Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Εμπορικά Κέντρα Vs Εμπορικοί δρόμοι

« Η ελληνική αγορά ακινήτων βρίσκεται σε μία καμπή. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πως θα είναι η επόμενη μέρα. Εκείνο όμως για το οποίο μπορεί να στοιχηματίσει είναι ότι θα είναι διαφορετική.» Με το λακωνικό αυτό τρόπο κορυφαίος στέλεχος της αγοράς ακινήτων έδωσε το στίγμα των ανακατατάξεων που κυοφορούνται την περίοδο αυτή στην αγορά. Νέες περιοχές κατοικίας δημιουργούνται, νέες δραστηριότητες αναδεικνύονται , αγορές «πεθαίνουν» και όλα αυτά ι σε ένα περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας τόσο ως προς τις χωροταξικές ρυθμίσεις όσο και ως προς το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον.. Οι περισσότεροι αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι η επόμενη τριετία θα «σημαδευτεί» από την: -Ενίσχυση των εμπορικών κέντρων η οποία θα συνδυάζεται και με την γεωγραφική και χωροταξική αποκέντρωση. - Ενίσχυση των εμπορικών δρόμων με την ταυτόχρονη υποβάθμιση των περιφερειακών τους αγορών. - Αύξηση της ζήτησης για συγχρόνους γραφειακούς χώρους με την παράλληλη υποβάθμιση των μικρών γραφείων σε κτίρια μεγάλης ηλικίας που βρίσκονται στους κεντρικούς πυρήνες της πρωτεύουσας αλλά και στην Θεσσαλονίκη. -Στροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην αγορά κατοικίας σε νέες περιοχές οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από τις σύγχρονες υποδομές σε οδικά δίκτυα και σε μεταφοράς καθώς και από το χαμηλό κόστος γης. Κοινή συνισταμένη των προβλέψεων όλων των αναλυτών είναι η προσδοκία για ενίσχυση του ειδικού βάρους της εξοχικής κατοικίας στην αγορά ακινήτων καθώς και των αστικών κέντρων της περιφέρειας. «Η ενίσχυση των εμπορικών κέντρων στη περιφέρεια είναι η επόμενη «κίνηση» της αγοράς. Το κριτήριο που θα καθορίσει τις επενδυτικές και τις γεωγραφικές επιλογές θα είναι οι δημογραφικές εξελίξεις.Στους εμπορικούς δρόμους υψηλής προβολής δεν πρόκειται να σημειωθεί κάμψη της ζήτησης. Αντίθετα , το πρόβλημα που έχει εντοπισθεί σε περιφερειακούς δρόμους δεν φαίνεται να αμβλύνεται. Στα επόμενα χρόνια θα γίνει μάχη των δύο μοντέλων εμπορικής ανάπτυξης. Του μοντέλου του δρόμου υψηλής εμπορικότητας και των εμπορικών κέντρων. Αυτό δεν σημαίνει ότι στο τέλος θα υπάρξουν νικητές ή ηττημένοι. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η σημερινή εικόνα της αγοράς θα είναι πολύ διαφορετικήOι εξελίξεις που καταγράφονται στην αγορά φαίνεται ότι δικαιώνουν τις προβλέψεις αυτές. Από πρόσφατη έρευνα που επικεντρώθηκε στην διαθεσιμότητα εμπορικών καταστημάτων σε δήμους και συνοικίες υψηλής εμπορικής δραστηριότητας προέκυψε ότι τελικά τα μεγάλα εμπορικά κέντρα «κτύπησαν» κυρίως εμπορικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιοχές χαμηλότερης προβολής. Για παράδειγμα στους εμπορικούς δρόμους του Χαλανδρίου και του Αμαρουσίου το ποσοστό αδιάθετων καταστημάτων στους πολύ εμπορικούς δρόμους είναι 4% και 6% αντίστοιχα. Αντίθετα στους παράπλευρους εμπορικούς δρόμους η διαθεσιμότητα μπορεί να ξεπερνά το 20%. Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα έντονο στο κέντρο της πρωτεύουσας όπου η εικόνα μπορεί να αλλάζει μόνο από δρόμο σε δρόμο αλλά και από τετράγωνο σε τετράγωνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ερμού όπου στο εμπορικό της τμήμα δεν υπάρχει διαθεσιμότητα εμπορικών καταστημάτων ενώ στο λιγότερο εμπορικό τμήμα η διαθεσιμότητα ξεπερνά το 10%. . Η κρίση όμως γίνεται ιδιαίτερα έντονη στους μικρούς δρόμους του ιστορικού τριγώνου στους οποίους ο δείκτης διαθεσιμότητας προσεγγίζει το 50%. «Αν κάποιος εξετάσει τα επενδυτικά προγράμματα για την δημιουργία εμπορικών κέντρων στην περιφέρεια της πρωτεύουσας που εξαγγελθεί τότε διαπιστώνει η υλοποίηση τους θα οδηγήσει σε κορεσμό της αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά θα κορυφωθεί η υλοποίηση επενδύσεων σε περιφερειακές μονάδες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των τοπικών αγορών» , τόνιζε χαρακτηριστικά κορυφαίο στέλεχος εταιρίας ακινήτων

Με ψέμματα διώχνουν τους υπερχρεωμένους

Καταναλωτικές οργανώσεις σε πρόσφατες ανακοινώσεις τους, μετά από μαρτυρίες και καταγγελίες καταναλωτών, αναφέρουν ότι οι Τράπεζες μετέρχονται μεθόδους κωλυσιεργίας και παραπλάνησης των καταναλωτών, οι οποίες αγγίζουν τα όρια της παρανομίας, με σκοπό τη μη εφαρμογή του περιεχομένου του ανωτέρω νόμου. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, καταγγέλουν ότι εκπρόσωποι συγκεκριμένων Τραπεζών:

· Αρνήθηκαν να παραλάβουν έτοιμη αίτηση καταναλωτή, για την έκδοση της κατάστασης οφειλών του. Η αίτηση ήταν σύμφωνη με το υπόδειγμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά η τράπεζα επέμεινε να υπογράψει ο καταναλωτής το δικό της υπόδειγμα .

· Πίεσαν καταναλωτή για απευθείας διαπραγμάτευση μαζί της, χωρίς να ζητά την υπαγωγή του στις διατάξεις του νόμου.

· Ισχυρίστηκαν ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για να γίνει ρύθμιση οφειλών, ο καταναλωτής θα πρέπει να αποπληρώσει όλη την οφειλή του σε 4 χρόνια.

· Ισχυρίστηκαν ότι, για να υπαχθεί καταναλωτής στις ρυθμίσεις του νόμου, θα πρέπει να είναι άνεργος.

· Ζήτησαν εκκαθαριστικό εφορίας, για τη διασταύρωση του Α.Φ.Μ. του καταναλωτή. · Καταστήματα τραπεζών ζήτησαν χρηματικό ποσό, για την έκδοση και παράδοση της αναλυτικής κατάστασης οφειλών.

Αυθαίρετα: Ανοικτό το ενδεχόμενο παράτασης

Ανοικτό άφησε το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για τις ρυθμίσεις στα αυθαίρετα ο υπουργός Περιβάλλοντος . Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον αν «Υπάρχει περίπτωση να δοθεί παράταση για τους ημιυπαίθριους και για αυθαίρετα;» , ο κ Γ. Παπακωνσταντίνου απάντησε: «Η ρύθμιση των ημιυπαίθριων έχει καταληκτική ημερομηνία, δεν θα αλλάξει αυτό. Για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων θα το δούμε σε σχέση με την ανταπόκριση του κόσμου τις επόμενες ημέρες.» Παράλληλα δήλωσε ότι ,τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και ενημερωτική καμπάνια που θα τρέξει στη τηλεόραση και στο ραδιόφωνο και θα αφορά τις ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα.

Με στόχο 100 εκατ.

Με στόχο να προσελκύσει τον πρώτο χρόνο 3 εκατ. επισκέπτες και να κάνει τζίρο 100 εκατ. ευρώ, άνοιξε τις πύλες του την Πέμπτη στις 10 το πρωί το Designer Outlet, το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα και το 20ο στην Ευρώπη της εταιρείας Mc ArthourGlen. Τα εγκαίνια του νέου εμπορικού κέντρου έκανε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Σγουρός ενώ πλήθος κόσμου περιηγήθηκε στα μαγαζιά που έχουν ανοίξει (η πληρότητα του κέντρου είναι στο 70%). Στα 110 καταστήματα (τα 10 από αυτά είναι για εστίαση) μπορεί κανείς να βρει προϊόντα σε εκπτώσεις από 35% έως 70% όλο το χρόνο. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη τύπου, παρά την οικονομική κρίση οι Ελληνες αγαπούν τις μάρκες και θα έλθουν να αγοράσουν φθηνά τα προϊόντα που θέλουν. Και πράγματι, η οικονομική κρίση στρέφει τους καταναλωτές σε σημεία πώλησης που κάνουν πραγματικές εκπτώσεις καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mc ArthourGlen, η οποία επένδυσε 100 εκατ. ευρώ για το εκπτωτικό χωριό, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να αναπτύξει και δεύτερο κέντρο σε άλλο σημείο της Ελλάδας, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.

120.000 ακίνητα έχει το Δημόσιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ελληνικό δημόσιο έχει πάνω από 100.000 ακίνητα, ίσως να φτάσει ο αριθμός και τα 120.000 - 130.000. Ωστόσο από αυτά, μόλις 10.000 μπορούν να αξιοποιηθούν.

Kοινή συνισταμένη είναι ότι η χώρα δεν είναι έτοιμη για ένα τόσο μεγάλο έργο εξαιτίας των αγκυλώσεων και των ταμπού του παρελθόντος. Πολεοδομικές και χωροταξικές ασάφειες, ασταθές φορολογικό καθεστώς, έλλειψη σχεδιασμού, γραφειοκρατία, απουσία επενδυτών και το κυριότερο χαμηλές αποτιμήσεις λόγω της κρίσης, απειλούν να τινάξουν στον αέρα το σχέδιο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.

Αυτή τη στιγμή τα ακίνητα που έχει το Δημόσιο δεν έχουν καμιά αξία, αν δεν αποκτήσουν πρώτα πολεοδομική ωρίμανση. Η επιλογή των καλύτερων ακινήτων πρέπει να γίνει με τρία κριτήρια: Πρώτον, με κριτήρια ωριμότητας και εμπορικότητας (ποια είναι τα καλύτερα). Δεύτερον, να εντοπιστούν τα νομικά προβλήματα που υπάρχουν και τρίτον, να δοθεί πολεοδομική ταυτότητα σ' αυτά.

Μια σειρά από τεράστια εμπόδια που υπάρχουν και τα οποία δεν επιλύονται, θέτουν εν αμφιβόλω το μεγάλο αυτό project, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει με τους διαγωνισμούς για τα 39 κτίρια του Δημοσίου που θα δοθούν με sale and lease back, καθώς και με την έκταση των 6.200 στρεμμάτων στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki