Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

ΑΚΙΝΗΤΑ: Καπέλο 400 εκατ. το 2011

Η φορολογία της ακίνητης περιουσίας προκαλείται τεράστια ζημιά στην οικονομία, ενώ τα φορολογικά έσοδα που εισπράττονται από την πηγή αυτή εδώ και πολλά έτη είναι μηδαμινά. Για το 2011 τα έσοδα από τους φόρους περιουσίας αναμένεται να είναι αυξημένα κατά € 400 εκατ., λόγω της σχεδιαζόμενης αύξησης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Επίσης, αναμένεται να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα € 500 εκατ. από τη νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων (επιπλέον των € 500 εκατ. που αναμένεται να εισπραχθούν το 2010) και έσοδα € 800 εκατ. από τη «νομιμοποίηση» των αυθαιρέτων κτισμάτων.Από τους φόρους περιουσίας επιδιώκεται η είσπραξη € 895 εκατ. το 2010, έναντι € 525 εκατ. το 2009. Ειδικότερα, το 2010 θα εισπραχθεί το ενιαίο τέλος ακινήτων (ΕΤΑΚ) του 2009 και μέρος του ΕΤΑΚ του 2008, η έκτακτη εισφορά στους κατόχους μεγάλης ακίνητης περιουσίας και ο φόρος ακίνητης περιουσίας (ΦΜΑΠ). Ωστόσο, τα έσοδα από τους φόρους περιουσίας στο 1ο 7μηνο.’10 ήταν μειωμένα κατά -16,6% έναντι του 1ου 7μήνου.’09

Απόφαση για τους «αφανείς επιτηδευματίες»

Υπουργική απόφαση για τους «αφανείς επιτηδευματίες» εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με αυτήν:
-Το Τμήμα Δ΄- Διοικητικής Συνεργασίας και Ανταλλαγής Πληροφοριών (V.I.E.S) της Δ/νσης Φ.Π.Α. ενημερώνει τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.):
α) για τους «αφανείς επιτηδευματίες» σύμφωνα με τον κανονισμό 1925/2004 της Επιτροπής που έχουν προβεί σε ενδοκοινοτικές πράξεις και η οικονομική τους δραστηριότητα αποδεικνύεται ότι δεν υφίσταται ή αφορά εικονικές συναλλαγές ή υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες για αυτό από τις ελεγκτικές αρχές. Ειδικά η οικονομική δραστηριότητα θεωρείται ότι δεν υφίσταται όταν δηλώνεται ότι πραγματοποιείται απο εγκατάσταση η οποία δεν επιβεβαιώνεται από πρόσφατη έκθεση αυτοψίας.
β) στην περίπτωση που παύει να υφίσταται ο χαρακτηρισμός των προσώπων αυτών ως «αφανών επιτηδευματιών» σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις.
-Το Τμήμα Δ΄- Διοικητικής Συνεργασίας και Ανταλλαγής Πληροφοριών (V.I.E.S) της Δ/νσης Φ.Π.Α. στις περιπτώσεις των προσώπων που χαρακτηρίζονται «αφανείς επιτηδευματίες» σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας απόφασης, απενεργοποιεί άμεσα, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, τον αριθμό φορολογικού τους μητρώου ΦΠΑ από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία περιέχεται το μητρώο των προσώπων στα οποία έχει χορηγηθεί ΑΦΜ/ΦΠΑ σύμφωνα με τον κανονισμό για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα του ΦΠΑ. Στην περίπτωση αυτή ο ΑΦΜ/ΦΠΑ εμφανίζεται σε αυτή την ηλεκτρονική βάση δεδομένων με το χαρακτηρισμό της διακοπής «έλεγχος VIES» με ημερομηνία που μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ.
Η Γ.Γ.Π.Σ. στις περιπτώσεις των προσώπων που χαρακτηρίζονται «αφανείς επιτηδευματίες» σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας απόφασης:
α) αναστέλλει άμεσα την πιστοποίηση για χρήση οποιασδήποτε ηλεκτρονικής υπηρεσίας. Τα πρόσωπα αυτά μπορούν να εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις μόνο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. έως την εκάστοτε οριζόμενη προθεσμία. Στην περίπτωση που η χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας είναι υποχρεωτική δεν επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις και ως καταληκτική προθεσμία θεωρείται αυτή της ηλεκτρονικής υποβολής.
β) ενημερώνει το σύστημα ΤΑΧΙΣ καθώς και όλα τα υποσυστήματα αυτού για το χαρακτηρισμό των προσώπων αυτών ως «αφανών επιτηδευματιών».

Υπερφορολόγηση ακινήτων: Μιλούν οι αριθμοί

Tο 2010, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν: α) το ΕΤΑΚ του 2009 (0,1% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου άνω των 200 χιλ.), το οποίο πληρώνουν περίπου 3 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων, β) την έκτακτη εισφορά όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητη περιουσία άνω των € 400 χιλ., με αυξανόμενο συντελεστή από 0,2% έως και 0,9% επί της αξίας της περιουσίας, και γ) τον φόρο ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα άνω των € 400 χιλ., με συντελεστή 1,0% για την αξία άνω των € 800 χιλ. και (για τα έτη 2010, 2011 και 2012) με συντελεστή 2,0% για την φορολογητέα αξία άνω των € 5,0 εκατ. Με αυτά τα δεδομένα ένας ιδιοκτήτης ακινήτων με περιουσία αξίας € 6,0 εκατ. θα πρέπει να πληρώσει το 2010 φόρους περιουσίας € 110,5 χιλ.

Επιπλέον, για τα ενοίκια που ενδεχομένως εισπράττει από αυτή την περιουσία θα πρέπει να πληρώνει φόρο 45% (συν συμπληρωματικό φόρο 1,5% και σε πολλές περιπτώσεις συν χαρτόσημο 3,6%). Για παράδειγμα, αν η απόδοση της περιουσίας σε ενοίκια είναι 3,0% προ φόρων, τότε οι φόροι στα ενοίκια (χωρίς χαρτόσημο και συμπληρωματικό φόρο) ανέρχονται στα € 81 χιλ. Εάν σε αυτούς του φόρους προστεθούν και τα έξοδα συντήρησης και αποσβέσεων (περίπου € 130 χιλ.), τότε ο ιδιοκτήτης εισπράξει ενοίκια € 180 χιλ. και πληρώνει μόνο για φόρους € 191,5 χιλ. Επιπλέον αυτών πληρώνει τα έξοδα συντήρησης και αποσβέσεων.

Δηλαδή, αντί για απόδοση από την περιουσία του έχει μια ετήσια ζημιά η οποία υπερβαίνει τα € 140 χιλ. Σημειώνεται δε ότι πολλά από τα ακίνητα δεν είναι ενοικιασμένα και δεν αποδίδουν κανένα έσοδο στον ιδιοκτήτη τους. Οι ανωτέρω αποδόσεις, αν και ενδεικτικές οδηγούν σε μεγάλο βαθμό στην κατάρρευση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε ακίνητα μεγάλης αξίας. Το μεγάλο κεφάλαιο είτε κατευθύνεται εκτός Ελλάδος, είτε μετέρχεται τεχνικής φοροαπαλλαγής ώστε να περιορισθεί η φορολογική επιβάρυνση σε λογικά επίπεδα. Από τις ανωτέρω υπερβολές στη φορολογία της ακίνητης περιουσίας προκαλείται τεράστια ζημιά στην οικονομία, ενώ τα φορολογικά έσοδα που εισπράττονται από την πηγή αυτή εδώ και πολλά έτη είναι μηδαμινά.

Ο φόρος στα τσιγάρα «σκοτώνει» τα περίπτερα

Επιστολή έστειλε η ΓΣΕΒΕΕ προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου αναφορικά με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περιπτερούχοι από την αύξηση των έμμεσων φόρων.
Συγκεκριμένα στην επιστολή της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρονται τα ακόλουθα:
Η ΓΣΕΒΕΕ έχει ήδη εκφράσει τις επιφυλάξεις της για την αποτελεσματικότητα αλλά και για τις αρνητικές συνέπειες από την αύξηση των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ, ΕΦΚ). Πέραν των συνεπειών που έχει η αύξηση των εμμέσων φόρων στην κατανάλωση, την περαιτέρω μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και την αύξηση του επιπέδου των τιμών, ο τρόπος εφαρμογής της αύξησης των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε προβλήματα βιωσιμότητας πολλών επιχειρήσεων σε ορισμένους κλάδους της οικονομίας.
Ειδικότερα, τόσο η  αύξηση καθαυτή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον Καπνό όσο και, κυρίως, ο τρόπος εφαρμογής της έχουν προκαλέσει σημαντική πτώση της κερδοφορίας στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης των ειδών αυτών, δηλαδή στα περίπτερα. Εκτιμάται ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 40.000 καταστήματα μικρής λιανικής στη χώρα μας, εκ των οποίων τα 15.000 είναι περίπτερα και τα 25.000 ψιλικατζίδικα.
Οι επιχειρήσεις αυτές ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω της οικονομικής κρίσης. Ο κύκλος εργασιών για το 2009, πριν δηλαδή από την αύξηση του ΕΦΚ, εμφανίστηκε μειωμένος σε σχέση με το 2005 κατά 21%, χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη και η επίδραση του πληθωρισμού. Αυτή η πτώση του τζίρου δεν υπήρξε ενιαία, καθώς οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώνονται στα μικρότερα περίπτερα (-23%), έπειτα στα μεσαία (-16%) ενώ αντίθετα στα μεγάλα περίπτερα σημειώθηκε αύξηση (4%). Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί σχετικά με τη διάρθρωση των προϊόντων που πωλούν τα περίπτερα ότι οι πωλήσεις τσιγάρων αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων (48%) όταν οι πωλήσεις του επόμενου κατά σειρά προϊόντος, των καρτών κινητής τηλεφωνίας, αντιπροσωπεύουν το 13% περίπου του τζίρου.
Είναι προφανές ότι η αύξηση της τιμής των τσιγάρων, λόγω της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, επιδρά αρνητικά στη ζήτηση για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Προκειμένου να αντισταθμιστεί η μείωση της ζήτησης πολλές καπνοβιομηχανίες προχώρησαν σε μείωση των τιμών, με στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση του μεριδίου αγοράς που κατέχουν. Οι συνέπειες των δύο παραπάνω εξελίξεων είναι καταστροφικές για τη συντριπτική πλειονότητα των περιπτέρων και ιδίως των μικρότερων. 
Το ποσοστό κέρδους των περιπτέρων – που ήταν ήδη χαμηλό - έχει μειωθεί πάνω από 50% τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών να αδυνατεί να καλύψει ακόμα και το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης του. Οι επιχειρηματίες του κλάδου εκφράζουν την ανησυχία ότι ακόμα και οι μισές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο «λουκέτου» μέχρι τα τέλη του έτους.
Επομένως, το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Διότι πέρα από τις αρνητικές συνέπειες στην απασχόληση, δεδομένου ότι πολλά περίπτερα είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, ελλοχεύει ο κίνδυνος το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ να φέρει τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα στα έσοδα του Κράτους.
Προτείνεται, λοιπόν, επανασχεδιασμός του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον Καπνό και ιδιαίτερα της δομής του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω δεδομένα.  Στόχος του Υπουργείου θα πρέπει να είναι η διόρθωση ορισμένων διατάξεων προκειμένου να καταστεί αυτή η αύξηση του ΕΦΚ λειτουργική για όλες τις πλευρές. Παράλληλα, θα ήταν χρήσιμο να διερευνηθεί η δυνατότητα συνεργασιών των εμπλεκομένων μερών στην αγορά καπνικών προϊόντων (καπνοβιομηχανιών – χονδρεμπόρων – περιπτέρων) με σκοπό τον εντοπισμό των όποιων προβλημάτων και τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την επίλυσή τους.

Νεα προσφυγη κατα του μνημονιου

Αίτηση ακύρωσης του μνημονίου ως αντισυνταγματικού και αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου για την παράνομη, όπως επισημαίνει, μείωση μισθών και την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ Τις επόμενες ημέρες η ΓΕΝΟΠ θα καταθέσει προσφυγή και στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας «για την καταστρατήγηση και την ωμή παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki