Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

"Αξιοποιεί" ακίνητα και η Τραπεζα Ελλάδος

Η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) ανακοίνωσε ότι δέχεται προσφορές για την πώληση ή παραχώρηση - εκμετάλλευση ιδιοκτησιών της στους νομούς Αττικής, Πειραιώς και Ρεθύμνου. Συγκεκριμένα, η ΤτΕ δέχεται προσφορές για:

1) Την αγορά, ή παραχώρηση – εκμετάλλευση με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ενός οικοπέδου ιδιοκτησίας της κειμένου στο Δήμο Παλαιού Φαλήρου του Νομού Αττικής, επί των οδών Μουσών, Τερψιχόρης και Λεωφ. Ποσειδώνος. Το άνω οικόπεδο έχει επιφάνεια 4.551,65m2 και βρίσκεται στο υπ’ αριθμόν 32 οικοδομικό τετράγωνο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου Αττικής.

2) Την αγορά, ή παραχώρηση – εκμετάλλευση με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ενός οικοπέδου ιδιοκτησίας της κειμένου στο Δήμο Ρεθύμνου Κρήτης του Νομού Ρεθύμνης, επί των οδών Κουντουριώτη, Ασκούτση και Μαρούλη. Το άνω οικόπεδο έχει επιφάνεια 412,00m2 και βρίσκεται στο υπ’ αριθμόν 80 οικοδομικό τετράγωνο του Δήμου Ρεθύμνου Κρήτης.

3) Την αγορά ενός ακινήτου στον Πειραιά, το οποίο μέχρι πρότινος στέγαζε το εκεί Υποκατάστημα της Τράπεζας και αποτελεί ιδιοκτησία της. Το προς πώληση κτίριο βρίσκεται επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως 1 και Μακράς Στοάς, αποτελείται από ανωδομή τεσσάρων (4) ορόφων συνολικής επιφάνειας 2.724,00m², υπόγειο δύο (2) ορόφων συνολικής επιφάνειας 1.548,00m² και έχει χαρακτηρισθεί ως διατηρητέο κτίριο.

Πότε θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί

Σημαντικές αλλαγές στον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας προβλέπονται το προσεχές χρονικό διάστημα καθώς στο τέλος Ιουλίου παραδίδονται στο επιβατικό κοινό τέσσερις σταθμοί του Μετρό στα νότια προάστια. Πρόκειται για τους σταθμούς, Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό που θα εξυπηρετούν καθημερινά τουλάχιστον 80.000 επιβάτες, ενώ η διαδρομή Σύνταγμα – Ελληνικό θα γίνεται μόλις σε 14 λεπτά. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό το Σεπτέμβριο θα παραδοθεί ο σταθμός στην Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου, ενώ ξεκινά άμεσα η σύνδεση της λεωφόρου Βουλιαγμένης με την παραλιακή μέσω επέκτασης της γραμμής του τραμ. Τον Σεπτέμβριο όμως ξεκινά το σκάψιμο και ο μετροπόντικας από την Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου με προορισμό τον Πειραιά. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες, ενώ με την ολοκλήρωση του θα έχουν προστεθεί ακόμα 7,6 χιλιόμετρα νέας γραμμής του ΜΕΤΡΟ, 6 νέοι σταθμοί στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, ενώ η σύνδεση του αεροδρομίου με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα γίνεται σε μόλις 45 λεπτά.

Συμφέρουν τα μικρά με χαμηλή τιμή

Οι τιμές των ενοικίων κατοικιών στην Αττική καταγράφουν μείωση έως και 40%, συγκριτικά με το υψηλότερο σημείο στο οποίο είχαν βρεθεί την περίοδο 2007-2008. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη εταιρείας εκτιμητών και συμβούλων ακινήτων , όπου εξετάστηκαν οι τιμές σε μια σειρά από αντιπροσωπευτικές περιοχές, τόσο από πλευράς πληθυσμιακής κατανομής, όσο και από πλευράς εισοδηματικού επιπέδου. Ως τέτοιες περιοχές επιλέχθηκαν η Κηφισιά, η Εκάλη, το Περιστέρι, η Γλυφάδα και η Βούλα. Οπως αναφέρει , «το σχετικά απροσδόκητο γεγονός που δημιούργησε η αγορά είναι το κλείσιμο της ψαλίδας των ενοικίων σε περιοχές που στο παρελθόν φαινόταν αδύνατον να είναι τόσο κοντά η μία με την άλλη. Ετσι σήμερα υπάρχουν περιοχές στη Γλυφάδα που μπορεί κάποιος να πληρώσει το ίδιο περίπου ενοίκιο με ένα καλό διαμέρισμα στο Περιστέρι. Αντίστοιχες περιπτώσεις με τη Γλυφάδα μπορεί κανείς να βρει στην Κυψέλη.

Το φαινόμενο αποδίδεται στο ότι οι τιμές των ακινήτων στα βόρεια και στα νότια προάστια υποχώρησαν περισσότερο από ό,τι στις πυκνοκατοικημένες και τις λεγόμενες «λαϊκές συνοικίες». Ετσι, εάν κάποιος ήθελε να εξετάσει ένα διαμέρισμα στις περιοχές αυτές ως «επένδυση εισοδήματος», δηλαδή να αγοράσει και να το νοικιάσει, προς έκπληξή του θα διαπιστώσει ότι η υψηλότερη απόδοση από τις προαναφερθείσες περιοχές θα του δοθεί στην Κυψέλη. Αυτό συμβαίνει γιατί όσο χαμηλότερες είναι οι τιμές αγοράς, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνητικές αποδόσεις, καθώς, αφενός μεν, τα φορολογικό κόστος είναι πιο μικρό (π.χ. Ειδικό Τέλος Ακινήτων), αφετέρου δε, οι τιμές των ενοικίων ναι μεν είναι χαμηλότερες, αλλά η διαφορά τους σε σχέση με άλλες, σαφώς πιο ακριβές περιοχές, δεν είναι πλέον τόσο μεγάλη. Σημειωτέον ότι για τον υπολογισμό των αποδόσεων μετά τους φόρους, λαμβάνονται υπόψη το ΕΕΤΗΔΕ, ο ΦΑΠ, το ΤΑΠ και ο αυτοτελής φόρος ενοικίων για το 2013.

Για παράδειγμα, στην Κυψέλη, το κόστος αγοράς ενός διαμερίσματος 15ετίας και επιφάνειας 100 τ.μ. κινείται από 450 έως 900 ευρώ/τ.μ., τη στιγμή που το ενοίκιο κυμαίνεται από 250 έως 450 ευρώ. Αυτό μεταφράζεται σε ετήσια απόδοση της τάξεως του 5,5 - 5,6%, η οποία μετά τους φόρους διαμορφώνεται σε 4,3%, χαρίζοντας στην περιοχή αυτή του κέντρου την πρώτη θέση μεταξύ των υπολοίπων περιοχών του δείγματος της GLP Values. Αντίστοιχα, οι αποδόσεις σε Κηφισιά και Εκάλη διαμορφώνονται περί το 4,4 - 4,5%, που μετά τους φόρους περιορίζεται σε 3,1 - 3,3%. Αισθητά χαμηλότερες είναι οι αποδόσεις στην περιοχή της Γλυφάδας, όπου το υψηλό κόστος κτήσης (1.500 - 2.500 ευρώ/τ.μ.), σε συνδυασμό με το όχι αντίστοιχα υψηλό κόστος ενοικίασης (480-680 ευρώ) περιορίζει σημαντικά τις προσφερόμενες αποδόσεις σε μόλις 2% - 2,6% μετά τους φόρους. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι τιμές των ενοικίων που κατά κανόνα διαφημίζονται είναι 10% - 20% μεγαλύτερες από αυτές που στις περισσότερες περιπτώσεις συμφωνούνται με τον ιδιοκτήτη.

Ποια ακίνητα συμφέρουν

Οσοι επιθυμείτε να επενδύσετε θα πρέπει να έχετε υπόψη ότι τώρα στο επίκεντρο της προσοχής σας θα πρέπει να βρίσκονται τα ακίνητα καλού εισοδήματος και με ικανοποιητικές αποδόσεις σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα. Στην ερώτηση, πάντως, που κάνουν όλοι: Σε ποια ακίνητα να επενδύσω εν μέσω της κρίσης χωρίς να χάσω τα λεφτά μου, οι απαντήσεις ποικίλουν. Σε κάθε περίπτωση αυτά τα ακίνητα θα πρέπει να τα "μελετήσετε" ιδιαίτερα :

1. Αγοράστε καινούργια διαμερίσματα, όχι μεγαλύτερα από 120 τετραγωνικά μέτρα και σε περιοχές που δεν έχουν κορεσθεί. Αυτό συμβουλεύουν οι ειδικοί όσους έχουν χρήματα και θέλουν να τα τοποθετήσουν στην κατοικία. Τα νεόδμητα ενοικιάζονται ευκολότερα και σε υψηλότερη τιμή, δίνοντας καλές αποδόσεις και ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα. Επίσης, δεν απαξιώνονται γρήγορα και δεν μένουν χωρίς μισθωτή για πολύ χρόνο. Τα σπίτια από 70 έως 110 τ.μ. είναι τα πλέον περιζήτητα, ιδίως για οικογένειες, όμως και τα καινούργια μικρά σπίτια (γκαρσονιέρες και δυάρια) έχουν... μεγάλο σουξέ. Τέλος, οι περιοχές που ενδείκνυνται για επένδυση είναι αυτές κοντά στο κέντρο της Αθήνας, όπως Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδί, Αμπελόκηποι, Νέα Σμύρνη, Κολωνός, Μεταξουργείο, Νέος Κόσμος, Παγκράτι, Βύρωνας. Καλή είναι η τοποθέτηση σε διαμερίσματα των δυτικών προαστίων, αφού η ζήτηση για ενοικίαση είναι ακόμη ικανοποιητική.

2. Η γη αποτελεί σταθερή αξία και όποιος έχει αυτή την περίοδο χρήματα μπορεί να αγοράσει οικόπεδα και να περιμένει μεσομακροπρόθεσμα να... εισπράξει πολλά περισσότερα από όσα έδωσε. Το μειονέκτημα είναι ότι η γη, ειδικά στην Αττική και εντός σχεδίου, είναι ελάχιστη και πανάκριβη. Υπάρχει, όμως, και η επιλογή της εκτός σχεδίου δόμησης σε περιοχές του λεκανοπεδίου που θεωρούνται αναπτυσσόμενες. Τα Μεσόγεια και οι ανατολικές παράλιες της Αττικής, όπως Καλύβια, Λαύριο, Σούνιο, Κερατέα, Κορωπί, Μαρκόπουλο, Αγιος Στέφανος, κ.λπ., είναι καλές για επενδύσεις. Επίσης, τα οικόπεδα σε μικρή απόσταση από την Αθήνα και κοντά στον προαστιακό είναι ευκαιρίες για αγορά, αφού θεωρείται δεδομένη η οικιστική ανάπτυξη και επομένως η μεγάλη ζήτησή τους. Βέβαια, θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολύ ακριβά οικόπεδα, δηλαδή όσα κοστίζουν από 1,5 εκατ. ευρώ το στρέμμα. Τα εκτός σχεδίου πωλούνται από 15.000 έως 200.000 ευρώ το στρέμμα και οι ευκαιρίες είναι περισσότερες.

3. Τρίτη επιλογή στην κτηματαγορά είναι τα ακίνητα σε τουριστικές περιοχές, σπίτια και κυρίως οικόπεδα. Ευτυχώς η Ελλάδα έχει δεκάδες μέρη με τουριστική ανάπτυξη, όμως, κρύβονται και πολλές παγίδες. Αυτή η επενδυτική επιλογή είναι κυρίως για όσους έχουν πολλά χρήματα, αφού τα εντός σχεδίου είναι πολύ ακριβά και για τα εκτός θα πρέπει να αγοραστούν πολλά στρέμματα και να επενδυθούν μεγάλα ποσά για ανάπτυξη μιας τουριστικής επιχείρησης. Κρήτη, Ρόδος, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη, Πάρος είναι οι δεδομένες επενδυτικές επιλογές, αλλά πολύ ακριβές. Ευκαιρίες κρύβονται στα λιγότερο αναπτυγμένα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου, στις παράλιες περιοχές του Κορινθιακού Κόλπου και ιδιαίτερα στην ακτογραμμή από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα.

4. Οποιος έχει πάνω από 500.000 ευρώ και κυρίως πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ μπορεί να βρει «διαμάντια». Μεγάλα σπίτια από 300 τ.μ. και πάνω προσφέρονται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αφού οι αγοραστές είναι ελάχιστοι, αλλά η... ανάγκη για ρευστό μεγάλη.

5. Τέλος, στα επαγγελματικά ακίνητα το ρίσκο σήμερα είναι μεγαλύτερο εξαιτίας της αστάθειας των αγορών. Η αγορά καταστημάτων ή γραφείων με στόχο την ενοικίασή τους ενέχει μεγάλο ρίσκο. Μόνο τα καταστήματα σε περιοχές με υψηλή εμπορική αξία (high streets) και τα γραφεία πρώτης προβολής και ποιότητας δεν μένουν για καιρό ξενοίκιαστα.

Στο Λαύριο ο προαστιακός

O προαστιακός ξεκινάει τη διαδρομή προς το Λαύριο.  Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο, προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χλμ., που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου. Το έργο της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο αποτελεί βασικό στόχο του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας. Η μελέτη του έργου ανατέθηκε το 2006 με συγχρηματοδότηση από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε με μεγάλες καθυστερήσεις λόγω πολλών διαφωνιών σχετικά με τη διαδρομή της νέας γραμμής. Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο εξυπηρετείται από σιδηρόδρομο μετά την κατάργηση του Λαυρευωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ του 1957 - 1962. Εκτός όμως από το έργο του Λαυρίου έξι μεγάλα έργα μεταξύ των οποίων η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες Καβάλας, αλλά και Θεσσαλονίκης δρομολογούνται από την ΕΡΓΟΣΕ. Ηδη, προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:

Τη σύνδεση του δικτύου με το λιμένα της Καβάλας.

Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργο - Καλαμάτα.

Την οικειοποίηση του σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.

Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμόνα - Προμαχώνα και σύνδεση με το λιμένα Θεσσαλονίκης.

Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές - Οινόη.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki