Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Παραδέχονται το αλλαλούμ

Τη δέσμευση για διορθώσεις στον ΕΝΦΙΑ επανέλαβε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, στη διάρκεια ομιλίας του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου.

«Έχουμε αναγνωρίσει πολλά λάθη που έχουν γίνει και προσπαθούμε να τα διορθώσουμε. Ήδη, μάλιστα, προ ενός μηνός, επιλήφθηκα του θέματος και διόρθωσα πολλά λάθη τα οποία δεν έχετε δει καν και αφορούν περίπου 2 εκατ. κόσμο. Χρειάζεται πολλή δουλειά, δεν είναι εύκολο, αλλά θα το κάνουμε», σημείωσε ο υπουργός

Να μετατεθεί η πρώτη δόση πληρωμής του ΕΝΦΙΑ από τα τέλη Αυγούστου στις 30 Σεπτεμβρίου και οι υπόλοιπες δόσεις να μετατεθούν αντίστοιχα, ζητεί το ΠΑΣΟΚ από το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το κόμμα.Τέλος το  ΠΑΣΟΚ, ενημερώνει ότι με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει, έχει ζητήσει συνάντηση από τον υπουργό Οικονομικών προκειμένου να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για να αντιμετωπιστούν, με αποτελεσματικό τρόπο, κενά, στρεβλώσεις ή και λάθη από την εφαρμογή του ΕΝΦΙΑ.

Ψηλωνουν οι αποδόσεις με κατοικίες ξενοίκιαστες

Την στιγμή που ο κανόνας εμφανίζει τις περιόδους κρίσης κατακόρυφη αύξηση των συμφωνιών μίσθωσης σπιτιών, στην Ελλάδα καταγράφεται το ακριβώς αντίθετο. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθεικε σε τρείς συνοικίες του κέντρου της ΑΘήνας -Κολωνάκι,Αμπελόκηποι,Κυψέλη- η ζήτηση για ενοικίαση σπιτιών εμφανίζεται μειωμένη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια ενώ ο απαραίτητος χρόνος για την ενοικίαση ενός σπιτιού έχει επιμικυνθεί τουλάχιστον κατα ένα μήνα. Παράλληλα , έχει αυξηθεί και ο αριθμός των διαμειρισμάτων που προσφέρονται προς ενοικίαση . Απο την άλλη πλευρά , απο τα επίσημα στοιχεία του τιμαρίθμου προκύπτει και επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των ενοικίων σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια όταν η ετήσια μεταβολη τους κινιόνταν στα επίπεδα του 4%. Σήμερα εκτιμάται ότι ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής κινείται στα επίπεδα του 2,5-3%. Συγκεκριμένα η άνοδος των ενοικίων κατοικιών το α΄εξάμηνο ήταν 2,9% σε ετήσια βάση .΄10. Αυτό, σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών των διαμερισμάτων (-3,7% στο 1ο 6μηνο.΄10 σε ετήσια βάση) οδήγησε σε περαιτέρω σημαντική μείωση του λόγου του δείκτη τιμών διαμερισμάτων προς τον δείκτη των ενοικίων στο 84,9 το 2ο 3μηνο.΄10 από 87,2 το 1ο 3μηνο.΄10, 91,1 το 2009 και 97,9 το 2008 (2007=100). Η εξέλιξη αυτή δείχνει αισθητή άνοδο της απόδοσης της επένδυσης σε διαμερίσματα. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιαζέται στα διαμερίσματα που το εμβαδόν τους είναι ανω των 120 τετραγωνικών μέτρων. Στις περιπτώσεις αυτές οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να μειώσουν τα ενοίκια που ζητούν προκειμένου να νοικιάσουν το σπίτι.

Μ.Βρετανία : Αντιφατικά τα μηνύματα

Αντιφατικά μηνύματα απο την βρεταννική αγορά ακινήτων καθώς τα συμπεράσματα απο τις μετρήσεις για την εξέλιξη των τιμών εμφανίζονται να μη συμφωνούν.

"Η στεγαστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου επιβραδύνεται και πάλι" , αναφέρει στην τελευταία έκθεση της Halifax. Οι μετρήσεις που έκανε εμφανίζουν τις τιμές μειωμένες κατά 0,4% το Μάιο, μετά από μια πτώση 0,1% τον Απρίλιο την ίδια στιγμή ο μέσος όρος της αξίας των κατοικιών στο Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε στις £ 167.570. Σε ετήσια βάση καταγράφεται αύξηση κατά 6,9%.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η άνοδος αυτή , σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης οφείλεται στο γεγονός οι τιμές τον προηγούμενο χρόνο είχαν πολύ έντονο ρυθμό πτώσης. Εκτιμάται δε ότι για ολόκληρο το 2010 οι τιμές θα παραμείνουν στάσιμες καθώς οι λόγοι που προκάλεσαν την νάκαμψη του 2009 δηλαδή η πτώση των επιτοκίων και ο μικρός αριθμός των σπιτιών που προσφέρθηκαν προς πώληση δεν ισχύουν φέτος.

Σύμφωνα με την έκθεση της Halifax οι τιμές έχουν καταγράψει μείωση τους τρεις από τους τελευταίους τέσσερις μήνες, ενώ ανάλογη πορεία είχαν και οι πωλήσεις. Παρόλα αυτά είναι πολύ δύσκολο να πεί κανείς ότι τα τωρινά "σημάδια" οδηγούν στο συμπερασμα ότι η αγορά βρίσκεται μπροστά σε μία νέα μεγάλη ύφεση ή πρόκειται για ένα παροδικό φαινόμενο.

Και λάθη στις αντικειμενικές

Θύελλα αντιδράσεων και μεγάλη αναστάτωση, κυρίως στους κατοίκους της περιφέρειας, έφεραν τα καυτά εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, ενώ θέμα ημερών είναι οι πρώτες τροποποιήσεις καθώς αναμένεται έκδοση απόφασης για εκπτώσεις ή και για απαλλαγή ευπαθών κοινωνικών ομάδων. To υπουργείο Οικονομικών υποσχέθηκε χθες «διορθωτικές παρεμβάσεις το ταχύτερο», αναγνωρίζοντας την ύπαρξη αδικιών στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, ενώ η κυβερνητική εκπρόσωπος  επιβεβαίωσε χθες πως ο ΕΝΦΙΑ βρίσκεται στις φοροελαφρύνσεις που συζητά η κυβέρνηση. Θέμα αλλαγών με επίκεντρο την υπερφορολόγηση των οικοπέδων θέτει και το ΠΑΣΟΚ που ζήτησε χθες συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για το θέμα.

Όσον αφορά στις αναμενόμενες πρώτες τροποποιήσεις, η απόφαση της γενικής γραμματέας Δημοσίων Εσόδων , που θα υπογραφεί εντός δεκαπενθημέρου, αναμένεται να προβλέπει υπό προϋποθέσεις μείωση κατά 50% του ποσού του φόρου για ανέργους και χαμηλά εισοδήματα και πλήρη απαλλαγή για πολύτεκνους και όσους έχουν σεισμόπληκτα ακίνητα. Την ίδια ώρα μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες φορολογούμενους έφεραν λανθασμένα εκκαθαριστικά, με υψηλούς φόρους ακόμη και για οικόπεδα στην επαρχία. Σύμφωνα δε με καταγγελίες οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών υπολόγισαν τον ΕΝΦΙΑ με άλλες αντικειμενικές αξίες απο εκείνες που ισχύουν στην περιοχή, με αποτέλεσμα να προκύπτουν τελικά υπέρμετρες φορολογικές επιβαρύνσεις. Όπως εκτιμούν φοροτεχνικοί το πρόβλημα αφορά στον υπολογισμό της αξίας οικοπέδων και αγροτεμαχίων σε 457 περιοχές της χώρας εκτός αντικειμενικού συστήματος καθώς χρησιμοποιήθηκαν τιμές ζώνης όμορων περιοχών αντί των τιμών που ορίστηκαν το 2013 για τον υπολογισμό του ΦΑΠ και οι οποίες ήταν πολύ πιο χαμηλές, με αποτέλεσμα ο φόρος να εκτοξευθεί στα ύψη.

Λανθασμένοι υπολογισμοί έχουν γίνει και στα οικόπεδα για τα οποία δεν έχει προσδιοριστεί Συντελεστής Αξιοποίησης Οικοπέδου και έπρεπε σύμφωνα με τον νόμο να χρησιμοποιείται ο μικρότερος συντελεστής που ισχύει στον νομό, τον οικισμό ή την περιφέρεια αλλά υπολογίσθηκε και η τιμή ζώνης του νομού ή της περιφέρεια, με αποτέλεσμα να προκύπτει τεράστιος φόρος στους ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων.

Σύμφωνα με καταγγελία του βουλευτή Ευβοίας Κ. Μαρκόπουλου, σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα των περιοχών Καρύστου, Μαρμαρίου, Αλιβερίου, Αυλωναρίου και Κύμης στην Εύβοια χρεώθηκε στην ακίνητη περιουσία μέχρι και δεκαπλάσιος φόρος απο τον κανονικό. Οπως ανέφερε στο δημοτικό διαμέρισμα Δάφνης, οι πολίτες φορολογήθηκαν με 60.000 ευρώ το στρέμμα έναντι 10.000 πέρυσι. Στο Αυλωνάρι, από 7.000 πέρυσι έγινε 70.000. Στο Γραμπιά Καρύστου από 35.000 έγινε 85.000.

Θαλλασινή περιπέτεια με θύμα τον τουρισμό

Το ταξίδι δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Το προγραμματισμένο δρομολόγιο του Χαϊ Σπηντ για Άνδρο , Τήνο και Μύκονο απέπλευσε από το λιμάνι με καθυστέρηση. Συνηθισμένο φαινόμενο από τις 6 Αυγούστου όταν στο πλοίο είχε ξεσπάσει μία πυρκαγιά σε μία από τις μηχανές του . Ο βοριάς λυσσομανούσε αλλά οι επιβάτες ένοιωθαν ασφαλείς και σίγουροι ότι παρά το κούνημα θα έφταναν έστω και με καθυστέρηση στον τελικό προορισμό τους. Πέρασε το κάβο ντόρο.

Το πέρασμα από το νοτιότερο άκρο της Εύβοιας στην Άνδρο ήταν σχετικά ήρεμο και το καράβι έφτασε στο πρώτο λιμάνι του δρομολογίου του αποβιβάζοντας λιγοστούς επιβάτες και ακόμα λιγότερα ΙΧ.

Επόμενος προορισμός η Τήνος. Τα κάθετα βουνά της Άνδρου έκοβαν τον αέρα και έτσι ο δυνατός βοριάς ελάχιστα απασχολούσε τους επιβάτες. θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάποιοι πιο έμπειροι το διασκέδαζαν. Πλησίαζαν το στενό της Άνδρου με την Τήνο. Δύσκολο πέρασμα αλλά ευτυχώς σύντομο. 200 άντε 300 μέτρα όλα και όλα και μετά τα βουνά της Τήνου θα αναλάμβαναν ρόλο προστάτη από το βοριά που όλο και δυνάμωνε.

Ένα ξαφνικό τράνταγμα ήταν το πρελούδιο μίας απίστευτης ταλαιπωρίας που θα διαρκούσε τουλάχιστον 2 ώρες για κάποιους και μία ολόκληρη νύκτα για κάποιους άλλους. Και μετά συσκότιση και καπνός. Τα κόκκινα φωτάκια του συναγερμού προσέδιδαν μία κινηματογραφική διάσταση καθώς ήταν εμφανές ότι το πλοίο ήταν πλέον σε κίνδυνο. Το καράβι σταμάτησε να προχωρά ενώ τα μέλη του πληρώματος άρπαζαν τους πυροσβεστήρες και έτρεχαν προς άγνωστη κατεύθυνση.

"Πήρε πάλι φωτιά η μηχανή".

Στην αρχή ήταν ψίθυρος και σε λίγο οι πιο ευφάνταστοι έφερναν μπροστά τους την εικόνα του Τιτανικού ενώ οι πιο ρεαλιστές έβριζαν εκείνους που επέτρεψαν στο καράβι να αποπλεύσει μισερό αφού εκ των πραγμάτων αποδεικνύονταν ότι δεν είχε φτιαχτεί η προηγούμενη ζημιά . Ο εφοπλιστή ς όμως έπρεπε να επωφεληθεί από την αιχμή της θερινής περιόδου ανεξάρτητα από το αν ήταν πραγματικά αξιόπλοο. Και τώρα...

"Κύριε κινδυνεύουμε;" ρώτησε δειλά ένα μέλος του πληρώματος ένας έφηβος.

"Δεν ξέρουμε ακόμα . Θα σας ενημερώσουμε από τα μεγάφωνα" ήταν η λακωνική απάντηση του ναυτικού ο οποίος και αυτός ά δεν φαίνονταν να γνώριζε και πολλά πράγματα για το τι γίνονταν στο μηχανοστάσιο του πλοίου

Σε λίγο το σκοτάδι έγινε μισοσκόταδο και μία παγωμάρα απλώθηκε στο σαλόνι της τουριστικής θέσης. Οι επιβάτες, μανάδες με μικρά παιδιά , μεσήλικοι αλλά και τουρίστες αισθάνονταν πλέον όμηροι του βοριά καθώς ήταν αποκομμένοι σε μία γωνιά του Αιγαίου μέσα σε ένα λαβωμένο καράβι. Στα μεγάφωνα ακούστηκε ότι

"έχει εκδηλωθεί φωτιά στο αριστερό τομέα του πλοίου και παρακαλούνται οι επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους".

Σε λίγο δόθηκε εντολή να μετακινηθούν στο μπροστινό μέρος του καταστρώματος όπου το πλήρωμα άρχισε να τους διανέμει νερό , πορτοκαλάδες , ντεπό και ασπιρίνες.

ΤΗΝΟΣ

Στο λιμεναρχείο της Τήνου οι πρώτοι συγγενείς των επιβατών άρχισαν να καταφθάνουν. Εκεί μία ευγενική λιμενοφύλακας προσπαθούσε να τους κρατήσει ψύχραιμους.

"Στο καράβι, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην αριστερή μηχανή και τώρα κατευθύνεται στην Άνδρο. Δεν έχει εκπέμψει σήμα κινδύνου και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας."

Οι πιο ψαγμένοι κοιτούσαν στο λιμάνι της Τήνου και απέναντι την Ερμούπολη για να δουν αν έλυναν πλοία για να κατευθυνθούν προς την ρότα του "τραυματισμένου" καραβιού . Ευτυχώς όλα παρέμεναν δεμένα και αυτό ήταν καλό σημάδι. Λίγο παραπέρα, στο κόλπο του Αγ. Φωκά εξακολουθούσαν να είναι δεμένα δύο εμπορικά που λικνίζονταν στο ρυθμό του δυνατού βοριά.

"Παρακαλούμε , η κατάσταση είναι σοβαρή και πρέπει να έχουμε επικοινωνία με το κέντρο επιχειρήσεων", η ήρεμη αλλά και αυταρχική συνάμα φωνή του λιμενικού επέτεινε την ανησυχία των επισκεπτών.

Την ίδια ώρα ξεκινούσαν από το λιμάνι το ταχύπλοο του λιμενικού και μία λάντζα που άρχισαν να παίρνουν βορειοδυτική πορεία. Όλα τα κεφάλια στράφηκαν πάλι προς την Ερμούπολη ψάχνοντας στον ορίζοντα τα κόκκινα φαναράκια των πλοίων του λιμενικού και των ρυμουλκών. Δεν έβλεπαν τίποτε και αυτό ήταν καλό σημάδι.

ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ

"Στο πλοίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην αριστερή μηχανή και τώρα κατευθύνεται προς το λιμάνι της Τήνου με τις υπόλοιπες μηχανές" , ακούστηκε από τα μεγάφωνα η φωνή προφανώς του ύπαρχου ενώ δόθηκε η άδεια σε όσους επιβάτες επιθυμούσαν να βγουν στο κατάστρωμα που μέχρι εκείνη την ώρα ήταν απρόσιτο.

ΤΗΝΟΣ

Το νέο κυκλοφόρησε. Κάποιοι άρχισαν να κατευθύνονται προς το λιμάνι περιμένοντας το πληγωμένο σκαρί.

"Με πήραν τηλέφωνο από μέσα και τώρα πέρασαν έξω από τα Ιστέρνια. Σε μισή ώρα θα είναι εδώ.", ακούστηκε μία φωνή

"να δούμε πως θα δέσει με μία μηχανή και επτά μποφόρ" σχολίασε κάποιος εισπράττοντας ταυτόχρονα την ανταπάντηση : 'για αυτό έφυγε η λάντζα και το σκάφος του λιμενικού

"Και μείς πως θα πάμε στην Μύκονο;"

"Αύριο το πρωί πρέπει να ανοίξω το γραφείο μου"

Δύο Ιταλοί απορημένοι προσπαθούσαν να μάθουν αν θα προλάβαιναν την πτήση για Ρώμη το πρωί της Δευτέρας. Απανωτες ερωτήσεις από εκείνους που περίμεναν να επιβιβαστούν για Μύκονο και για Ραφήνα που εισέπρατταν την ίδια απάντηση : "ρωτήστε τον πράκτορα"

Από μακριά άρχισε να ξεχωρίζει το φανάρι του πλοίου που πλησίαζε στο λιμάνι. Το μόνο που ήταν σίγουρο είναι ότι ελάχιστοι επιβάτες γνώριζαν ότι τότε θα ξεκινούσε ένα νέο μαρτύριο καθώς το δέσιμο με μία μηχανή και επτά γεμάτα μποφόρ δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση.

Ο κόσμος που είχε πυκνώσει στο λιμάνι παρακολουθούσε το Χαϊ Σπηντ να μπαίνει αργά αργά . Για μισή ώρα έκανε μανούβρες καθώς προσπαθούσε να δέσει. Αυτόπτες μάρτυρες εκατοντάδες άνθρωποι που τους είχε ελξει το όχημα της πυροσβεστική αλλά και το ασθενοφόρο που "έσπασαν" την πεζοδρόμηση του παλιού λιμανιού. Μετά από μανούβρες που κράτησαν πάνω από μισή ώρα κατάφερε να δέσει και να αποβιβάσει τους ταλαιπωρημένους επιβάτες του πριν το δέσουν για επιθεώρηση

Στο λιμάνι καθηλώθηκαν όμως οι επιβάτες με προορισμό την Μύκονο αλλά και εκατοντάδες άλλοι που ήλπιζαν να φθάσουν στις δουλειές το πρωί της Δευτέρας στην Αθήνα.

Θύματα: η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη και κυρίως ο τουρισμός που αποδεικνύεται ότι είναι άμεσα εξαρτημένος από τα καπρίτσια των εφοπλισταδων που αψηφούν τα πάντα το καλοκαίρι και εξαφανίζονται τον χειμώνα.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki