Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πολιτική παρέμβαση τραπεζών για τα διόδια

Συμμαχία τραπεζών –κατασκευαστικών για τα διόδια . Σε κείμενο που περιλαμβάνεται σε δελτίο περιορισμένης κυκλοφορίας που συντάσσεται από μεγάλη τράπεζα , γίνεται ευθεία επίθεση εναντίον των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια και ταυτόχρονα αποδίδονται οι καθυστερήσεις στην κατασκευή τους σε γραφειοκρατικά προβλήματα. Παράλληλα ασκείται κριτική και στον τρόπο λειτουργία του πολιτικού συστήματος αφού υποδεικνύει στο υπουργείο Μεταφορών τρόπους και μεθόδους για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. ταυτόχρονα κριτικάρει και τις απόψεις και τη στάση βουλευτών για το ζήτημα !!!

Το πρωτοφανές αυτό κείμενο παρέμβασης στην πολιτική δράση είναι:

«Σύμφωνα με τις πέντε μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, καθυστερήσεις σημειώνονται στα χρονοδιαγράμματα πέντε μεγάλων έργων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης (ΣΔΙΤ), οι οποίες αποδίδονται σε καθυστερήσεις στην πραγματοποίηση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων, στις δυσκολίες στη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας, σε αρχαιολογικά ευρήματα, κ.ά. Τις αρνητικές επιπτώσεις από τις πραγματικές αυτές δυσκολίες ενισχύει σημαντικά στην τρέχουσα περίοδο και η μεγάλη αβεβαιότητα που προκύπτει από τις κινητοποιήσεις για τη μη πληρωμή διοδίων. Αυτό έχει ήδη συμβάλλει ουσιαστικά στις προαναφερθείσες σημαντικές καθυστερήσεις των μεγάλων αυτοκινητόδρομων που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες που έχουν χρηματοδοτήσει τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στη χώρα να ζητήσουν αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με σημαντικά αυξημένο κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο. Σημειώνεται ότι στις κινητοποιήσεις για τη μη πληρωμή των διοδίων συμμετέχουν κυρίως εκείνοι που ωφελούνται περισσότερο από την κατασκευή των οδικών αξόνων με χρήματα του συνόλου του Ελληνικού λαού. Συμμετέχουν δηλαδή οι κάτοικοι:

α) που είδαν την αξία της περιουσίας τους να πολλαπλασιάζεται από την κατασκευή των οδικών αξόνων και των άλλων μέτρων υποδομής,

β) που διευκολύνονται περισσότερο για την καθημερινή είσοδό τους στην Αθήνα, αφού, χωρίς τους άξονες αυτούς, θα χρειάζονταν να σπαταλούν χρόνο, μεγάλη ταλαιπωρία και χρήματα για βενζίνη πολύ υψηλότερα από τα σημερινά διόδια.

Μάλιστα, από τους πολιτικούς που εκλέγονται στην περιφέρεια της Αθήνας υποστηρίχθηκε η άποψη ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν διόδια εντός της Αττικής. Έτσι, ενώ οι Ολυμπιακοί αγώνες συνέβαλαν στη δημιουργία μεγάλων και εξαιρετικά πολύτιμων έργων υποδομής, κυρίως στην Αττική (κανείς δεν θέλει να σκεφτεί σήμερα πως θα ήταν η Αθήνα χωρίς την Αττική οδό ή χωρίς τη σημαντικά αναβαθμισμένη Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, ιδιαίτερα στο τμήμα της από τον Ωρωπό έως τον Πειραιά), έρχονται σήμερα οι ευνοημένοι από αυτή την εξέλιξη να ζητήσουν την επίρριψη του κόστους για τη μεγάλη διευκόλυνσή τους στους άλλους, στους εκτός της Αττικής. Το πρόβλημα δε, διογκώνεται ακόμη περισσότερο όταν τίθεται σε συζήτηση από αρμόδιους υπουργούς θέμα σημαντικών μειώσεων στα διόδια. Αντί το Υπουργείο να δώσει στοιχεία για το πραγματικό κόστος των έργων και για τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την ανάκτηση αυτού του κόστους με τα σημερινά διόδια και τη μειωμένη διέλευση λόγω της κρίσης, φαίνεται να υιοθετεί την άποψη ότι αυτό το κόστος θα το πληρώσουν, όχι αυτοί που πρωτίστως ωφελούνται από τα έργα, αλλά οι άλλοι.»

Ο Σαρκοζί και οι δευτερεύουσες κατοικίες

Η γαλλική κυβέρνηση έχει κάνει μια στροφή στην υπόθεση της επιβολής ένός νέου φόρου για τις δεύτερες κατοικίες που θα οδηγούσε εκατοντάδες χιλιάδες ξένους ιδιοκτήτες ακινήτων να πληρώνουν χιλιάδες ευρώ περισσότερη φορολογία κάθε χρόνο. Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί αποφάσισε να εγκαταλείψει τα αμφιλεγόμενο σχέδια του που εγκρίθηκαν από το γαλλικό κοινοβούλιο μόλις πριν από μία εβδομάδα. Σύμφωνα με το νόμο ένας μη κάτοικος της Γαλλίας , με δικό του σπίτι το οποίο θα το νοίκιαζε για λιγότερο από από ένα έτος θα καλούνταν να πληρώσει φόρο 20% του θεωρητικού ετήσιου μισθώματος που θα μπορούσε να αποκτηθεί από το ακίνητο. Εκτιμάται ότι το μέτρο θα αφορούσε μέχρι και 360.000 σπίτια και ο νέος φόρος θα έφερνε επιπλέον έσοδα € 176 εκατομμύρια το χρόνο. Η δραματική αλλαγή του τρόπου σκέψης ήρθε μετά από ισχυρές διαμαρτυρίες . Ο φόρος επρόκειτο να διαβιβαστεί από τη Γερουσία ως μέρος ενός μεγαλύτερου νομοσχεδίου που αφορούσε διάφορα θέματα συμπεριλαμβανομένης της μεταρρύθμισης του φόρου περιουσίας.

Μισθώσεις: Παράταση για το χαράτσι

Την αναστολή εφαρμογής του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης σε μισθώσεις εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως προκύπτει από έγγραφη απάντηση του υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου, σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Κώστα Χατζηδάκη. Υπενθυμίζεται ότι από 9ης Ιανουαρίου, οι ιδιοκτήτες ακινήτων πρέπει να προσκομίζουν ενεργειακά πιστοποιητικά στις Εφορίες προκειμένου να ενοικιάσουν ακίνητα, καθώς η σχετική υποχρέωση που ίσχυε από πέρυσι για τις αγοραπωλησίες επεκτείνεται και στις μισθώσεις. Το κόστος έκδοσης των πιστοποιητικών κυμαίνεται από 1 - 2,5 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ανάλογα με τη χρήση του ακινήτου. «Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξετάζει το θέμα της περαιτέρω παράτασης μη εφαρμογής του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης σε μισθώσεις όχι μόνον από πλευράς οικονομικής συγκυρίας, αλλά και από πλευράς των κοινοτικών μας υποχρεώσεων για ενεργειακή αναβάθμιση της κτιριακής υποδομής της χώρας», αναφέρεται στο έγγραφο του υπουργού Περιβάλλοντος.

Στην ερώτηση που είχε απευθύνει στο υπουργείο, ο βουλευτής της ΝΔ σημείωνε πως η οικονομική κρίση έχει θίξει σημαντικά την ελληνική κτηματαγορά και η υποχρεωτική έκδοση ενεργειακού πιστοποιητικού θα δυσχεράνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. «Αν και το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί κατ΄αρχήν κοινοτική υποχρέωση της χώρας μας, η εξάντληση της αυστηρότητας στην εφαρμογή του στα προς ενοικίαση ακίνητα από την 9η Ιανουαρίου 2012, θα φέρει ένα ακόμη χτύπημα στους ιδιοκτήτες», είχε επισημάνει ο κ. Χατζηδάκης, καλώντας την κυβέρνηση να δώσει παράταση στην υποχρεωτική εφαρμογή της έκδοσης του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης.

Ομηροι των απαλλοτριώσεων και του σχέδιου πόλης

Εντάξεις στο σχέδιο πόλης και απαλλοτριώσεις αποτελούν μεγάλες παγίδες για την ιδιοκτησία καθώς χιλιάδες ιδιοκτήτες αντιμετωπίζουν είτε το μπλοκάρισμα της περιουσίας τους από κάποιο δήμο είτε το άγχος του σχεδίου πόλης.

Μία από τις πλέον «κλασικές» περιπτώσεις είναι τα χιλιάδες ακίνητα, ανά την Ελλάδα, τα οποία τελούν προς απαλλοτρίωση... δεκαετίες ολόκληρες, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να μην μπορούν να τα πωλήσουν και να τα μεταβιβάσουν. Πληρώνουν όμως, το ειδικό τέλος μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ... Το παράδοξο είναι ότι ακόμη και εάν οι ενδιαφερόμενοι καταφέρουν να αποδεσμεύσουν το ακίνητό τους προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη η κρατική μηχανή καταφέρνει να δεσμεύσει εκ νέου προς απαλλοτρίωση το κτίσμα. Μάλιστα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, το μέγιστο ύψος της αποζημίωσης δεν θα μπορεί να ξεπερνάει το 80% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Σχέδια πόλης

Η τεράστια καθυστέρηση, έως και 20 χρόνια, της ένταξης στο σχέδιο πόλης νέων περιοχών, θέτει σε ομηρία πολυάριθμους οικοπεδούχους, οι οποίοι σε περίπτωση ανέγερσης κατοικίας, θα πρέπει να περιοριστούν στους στενούς περιορισμούς που προβλέπει ο νόμος για την εκτός σχεδίου δόμηση. Όπως σημειώνουν παράγοντες του real estate, οι κατά τόπους δημοτικές αρχές κωλυσιεργούν να κυρώσουν τις πράξεις εφαρμογής -το τελευταίο στάδιο πριν από την ένταξη στο σχέδιο- και ως αποτέλεσμα οι ιδιοκτησίες παραμένουν μη οικοδομήσιμες. Ενδεικτική των παραπάνω είναι η περίπτωση της Αρτέμιδας, όπου οι ιδιοκτήτες περίμεναν 23 χρόνια για να χτίσουν νόμιμα, γεγονός που οδήγησε σε έκρηξη το φαινόμενο της αυθαίρετης δόμησης στην περιοχή, όπως αναφέρει ο τοπικός σύλλογος διπλωματούχων και πτυχιούχων μηχανικών. Και μπορεί οι πράξεις εφαρμογής να βρίσκονται σε πολλές περιοχές στον «αέρα», ωστόσο οι ιδιοκτήτες υπόκεινται σε φόρο μεταβίβασης, ΕΤΑΚ και εσχάτως ειδικό τέλος.

Κύπρος : Συναλλαγές στο ναδιρ

Πολύ δύσκολο, όπως αναμενόταν, αποδεικνύεται το 2013 για τον τομέα των ακινήτων. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου δείχνουν πως οι πράξεις γίνονται με το σταγονόμετρο αφού σύμφωνα με το κτηματολόγιο κατατέθηκαν μόλις 1013 πωλητήρια έγγραφα σε σύγκριση με 1852 την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Καταγράφηκε δηλαδή μείωση 45%. Στην επαρχία Λευκωσίας, το πρώτο τρίμηνο του 2013 κατατέθηκαν μόλις 185 πωλητήρια έγγραφα σε σύγκριση με 501 το 2012 εκτοξεύοντας τη μείωση στο 63%. Στη Λεμεσό η ετήσια μείωση για το τρίμηνο άγγιξε το 57% με μόλις 231 πωλητήρια να κατατίθενται. 157 ήταν τα πωλητήρια στη πόλη του Ζήνωνα όπου η μείωση έφτασε το 45%. Στην επαρχία Αμμοχώστου η μείωση συνεχίζει να είναι τεράστια, της τάξης του 68% με μόλις 50 πωλητήρια να υποβάλλονται το πρώτο τρίμηνο. Θετική νότα η Πάφος, όπου το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με άνοδο της τάξης του 6% με 390 πωλητήρια έγγραφα να υποβάλλονται στο Κτηματολογικό γραφείο της επαρχίας. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο τρίμηνο πουλήθηκαν 132 ακίνητα σε αλλοδαπούς στην επαρχία Πάφου.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki