Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αναπλάσεις

Προχωρούν προγράμματα αναπλάσεων σε πόλεις

Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση χρηματοδότησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη δημιουργία Ταμείου Χαρτοφυλακίου JESSICA (Κοινοί Ευρωπαϊκοί Πόροι για Αειφόρες Επενδύσεις στα Αστικά Κέντρα - Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas). Η πρωτοβουλία JESSICA στοχεύει στη στήριξη επενδυτικών προγραμμάτων και έργων αστικής ανάπτυξης, προκειμένου να κινητοποιηθούν κεφάλαια για τη χρηματοδότηση ολοκληρωμένων δράσεων. Μέσω της JESSICA θα χρηματοδοτηθούν δράσεις για την αστική ανάπλαση και την αποτελεσματική διαχείριση αποβλήτων, δύο τομείς που απαιτούν σημαντικό ύψος χρηματικών πόρων και ιδιαίτερες προσπάθειες από πολλούς φορείς για αποτελεσματικές και βιώσιμες λύσεις. Ένα σημαντικό μέρος των απαιτούμενων χρηματικών πόρων για αστικές αναπλάσεις και για διαχείριση αποβλήτων, είναι προγραμματισμένα στα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στα πέντε Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) και στο Τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).

ΒΟΛΟΣ : Αστικές αναπλάσεις

Σειρά προτάσεων για τη χρηματοδότηση δράσεων που αφορούν παρεμβάσεις ανάπλασης και αξιοποίησης ακινήτων αναμένεται να καταθέσει ο Δήμος Βόλου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Jessica». Μεταξύ αυτών, το Θεματικό Πάρκο, καθώς και τα κτίρια «Γκλαβάνη» και Οινοπνευματικής. Να αναφερθεί ότι το πρόγραμμα «Jessica» αποσκοπεί στην ενίσχυση και ανάπτυξη αστικών περιοχών με τη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και ιδιωτών.

Βιοκλιματική ανάπλαση στο Μαρούσι

Υπογράφηκε σήμερα η προγραμματική σύμβαση του Δήμου Αμαρουσίου με την Νομαρχία Αθηνών για τη βιοκλιματική ανάπλαση του Κέντρου της πόλης, προϋπολογισμού 7.600.000 ευρώ.
Το έργο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και τον Καθηγητή του Τμήματος Φυσικής κ. Μ. Σανταμούρη.
Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται αφορούν μεταξύ άλλων στη διαμόρφωση των οδικών αξόνων, την ανάδειξη των εισόδων στη πόλη, την αναβάθμιση των χώρων πρασίνου, αλλά και παρέμβαση στα κτηριακά μέτωπα.
Οι βασικοί άξονες της παρέμβασης θα αναπτυχθούν στο δίκτυο πεζοδρόμων και δρόμων των οδών Ερμού, Δήμητρος, Πλαστήρα, Διονύσου, Μητροπόλεως, Παναθηναίων, Διάμεση και Βασιλίσσης Σοφίας. Επίσης και στα βασικά οδικά σημεία πρόσβασης προς το Κέντρο, στην Πύλη του ΗΣΑΠ και την πλατεία Αγίας Λαύρας.
Κύριοι στόχοι της ανάπλασης είναι:
- Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, μέσα από την εφαρμογή στοιχείων βιοκλιματικού σχεδιασμού.
- Η ενίσχυση του αστικού πρασίνου, καθώς και η προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος.
-Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του ιστορικού εμπορικού κέντρου.
-Η αναβάθμιση και ανάδειξη της τοπικής αγοράς, με την προσθήκη στοιχείων που θα αναδεικνύουν την ταυτότητα και το χαρακτήρα της.
- Η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μόνιμων κατοίκων του Κέντρου, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι παλιοί κάτοικοι της πόλης, συναισθηματικά δεμένοι με την περιοχή.
- Η διαφύλάξη και η αύξηση της αξίας της γης.
Η βιοκλιματική ανάπλαση στηρίζεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό και μελέτη, που σέβεται τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της εμπορικής αγοράς, προβλέπει τη χωροθέτηση βασικών δραστηριοτήτων και την ορθή επιλογή υλικών και δίνει έμφαση στην ασφαλή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών.
Επίσης προβλέπει την εγκατάσταση ομοιογενή και ποιοτικού αστικού εξοπλισμού, την εγκατάσταση φωτισμού χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, τη σωστή χρήση υδάτινων στοιχείων, την ενίσχυση της φύτευσης, καθώς και κατάλληλες μεθόδους σκιασμού και ηλιοπροστασίας.
Προβλέπει επίσης τη διαμόρφωση πεζοδρομίων, τη λειτουργικότητα του δικτύου κυκλοφορίας, με αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας, τη βελτίωση του συστήματος στάθμευσης, την ορθολογική διαχείριση των χώρων και τη μετρήσιμη βιοκλιματική παρέμβαση.
Υπηρετώντας τις αρχές της βιοκλιματικής ανάπλασης επιτυγχάνεται η βελτίωση του δείκτη θερμικής άνεσης, η επέμβαση στην τοπική ρύπανση, καθώς και η δημιουργία ευνοϊκού μικροπεριβάλλοντος.
Η κεντρική ιδέα των μελετητών είναι η δημιουργία τεσσάρων σημείων κόμβων, που θα συνδεθούν με τα τέσσερα στοιχεία της φύσης: Τη γη, το νερό, τον αέρα και τον ήλιο.
Η μορφή που θα έχει το κέντρο όταν θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση θα περιλαμβάνει μια σειρά από στοιχεία όπως:
o Η οριοθέτηση- ανάδειξη των εισόδων του εμπορικού κέντρου, με κατασκευή Πυλών
o Η ενιαία μορφολογία της όψης των κτιρίων.
o Η ενιαία επίστρωση δαπέδου
o Η παρουσία φωτοβολταϊκών στοιχείων, πίδακες νερού, εναλλάκτες αέρα.
o Η δημιουργία τοποσήμων.
o Η εγκατάσταση μοντέρνου αστικού εξοπλισμού.
o Ενώ προβλέπεται επίσης και η ανακατασκευή και επέκταση των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Κατά την εκτέλεση του έργου θα μπουν προδιαγραφές, ώστε να υπάρξει απόλυτος σεβασμός στην ανάγκη να λειτουργήσει η αγορά, καθώς και οργάνωση του εργοταξίου ώστε να είναι επισκέψιμο το εμπορικό κέντρο, αλλά και να μπορούν οι κάτοικοι να ζουν με άνεση και ασφάλεια.

Ερώτηση για το Ελληνικό

Ερώτηση για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού κατέθεσαν σήμερα οι βουλευτές της Ανανεωτικής Πτέρυγας, Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.
Στην ερώτηση επισημαίνουν ότι μία από τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου ήταν «να δημιουργηθεί αποκλειστικά στον χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου» και προσθέτουν:
«Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, επικαλούμενος τα γνωστά οικονομικά προβλήματα δήλωσε ότι «δεν μπορούμε αύριο να πάμε να κάνουμε πάρκο όλο το Ελληνικό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι ούτε να το κατασκευάσουμε ούτε να το συντηρήσουμε». Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Κυβέρνηση δεν σκοπεύει να αφήσει «αναξιοποίητο» τέτοιο δημόσιο φιλέτο, έκτασης 5.800 στρεμμάτων, με αποτέλεσμα, στα σχέδιά των υπουργείων, το αμιγώς πάρκο να μην ξεπερνάει το 50% της συνολικής έκτασης του Ελληνικού. Δυστυχώς, σε μια Αθήνα που δεν έχει ούτε έναν μεγάλο πράσινο χώρο, αντί η κυβέρνηση να αδράξει την ευκαιρία να προσφέρει στους πολίτες ένα Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου, χρησιμοποιεί τον όρο μόνο προς άγραν ψήφων και όταν φτάνει η στιγμή υλοποίησης της προεκλογικής δέσμευσης, την αθετεί και προσφέρει την έκταση στα ιδιωτικά συμφέροντα και στην τσιμεντοποίηση.
Προσπαθούν να μας πείσουν ότι η δημιουργία χώρου πρασίνου στα 5.800 στρέμματα είναι «ανεδαφική». Βλέποντας όμως τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πάρκων, αρκεί για να αντιληφθούμε την πραγματικότητα. Η Μαδρίτη, για παράδειγμα, διαθέτει τουλάχιστον δέκα μεγάλα πάρκα, εκ των οποίων το Casa del Campo έχει έκταση 17.220 στρ. Στη Βιέννη, το Wiener Prater έχει έκταση 12.870 στρ. Στο Παρίσι υπάρχουν δέκα μητροπολιτικής σημασίας χώροι πρασίνου, εκ των οποίων το Bois de Vincennes έχει έκταση 9.950 στρ., το Bois de Boulogne 8.460 στρ. και το Parc de Saint Cloud 4.600 στρ. Στο δε Λονδίνο, η συνολική έκταση των βασιλικών και δημοτικών πάρκων της πόλης ανέρχεται στα 60.000 στρ. Και ύστερα μας λένε ότι τα 5.800 στρέμματα πάρκο στο Ελληνικό είναι υπερβολή!
Όσον αφορά στο επιχείρημα για το υπερβολικό κόστος συντήρησης, το ΕΜΠ υπολογίζει, με βάση τις ετήσιες εκθέσεις κόστους συντήρησης των πάρκων του Λονδίνου, ότι θα ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ. Και αν φαίνεται υψηλό το ποσό, ας λάβουμε υπόψη ότι η συντήρηση και λειτουργία των πάρκων κοστίζει αναλογικά, λιγότερο ή το ίδιο, με άλλες λειτουργίες της πόλης, όπως η συντήρηση και λειτουργία των δρόμων, του μετρό, η καθαριότητα, κλπ. Στην πραγματικότητα, το κόστος συντήρησής του θα μπορούσε να είναι ένα ελάχιστο ποσοστό του προϋπολογισμού ενός από τους μεγάλους δήμους του Λεκανοπεδίου, όπως π.χ του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος έχει ετήσιο προϋπολογισμό 800.000.000 ευρώ ή του Δήμου Πειραιά ο οποίος έχει ετήσιο προϋπολογισμό 330.000.000 ευρώ. Και φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι η ανταπόδοση έρχεται από το συνολικό όφελος του πάρκου για την πόλη και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
Στο μεταξύ, ήδη το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να έχει εισπράξει τουλάχιστον 40.000.000 ευρώ μόνο και μόνο από την εκμίσθωση του ολυμπιακού κέντρου ιστιοπλοΐας σε ιδιώτη. Με κάποια, έστω, από αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη σταδιακή απόδοση του πάρκου στους πολίτες».
Οι αρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος, Υποδομών,  Οικονομικών και Πολιτισμού ερωτώνται:
1. Πόσα χρήματα έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο έως τώρα από την εκμίσθωση του ολυμπιακού κέντρου ιστιοπλοΐας σε επιχειρηματικό όμιλο;
2. Πόσα χρήματα έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο την τελευταία τετραετία από τις εκμισθώσεις των υπόλοιπων εγκαταστάσεων στο χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου;
3. Αν προτίθενται να υλοποιήσουν την προεκλογική σας δέσμευση για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου Υψηλού Πρασίνου στο Ελληνικό;
4. Ποια είναι τα άμεσα σχέδια για το Πάρκο Ελληνικού;

Τέλος εποχής για το σιλό στο λιμάνι

Την άμεση παύση λειτουργίας του παλαιού SILO δημητριακών στον Κεντρικό Λιμένα Πειραιώς και την κατασκευή νέου μικρού και αυτοματοποιημένου στον εμπορικό λιμένα, αποφάσισε το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π.
Η δραστηριότητα αυτή, η οποία διεξαγόταν από το 1929 στο γνωστό πολυώροφο κτίριο με το ρολόι, το οποίο έχει καταστεί τοπόσημο του λιμανιού εγκαταλείπεται, αφού στον χώρο αυτό πρόκειται μέσω διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού να λειτουργήσει το νέο Εθνικό Ναυτικό Μουσείο. Η δραστηριότητα εξάλλου αυτή ήταν διαχρονικά ζημιογόνα για τον ΟΛΠ. Στον χώρο αυτό αποφασίσθηκε να διατηρηθούν οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις – ταινιόδρομοι, οι οποίοι αποτελούν μνημείο πλέον της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης του Πειραιά.
Για το νέο SILO, το οποίο έχει ενταχθεί στο επενδυτικό σχέδιο 2010 – 2014, αποφασίσθηκε η συγχρηματοδότηση του με ιδιώτες επενδυτές, η ενοικίαση, η μακροχρόνια παραχώρηση για την κατασκευή ενός μικρού και αυτοματοποιημένου SILO για τις ανάγκες της πραγματικής εξυπηρέτησης των χρηστών.
Το ΔΣ του ΟΛΠ αποφάσισε επίσης:
-Την άμεση μεθόρμιση των τεσσάρων ανενεργών πλοίων ( Ε/Γ – Ο/Γ ΑΝΘΗ – ΜΑΡΙΝΑ, ΜΙΛΕΝΑ, ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ και Φ/Γ – Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΟΥ), τα οποία είναι ελλιμενισμένα στον προλιμένα του Κεντρικού Λιμένα (Ακτή Βασιλειάδη). Τα πλοία αυτά έχουν κριθεί επικίνδυνα για τη ναυσιπλοΐα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ενώ με δικαστικές αποφάσεις ο Ο.Λ.Π. μετά τη συντήρησή τους πρόκειται να προχωρήσει στην εκποίησή τους.
Με την απόφαση αυτή γίνεται ένα πρώτο βήμα για την απομάκρυνση των ανενεργών πλοίων που βρίσκονται στον Λιμένα, μετά την εγκατάλειψή τους από τις εταιρίες C + A (Αγούδημος Γερ.) και ΣΑΟΣ. Οι μεθορμίσεις γίνονται προσωρινά στο μόλο της ΔΕΗ, που αυτόν τον καιρό είναι άδειος για λόγους ασφαλείας και συντήρησης.
-Την έγκριση του αποτελέσματος του διαγωνισμού για την ανάδειξη ανάδοχου κατασκευής του έργου «Διαπλάτυνση κρηπιδώματος του Λιμένα Αλών», προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ.
Μειοδότης ανεδείχθη η τεχνική εταιρεία ΕΡΓΟΡΟΗ Α.Τ.Ε. με ποσοστό έκπτωσης 51,78%.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, το έργο αυτό θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, μετά το πέρας της φετινής δρομολογιακής καλοκαιρινής κίνησης και θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο 2011. Το έργο έχει προγραμματισθεί και εκτελείται στα πλαίσια της δημιουργίας του σταθμού «Πειραιάς» του Μετρό, του οποίου οι υπόγειες κλίμακες δυτικά θα βγαίνουν εντός του λιμένα και ανατολικά στην Πλατεία Λουδοβίκου, μπροστά δηλαδή στον σταθμό του ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ).

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki