Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπόριο

Ερχονται και άλλα λουκέτα

Πάνω από 50% έχει υποχωρήσει η κατανάλωση στην αγορά ένδυσης και υπόδησης από το 2010 μέχρι σήμερα, ενώ χιλιάδες επιχειρήσεις έχουν βάλει «λουκέτο», ακόμη και στους πιο δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους της χώρας. Ακόμη και οι μεγάλες αλυσίδες συρρικνώνουν την παρουσία τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις ζημίες τους, ενώ υπάρχουν πολυεθνικές που αποφάσισαν να διακόψουν την τροφοδοσία της ελληνικής αγοράς. Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή της αμερικάνικης Guess, η οποία πριν από μερικές ημέρες ανακοίνωσε τον τερματισμό της επιχειρηματικής της σχέσης με την Promoda Α.Ε., τον επίσημο διανομέα της στην ελληνική αγορά. Ως συνέχεια αυτής της εξέλιξης, αναμένεται να κλείσουν τα εννέα καταστήματα της Guess στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και αυτά στο πολυκαταστήματα Golden Hall και The Mall.

Με ανάλογους ρυθμούς υποχωρεί η αγορά των ηλεκτρονικών ειδών, με την πτώση να υπολογίζεται πως φθάνει στο 55% την τελευταία τριετία. Και με δεδομένο ότι η πτώση συνεχίζεται μέσα στο 2012, τότε είναι πολύ πιθανό στο τέλος του έτους η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών (πλην κινητών τηλεφώνων) να είναι στο ήμισυ αυτού που ήταν το 2008! Υπό πίεση βρίσκεται και το λιανεμπόριο τροφίμων, ένας από τους πλέον ανθεκτικούς κλάδους στην ύφεση. Αν και οι απώλειες δεν είναι συγκρίσιμες με άλλους χώρους, σύμφωνα με την επεξεργασία στοιχείων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. που έκανε το ΙΕΛΚΑ, προκύπτει μείωση των πωλήσεων κατά 9,73% συνολικά στο λιανεμπόριο τροφίμων στο επτάμηνο του 2012 σε σχέση με το επτάμηνο του 2011. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι αντιστοιχεί συνολικά για την αγορά σε αξία μεγαλύτερη από 2 δισεκατομμύρια ευρώ!

«Λουκέτο» σε 4.000 καταστήματα και απώλεια 30.000 χιλιάδων θέσεων εργασίας, πτώση τζίρου που υπερβαίνει το 40%, και έκρηξη της φοροδιαφυγής. Αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο κλάδος της εστίασης ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του μέτρου της αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 23% σύμφωνα με το Σύνδεσμο Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ). Δυσοίωνες είναι και οι προβλέψεις για το επόμενο διάστημα καθώς άνθρωποι του χώρου εκτιμούν πως εάν συνεχισθεί η υποχώρηση των πωλήσεων, τότε έως το τέλος του 2012 θα κλείσουν περίπου 20.000 επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να βρεθούν στην ανεργία περίπου 100.000 εργαζόμενοι.

Αλλοι κλείνουν και άλλοι ανοίγουν

Την ώρα που οι περισσότεροι κλέινουν καταστήματα, κάποιοι άλλοι τρέχουν να επωφεληθούν. Για παράδειγμα μετά το άνοιγμα τριών καταστημάτων σε Κύπρο και επτά σε Βουλγαρία (το όγδοο θα λειτουργήσει το Δεκέμβριο), η Jumbo «βλέπει» τώρα και Ρουμανία, με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στη γειτονική χώρα να έχει ήδη προγραμματιστεί για το τέλος του 2014. Σε ό,τι αφορά τους στόχους για την τρέχουσα οικονομική χρήση (2012-2013), στο πρόγραμμα βρίσκεται το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων, τρία στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία. Σε ανάλογες κινήσεις προχωρά και η ΑΒ η προχώρησε στη λειτουργία τριών καταστημάτων AB Shop & Go σε συνέχεια του πρώτου πιλοτικού καταστήματος αυτού του τύπου καταστήματος στο Γαλάτσι. Τα τρία νέα AB Shop & Go, που διατηρούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά της αλυσίδας και εστιάζουν στην πώληση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, αρτοσκευασμάτων και άλλων ειδών καθημερινής χρήσης, εξυπηρετούν τους κατοίκους των πολυσύχναστων γειτονιών της Κυψέλης (Καυκάσου 127-129-131), του Ζωγράφου (Τραυλαντώνη 50, Ρ. Φεραίου 5 & Αμμοχώστου 12) και του Κουκακίου (Μπέλλες 1 & Γεωργίου Ανδρούτσου 2)

Καρούζος : Πως κτύπησε η κρίση

Οι υψηλές υποχρεώσεις σε συνδυασμό με τους μειωμένους τζίρους λόγω της κρίσης στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης οδήγησαν την εταιρεία ΚΑΡΟΥΖΟΣ 4 ΚΑΠΠΑ ΑΕΒΕ να αιτηθεί την υπαγωγή της στη «διαδικασία εξυγίανσης» του νόμου 3588/2007 (Άρθρο 99). Οι υποχρεώσεις του ομίλου σε τράπεζες, προμηθευτές και δημόσιο ξεπερνούν τα 80 εκατ ευρώ, ενώ ο όμιλος έκλεισε το 2011 με τζίρο 22 εκατ. ευρώ και ζημίες 7 εκατ. ευρώ για αυτό και αναζητεί καταφύγιο στο άρθρο 99 αφού με τις τρέχουσες ταμειακές ροές δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις του. Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου που θα μείωνε δραστικά το δανεισμό δεν κατέστη προς το παρών δυνατή, λόγω της κρίσης που περνά και ο κλάδος του real estate.

Από τη διοίκηση εκτιμούν ότι η πώληση περιουσιακών στοιχείων, η οικονομική στήριξη των βασικών μετόχων και η συμφωνία με τους πιστωτές θα βοηθήσουν τον όμιλο να επανέλθει σε τροχιά ανάκαμψης. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 10 σημεία πώλησης και απασχολεί 130 εργαζόμενους.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1972 από τον Αντώνη Καρούζο ο οποίος άλλαξε τα δεδομένα στην ανδρική ένδυση στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα εγκαινιάστηκε στην οδό Δροσοπούλου στην Κυψέλη και το 1973 ξεκίνησε η πρώτη αποκλειστική συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Ermenegildo Zegna. Στις αρχές του '80 η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές της ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και έξι χρόνια αργότερα πραγματοποιείται η έναρξη της αποκλειστικής συνεργασίας με τον ιταλικό οίκο μόδας Valentino. Τη δεκαετία του 90 ξεκίνησε η δραστηριοποίηση της εταιρείας και στον χώρο της επώνυμης γυναικείας ένδυσης. Εδώ και τρία χρόνια στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκονται τα παιδιά του Αντώνη Καρούζου, Μανώλης και Βασίλης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας: Η εταιρεία, που φέτος κλείνει 40 χρόνια λειτουργίας, υλοποιεί από τις αρχές του 2009 ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης, το οποίο έχει ήδη αποφέρει ουσιαστικές βελτιώσεις και μεταξύ άλλων, στηρίχθηκε και με σημαντικές κεφαλαιακές ενισχύσεις των μετόχων της. Το πρόγραμμα αυτό περιελάμβανε δύο βασικούς στόχους:

1. Την εξυγίανση της λειτουργίας της εταιρείας, μέσω του εξορθολογισμού του δικτύου καταστημάτων της, της δραστικής μείωσης και καλύτερης διαχείρισης των αποθεμάτων της, τον περιορισμό των λειτουργικών της δαπανών, και την εμπορική εστίασή της σε τομείς με υγιή μικτά περιθώρια κέρδους και μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης.

2. Την εξυγίανση του ισολογισμού της μέσω της απευθείας κεφαλαιακής της ενίσχυσης και της αξιοποίησης της ακίνητής περιουσίας της, με σκοπό την μείωση των υποχρεώσεών της. Μέσω της υλοποίησης αυτού του προγράμματος, η εταιρεία πέτυχε τον πρώτο της στόχο μειώνοντας τα αποθέματά της από τα 30εκ στα 3εκ ευρώ, περιορίζοντας τις λειτουργικές της δαπάνες σε ποσοστό άνω του -50%, αυξάνοντας το μικτό περιθώριο κέρδους της από το 17% στο 37% και διακόπτοντας τη λειτουργία 10 μη αποδοτικών καταστημάτων σε μικρότερες περιοχές, όπως αυτές του Ψυχικού και της Κρήτης. Η εταιρεία όμως δεν μπόρεσε να πετύχει τον δεύτερό στόχο της, που αφορά στη μείωση παλαιών συσσωρευμένων υποχρεώσεων, αφού το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον απέτρεπε την ολοκλήρωση των όποιων συναλλαγών και συμφωνιών θα της επέτρεπαν να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία της. Με δεδομένο ότι η διοικητική και λειτουργική αναδιοργάνωση της εταιρείας είναι σε φάση ολοκλήρωσης, και έχοντας τη διαρκή και αμετάκλητη στήριξη των μετόχων και του προσωπικού της, καθώς και την έμπρακτα αποδεδειγμένη αρωγή των τραπεζών και προμηθευτών της, η εταιρεία πιστεύει πως με την υπαγωγή της στο Άρθρο 99 θα μπορέσει να επιτύχει τον τελικό στόχο της εξυγίανσης του ισολογισμού της και να επιστρέψει γρήγορα σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και κερδοφορίας.

Απο επισκέπτες πήγε καλά

Στους 200.000 έφθασαν οι επισκέπτες τη περίοδο των εορτών στο SmartPark.ΑΝ και δεν υπάρχουν στοιχεία για τον όγκο των πωλήσεων εντούτοις νέα σήματα έχουν προστεθεί στο δυναμικό του κέντρου. Τα νέα αυτά καταστήματα είναι το Alouette, DomusHomus, Vertice, Kiosky's (τύπος, τσιγάρα), Φαρμακείο B. Γαϊτανή σε συνεργασία με την Advance και στο χώρο της εστίασης το SouvlikeΤαχυφαγείο Ελλήνων και το Ελλάς Μέλαθρον Αρώματα. Υπενθυμίζεται ότι οι ανωτέρω αφίξεις προστίθενται στις σημαντικές συμφωνίες με μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου που ήδη λειτουργούν στο εμπορικό πάρκο όπως: Jumbo,Carrefour, Κωτσόβολος, HondosCenter, Intersport, VillagePlayland, Mamas&Papas, Celestino, Bozikis, Systemgraph (ApplePremiumReseller), Calzedonia, Intimissimi, Tezenis, Wind, MarkAalen, Octopus, CookShop, Joolsκαι για την Β' Φάση VillageCinemasComplexκαι Praktiker.Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς το Πάρκο είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με άλλες πολύ δημοφιλείςαλυσίδες στο χώρο της ένδυσης. Το Smart Park αναπτύσσεται στην περιοχή "Γυαλού" του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδας, στο τέλος του κλάδου της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα (έξοδος 16Ρ).

Η Σταδίου βάζει λουκέτο

«Τα εμπορικά ακίνητα που θα αλλάξουν χέρια την επόμενη τριετία θα είναι τόσο πολλά που το ιστορικό κέντρο της Αθήνας θα είναι αγνώριστο». Αυτό τονίζει στέλεχος της αγοράς real estate που προβλέπει ότι τα λουκέτα στο κέντρο της πρωτεύουσας θα είναι τόσο πολλά που θα καταβαραθρωθούν οι τιμές αγοράς και ενοικίασης για καταστήματα. Η περιοχή από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια «αδειάζει» από μικρά και μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για δύο - τρία «λουκέτα» που θα μπουν το επόμενο διάστημα και θα προκαλέσουν πάταγο. Το κέντρο της Αθήνας έχει κρεμάσει μόνιμη πινακίδα «πωλείται» καθώς, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς, αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα από την εγκληματικότητα και τη συνεχή απαξίωση από τα απανωτά επεισόδια που υποχρεώνουν τους επιχειρηματίες να κλείνουν πολλές φορές τα καταστήματά τους. Αποτέλεσμα είναι η μεγάλη «βουτιά» της τουριστικής και εμπορικής κίνησης και η ερήμωση ολόκληρων δρόμων. Συνολικά, περίπου 1 στα 4 καταστήματα του κέντρου της Αθήνας έχουν ήδη βάλει λουκέτο και μετά τις εκπτώσεις που ξεκινούν σε λίγες ημέρες εκατοντάδες επιχειρηματίες δηλώνουν έτοιμοι να κατεβάσουν ρολά. Στην οδό Σταδίου το 35% των βιτρινών έχει... ραγίσει και στην Ακαδημίας το 26%, όσο και στην οδό Πατησίων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki