Πέραν των επενδύσεων στην ενέργεια, την άμυνα, την ακίνητη περιουσία, την αμπελο-οινική αγορά, οι Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι στρέφουν πλέον την προσοχή τους στην... τέχνη. Και ήδη συναγωνίζονται τους δυτικούς φιλότεχνους, αποκτώντας σημαντικό μερίδιο στην αγορά καλών τεχνών, όπως αναφέρει η International Herald Tribune.
Στην ανοιξιάτικη δημοπρασία του Sotheby's, ένας Κινέζος αγόρασε τον ακριβότερο πίνακα της βραδιάς, το «Femme Lisant (Deux Personnages) του Πικάσο έναντι 21,3 εκατ. δολαρίων. Το Μάρτιο, σε δημοπρασία του οίκου Lebarbe, στην Τουλούζ, ένας Κινέζος αγοραστής πρόσφερε το ποσό των 31 εκατ. δολαρίων για ένα πίνακα από πάπυρο από την Απαγορευμένη Πόλη. Και πέρσι, κάποιος πρόσφερε τηλεφωνικά (και ανώνυμα) το ποσό-ρεκόρ των 106,5 εκατ. δολαρίων για το «Γύμνια, Πράσινα Φύλλα και Προτομή» του Πικάσο σε δημοπρασία του οίκου Christie's. Κινεζικοί οίκοι δημοπρασιών πωλούν πλέον έργα τέχνης σε ρυθμούς ανάλογους του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης και, σύμφωνα με την Artprice ...μια εταιρεία που παρακολουθεί την αγορά τεχνών- έχουν ήδη καταγράψει πωλήσεις 8,3 δισ. δολαρίων. Αλλά και οι δυτικοί οίκοι επεκτείνονται σταδιακά στην «πεινασμένη για τέχνη» ασιατική αγορά...
Πέρσι, ο Sotheby's διεξήγαγε την πρώτη έκθεση τέχνης αποκλειστικά για την ασιατική αγορά - βγάζοντας στο σφυρί έργα των Πικάσο, Μονέ, Σαγκάλ που έπιασαν τιμή από 2 εκατ. έως 25 εκατ. δολάρια. Φέτος ο Christie's διόρισε Κινέζους αντιπροσώπους στα γραφεία της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, εις άγραν πελατών από την Ασία και, κυρίως, την Κίνα. Εκεί όπου η οικονομία συνεχίζει να αναπτύσσεται, εκεί όπου οι δισεκατομμυριούχοι αυξάνονται με φρενήρεις ρυθμούς και επενδύουν στην τέχνη είτε αναζητώντας ένα ασφαλές καταφύγιο, εν μέσω οικονομικής κρίσης για τα χρήματά τους, είτε προβαίνοντας σε επίδειξη πλούτου, είτε ακόμα αντιδρώντας στην πολιτιστική απαγόρευση που είχε επιβάλει ο Μάο.