Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ζητούν:νησιά, χρυσό και σε λίγο...

Χρυσό ζητούν οι Γερμανοί από την Πορτογαλία ως αντάλλαγμα για τη συνεισφορά του Βερολίνου στο πακέτο οικονομικής βοήθειας... «Πριν θέσει σε κίνδυνο τα χρήματα των άλλων, η Πορτογαλία θα πρέπει να πωλήσει τα ασημικά της και κυρίως τα αποθέματα χρυσού που διαθέτει. Κάθε άλλη στάση είναι αντίθετη με την έννοια της αλληλεγγύης» δήλωσε στη γερμανική «Bild» ο Φρανκ Σάφλερ, βουλευτής του κόμματος των Φιλελευθέρων, το οποίο συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό τον οποίο ηγείται η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ. Πρόκειται για τον ίδιο βουλευτή που είχε ζητήσει πριν από ένα χρόνο από την Ελλάδα να πουλήσει ορισμένα νησιά για να ξεπληρώσει τα χρέη της και να αποσπάσει το ΟΚ της Ανγκελα Μέρκελ για τη δανειοδότηση ύψους 110 δισ. ευρώ από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ.  Στο ίδιο μήκος κύματος και η εφημερίδα «Handelsblatt» δημοσιεύει τη βαρυσήμαντη δήλωση ενός Γερμανού καθηγητή Οικονομίας ονόματι Μαξ Οτε, ότι «δεν μπορούμε να στηρίξουμε μια χώρα πριν εξαντλήσει τα αποθέματά της». Πάλι καλά που δεν ζητούν οι Γερμανοί Φιλελεύθεροι να βγάλουν στο σφυρί οι Πορτογάλοι τις Αζόρες...

Πώληση 20 εκατ. ευρώ

Συμφωνία - πλαίσιο για την πώληση σε ευρωπαϊκό όμιλο λιανικών πωλήσεων, ακινήτου (αποθηκευτικών χώρων) στην περιοχή του Βελιγραδίου, με τίμημα περίπου 20 εκατ. ευρώ, υπέγραψε η θυγατρική της MIG στη Σερβία Robne Kuce Beograd (RKB). Το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της RKB αποτελείται από 33 εμπορικά κέντρα που βρίσκονται σε κεντρικές τοποθεσίες στις σημαντικότερες πόλεις της Σερβίας καθώς και 3 εμπορικά κέντρα στο Μαυροβούνιο, με σύνολο δομημένων χώρων έκτασης πάνω από 250.000 τετραγωνικά μέτρα. Όπως αναφέρει η MIG, το ακίνητο αποθηκών που πωλείται αντιπροσωπεύει λιγότερο από 4% της συνολικής αξίας των ακινήτων της εταιρείας σύμφωνα με την τελευταία έκθεση εκτιμητών. Η πώλησή του εντάσσεται στον εφαρμοζόμενο ορθολογισμό του χαρτοφυλακίου της RKB. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στην εκπλήρωση συγκεκριμένων λειτουργικών όρων και αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Γιατί αντέχουν οι τιμές

Η μεγάλη κρίση που αντιμετωπίζει ο κλάδος των οικιστικών ακίνητων στην Ελλάδα δεν έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε σημαντικές μειώσεις των τιμών των κατοικιών, γεγονός που θα βοηθούσε στον περιορισμό της αρνητικής τάσης αναφορικά με τον αριθμό των αγοραπωλησιών ακινήτων των τελευταίων μηνών, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις ειδικών του χώρου. Στη μείωση της ζήτησης στην ελληνική αγορά ακινήτων συμβάλλει κατά κύριο λόγο, όπως αναφέρουν αναλυτές της Alpha Bank, η πτώση του οικονομικού κλίματος και των προσδοκιών και των επιχειρήσεων στη χώρα σε υπέρμετρα χαμηλά επίπεδα λόγω των επιπτώσεων της κρίσης. Από την πλευρά της προσφοράς, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της τράπεζας, η αγορά εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από υπερβάλλουσα προσφορά και σημαντικό απόθεμα αδιάθετων και προς πώληση κατοικιών. Η μείωση της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας στην αγορά οικιστικών ακινήτων είναι στην περίοδο της τρέχουσας κρίσης ανάλογη με τη μείωση του αριθμού των αγοραπωλησιών ακινήτων και για το λόγο αυτό εκτιμάται ότι διατηρήθηκε σε γενικές γραμμές σταθερό το πλεονάζον απόθεμα οικιστικών ακινήτων που σχηματίσθηκε ως το τέλος του 2008.

Εκτός Σχεδίου: Ετσι βάζουν στοπ

H δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο Προεδρικού Διάταγματος: «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης» παρατείνεται μέχρι και τις 15 Φεβρουαρίου 2012. Πάντως , ήδη   το Προεδρικό Διάταγμα έχει προκαλέσει τον ξεσηκωμό των Κυκλάδων. Μετά τις έντονες αντιδράσεις των Δήμων Τήνου και Κύθνου και το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολή προς τον κ Σηφουνάκη ζητα την απάλειψη των διατάξεων που περιορίζουν την εκτός σχεδίου δόμηση.

Σημειώνεται ότι χτο επιμαχο άρθρο προβλέπει:

Άρθρο 14: Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης και Χρήσεων

Είναι οι εκτός σχεδίου περιοχές, εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων εκτός ορίων οικισμού με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκων, εκτός ορίων οικισμού προϋφισταμένου του 1923, εκτός των προς πολεοδόμηση περιοχών και των περιοχών προστασίας.
Στις περιοχές αυτές προβλέπεται η διατήρηση και προστασία της κατά προορισμό χρήσης του εδάφους με την ενίσχυση των αγροτικών και λοιπών εκμεταλλεύσεων της γης και τον δραστικό περιορισμό της συνολικής επιτρεπόμενης επιφάνειας δόμησης και μείωση της έντασης της χρήσης, σε σχέση προς τις εκάστοτε ισχύουσες γενικές διατάξεις περί «εκτός σχεδίου δόμησης».

Α. Ζώνες γεωργικών, δασικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών εκμεταλλεύσεων
1. Γεωργικές Αποθήκες
2. Βουστάνια
3. Χοιροστάσια
4. Πτηνοτροφεία
5. Μαντριά
6. Ιχθυοκαλλιέργειες
7. Ορυχεία-Λατομεία-Εξόρυξη
8. Άλλες εγκαταστάσεις εκμεταλλεύσεων πρωτογενή τομέα (θερμοκήπια, δεξαμενές νερού και γενικά εγκαταστάσεις γεωργοκτηνοτροφικής παραγωγής).
9. Κατοικία για τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση
10. Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής και μέσης όχλησης συσκευασίας και μεταποίησης τοπικών αγροτικών προϊόντων.
11. Παραγωγικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, συσκευασίας και μεταποίησης τοπικών αγροτικών προϊόντων, καθώς και ειδικές τουριστικές εγκαταστάσεις.

Οι υπ.αρ. 11και 12 χρήσεις επιτρέπονται εφόσον δεν αντίκεινται σε τυχόν καθεστώς προστασίας που τις διέπει και υπό την προϋπόθεση ότι βάσει ΜΠΕ η εγκατάστασή τους δεν έχει επιβαρυντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την κύρια εκμετάλλευση.

Β Ζώνες Διασφάλισης Αστικών Υποδομών
Στις ζώνες αυτές διατηρείται η φυσική χρήση του εδάφους και επιτρέπονται οι επιλεγόμενες κατά περίπτωση ιδιαίτερες χρήσεις των άρθρων 13 και 14 του παρόντος , ώστε να διασφαλίζεται η λειτουργικότητα σημαντικών έργων τεχνικής, κοινωνικής περιβαλλοντικής και μεταφορικής υποδομής, σημαντικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις κλπ., καθώς και λοιπές ζώνες χρήσεων γης πού προϋποθέτουν έλεγχο συμβατότητας.
Οι χρήσεις που επιλέγονται δεν πρέπει να αντιστρατεύονται τις παραπάνω υποδομές, κλπ.. Οι ζώνες αυτές δύναται να προβλέπονται και ως περιοχές ειδικής προστασίας (ΠΕΠ).

Γ. Ζώνες Εκτόνωσης Αστικών Επιβαρύνσεων

Στις ζώνες που βρίσκονται στο χώρο εκτός των οικισμών ο οποίος όμως έχει λειτουργική σύνδεση με αυτούς , δύναται να επιτρέπονται χρήσεις από τις παρακάτω,
με όρους και προϋποθέσεις για την εγκατάστασή τους που προβλέπονται σε κάθε περίπτωση από τον σχεδιασμό :

1. Εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, υπεραγορές, πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα
2. Γραφεία, τράπεζες, κοινωφελείς οργανισμοί
3. Χώροι συνάθροισης κοινού
4. Εστίαση
5. Αναψυκτήρια
6. Κέντρα διασκέδασης – αναψυχής
7. Στάθμευση (Αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2,5 τόνων κοινής χρήσης)
8. Πρατήρια υγρών καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου
9. Ελικοδρόμιο
10. Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, πλυντήρια, λιπαντήρια
12. Αποθήκευση
13. Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής και μέσης όχλησης
14. Παραγωγικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, συσκευασίας και μεταποίησης τοπικών αγροτικών προϊόντων.
15. Σταθμοί ΜΜΜ
16. Εμπορευματικοί σταθμοί αυτοκινήτων
17. Κέντρα τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ, ΙΚΤΕΟ)
18. Κατοικία για τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση του γηπέδου
19. Ξενοδοχεία, λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις, σύνθετα τουριστικά καταλύματα
20. Αθλητικές Εγκαταστάσεις
21. Θερμοκήπια, δεξαμενές νερού και γενικά εγκαταστάσεις γεωργοκτηνοτροφικής παραγωγής.

Στην επιστολή του μάλιστα  το επιμελητήριο επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι "το άρθρο 14 θέτει τη βάση για αμφισβήτηση του δικαιώματος δόμησης, το οποίο έχει κατοχυρώσει κάθε ιδιοκτήτης μέσω της απόκτησης νόμιμου τίτλου άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου στις περιοχές που προβλέπει το άρθρο, χωρίς να προβλέπεται μεταβατική περίοδος".

Προειδοποιεί επισημαίνοντας ότι :"Η εκάστοτε Κυβέρνηση, μέσω του νομοθετικού έργου που παράγει και ιδιαίτερα μέσω των Προεδρικών Διαταγμάτων, έχει ως καθήκον της να προστατεύει, εκτός των άλλων, τα περιουσιακά δικαιώματα των πολιτών και ιδιοκτητών γης εντός της επικράτειας. Αντιθέτως, κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ, αυτή η πρωτοβουλία και το ζητούμενο αποτέλεσμα, δηλαδή η υπογραφή του σχετικού Π.Δ. από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θα λειτουργήσει –αν όχι άμεσα– στο κοντινό μέλλον σε βάρος του γενικού συμφέροντος" και καταλήγει:

"Εάν το ζητούμενο είναι η ρήξη της σχέσης πολίτη-κράτους και η απώλεια και του τελευταίου ίχνους εμπιστοσύνης προς τους εκπροσώπους του ελληνικού λαού στο κοινοβούλιο, τότε το άρθρο 14 του σχεδίου Π.Δ. είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεδομένου ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος επιχειρείται μία οριζόντια εφαρμογή ενός πλαισίου δόμησης για όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές της χώρας, οι οποίες θα οδηγήσουν:

• στην κατάργηση της δυνατότητας δόμησης κατοικίας σε κάθε εκτός σχεδίου περιοχή αμέσως μετά την έγκριση οποιασδήποτε νέας χωροταξικής μελέτης

• στη δημιουργία ενός δικαιολογημένου και γενικευμένου κλίματος ανασφάλειας σχετικά με την εκτός σχεδίου δόμηση, το οποίο θα παγώσει κάθε αγοραπωλησία στις εκτός σχεδίου περιοχές, με προφανείς καταστροφικές οικονομικές επιπτώσεις στην κρίσιμη αυτή περίοδο για την χώρα μας

• στη γενικευμένη εφαρμογή των διαλαμβανομένων στο άρθρο 14 σε όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές της χώρας κατά την εκπόνηση και έγκριση οποιασδήποτε νέας χωροταξικής μελέτης, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής.

Για το λόγο αυτό προτείνουμε ή την τροποποίηση του άρθρου 14 ώστε να διατηρηθεί η πρόβλεψη για χρήση κατοικίας ή να προστεθεί επί πλέον άρθρο με πρόνοιες για τις εκτός σχεδίου περιοχές, το οποίο να επιτρέπει τη δόμηση κατοικίας και να παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του άρθρου 14 ή του προτεινόμενου νέου άρθρου για κάθε χωροταξική μελέτη.

Σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτό το αίτημά μας, ευελπιστούμε, ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν θα υπογράψει αυτό το διάταγμα. Σε διαφορετική περίπτωση, θα έχει συνδέσει το όνομά του με μέτρα αντίθετα στο συμφέρον των Ελλήνων πολιτών και θα έχει συμβάλει στην απαξίωση των περιουσιών τους την οποία θα ακολουθήσουν η πλήρης απαξίωση της πολιτικής, των θεσμών και των δικαιωμάτων που απορρέουν από το Ελληνικό Σύνταγμα. "

Στο κυνήγι της ευκαιρίας

Σε αυτές τις δύσκολες εποχές υπάρχουν αρκετοί που εξακολουθούν να πιστεύουν στην αγορά ακινήτων. Πρόκειται για τους λεγόμενους "κυνηγούς ευκαιριών" οι οποίοι σχεδόν πάντα ποντάρουν σε μία αγορά που προσφέρει ευκαιρίες. Για αυτούς λοιπόν σήμερα στην αγορά προσφέρονται προς πώληση σπίτια σε τιμές χαμηλότερες έως και 40% σε σύγκριση με το 2008.

1 .Κατοικίες μεγάλων επιφανειών, ανω των 150 τ.μ. σε ακριβές περιοχές. Τα συγκεκριμένα ακίνητα, αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό του αδιάθετου αποθέματος και αυτό έχει ως συνέπεια οι διοκτήτες τους -κυρίως εκείνοι που τα απέκτησαν μέσω αντιπαροχών -να διαπραγματεύονται σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και τα ακίνητα που πωλούνται λόγω ...εφορίας. Δηλαδή μεγάλες κατοικίες οι οποίες έχουν υψηλή φορολογία (τεκμήρια, χαράτσι κ.α) , στην οποία οι ιδιοκτήτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν. Και σε αυτές τις περιπτώσεις τα περιθώρια διαπραγμάτευσης είναι μεγάλα.

2 .Σπίτια 70-100 τμ σε περιοχές που έχουν πληγεί απο την ανεργία. Πρόκειται για νέες κατοικίες που έχουν αγοραστεί την περίοδο 200-2008 με στεγαστικά δάνεια. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες τους αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που απορρέουν απο το δανεισμό -είτε λόγω συρρίκνωσης του εισοδήματος είτε λόγω ανεργίας- και σπεύδουν να πουλήσουν. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν στα δυτικά προάστια (Αιγάλεω, Ρέντης, Νίκαια, Περιστέρι κ.λπ.) και στις συνοικίες πέριξ του κέντρου της Αθήνας (Παγκράτι, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά και στο κέντρο των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

3 .Μεταχειρισμένα σπίτια στα γκέτο της Αθήνας. Η απαξίωση πολλών περιοχών λόγω της αύξησης της εγκληματικότητας έχει οδηγήσει σε «κύμα» φυγής χιλιάδες ιδιοκτήτες οι οποίοι πουλάνε όσο όσο τα διαμερίσματά τους.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki