινοτομικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, στην υποβοήθηση και στην ανάδειξή τους. Ουσιαστικά όμως δεν έχει γίνει τίποτα καθώς ούτε πρακτικά ζητήματα έχουν διευθετηθεί ούτε κονδύλια έχουν δεσμευτεί, γεγονός που οδήγησε σε «αλυσίδα» παραιτήσεων, δύο Προέδρων του Διοικητικού Συμβούλιου και - προσφάτως - του, μετά από προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού προσληφθέντα, Διευθύνοντα Συμβούλου της. Οι ασάφειες και τα προβλήματα ξεκινούν από το πρώτο άρθρο του ιδρυτικού νόμου της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης που αφορά στην οριοθέτησή της «...εντός των διοικητικών ορίων του Νομού Θεσσαλονίκης...».

Από τον τότε πρωθυπουργό προσδιορίζεται γενικώς και αορίστως στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Η εξαγγελία για την παραχώρηση 500 στρεμμάτων από το πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Σέδες που έγινε το καλοκαίρι του 2005, δεν υλοποιήθηκε. Συζήτηση έχει γίνει και για 300 στρέμματα του ΕΘΙΑΓΕ στην περιοχή της Θέρμης, που έφθασε μέχρι τη σύνταξη μνημονίου για τα ανταλλάγματα μεταξύ της ΖΚΑΙΘ και του Ινστιτούτου, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει η διαδικασία παραχώρησης χρήσης δημόσιας γης από τα αρμόδια Υπουργεία. Το επόμενο, το άρθρο 2 του ιδρυτικού νόμου 3489, έχει τίτλο «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης» το οποίο, όπως περιγράφεται «...αποτελεί μεσο-μακροπρόθεσμο πρόγραμμα δράσης, με σαφείς αναπτυξιακούς σκοπούς και συγκεκριμένη μεθοδολογία, περιέχει δε προτάσεις και παρεμβάσεις που συμβάλουν (...) στη λήψη νομοθετικών και κανονιστικών μέτρων, εθνικής ή τοπικής εμβέλειας, που προάγουν και ενθαρρύνουν την ενσωμάτωση καινοτομιών στη λειτουργία επιχειρήσεων και φορέων και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας (...) καταρτίζεται από το Δ.Σ. της εταιρείας (...) εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Ανάπτυξης και Μακεδονίας-Θράκης...». Παρόλο που από το Δ.Σ. της Α.Ζ.ΚΑΙ.Θ. υπήρξαν προτάσεις για τον καθορισμό του θεσμικού πλαισίου της Ζώνης, των κριτηρίων καινοτομίας και της χωροθέτησής της, δεν υπήρξε η έγκριση από τέσσερα συναρμόδια Υπουργεία. Αντίθετα, από Υπουργείο ανατέθηκε σε εταιρεία συμβούλων τόσο η μελέτη του Στρατηγικού Σχεδίου όσο και η μελέτη χωροταξικού σχεδιασμού, παρόλο που ρητά στο νόμο αναφέρεται ότι αυτά καταρτίζονται από το Δ.Σ. της εταιρείας. Με δυο λόγια, εδώ και τεσσεράμισι χρόνια έχει ιδρυθεί η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, χωρίς χώρο για να αναπτυχθεί, χωρίς θεσμικό πλαίσιο κινήτρων για εγκατάσταση ή ίδρυση καινοτόμων επιχειρήσεων, χωρίς Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Έχουμε δηλαδή μια ζώνη Καινοτομίας στα χαρτιά. Μάλιστα, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο παραιτηθείς Διευθύνων Σύμβουλος, ενώ συντάχθηκε ένα Σχέδιο Νόμου για τα κίνητρα που θα παρείχε η Ζ.ΚΑΙ.Θ. και υπήρχε σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. για να δοθεί «έγκριση ειδικού καθεστώτος», το Υπουργείο ζητούσε παρατάσεις με αποτέλεσμα στο τέλος να αποσυρθεί το Σχέδιο και να διακοπούν οι διαπραγματεύσεις. Αν ευσταθεί αυτή η καταγγελία, εύλογα αναρωτιέται κανείς αν πραγματικά θέλουμε να λειτουργήσει η Ζώνη Καινοτομίας.

Τη ίδια στιγμή ,σύμφωνα με δηλώσεις του παραιτηθέντος (τον Απρίλιο του 2009) Προέδρου, καθηγητή Ι. Βασάλου, ξένοι επενδυτές απέσυραν το ενδιαφέρον τους για την εγκατάσταση επιχειρήσεων στη ζώνη, διαπιστώνοντας την πλήρη αδιαφορία και την τεράστια καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού σχεδιασμού. Όμως στη γειτονική Τουρκία, τα δύο τεχνολογικά πάρκα που διέθετε το 2001, έγιναν σήμερα και μετά τη θεσμοθέτηση παρομοίων Ζωνών Καινοτομίας, τριάντα δύο!!!

Το νέο πρόσωπο της Κηφισιάς

Αλλάζει χαρακτήρα το εμπορικό κέντρο της Κηφισιάς, με τη σταδιακή μετατόπιση των καταναλωτών της ευρύτερης περιοχής στα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται χαμηλότερα στον άξονα της Κηφισίας. Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, μαζί με το Δήμο να προσφέρουν δωρεάν πάρκινγκ στους καταναλωτές (αν και σε περιορισμένο αριθμό, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση) είναι αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής και της προσπάθειας των καταστηματαρχών της περιοχής να επαναπροσελκύσουν πελάτες.
Η αγορά της Κηφισιάς είχε επί χρόνια υπερτοπικά χαρακτήρα καθώς εξυπηρετούσε όχι μόνο τους κατοίκους του Δήμου αλλά και γειτονικών νομών (Βοιωτία, Φθιώτιδα, Κόρινθος) που «κατέβαιναν στην Αθήνα για ψώνια» και επέλεγαν το πιο κοντινό προάστειο. Όχι μόνο λόγω απόστασης αλλά και επειδή η Κηφισιά είναι συνδεδεμένη με υψηλής οικονομικής στάθμης καταναλωτές – και υψηλής ποιότητας καταστήματα.
Η απότομη αύξηση του πληθυσμού στα Βόρεια Προάστεια, από Κηφισιά μέχρι Ερυθραία, Άνοιξη, Άγιο Στέφανο, Δροσιά κλπ. έχει καταστήσει αφόρητες τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή καθώς οι υποδομές σε δρόμους και μέσα συγκοινωνίας παρέμειναν στα επίπεδα της δεκαετίας του ’80. Η πρόσβαση στην Κηφισιά είναι πλέον δύσκολη υπόθεση για τους καταναλωτές, αντίθετα η λειτουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων στο Μαρούσι, πολύ κοντά στον άξονα της Αττικής Οδού, με πάρκινγκ για στάθμευση αυτοκινήτων και αξιοπρεπείς συγκοινωνίες μοιραία μετέθεσε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών προς τα εκεί. Και πάλι, όχι μόνο γιατί «βολεύει περισσότερο» αλλά και επειδή τα εμπορικά κέντρα έγιναν μόδα, προσφέρονται για ψώμια και διασκέδαση, έχουν καινούργιες φίρμες και δεν υστερούν σε πολυτέλεια.
Το ερώτημα είναι πώς θα μετεξελιχθεί η Κηφισιά για να επανακτήσει την κρίσιμη μάζα καταναλωτών που χρειάζεται, και αν επαρκούν για κάτι τέτοιο 100 δωρεάν θέσεις στάθμευσης.

Κέρδη απο την Eurobank Properties

Καθαρά κέρδη ύψους 8,20 εκατ. ευρώ παρουσίασε η Eurobank Properties κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011, έναντι ζημιών 3,31 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα κέρδη της οφείλονται σε 3 βασικούς λόγους:

α) Τη μείωση των ζημιών από αναπροσαρμογή των τιμών των επενδύσεων σε εύλογη αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που οφείλεται κυρίως στην σταθεροποίηση των αξιών στο εξωτερικό.

β) Τη μείωση του φόρου εισοδήματος σε 1,065 εκατ. ευρώ από 5,104 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τα περυσινά αποτελέσματα είχαν επιβαρυνθεί με πρόβλεψη για έκτακτη εισφορά ύψους 4,3 εκατ. ευρώ. Εάν είχε πραγματοποιηθεί αντίστοιχη πρόβλεψη και φέτος τότε τα αποτελέσματα θα είχαν επιβαρυνθεί με 1,8 εκατ. ευρώ περίπου.

γ) Τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, παρά τις έντονα αρνητικές συνθήκες που επικράτησαν την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, σε 21,094 εκατ. ευρώ από 20,617 εκατ. ευρώ. Η βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας οφείλεται στη μικρή αύξηση στα έσοδα από ενοίκια, σε 22,210 εκατ. ευρώ από 22,051 εκατ. ευρώ, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών σε 2,73 εκατ. ευρώ από 3,41 εκατ. ευρώ και στην αύξηση των εσόδων από τόκους σε 3,69 εκατ. ευρώ από 2,80 εκατ. ευρώ.

Τα διαθέσιμα της εταιρείας την 30 Ιουνίου 2011 ανήλθαν στα 144 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά δάνεια διαμορφώνονται στα 88 εκατ. ευρώ. Η Εσωτερική Αξία της Εταιρείας (NAV) παρουσίασε μια μικρή μείωση σε 685 εκατ. ευρώ ή 11,24 ευρώ ανά μετοχή έναντι 11,49 ευρώ την 31 Δεκεμβρίου 2010. Η μείωση αυτή οφείλεται στο μέρισμα χρήσεως 2010 που διανεμήθηκε τον Απρίλιο και στην μείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου στην εύλογη αξία. Η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται στο Χ.Α.Α. με discount 50% περίπου.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki