ΚΑΤΑΡ(ινα) όνειρα για επενδύσεις σε ακίνητα
Κυριακή, 24 Νοέμβριος 2024 18:27
Η υπόθεση του ναυαγίου του ΚΑΤΑΡ στον Αστακό δείχνει ότι τελικά τα επενδυτικά σχέδια για επενδύσεις σε αγορά ακινήτων , τουρισμό κ.α και κυρίως η αξιοποίηση του Ελληνικού που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο της Νέας Υόρκης είναι κυριολεκτικά μετέωρα. Αυτό όμως που γίνεται σαφές είναι ότι η ανάκαμψη δεν μπορεί να βασίζεται παρά στις ελληνικές επιχειρήσεις και στην ζήτηση απο την εγχωρια αγορά η οποία αυτή την στιγμή κτυπιέται απο παντού όχι μόνο με την υπερφορολόγηση αλλά και με το εχθρικό κλίμα που έχει διαμορφώσει στην αγορά. Και ενώ η ελληνική Κυβέρνηση στο Αστασκό είχε κάνει τα αδύνατα δυνατά για να λύσει προβλήματα (περιβαντολογικά,χωροταξικά και πολεοδομικά) τα οποία για τους έλληνες επιχειρηματίες θα ήταν ανυπέρβλητα ήλθε το χθεσινό "...όχι ευχαριστώ" για να βάλει τα πράγνατα στην θέση τους και να διαψεύσει όλους εκείνους που έλεγαν ότι είναι υπόθεση χρόνου για μεγάλες επενδύσεις στην αγορά ακινήτων σε :Ρίο , Ελληνικό κα.
Οι Αραβες απέσυραν το ενδιαφέρον τους, παρά την ύπαρξη σχετικού μνημονίου που είχε υπογραφεί από τον περασμένο Απρίλιο, και γνωστοποίησαν την απόφασή τους με επιστολή τους στον υφυπουργό Εξωτερικών Σπύρο Κουβέλη, ο οποίος είχε αναλάβει εκ μέρους της κυβέρνησης τον συντονισμό των ενεργειών της ελληνικής πλευράς. Η επιστολή ήταν απαντητική σε ανταπόκριση ανάλογης επιστολής που είχε στείλει στον ομόλογό του από το Κατάρ πριν από 15 μέρες με την οποία τον ενημέρωνε ότι οι υποχρεώσεις της ελληνικής κυβέρνησης είχαν ολοκληρωθεί.
Είχε εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση, είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της αδειοδότησης, είχαν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η ΡΑΕ είχε δώσει την άδεια παραγωγής. Κατόπιν αυτών ζητούσε να συντονιστούν οι δύο πλευρές για τα επόμενα βήματα. Αντί του συντονισμού, όμως, ήρθε η ματαίωση. Οι Αραβες στη δική τους επιστολή επικαλούνται για την ακύρωση της επένδυσης την πλήρη διαφωνία των εταιρειών που συνέθεταν την κοινοπραξία για την υλοποίηση του έργου.
Πρόκειται για τις δύο κρατικές εταιρείες του Κατάρ, Qatar Petroleum International, Qatar Electricity and Water Company και τη γερμανική Rosebud Energie Deutschland η οποία αντιπροσωπεύεται από τον Ιωάννη Σπορίδη Αντωνιάδη. Υστερα από αυτή τη διαφωνία διαπίστωσαν ότι η επένδυση δεν θα ήταν συμφέρουσα για το Κατάρ. Δεν αποκλείεται πάντως να έχει βρεθεί και εναλλακτικός τρόπος μεταφοράς του LPG στην Ευρώπη όπου άλλωστε ήταν και η μεγάλη αγορά στην οποία στόχευαν οι Αραβες.