Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπόριο

Νοικιάζουν μαγαζιά τα σουπερ μαρκετ

Σε ενισχυση του δικτύου των καταστημάτων τους προχωρούν αλυσίδες σουπερ μαρκετ. Ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος , ενισχύει το δίκτυο του με τα εγκαίνια οκτώ νέων εταιρικών καταστημάτων που φέρουν τα λογότυπα «ΑΒ Βασιλόπουλος... και του πουλιού το γάλα» και «ΑΒ City». Συγκεκριμένα, εγκαινιάστηκε το νέο κατάστημα της εταιρείας στην Κρήτη στην περιοχή του Μασταμπά στο Νομό Ηρακλείου, Το νέο αυτό ΑΒ διαθέτει χώρο πώλησης 1000 τ.μ., 6 ταμεία και απασχολεί 46 άτομα προσωπικό. Στις 22/12/2011, εγκαινιάστηκαν δύο ακόμα «ΑΒ Βασιλόπουλος... και του πουλιού το γάλα» στη Θεσσαλονίκη.Το ένα στην περιοχή της Πολίχνης (Λαγκαδά 264) και το δεύτερο στην Περαία .Στη Ρόδο άνοιξε το τρίτο κατάστημα του Ομίλου . Επίσης ένα νέο ΑΒ City εγκαινιάστηκε στην περιοχή του Ζωγράφου (Περιάνδρου 46 & Θεοδάμαντος 31) στην Αθήνα. Τέλος, στις 24/11/2011 εγκαινιάστηκε, το τέταρτο κατάστημα ΑΒ στον Νομό Ιωαννίνων που βρίσκεται στην Ε.Ο. Άρτας Ιωαννίνων. Σε ανάλογες κινήσεις προχωρά και η METRO. Συγκεκριμενα , προτίθεται να ανοίξει δέκα νέα καταστήματα My Market ή METRO Cash & Carry το 2012.Το 2011 ξεκίνησε η λειτουργία 3 My Market ( Φάρσαλα, Θήβα και Κιάτο) και τριών METRO Cash & Carry ( Ελευσίνα, Αίγιο και Τρίπολη με αποτέλεσμα ο όμιλος να διαθέτει σήμερα συνολικά 90 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Ενα μεγάλο στοίχημα

Η περιοχή είναι εμπορικά άγνωστη. Δεν έχει άμεση πρόσβαση στο ΜΕΤΡΟ. Παράλληλα το λιανεμπόριο βρίσκεται σε πρωτοφανή ύφεση που θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για την περιοχή των Σπάτων στην οποία σήμερα λειτουργούν 80.000 τμ εμπορικών χώρων σε οργανωμένα εμπορικά κέντρα και η οποία σήμερα είναι το μεγάλο ερωτηματικό της αγοράς εμπορικών χώρων. Χθές ξεκίνησε χθες η λειτουργία του εμπορικού πάρκου Smart Park στην περιοχή «Γυαλού» του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος, του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα.Η πρώτη φάση, επένδυσης 55 εκατ. ευρώ και εμπορικής επιφάνειας 35.000 τμ περίπου, θα φιλοξενεί τα σημαντικότερα ονόματα (brand names) του λιανικού εμπορίου της Ελλάδας. Η συνολική επένδυση της R.E.D.S για τη δημιουργία του Smart Park ανέρχεται στα 75 εκατ. ευρώ, ενώ από τα συνολικά 91 στρέμματα της έκτασής του τα 30 έχουν διαμορφωθεί ως χώροι πρασίνου.

Ήδη η εταιρία έχει συμφωνήσει και συνάψει μακροχρόνια εγγυημένα οριστικά συμβόλαια μίσθωσης, με αντίστοιχες εξασφαλίσεις για καταστήματα που αντιστοιχούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% των συνολικών εμπορικών χώρων ενώ βρίσκεται σε διαδικασία προχωρημένης διαπραγμάτευσης για το υπόλοιπο ποσοστό. Η δεύτερη φάση, επένδυσης 20 εκατ. ευρώ και εμπορικής επιφάνειας 15.000 τ.μ. περίπου, για την οποία έχουν υπογραφεί προσύμφωνα μίσθωσης κατά 100%, αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2013 και θα προσθέσει στο Smart Park τα Village Cinemas και κατάστημα Praktiker.

Σε ακτίνα 30 μόλις λεπτών από το Smart Park κατοικούν περισσότεροι από 1,2 εκατ. άνθρωποι ενώ σε απόσταση 60 λεπτών ο αριθμός αυξάνεται σε 3,8 εκατ. Επιπλέον, το Smart Park διαθέτει πλέον των 2.000 θέσεων στάθμευσης, ενώ η πρόσβαση σε αυτό γίνεται εύκολα και γρήγορα μέσω της Αττικής Οδού και των τοπικών οδών. Το Smart Park αναπτύσσεται στην περιοχή "Γυαλού" του Δήμου Σπάτων, στο τέλος του κλάδου της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα, σε άμεση σύνδεση με το McΑrthurGlen Designer Outlet Athens και δίπλα στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Μαζί με το McArthurGlen Designer Outlet Athens, θα δημιουργήσουν ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα οικογενειακό προορισμό διασκέδασης και αγορών, συνολικής δομήσιμης επιφάνειας που πλησιάζει τα 80.000 τ.μ. περίπου.

Ιστορίες απελπισίας

Γνωστές αλυσίδες όπως είναι π.χ. η Ηλεκτρονική, η Media Markt/Saturn, η Εικόνα-Ηχος, η Ράδιο Κορασίδη, η Sprider Stores, η Vardas έχουν κλείσει πολλά καταστήματα -προχωρώντας παράλληλα αρκετές εξ αυτών και σε μεγάλες περικοπές του εργασιακού κόστους- προκειμένου να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στο νέο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον «Δείκτη Επιβίωσης Εμπορίου», ο οποίος εξετάζει μόνο εμπορικούς δρόμους, από τις 324.000 εμπορικές επιχειρήσεις που λειτουργούσαν το 2009, μόλις 255.000 συνέχιζαν να υφίστανται μέχρι τον περασμένο Αύγουστο.Σύμφωνα με πληροφορίες εξάλλου από τις τράπεζες, οι περισσότερες εταιρείες του λιανεμπορίου (ακόμη και μεγάλες του χώρου) έχουν μεγάλα «ανοίγματα» στην αγορά (στους προμηθευτές κυρίως), ενώ παράλληλα η οικονομική στενότητα δεν τους επιτρέπει να πληρώνουν ούτε τους τόκους των δανείων τους. Δεν διατάζουν μάλιστα να κάνουν λόγο για ένταση των «λουκέτων» στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Ξεκινώντας από τον κλάδο των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών  συσκευών, «νωπές» είναι οι μνήμες από τη φυγή της γαλλικής πολυεθνικής FNAC -τα περισσότερα καταστήματα της οποίας κατέληξαν στην αλυσίδα Public του Πάνου Γερμανού-, ενώ πριν από μερικές ημέρες ο όμιλος Media - Saturn, ανακοίνωσε το κλείσιμο τριών καταστημάτων του δικτύου: του Media Markt Φαλήρου, του Saturn στον Σταθμό Λαρίσης και του Saturn Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Από τα καταστήματα αυτά, μόνο το 50% του προσωπικού θα απορροφηθεί σε άλλες θέσεις του ομίλου, ενώ τρία ακόμη καταστήματα Saturn θα αλλάξουν ονομασία μπαίνοντας στο δίκτυο Media Markt. Σημαντικά όμως είναι τα προβλήματα ρευστότητας τα οποία αντιμετωπίζει και η Ηλεκτρονική, η οποία στη δωδεκάμηνη χρήση που έκλεισε στις 30 Ιουνίου του 2011 εμφάνισε ζημίες ύψους 11,4 εκατ. ευρώ με πτώση του τζίρου κατά 25% περίπου. Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα κεφάλαια επαρκούν για να αντιμετωπίσει ο όμιλος τις οικονομικές δυσκολίες, ωστόσο η ένταση της ύφεσης αλλάζει το σκηνικό. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Μάιο η εταιρεία υπέγραψε προσύμφωνο με τρεις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού, ενώ παράλληλα συμφωνήθηκε κεφαλαιακή ενίσχυση κατά 13,5 εκατ. μέσα από διαδικασία sale and lease back και κατά 6,5 εκατ. μέσα από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (εκ των οποίων τα 5,5 εκατ. καταβλήθηκαν από τον βασικό μέτοχο κ. Ιωάννη Στρούτση).

Ο δεύτερος κλάδος ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας είναι αυτός της Ενδυσης-Υπόδησης. Πιο συγκεκριμένα, η Ridenco, η οποία έχει μπει στο άρθρο 99, έχει ζητήσει παράταση μέχρι τις 23 Νοεμβρίου να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές της, αν και η καθυστέρηση στην επίτευξη της συμφωνίας για την αναδιάρθρωση των οφειλών οδήγησε τον όμιλο σε απώλεια των συμβολαίων αντιπροσώπευσης που είχε σε γνωστές διεθνείς φίρμες (Timberland, Nautica και LaMartina). Αναφορικά με την αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων, αναφέρουμε ότι ήδη έχουν κλείσει οι θυγατρικές σε Εσθονία, Τσεχία, Ρουμανία και Ιταλία, ενώ άγνωστη παραμένει η τύχη των καταστημάτων σε Ουγγαρία, Τουρκία, Κύπρο, Ισπανία, αλλά και στην Ελλάδα. Στο άρθρο 99 μπήκε και ο όμιλος Glou παρά τις προσπάθειες της γερμανικής πολυεθνικής Puma να μην εισαχθεί, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει τις προϋποθέσεις ένταξής της στο συγκεκριμένο άρθρο. Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Οκτώβριο, η Puma AG ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ασκήσει ποινική δίωξη κατά των αδελφών Γλου, καθώς -όπως υποστηρίζει- διαπίστωσε οικονομικές ατασθαλίες. Σήμερα, διεκδικεί από τους πρώην συνεργάτες της ποσό ύψους 55 εκατ. ευρώ. Το άνοιγμα της Glou προς τράπεζες, προμηθευτές και πιστωτές εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ.

Φέρνει λουκέτα η αναδουλειά

Σε γενικευμένη κρίση οδηγείται η αγορά εμπορικών χώρων καθώς, η υποχώρηση των πωλήσεων συνεχίζεται και πλήττει πλέον όχι μόνο μεμονωμένα καταστήματα που βρίσκονται σε εμπορικούς δρόμους αλλά και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα μεγάλης προβολής. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μετα, τις θερινές διακοπές πολλά θα είναι τα καταστήματα που θα διακόψουν την λειτουργία τους. Οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιώνονται και από τα επίσημα στοιχεία , σύμφωνα με τα οποία σημαντική μείωση της τάξης του 11,4% κατέγραψε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Ιούνιο. Από την πτώση δεν εξαιρέθηκαν ούτε τα σούπερ μάρκετ. Οι μεγαλύτερες μειώσεις των πωλήσεων καταγράφηκαν στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (17,1%), στα φαρμακευτικά- καλλυντικά (13,8%), στα έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμός (12,4%), στα βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (9,6%) και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (5,7%). Σημειώνεται ότι η μείωση των πωλήσεων στα εμπορικά κέντρα όπως το MALL και COSMOS, κινείται στα επίπεδα 9-10% για το α΄εξάμηνο.

Η μάχη των SM

Αυτή την περίοδο οι διοικήσεις των αλυσίδων σουπερμάρκετ, που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, επιδίδονται σε μία προσπάθεια να περιορίσουν τις απώλειές τους, να ξανακερδίσουν τους καταναλωτές τους - οι οποίοι αγοράζουν πλέον τα απολύτως απαραίτητα - και να αποκτήσουν ρευστότητα. Οι περισσότερες από τις μεγάλες - αλλά και κάποιες μικρότερες - αλυσίδες έσπευσαν να επωφεληθούν από την πτώχευση της Ατλάντικ, αποκτώντας το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων που λειτουργούσε η εταιρεία.

Ταυτόχρονα, επενδύουν στην ανάπτυξη νέων καταστημάτων σε περιοχές που δεν έχουν παρουσία, με έμφαση στην επαρχία. Στο πλαίσιο αυτό, τον τελευταίο μήνα η Carrefour Μαρινόπουλος εγκαινίασε το 33ο υπερμάρκετ της Ελλάδας στην πόλη της Τρίπολης και συγκεκριμένα στη θέση Μπελεσίτσα, στο 2,4ο χλμ. Ε.Ο. Τριπόλεως - Πύργου. Δύο νέα καταστήματα άνοιξε και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το πρώτο βρίσκεται στη Λιβαδειά στη θέση Ισώματα και το δεύτερο στην περιοχή των Κάτω Πατησίων, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων της στα 232. Σημειώνεται ότι το τελευταίο κατάστημα έχει αποκτηθεί από την Ατλάντικ. Ανάλογες κινήσεις πραγματοποιεί και η αλυσίδα σουπερμάρκετ My Market (Metro), η οποία πραγματοποιεί εντός του 2011 επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 9-10 νέων σημείων πώλησης. Περαιτέρω, την ενίσχυση της θέσης τους στην ελληνική αγορά επιδιώκουν και οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και Βερόπουλος. Ειδικότερα, το τρέχον έτος, ο όμιλος Βερόπουλου κινείται με πολύ προσεκτικά «βήματα» και επικεντρώνεται στον περιορισμό του κόστους και στη συνέχιση με αμείωτη ένταση των προσφορών και των μειώσεων τιμών μέσα από τα καταστήματά του. Εκτός Ελλάδας, ο όμιλος προτίθεται να κινηθεί στη δημιουργία νέων καταστημάτων, με έμφαση στη Σερβία (Βελιγράδι). Η αλυσίδα Σκλαβενίτης το 2011 ενίσχυσε σημαντικά το δίκτυο των καταστημάτων της, καθώς απέκτησε 10 νέα καταστήματα, σε σημεία που μέχρι πρότινος λειτουργούσαν καταστήματα Ατλάντικ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki