ΚΟΜΟΤΗΝΗ : Στο "πάγο" το αεροδρόμιο
Τετάρτη, 27 Νοέμβριος 2024 17:43
Eρώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας-Αεραθλητικού Κέντρου Κομοτηνής, κατέθεσε ο Βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ, Ευριπίδης Στυλιανίδης. Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης, στο πλαίσιο της προσέλκυσης νέων επενδύσεων, της αύξησης της τουριστικής κίνησης αλλά και της προώθησης του αεραθλητισμού στην Ελλάδα, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών είχε αναλάβει το 2009 μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας την αναζήτηση κατάλληλων χώρων για τη δημιουργία Αεροδρομίων Γενικής Αεροπορίας. Προκειμένου μάλιστα η κατασκευή αυτών των κέντρων να είναι οικονομικότερη και αποδοτικότερη, οι χώροι οι οποίοι αναζητούνταν ήταν παλαιά στρατιωτικά αεροδρόμια τα οποία είχαν παροπλιστεί, σε περιοχές όπου είναι δυνατή η ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων. Στους χώρους αυτούς θα κατασκευάζονταν σύγχρονα Αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας-Αεραθλητικά Κέντρα, με στόχο την τουριστική και εμπορική τόνωση των περιοχών αυτών, καθώς επίσης και την ανάπτυξη των αεραθλητικών δραστηριοτήτων. Με γνώμονα την πολιτική αυτή αποφασίστηκε το 2009 η κατασκευή Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας-Αεραθλητικού Κέντρου στη θέση Μεσούνη-Κάμπος του Δήμου Αιγείρου του Νομού Ροδόπης. Για το σκοπό αυτό, εξασφαλίστηκε η παραχώρηση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης χώρου 99 στρεμμάτων καθώς και η παραχώρηση για συνεκμετάλλευση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υφιστάμενου ανενεργού αεροδιαδρόμου. Τον Αύγουστο του 2009 υπεγράφη σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (Υπουργείο Μεταφορών, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Νομαρχία Ροδόπης, Δήμος Κομοτηνής, Δήμος Αιγείρου, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, Αερολέσχη Κομοτηνής) και εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ποσό 6.000.000 Ευρώ. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου ήταν διετές και η ολοκλήρωσή του προβλέπονταν για το 2011. Το Σεπτέμβριο του 2009 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε τη χρηματοδότηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων καθώς και τη σύνταξη Τεχνικών Προδιαγραφών και στις 17-09-2009 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ξεκίνησε την εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών στο χώρο. Με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας που ακολούθησε τις εκλογές του 2009 η εκτέλεση του έργου έχει παγώσει, συνεχίζει στο κείμενο της ερώτησης του ο κύριος Στυλιανίδης και προσθέτει ότι, με έγγραφό της από 09-02-2010 προς την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ζητεί να σταματήσουν οι διαδικασίες σύνταξης μελετών, καθώς αναμένονται οδηγίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.