Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αναπλάσεις

Προτάσεις για το Ελληνικό

Τη μετατροπή σε πράσινο όλου του χώρου που καταλαμβάνει σήμερα η πίστα του αεροδρομίου στο Ελληνικό προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόταση του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Ασεμπίγιο που παρουσιάστηκε χθες σε κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου. Με τη λογική αυτή - εάν εφαρμοστεί τελικά, καθώς οι προτάσεις του αρχιτέκτονα δεν είναι δεσμευτικές για την τελική απόφαση που θα πάρει η κυβέρνηση - η περιοχή του Ελληνικού θα θυμίζει έντονα το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης το οποίο, όπως και έχει επίσης ορθογώνιο παραλληλόγραμμο σχήμα και η πόλη αναπτύσσεται γύρω του. Συγκριτικά, η έκταση του Σέντραλ Παρκ είναι 3.500 στρέμματα ενώ το σύνολο της έκτασης του Ελληνικού είναι 5.300 στρέμματα. Με τις προτάσεις αυτές μεταξύ άλλων στις αποσκευές του, ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης πρόκειται να επισκεφθεί το Κατάρ, στις 22 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διερευνήσει το ενδιαφέρον, τις αντιδράσεις και τις πιθανές αντιπροτάσεις αναφορικά με το Ελληνικό, στο πλαίσιο του Μνημονίου ύψους 5 δισ. δολαρίων που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών και προβλέπει, άλλωστε, επενδύσεις και στο χώρο του Real Estate. Πάντως, αρμόδιες πηγές τόνιζαν με έμφαση ότι:

1.Το Κατάρ δεν είναι ο μοναδικός πιθανός επενδυτής με τον οποίο συζητά ή θα συζητήσει η κυβέρνηση για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Το "πρότζεκτ" θα παρουσιαστεί και σε άλλους υποψηφίους για να επιλεγεί η συμφερότερη για το Δημόσιο λύση.

2.Οι προτάσεις Ασεμπίγιο δεν δεσμεύουν την τελική πρόταση της κυβέρνησης για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθεί η έκταση

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν με γνώμονα να εξυπηρετούνται τρεις βασικές πολιτικές επιλογές: το Ελληνικό να σηματοδοτεί τη νέα εικόνα της Αθήνας, να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και να υπηρετεί τους στόχους της πράσινης ανάπτυξης, με σεβασμό σο περιβάλλον. Δεν αποκλείεται πάντως πριν τη μετάβαση του κ. Παμπούκη στο Κατάρ να γίνει νέα συνάντηση με τον Ισπανό αρχιτέκτονα για να μελετηθούν σε μεγαλύτερο βάθος οι προτάσεις του. Στο πλαίσιο αυτό, οι χρήσεις που συζητούνται να αναπτυχθούν στο παλιό αεροδρόμιο περιλαμβάνουν πανεπιστήμια, τεχνολογικά κέντρα, δίκτυα (clusters) επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας στο πρότυπο ορισμένων που λειτουργούν ήδη στη χώρα μας, οικιστική ανάπτυξη (σπίτια), πιθανώς ξενοδοχεία και μαρίνα στην παραλία του Αγίου Κοσμά. Όλα τα κτίρια θα κατασκευαστούν με βάση τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση, ψύξη και φωτισμό, όπως και το ανθρακικό αποτύπωμα (εκπομπές CO2) από την καθημερινή χρήση των εγκαταστάσεων. Είναι πιθανό επίσης να διατηρηθούν και υφιστάμενα κτίρια του παλιού αεροδρομίου.

Οι περιοχές που αναβαθμίζονται στο γκετο

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στους επόμενους δύο μήνες αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα βασικά σημεία αφορούν την επιδότηση ενοικίου, το «πάγωμα» των δημοτικών τελών και των αντικειμενικών αξιών, την επιδότηση στεγαστικού δανείου για αγορά πρώτης κατοικίας και ένα νέο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον».Παράλληλα, οι αυξήσεις στις αντικειμενικές θα είναι περιορισμλνες ενώ θα μειωθούν οι συντελεστές εμπορικότητας και θα αυξηθούν οι συντελεστές παλαιότητας. Στο πλαίσιο της αλλαγής του κέντρου της Αθήνας εντάσσεται και η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος για απαλλοτριώσεις οικοδομικών τετραγώνων 12,3 στρεμμάτων σε Σεπόλια και Πατήσια και η δημιουργία χώρων πρασίνου, ένα έργο προϋπολογισμού 14,5 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το «Πράσινο Ταμείο».

Οι περιοχές που θεωρούνται «πιλότοι» για την επιστροφή στο κέντρο είναι ο Βοτανικός, τα Σεπόλια, η Πλ. Βάθη, ο Αγιος Παντελεήμονας, ο Κεραμικός, το Μεταξουργείο, τα Πατήσια. Ιδιαίτερα κρίσιμη θεωρείται και η διασύνδεση της Ακαδημίας Πλάτωνος με το κέντρο αλλά και η σύνδεση του Μουσείου της Ακρόπολης με το Αρχαιολογικό Μουσείο. Το τελευταίο στοίχημα είναι και το πιο δύσκολο, αφού πρέπει να ληφθεί μια μεγάλη πολιτική απόφαση: η πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου και η αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη του κέντρου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης η πολυπληθής συνοικία των Εξαρχείων. Στο «Γεράνι» είναι η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Πειραιώς - Ευριπίδου - Επικούρου . Για τη συγκεκριμένη περιοχή έχει ανακοινωθεί πιλοτικό πρόγραμμα που θα επιχειρήσει να την «απογκετοποιήσει», δίνοντας κίνητρα για ανάπλασή της και επιστροφή αγοραστών ακινήτων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν γίνει συζητήσεις και με επιχειρηματίες ώστε να επενδύσουν στην ευρύτερη περιοχή, από την οποία πρόσφατα έφυγαν δύο ξενοδοχεία.

Ακόμα συζητούν για το ιστορικό κέντρο

Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και η αντιμετώπιση των προβλημάτων που εμφανίζονται στην περιοχή βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, με τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιάννη Σγουρό. Ο κ. Σγουρός παρέδωσε στον υπουργό Εσωτερικών μελέτη, την οποία είχε πραγματοποιήσει η Νομαρχία της Αθήνας πριν από τρία χρόνια και στην οποία καταγράφονταν λεπτομερώς τα προβλήματα του κέντρου, όπως η κατάληψη εγκαταλειμμένων κτηρίων από μετανάστες, άστεγους ή ναρκομανείς, το παραεμπόριο, το κυκλοφοριακό. Η αρχική πρόταση του περιφερειάρχη ήταν η συγκρότηση φορέα, ο οποίος, με ειδικό νόμο, να έχει τη δυνατότητα να παρακάμπτει γραφειοκρατικά εμπόδια ή συναρμοδιότητες Υπουργείων. Μετά τη συνάντηση ο κ. Ραγκούσης δήλωσε πως το Υπουργείο θα αξιοποιήσει αυτή την πρόταση, αλλά και άλλες προσπάθειες, που έχουν γίνει, «προκειμένου, το συντομότερο δυνατό, να είμαστε σε θέση, ως Κυβέρνηση, να συντονίσουμε τη δράση και μία σειρά από ενέργειες, που θα εμπίπτουν σε ένα συνολικό επιχειρησιακό πρόγραμμα για την αλλαγή της καθημερινότητας αλλά και της ποιότητας ζωής στο ιστορικό και το εμπορικό κέντρο της Αθήνας». Αφού αναφέρθηκε στην πρόταση που είχε γίνει από τη Νομαρχία Αθηνών, ο κ. Σγουρός υπογράμμισε πως «η λέξη-κλειδί για την επιτυχή λύση για αυτά που αντιμετωπίζει το κέντρο της Αθήνας είναι "συνεργασία". Όταν, λοιπόν, όλα τα Υπουργεία μαζί με τον δήμο της Αθήνας και την Περιφέρεια Αττικής συνεργαστούν σε καθημερινή βάση, νομίζω ότι θα αντιμετωπιστούν με επιτυχία τα όποια προβλήματα υπάρχουν σήμερα».

Δύο παρεμβάσεις στο λιμάνι του Πειραιά

Η κυβέρνηση αποφασίζει την ανάπλαση της «Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά» καθώς και την ανάπλαση της Ακτής της Δραπετσώνας.

Αθήνα: Ληφτινγκ σε 8 γειτονιές

Τραμ και πεζοδρομήσεις περιλαμβάνει το σχέδιο αναβάθμισης των περιοχών γκέτο της Αθήνας που ετοιμάζει ο οργανισμός ρυθμιστικού σχεδίου. Η χάραξη θα γίνει με βάση τους άξονες Πανεπιστημίου και Πατησίων και θα συνδέει το κέντρο με Κυψέλη, πλατείες Βικτωρίας και Αμερικής, Καλλιφρονά, πλ. Κολιάτσου, Αγ. Λουκά, Κυπριάδου και Αγ. Βαρβάρα Το βάρος της κίνησης από το κέντρο προς τα Πατήσια θα πέσει σε Δροσοπούλου, και Αχαρνών. Επίσης η Πανεπιστημίου, από το 2014 θα λειτουργεί ως πεζόδρομος στην Ομόνοια θα πεζοδρομηθεί το οδόστρωμα από την Πατησίων ως την 3η Σεπτεμβρίου.

Για την οδό Φυλής, , σχεδιάζεται πεζοδρόμηση του οδοστρώματος, αλλά και επιλεγμένων κάθετων οδικών αξόνων. Πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλες αυτές τις περιοχές υπάρχει ένα σημαντικό απόθεμα νεοκλασικών κτιρίων αλλά και οι αστικές πολυκατοικίες είναι ηλικίας 30-50 ετών και αυτό παρέχει την δυνατότητα ένταξης τους στο πρόγραμμα αναβάθμισης του κτιριακού αποθέματος που σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ένα ακόμα σημαντικό θέμα είναι η οι περιορισμένοι ελεύθεροι χώροι και οι χώροι πρασίνου. Για την περίπτωση αυτή ήδη έχει ανακοινωθεί η αναβάθμιση των πλατειών που θα ακολουθήσει τις παρεμβάσεις που γίνονται στην πλατεία Θεάτρου και στην πλατεία του Αγ. Παντελεήμονα.

Ένα χαρακτηριστικό των περιοχών αυτών είναι ότι εξακολουθούν να υπάρχουν τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μία γειτονιά καθώς συνυπάρχουν τόσο η κατοικία όσο και το εμπόριο- κυρίως μαγαζιά μεταναστών, όπως τηλεφωνικά κέντρα, καφενεία, κουρεία, καταστήματα με ήδη πρώτης ανάγκης, κ.ά. Οι συνθήκες κατοίκησης όμως είναι υποβαθμισμένες, ενώ οι πράσινοι και οι ελεύθεροι χώροι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Το νέο πρόγραμμα των στρατηγικών παρεμβάσεων του ΟΡΣΑ περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ζωντανού τόπου κατοικίας με την παροχή κινήτρων (π.χ. αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών, φοροελαφρύνσεις, κ.ά.) για την αποκατάσταση του υποβαθμισμένου κτιριακού αποθέματος και την επαναχρησιμοποίηση των εγκαταλειμμένων χώρων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki