Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Πολιτική

Ο αμερικάνος φίλος και η Ελλάδα

"Σε 100 χρόνια θα θυμάστε την κρίση με ευγνωμοσύνη" λέει ο κ. Σίλερ , ένας αμερικάνος καθηγητής στο Γειλ συνάδελφος δηλαδή του κ. Αλογοσκούφη και άλλων σωτήρων καθηγητών που έχουν περάσει κατα καιρούς περίπου ως σωτήρες απο αυτόν τον τόπο. Το κύριο αυτό επικαλέστηκε πρόσφατα ο κ. Παπανδρέου πριν απευνθυνθεί στις υπηρεσίες του κ. Τομάζο. Διαβάζουμε λοιπόν στο ΒΗΜΑ της Κυριακής της απόψεις αυτού του κυρίου τις οποίες σας τις παραθέτουμε: «Πιστεύω ότι η ελληνική κυβέρνηση έπραξε σοφά που συνεργάστηκε με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ). Αυτό προσδίδει μεγαλύτερο κύρος στα αυστηρά μέτρα που ήταν αναγκαίο να ληφθούν, αλλά και μεγαλύτερη εξασφάλιση ότι η κυβέρνηση θα είναι σε θέση να τα εφαρμόσει. Η πρώτιστη λειτουργία του ΔΝΤ είναι να αποτελεί μια θετική δύναμη στην πορεία για μια “φωτισμένη” χρηματοοικονομική πολιτική» λέει στο «Βήμα» ο δρ Σίλερ, στηρίζοντας απόλυτα την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να «υποταχθεί» στην τρόικα και συνεχίζει : «Η πρόσφατη απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αποτελεί την τελευταία ένδειξη ότι η πολιτική ισορροπία παραμένει εύθραυστη στην Ελλάδα, αλλά είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω ότι η οικονομική κρίση θα σημάνει μια τόσο θετική στροφή για τη χώρα σας, που σε έναν αιώνα από τώρα οι Ελληνες θα τη θυμούνται με ευγνωμοσύνη» . Πέραν απο ορισμένα εύλογα ερωτήματα για τα κίνητρα της πληροφόρησης του, υπάρχουν μία σειρά θεμάτων τα οποία ξεπερνούν τον κ.Παπανδρέου και τους κατα καιρούς ευνοούμενους του αφού άπτονται του προσανατολισμού της χώρας για το επόμενα ,κατα Σιλερ, 100 χρόνια. Ο αμερικάνος φίλος του κ. Παπανδρέου ουσισαστικά υπαινίσσεται το τέλος μίας εποχής για την Ελλάδα. Μίας εποχής που ενώ είχε σαφώς δυτικό προσανατολισμό κινούνταν μεταξύ Ευρώπης και Ανατολής. Έχοντας "τα πόδια σε δύο βάρκες" είχε κατορθώσει να κτίσει το περίφημο ελληνικό μοντέλο με κύριο εκφραστή του τον Βενιζέλο. Αυτό το δόγμα υπηρέτησαν με συνέπεια οι περισσότεροι πρωθυπουργοί απο την δεκαετία του ΄20 μέχρι σήμερα με εξαίρεση τις "τοποθετημένες" κυβερνήσεις την περίοδο του εμφυλίου και των αμέσων επόμενων χρόνων και της απριλιανή δικτατορίας . Η επιλογή του κ.Παπανδρέου να θέσει την χώρα υπο την εποπτεία του ΔΝΤ ουσιαστικά ξεπερνά την λαϊκή εντολή που έχει πάρει και αφορά τον προσανατολισμό της χώρας για πολλά , για πάρα πολλά χρόνια. Και το ερώτημα είναι μπορεί να δεσμεύσει την χώρα χωρίς την λαϊκή εντολή ή έστω χωρίς την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Πρόκειται για πολύ σοβαρά παιγνίδια τα οποία σίγουρα τον ξεπερνούν αφού απο την καρέκλα που κάθονται έχουν καθήσει πολλοί απο τους οποίους οι περισσότεροι έχουν χαθεί απο την ιστορική μνήμη .

Και συνέντευξη τύπου οι τοποτηρητές

Στη δημοσιότητα σήμερα τα βασικά στοιχεία της έκθεσης της τρόικας – συνέντευξη Τυπου των ελεγκτών το πρωί, θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στις 13.00. Τελεσίγραφο για τις καθυστερήσεις αναφορικά με την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, την ενίσχυση των φορολογικών εσόδων και των ασφαλιστικών εισφορών και την αντιμετώπιση του πληθωρισμού - ειδική αναφορά στα ελλείμματα των ΟΤΑ, νοσοκομείων, ασφαλιστικών ταμείων και ΔΕΚΟ. «Ανάσα» στο θέμα της ΔΕΗ – δεν επιμένει, προς το παρόν, η τρόικα στην πώληση του 40% του δυναμικού της επιχείρησης – ειδική κυβερνητική σύσκεψη, στις 11.00, υπό τον Θόδωρο Πάγκαλο. Αναλυτικότερα: Τα αποτελέσματα των συναντήσεων μεταξύ της κυβέρνησης και του κλιμακίου των ελεγκτών θα παρουσιασθούν αργότερα σε συνέντευξη Τύπου των επικεφαλής της τρόικας, ενώ στη μία μετά το μεσημέρι θα ακολουθήσει συνέντευξη του υπουργού οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου. Πάντως το κλιμάκιο των ελεγκτών εστιάζει πλέον τους προβληματισμούς του στην πορεία των δημοσίων δαπανών και εσόδων μετά το Σεπτέμβριο, οπότε θα εκταμιευτεί η δεύτερη δόση του δανείου, ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στο πόρισμα θα απευθύνονται συστάσεις για επιτάχυνση των κινήσεων σε συγκεκριμένους τομείς όπως την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, την ενίσχυση των φορολογικών εσόδων και ασφαλιστικών εισφορών και την αντιμετώπιση του πληθωρισμού, ενώ ειδική αναφορά θα γίνεται στα ελλείμματα των ΟΤΑ, νοσοκομείων και ασφαλιστικών ταμείων. Όσον αφορά το καυτό θέμα της ΔΕΗ, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν θα γίνεται αναφορά στην πώληση του 40% του δυναμικού της, θα υπάρχει όμως σαφής απαίτηση για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και, όλα δείχνουν ότι η τρόικα αποφάσισε, προς το παρόν, να αναμένει τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης στο συγκεκριμένο επίπεδο. Επί τάπητος θα τεθούν όλα τα εναλλακτικά σενάρια στην ειδική κυβερνητική σύσκεψη, στις 11.00 το πρωί, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θεόδωρο Πάγκαλο.

Ο πρώτος έλληνας πρωθυπουργός με ιταλό σύμβουλο

Με απόφαση του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Α. Παπανδρέου, ο κ. Τομάζο Πάντοα Σκιόπα, αναλαμβάνει καθήκοντα συμβούλου του σε θέματα Οικονομίας και συγκεκριμένα, μακροοικονομίας, φορολογικά, τραπεζικά και διαχείρισης χρέους, ανακοινώθηκε από το πρωθυπουργικό γραφείο. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Σκιόπα, με την παγκόσμια γνώση του στο σύνθετο πλέγμα των θεσμικών και οικονομικών δεδομένων, σε συνδυασμό με τη σημαντική εμπειρία του στη χάραξη πολιτικής σε ανώτατο διεθνές επίπεδο, θα παρέχει συμβουλές στον Πρωθυπουργό σε θέματα πολιτικού σχεδιασμού που αφορούν την εφαρμογή του προγράμματος οικονομικής, δημοσιονομικής και διαρθρωτικής πολιτικής, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης.

ΥΓ: Ουδεν σχόλιο...

Υπουργείο Περιβάλλοντος : ΘΑ...

Το Πρόγραμμα Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων ανακοίνωσε η υπουργός Ανάπτυξης. Πρόκειται ουσιαστικά για μία έκθεση που παρουσιάστηκε χθές χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αλλά και -το κυριότερο-χωρίς να παρουσιάζει συγκεκριμένες δράσεις και δεσμεύσεις.

Παρόλα αυτά το realestatenews.gr δημοσιεύει τα σημαντικότερα αποσπάσματα  απο την ανακοίνωση που διένειμε πριν λίγο το υπουργείο:

 

"Το Πρόγραμμα Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων στοχεύει στο μέλλον. Στοχεύει στην Ελλάδα του 2020, του 2030. Μία Ελλάδα που θα ανταποκρίνεται στις διεθνείς οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις. Την Ελλάδα που επιδιώκει να παίξει σημαντικό ρόλο, τοπικά και περιφερειακά στη νέα πραγματικότητα που φέρνει η «πράσινη οικονομία». Βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος αναπτυξιακών παρεμβάσεων είναι τα ακόλουθα: • Προσέλκυση και πραγματοποίηση αναπτυξιακών επενδύσεων με συνολικό προϋπολογισμό €44,44 δισ. έως το 2015. • Δημιουργία άνω των 210.000 νέων θέσεων εργασίας εκ των οποίων 27.000 αφορούν σε προσωπικό μόνιμης απασχόλησης. • Τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας σε μερικούς από τους σημαντικότερους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας όπως είναι ο κλάδος των κατασκευών, των εγκαταστάσεων και παραγωγής εξοπλισμού, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, των υπηρεσιών και μελετών παντός τύπου καθώς και του τομέα της επικοινωνίας. • Μεταφορά σημαντικής τεχνογνωσίας μέσω της δημιουργίας νέων κλάδων, νέων ειδικοτήτων και νέων προϊόντων. • Αξιοποίηση του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. • Επίτευξη σημαντικών δημοσιονομικών οφελών μέσω της ανάσχεσης του ρυθμού αύξησης της ανεργίας, της μείωσης των δαπανών σε επιδόματα ανεργίας και κίνητρα απασχόλησης, αύξηση των εισφορών προς τους ασφαλιστικούς φορείς και τόνωση της ζήτησης μέσω της δημιουργίας νέων εισοδημάτων. Απώτερος σκοπός της εφαρμογής του προγράμματος αναπτυξιακών παρεμβάσεων είναι η αξιοποίηση της δυναμικής του ιδιωτικού τομέα μέσω της απελευθέρωσης των θεσμών όπου το ΥΠΕΚΑ αναλαμβάνει ρόλο συντονιστικό μεταξύ των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων για την καθοδήγηση της οικονομίας προς ένα νέο πρότυπο ανάπτυξης, διασφαλίζοντας την επίτευξη των στόχων του προγράμματος με τρόπο γρήγορο και αποτελεσματικό. Οι βασικοί Πυλώνες του προγράμματος αναπτυξιακών παρεμβάσεων είναι οι ακόλουθοι: Αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μεταβαίνοντας σε μία ανταγωνιστική οικονομία χαμηλής κατανάλωσης σε άνθρακα: Ο συγκεκριμένος Πυλώνας ενσωματώνει μία σειρά πολιτικών που εστιάζουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, την αύξηση του ενεργειακού δυναμικού της χώρας από ΑΠΕ και φυσικό αέριο, τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού, την παροχή αξιόπιστων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών προς τους καταναλωτές και την προώθηση των φιλοπεριβαλλοντικών προτύπων παραγωγής και κατανάλωσης μέσω των «Πράσινων Προμηθειών». Ο συνολικός προϋπολογισμός των επενδύσεων που περιλαμβάνονται κάτω από τον συγκεκριμένο πυλώνα είναι €31,8 δισ. ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άνω των 169.000 θέσεων εργασίας. Αειφόρος διαχείριση και προστασία των φυσικών πόρων: Ο Πυλώνας αυτός συγκεντρώνει δράσεις που στοχεύουν στην προστασία και ανάδειξη της βιοποικιλότητας, στη διαχείριση και την προστασία των υδάτινων πόρων και των δασών, καθώς και στον σχεδιασμό για την έγκαιρη αντιμετώπιση περιβαλλοντικών κινδύνων και κρίσεων. Η επίτευξη των παραπάνω στόχων προσεγγίζεται μέσω της πραγματοποίησης αναπτυξιακών επενδύσεων σε τεχνικά έργα και έργα αξιοποίησης φυσικών πόρων καθώς και στην αποκατάσταση των φυσικών τοπίων. Ο συνολικός προϋπολογισμός των επενδύσεων που περιλαμβάνονται κάτω από τον συγκεκριμένο πυλώνα είναι €2,3 δισ. ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άνω των 11.000 θέσεων εργασίας. Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, με σεβασμό στο περιβάλλον: Μέσω των δράσεων του τρίτου Πυλώνα επιδιώκεται η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών με την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης, της κατοχύρωσης της παραγωγικής και κοινωνικής συνοχής, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία του περιβάλλοντος. Κάτω από τον Πυλώνα περιλαμβάνεται σειρά μεγάλων μητροπολιτικών παρεμβάσεων αστικής αναζωογόνησης, τόσο στη πρωτεύουσα όσο και στην περιφέρεια. Επίσης συμπεριλαμβάνονται σημαντικές δράσεις για την βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος όπως η μείωση του θορύβου και της ρύπανσης και η ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας. Επίσης προωθούνται σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της ανακύκλωσης και διαχείρισης αποβλήτων. Ο συνολικός προϋπολογισμός των επενδύσεων που περιλαμβάνονται κάτω από τον συγκεκριμένο πυλώνα είναι €9,5 δισ. ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 30.000 θέσεις εργασίας. Ενίσχυση των μηχανισμών και θεσμών περιβαλλοντικής διακυβέρνησης: Ο 4ος Πυλώνας του προγράμματος αποσκοπεί στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης μέσω μίας δέσμης δράσεων όπου βασικοί άξονες είναι η ενίσχυση των φορέων και μηχανισμών της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης, με θεσμικές παρεμβάσεις αλλά και επενδύσεις για την ενίσχυση τους σε υλικούς και ανθρώπινους πόρους. Παράλληλα, προωθείται η πρόσβαση του πολίτη στην περιβαλλοντική πληροφορία στο πλαίσιο και της σχετικής Ευρωπαϊκής οδηγίας (INSPIRE) ενώ ενισχύεται και ο θεσμός του εθελοντισμού με δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, καθώς και της οργάνωσης και οικονομικής αρωγής εθελοντικών δράσεων. Ο συνολικός προϋπολογισμός των επενδύσεων που περιλαμβάνονται κάτω από τον συγκεκριμένο πυλώνα είναι €846,7 εκ. ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άνω των 2.400 θέσεων εργασίας. Το Πρόγραμμα Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων του Υπουργείου αποτελεί προϊόν της συγκροτημένης προσπάθειας της Κυβέρνησης για την εφαρμογή μίας βιώσιμης αντιμετώπισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα τόσο σε περιβαλλοντικό, ενεργειακό και χωροταξικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο εξασφάλισης της μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης της και της εξόδου της από την οικονομική κρίση, θέτοντας γερά θεμέλια για τις επόμενες γενιές. Μέσω του Προγράμματος αυτού προωθούνται λύσεις για τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελληνική οικονομία, αποσκοπώντας στην αυτάρκεια και βιωσιμότητα της. Οι επενδύσεις του Προγράμματος Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων μπορούν να αποτελέσουν το όχημα για την επανεκκίνηση των παραγωγικών φορέων της χώρας παρέχοντας τόνωση στην δραστηριότητα μερικών από τους σημαντικότερους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας, δημιουργώντας σημαντικό εγχώριο αναπτυξιακό απόθεμα μέσω της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της επένδυσης στην έρευνα και τις νέες τεχνολογίες. Η υλοποίηση του φιλόδοξου αυτού Προγράμματος θα απαιτήσει σημαντική προσπάθεια και συνεχή διάλογο με όλους τους κοινωνικούς φορείς, με σκοπό τη διασφάλιση της θετικής ανταπόκρισης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία του Προγράμματος. Το Υπουργείο δεσμεύεται ότι θα επιδιώξει τον διάλογο αυτό και θα είναι ανοικτό σε κάθε πρόταση προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιτυχία του Προγράμματος."

Τρια αναπάντητα ερωτήματα για την πρόταση εξαγοράς

Οι συστηματικοί αναγνώστες μας ίσως αναρωτήθηκαν για την σιωπή του realestatenews.gr στο μείζον θεμα των τελευταίων ημερών. Την πρόταση της ΠΕΙΡΑΙΩΣ για το Τ.Τ και την ΑΤΕ. Η σιωπή ήταν ηθελημένη και αυτό γιατί το ενδιαφέρον δεν ήταν η πρόταση αλλά :

-το γιατί έγινε η πρόταση εξαγοράς

-γιατί έγινε την συγκεκριμένη χρονική συγκυρία

-τι σημαίνει και κυρίως που μπορεί να οδηγεί.Δηλαδή αν η υπόθεση σταματα εδώ ή υπάρχει και συνέχεια....

Τρία αμείλικτα ερωτήματα τα οποία αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα αν σε αυτά ληφθεί υπόψη και το γενικότερο περιβάλλον που είχε διαμορφωθεί στην τραπεζική αγορά τους τελευταίους μήνες. Οι ψίθυροι στην τραπεζική αγορά εμφανιζαν δύο μεγάλες ελληνικές τράπεζες να αντιμετωπίζουν απο τις αρχές του χρόνου  προβλήματα ρευστότητας ενώ μία τρίτη να χρειάζεται επειγόντως κεφάλαια προκειμένου να καλύψει τις προϋποθέσεις που θέτει η Βασιλεία ΙΙ όσο αφορά στην κεφαλαιακή επάρκεια. Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι δύο απο τρείς αυτές τράπεζες πρωταγωνιστούν στο τραπεζικό θρίλερ των τελευταίων ημερών. Ο τρίτος πρωταγωνιστής είχε την τύχη να έχει την ισχυρότερη κεφαλαιακή βάση στην ελληνική αγορά καθώς τα κεφάλαια που διαθέτει αρκούν για να σώσουν απο τα προβλήματα και άλλες τράπεζες.

Όσον αφορά στο χρόνο : η κίνηση αυτή συνέπεσε με το πανευρωπαϊκό τεστ αντοχής των πιστωτικών ιδρυμάτων το οποίο θα έδειχνε το κατα πόσο είναι ανθεκτικές σε διάφορες δυσμενείς εξελίξεις.

Αυτό που προκαλεί πραγματική απορία δεν είναι τόσο η κίνηση της Πειραιώς η οποία ανεξάρτητα απο τα της κίνητρα κινείται μέσα στα πλαίσια του επιχειρείν όσο η σπουδή της Κυβέρνησης να μιλήσει για αποτιμήσεις των τραπεζών που δέχονται την επιθετική κίνηση. Και το παράξενο είναι ότι τόσο το ΤΤ όσο και η ΑΤΕ είναι εταιρίες εισηγμένες στο Χρηματιστήριο για τις οποίες η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες για την περίπτωση επιθετικής εξαγοράς. Καμία απο αυτές δεν ακολουθήθηκε και παρόλα αυτά ο αρμόδιος υπουργός έσπευσε να μιλήσει για αποτιμήσεις! Αυτό που μπορεί να πεί κανείς ότι αυτή δεν είναι μία δόκιμη πρακτική ...

Ας πάμε λίγο παρακάτω. Το ζητούμενο δεν είναι τι θέλει και τι δεν θέλει η Κυβέρνηση η οποία σε τελευταία ανάλυση είναι εντολοδόχος δηλαδή διαχειριστής "με σύμβαση ορισμένου" χρόνου. Αυτό που έχει σημασία είναι οι συνθήκες διαφάνειας αλλά και οι όροι διασφάλισης των συμφερόντων όχι μόνο του κυρίου μετόχου αλλά και της μειοψηφίας. Τι σημαίνει αυτό ; Πολύ απλά ότι πριν ανακοινώσει και σχολιάσει οτιδήποτε η Κυβέρνηση όφειλε να δώσει απαντήσεις στα τρία αρχικά ερωτήματα τις οποίες -απαντήσεις-έπρεπε να τις δημοσιοποίησει .

Ένα ακόμα ερώτημα είναι η σπουδή με την οποία έσπευσε να πάρει θέση το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το θέμα. Ο ρόλος της ΝΔ είναι να ελέγχει τις πράξεις και τις αποφάσεις της κυβέρνησης και είναι απορίας άξιον πως σε λίγες ήλεγξε και αποφάνθη για το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Είτε οι άνθρωποι ήταν προετοιμασμένοι επειδή ήξεραν είτε δεν κάνουν καλά την δουλειά για την οποία βρίσκονται στην Βουλή. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης τα οποία σε διαστημα ωρών έσπευσαν να εκφράσουν άποψη επι ενός θέματος το οποίο μπορεί να έχει μεσοπρόθεσμα καταλυτικές επιπτώσεις όχι μόνο στην τραπεζική αγορά αλλά και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα. Δυστυχώς κανένας απο αυτούς δεν απάντησε στα τρία ερωτήματα εκτός και αν κράτησαν τις απαντήσεις για τον εαυτό τους.

Τελικά , το τι θα γίνει είναι μία άλλη υπόθεση αφού η ηγεσία του τόπου αυτού με την μέχρι σήμερα πρακτική της δείχνει ότι δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στον αντίλογο. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι κινήσεις σαν και αυτές να μη κάνουν ακόμα πιο προβληματικό ένα σύστημα το οποίο ζεί με κρατικές ενισχύσεις τις οποίες πληρώνει ο ελληνικός λαός.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki