Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

ΑΘΗΝΑ:Λίστα με τα 300 ακίνητα του εγκλήματος

investment1Λίστα των ακινήτων που συχνάζουν παράνομοι μετανάστες και τοξικομανείς έχει στα ΄χερια της η αστυνομία.Παράλληλα έχουν εντοπιστεί οι πολυκατοικίες που νοικιάζονται με την μέρα σε αλλοδαπούς,Ο νομάρχης Αθηνών έχει παραδώσει στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μια λίστα στην οποία περιλαμβάνονται περισσότερα από 300 σπίτια όπου έχουν βρει καταφύγιο δεκάδες παράνομοι αλλοδαποί και τοξικομανείς. Τα περισσότερα βρίσκονται στο τρίγωνο που ορίζεται από τις Πλατείες Ομονοίας, Καραϊσκάκη και Θεάτρου. Σε αυτά θα γίνουν  επιχειρήσεις- σκούπα  μέχρι να αδειάσουν και να κλειδωθούν  με ευθύνη των ιδιοκτητών τους. Βαριές θα είναι και οι τιμωρίες που προβλέπονται για τους ιδιοκτήτες που νοικιάζουν παράνομα τρώγλες και παμπάλαια διαμερίσματα σε μετανάστες. Στο κέντρο της Αθήνας, όπως προέκυψε από πρόσφατες έρευνες της Αστυνομίας αλλά και της Νομαρχίας Αθηνών, οι ιδιοκτήτες των περισσότερων «σπιτιών» είναι Έλληνες που νοικιάζουν προς 5 ή 10 ευρώ την ημέρα το κρεβάτι σε ένα διαμέρισματρώγλη ή απαιτούν ενοίκιο 400-500 ευρώ για δυάρια.

Σπέτσες:Αλαλούμ με τις άδειες οικοδομής

Με την υπουργική απόφαση 10977/16.5.1967, ΦΕΚ 352/Β/31.5.1967, το νησί των Σπετσών είχε χαρακτηρισθεί σαν «χώρος ιστορικού ενδιαφέροντος και διατηρητέος», χωρίς να χαρακτηρίζεται όλος ο οικισμός αρχαιολογικός χώρος.

Με την έναρξη της ισχύος του Νόμου 3028/2002, το νομικό καθεστώς που καλύπτει τις Σπέτσες πρέπει να επικαιροποιηθεί και να καθοριστεί σύμφωνα με τα δεδομένα του νέου νομικού πλαισίου, αφού  ο χαρακτηρισμός των Σπετσών δεν δίνει σε όλο το νησί την ιδιότητα του αρχαιολογικού χώρου.  Όλες  οι διαδικασίες οριοθέτησης εκκρεμούν από το 2002 με αποτέλεσμα την ασάφεια ως προς γεωγραφική έκταση των αρμοδιοτήτων της «Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων Αττικής» (ΕΝΜΑ), τα όργανα της οποίας έχουν μηνυθεί από το Δήμο Σπετσών για παράβαση καθήκοντος, λόγω της εσκεμμένης αβελτηρίας και αυθαιρεσίας στην εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Έτσι, όλοι οι φάκελοι οικοδομικών αδειών και εργασιών, είτε αφορούν ιδιωτικά είτε δημόσια έργα, εντός του οικισμού των Σπετσών, τα οποία δεν ευρίσκονται σε χαρακτηρισμένους αρχαιολογικούς χώρους  υποβάλλονται προς έγκριση στην Αρχαιολογική υπηρεσία, εντός των αρμοδιοτήτων της, λόγω του ότι δεν είναι επακριβώς καθορισμένοι οι χώροι και οι αρμοδιότητες. Η ασάφεια αυτή  δημιουργεί υπερβολικά μεγάλες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των υποθέσεων λόγω του μεγάλου αριθμού φακέλων που-αναρμοδίως-συσσωρεύεται στις αρχαιολογικές υπηρεσίες, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν τα δύο και τρία έτη.

ΠΗΓΗ:ΒΟΥΛΗ(Δ.Καρύδης)

Αντίθετο το ΤΕΕ στο φορολογικό νομοσχέδιο

Την κατηγορηματική άρνηση του διατυπώνει το ΤΕΕ στις ρυθμίσεις του φορολογικού νομσοσχεδίου. Σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι τα μέτρα για την φορολόγηση των μηχανικών επαναφέρει το φορολογικό καθεστώς που ίσχυε πριν 20 χρόνια. ενώ τα μέτρα για την κατοικία θα οδηγήσουν την αγορά σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση.Η ανακοίνωση του ΤΕΕ έχει ως εξής:
"Η κυβέρνηση επαναφέρει με το φορολογικό σ/ν το απαράδεκτο καθεστώς, τόσο για τους διπλωματούχους μηχανικούς, όσο και για τη λειτουργία του κράτους, το οποίο ίσχυε πριν 20 χρόνια και καταργήθηκε, όταν αποδείχθηκε περίτρανα πως είχε εκφυλιστεί σε καθεστώς αισχρής συναλλαγής, δημιουργούσε μεγάλες ανισότητες σε βάρος των νέων και μικρομεσαίων μηχανικών, έναντι συναδέλφων τους οι οποίοι φορολογούνται με βάση τα όσα ισχύουν για έσοδα από Δ΄ πηγή, ενώ ταυτόχρονα δεν διασφάλιζε, αλλά ούτε επιτύγχανε την αύξηση των εσόδων του κράτους. Η πραγματικότητα είναι ότι, παρά την τετράμηνη προπαγάνδα του Υπουργείου Οικονομικών, με αυτές τι ρυθμίσεις και για πρώτη φορά οι Μηχανικοί δε φορολογούνται με τρόπο λογιστικό, γιατί δεν υπολογίζονται οι δαπάνες.
Επίσης, τόσο με τις προβλέψεις για τα ακίνητα και ειδικά για την α΄ κατοικία και την κοινωνική κατοικία, συνιστούν σοβαρά αντικίνητρα, τα οποία θα πλήξουν περαιτέρω και σοβαρά την οικοδομική δραστηριότητα, με συνέπεια να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα έσοδα του κράτους.
Τέτοιες ρυθμίσεις είναι σε βάρος του κράτους και επιδεινώνουν την ήδη τραγική θέση στην οποία έχει περιέλθει ο τεχνικός κόσμος της χώρας. Το επισημάναμε εγκαίρως προς κάθε κατεύθυνση, γι’ αυτό και ο υπουργός Οικονομικών, πριν λίγες ημέρες, δεσμεύθηκε δημοσίως ότι θα συναντηθεί με την ηγεσία του ΤΕΕ σε μια ουσιαστική συζήτηση-διαβούλευση, πριν την τελική διατύπωση των διατάξεων. Έως σήμερα δεν το έκανε, ελπίζουμε να το κάνει τις επόμενες ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση καθιστούμε γνωστό ότι το ΤΕΕ θα πρωτοστατήσει σε κάθε αντίδραση, ώστε να αποτρέψει τη νομοθέτηση διατάξεων που θα αποδειχτούν το αμέσως επόμενο διάστημα ότι είναι σε βάρος του κράτους και των μηχανικών, ενώ σε περίπτωση που οι συγκεκριμένες διατάξεις ψηφιστούν, το ΤΕΕ θα αποδείξει τεκμηριωμένα τις στρεβλώσεις του νέου συστήματος και οι μηχανικοί θα αγωνιστούν για την ανατροπή και την επαναφορά του καθεστώτος που ισχύει έως σήμερα, επ’ ωφελεία του κράτους."

Τα πέντε "κατηγορώ" των ιδιοκτητών κατα του νομοσχεδίου

mikrofono1Οι ιδιοκτήτες ακινήτων είναι τελικά τα μεγάλα θύματα της φορολογικής μεταρρύθμισης που φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο ,επισημαίνει με ανακοίνωσή της η ΠΟΜΙΔΑ. Ο συνδυασμός της αρπακτικής κλιμάκωσης του νέου Φ«Μ»ΑΠ, με φορολογία εισοδήματος υψηλότερη από τη νέα φορολογική κλίμακα, με δυσβάστακτα τεκμήρια «αντικειμενικής δαπάνης» διαβίωσης και κατάργηση των απαλλαγών για επισκευές κτιρίων κλπ., συνιστούν πραγματική λεηλασία και οδηγούν νομοτελειακά σε φορολογική εξόντωση, ιδιαίτερα τους κατόχους απρόσοδων ακινήτων.Οι πέντε σημαντικότερες αναλήθειες της αιτιολογικής έκθεσης σε σχέση με τις διατάξεις που καθιερώνονται με το νομοσχέδιο κατα την ΠΟΜΙΔΑ είναι :  
•    «Εφαρμογή μιας ενιαίας προοδευτικής τιμαριθμοποιημένης φορολογικής κλίμακας για όλα τα εισοδήματα».
Πως είναι ενιαία για όλα τα εισοδήματα η νέα κλίμακα, όταν τα μισθώματα (και μόνον αυτά) θα φορολογούνται με υψηλότερο συντελεστή από όλα τα άλλα επειδή δεν καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος 1,5 - 3%, ο οποίος είχε επιβληθεί παλαιότερα σε προηγούμενη κατάργηση του Φ «Μ» ΑΠ ;  
•    «Εφαρμογή προοδευτικής φορολόγησης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας».
Δεν είναι «Μεγαλοιδιοκτήτες» οι πολλές εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι σε όλη τη χώρα που η ακίνητη περιουσία τους υπερβαίνει τις 400.000 ευρώ, και κάθε χρόνο θα πληρώνουν απίστευτα ποσά που συνεχώς θα αυξάνονται. Ούτε είναι προοδευτική αλλά απλά εξοντωτική η νέα φορολογική κλίμακα του ΦΜΑΠ! Ο φόρος αυτός θα καταρρεύσει, όπως και τις τρεις προηγούμενες φορές που επιβλήθηκε, αφού όμως πρώτα, δυστυχώς, «κατεδαφίσει» την οικοδομή, αλλά και τη μεσαία τάξη της χώρας μας…  
•    «Επαναφορά φόρου κληρονομιάς γονικών παροχών με υψηλό αφορολόγητο».
Δεν είναι υψηλό αφορολόγητο το νέο αφορολόγητο ποσό των 150.000 ευρώ, ούτε ελάφρυνση η επιβολή φόρου 10% από το πρώτο ευρώ στις χρηματικές κληρονομιές.
•    «Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών στη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου».
Δεν ήταν «χαριστική» η απαλλαγή για αγορά πρώτης κατοικίας αλλά μια κοινωνική κατάκτηση, που επιβάλλεται μάλιστα από τη σχετική συνταγματική διάταξη, και δεν επιτρέπεται να φαλκιδεύεται, όπως και η απαλλαγή από τους τόκους στεγαστικού δανείου. Το μόνο θετικό είναι η αποδοχή της πρότασής μας για επέκταση της απαλλαγής στην αποθήκη και τη θέση στάθμευσης. Εξάλλου δεν ήταν «χαριστική» ούτε η απαλλαγή του 40% των εξόδων επισκευής κτιρίων που καταργείται αναιτιολόγητα με το νομοσχέδιο.
•    «Καθιερώνεται ένα απλό και δίκαιο σύστημα καθορισμού ελάχιστων δαπανών διαβίωσης με βάση τα χρησιμοποιούμενα περιουσιακά στοιχεία».
Ο συνδυασμός των προβλεπόμενων ποσών δαπάνης κατοικιών, αυτοκινήτων κλπ. θα καταλήξει σε ιδιαίτερα αυξημένη και τελικά άδικη υπερφορολόγηση για πολλούς φορολογουμένους οι οποίοι μένουν σε κατοικία με μεγάλο εμβαδόν, και θα οδηγήσει σε περαιτέρω «ξενοίκιασμα» και ερήμωση τέτοιων κατοικιών, μια και το τεκμήριο αυτό αφορά όχι μόνον τους ιδιοκτήτες αλλά και τους ενοικιαστές τους!

Φοροι: "ψαλλίδισαν" τις ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων

sfyri-dikastiΘα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως νομοσχέδιο ταφόπλακα για την αγορά ακινήτων καθώς η καθιέρωση τεκμηρίων στην κατοικία , η αλλαγή του αφορολόγητου για την πρώτη κατοικία, οι περιορισμοί στην έκπτωση τόκων στεγαστικών δανείων, η αύξηση της φορολογίας στις υπεράκτιες εταιρίες  που έχουν ιδιόκτητα ακίνητα αλλά και η αύξηση της φορολογίας στην κτήση και στην κατακράτηση ακίνητης περιουσίας αποτελούν επιλογές οι οποίες θα έχουν καταλυτικές επιπτώσεις στην ζήτηση και στις επενδύσεις σε κατοικίες. Άξιο προσοχής είναι το γεγονός, ότι η ομομβροντία φόρων στην ακίνητη περιουσία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις πρακτικές που εφάρμοσαν οι ΗΠΑ όπου στην προσπάθεια να ανακοπεί η ύφεση προχώρησαν σε γενναίες φοροαπαλλαγές για την αγορά κατοικίας ενώ την ίδια στιγμή παρνέβησαν και στην πιστωτική αγορά με μέτρα προστασίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών που αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τα στεγαστικά τους δάνεια με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με κατάσχεση. Αν και  σήμερα,  αναμένεται, να δοθεί στη δημοσιότητα το κείμενο του νομοσχεδίου μετά τις διορθώσεις τις οποίες έκαναν μέχρι αργά χθες το βράδυ στο υπουργικό συμβούλιο οι υπουργοί εντούτοις πληροφορίες φέρουν τις βασικές ρυθμίσεις του να είναι:
Η γενική ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης του φορολογουμένου, σε κάθε περίπτωση ορίζεται σε 3.000 ευρώ, προκειμένου για τον άγαμο και σε 5.000 ευρώ για τους συζύγους που υποβάλλουν κοινή δήλωση.
Η ετήσια  δαπάνη διαβίωσης που εκτιμάται με βάση τις δαπάνες συντήρησης, τις πάγιες καταναλώσεις, καθώς και τις δαπάνες λειτουργίας, με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της ιδιοκατοικούμενης ή μισθωμένης κύριας κατοικίας ορίζεται κλιμακωτά, για τα 80 πρώτα τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής με 40 ευρώ/τμ, για τα 81 μέχρι και 200 τμ με 60 ευρώ/τμ και για τα πλέον 200 τμ με 100 ευρώ/τμ. Για τον υπολογισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης των βοηθητικών χώρων της κύριας κατοικίας ορίζεται ποσό 30 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ενώ για μονοκατοικίες τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται κατά ποσοστό 20%.
Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης που εκτιμάται με βάση το κόστος τελών κυκλοφορίας, ασφαλίστρων, καυσίμων και συντήρησης επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, ανεξαρτήτως παλαιότητας, ορίζεται για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κ.ε. σε 3.000 ευρώ και για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. προστίθενται 200 ευρώ ανά 100 κ.ε. μέχρι τα 2000 κ.ε. και 300 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά για πάνω από 2000 κ.ε.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η σύνταξη του περιουσιολογίου όλων των φυσικών προσώπων κατόχων Α.Φ.Μ., στο οποίο περιλαμβάνονται ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα μεταφοράς, κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων και εταιρικών μεριδίων. Δεν περιλαμβάνονται οι τραπεζικές καταθέσεις και τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.

Επίσης, προβλέπονται τα εξής:
** οφειλές προς το Δημόσιο, βεβαιωμένες στις ΔΟΥ και τα Τελωνεία, καθώς και οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται μέσω των Δ.Ο.Υ, οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2009, εφόσον εξοφληθούν στο σύνολό τους εφάπαξ μέχρι και τις 29 Απριλίου 2010, απαλλάσσονται κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν.

** ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει και την εφάπαξ εξόφληση με απαλλαγή 60% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με την προϋπόθεση ότι το ύψος της υπό εξόφλησης βεβαιωμένης και ληξιπρόθεσμης βασικής οφειλής θα είναι τουλάχιστον ίσο με ποσοστό 50% της συνολικής ληξιπρόθεσμης βασικής οφειλής του.
** η προθεσμία παραγραφής που λήγει στις 30-6-2010 ημερομηνία μετά την οποία παραγράφεται το δικαίωμα του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής φόρων, τελών και εισφορών, παρατείνεται μέχρι 31-12-2010.

** επιβάλλεται ειδικός Φόρος Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής,

** καταργείται η τμηματική καταβολή του ΦΠΑ,

** κίνητρα για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων,

** στο 2 τοις χιλίοις ο φόρος επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών,

** όλοι θα τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων από την 1η Ιουλίου,

** κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων οφειλετών του δημοσίου που η επιχείρησή τους έκλεισε ή πτώχευσε αλλά έχουν οικονομική επιφάνεια.

Με το νομοσχέδιο καταργείται το ΕΤΑΚ και επανέρχεται ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ενώ προβλέπονται τα εξής:

** στα νομικά πρόσωπα, τα οποία δεν υπέβαλαν αρχικές δηλώσεις ΕΤΑΚ μετά από παρέλευση τριών μηνών από την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο που ορίζεται σε 1.500 ευρώ.

** για την επιβολή του ΦΜΑΠ φυσικών προσώπων, για το πρώτο έτος εφαρμογής, ως δήλωση φυσικού προσώπου ορίζονται οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων ετών 2005 έως 2010, οι οποίες περιλαμβάνουν το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του την πρώτη Ιανουαρίου 2010. Η εικόνα που προκύπτει από τη σύνθεση των δηλώσεων αυτών, αποτελεί τη "Δήλωση Φόρου Ακίνητης Περιουσίας" έτους 2010.

Για τα νομικά πρόσωπα ο φόρος που αναλογεί καταβάλλεται σε τρεις ίσες διμηνιαίες δόσεις, ενώ για τα φυσικά πρόσωπα ο φόρος που αναλογεί καταβάλλεται σε τρεις ίσες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις ΔΟΥ ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου και η καθεμία από τις επόμενες την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του τρίτου και πέμπτου μήνα, αντιστοίχως, από τη βεβαίωση του φόρου.

** ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ΦΑΠ ορίζεται η 15η Μαΐου του οικείου έτους, με αρχή το ψηφίο 1. Ειδικά για το έτος 2010 ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δήλωσης για το ψηφίο 1 ορίζεται η 15η Ιουνίου 2010.
Με συντελεστές έως και 40% θα φορολογούνται οι αποζημιώσεις απολυμένων, καθώς στο νομοσχέδιο προβλέπεται η κατωτέρω κλίμακα:

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki