Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Μ. Βρετανία:Περιβάλλον υπερβάλλουσας ζήτησης

Σε συνθήκες περιορισμενης προσφοράς κινείται η αγορά κατοικίας στην Μεγάλη Βρετανία γεγονός που έχει άμεση επίπτωση στο επίπεδο των τιμων οι οποίες τον Μαϊο αυξήθηκαν 0,5% .Αυτό σημαίνει ότι η μέση τιμή πώλησης διαμορφωνεται πλέον σε 169.000 στερλίνες δηλαδή κατα 15.000 υψηλότερα απο πέρυσι. Οι τιμές των ακινήτων εξακολουθούν να αυξάνονται, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έρευνα  σε εθνικό επίπεδο. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των τιμών διαμορφώνεται πλέον στα επίπεδα του 9,8%. Πάντως αυτό που χρακτηρίζει την βρεταννική αγορά κατοικίας είναι ο μικρός αριθμός σπιτών που διατίθενται πλέον προς πώληση , γεγονός που συμβάλλει στην διατήρηση των ανοδικών τάσεων στις τιμές.

Αλλά και στην Βρετανία επικρατεί φορλογική ανασφάλεια καθώς η νέα κυβέρνηση συνασπισμού έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να αυξήσει το επίπεδο του φόρου υπεραξίας (CGT) από 18% έως 40%, ή ακόμη και 50%, για το top-ποσοστό των φορολογουμένων.Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αναγγελία της πρόθεσης για επιπλεόν φορολόγηση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της προσφοράς στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι την εφαρμογή του μέτρου.

Μία τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα ανακόψει την ανοδική  τάση των τιμών. Σημειώνεται ότι στους 12 απο τους 13 προηγούμενους μήνες οι τιμές κατοικιών κατέγραψαν άνοδο. Εξίσου μεγάλο πρόβλημα στην αγορά είναι και η απροθυμία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν την αγορά στέγης αλλά και οι προβλέψεις για πιθανή αύξηση του κόστους δανεισμού.

Ημιυπαίθριοι : Λιγότερες απο 60.000 οι αιτήσεις

Οι δηλώσεις για την ρύθμιση των ημιυπαίθριων ,που εμφανίζονται να έχουν γίνει σε όλη τη χώρα (και φυσικά έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες από την πλευρά των μηχανικών) είναι κάτι λιγότερες από 60.000, γεγονός που υποδηλώνει την απροθυμία των πολιτών να συμπράξουν στα μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση και τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, και ο τεχνικός κόσμος και η κτηματαγορά, έχουν κρίνει ως επιλεκτικά προωθούμενα, αποσπασματικά, αναποτελεσματικά και μη ενταγμένα σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δικαίου. Σύμφων με εκτιμήσεις του ΤΕΕ: "με δεδομένο ότι παρήλθαν οι πέντε από τους εννιά μήνες κατά τους οποίους οι πολίτες θα πρέπει να καταθέσουν τις δηλώσεις για τακτοποίηση των ημιϋπαίθριων και άλλων παρεκκλίσεων στις υφιστάμενες οικοδομές, καθίσταται φανερό ότι ο στόχος για έσοδα της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, εμφανίζεται ήδη ανέφικτος."

Ο εισαγγελέας για την θαλλασινή περιπέτεια

Η καυστική και αποκαλυπτική αρθρογραφία του realestatenews.gr αλλά και των άλλων έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης για την ταλαιπωρία που προκάλεσε μεσοπέλαγα του Αιγαίου η φωτιά που ξέσπασε στη διάρκεια του χθεσινού δρομολογίου της Highspeed 1 στην Τήνο και τη Μύκονο προκάλεσε την αντίδραση του εισαγγελέα .Συγκεκεριμένα τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τα αίτια της φωτιάς που ξέσπασε στο μηχανοστάσιο του Highspeed 1 διέταξε ο εισαγγελέας Σύρου ενώ συνελλήφθει μετά απο μήνυση επιβάτη ο πλοίαρχος του πλοίου. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ανεξάρτητα απο τις ευθύνες ο πλοίαρχος του πλοίου τα ξημερώματα της Κυριακής κατέβαλλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να "δέσει" το πλοίο στο λιμάνι της Τήνου.

Μετά απο απαίτηση εκατοντάδων αναγνωστών μας αναδημοσιεύουμε το συγκλονιστικό άρθρο που δημοσιεύτηκε χθες το πρωϊ για την περιπέτεια στο Αιγαίο:

 

"Το ταξίδι δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Το προγραμματισμένο δρομολόγιο του Χαϊ Σπηντ για Άνδρο , Τήνο και Μύκονο απέπλευσε από το λιμάνι με καθυστέρηση. Συνηθισμένο φαινόμενο από τις 6 Αυγούστου όταν στο πλοίο είχε ξεσπάσει μία πυρκαγιά σε μία από τις μηχανές του . Ο βοριάς λυσσομανούσε αλλά οι επιβάτες ένοιωθαν ασφαλείς και σίγουροι ότι παρά το κούνημα θα έφταναν έστω και με καθυστέρηση στον τελικό προορισμό τους. Πέρασε το κάβο ντόρο. Το πέρασμα από το νοτιότερο άκρο της Εύβοιας στην Άνδρο ήταν σχετικά ήρεμο και το καράβι έφτασε στο πρώτο λιμάνι του δρομολογίου του αποβιβάζοντας λιγοστούς επιβάτες και ακόμα λιγότερα ΙΧ. Επόμενος προορισμός η Τήνος. Τα κάθετα βουνά της Άνδρου έκοβαν τον αέρα και έτσι ο δυνατός βοριάς ελάχιστα απασχολούσε τους επιβάτες. θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάποιοι πιο έμπειροι το διασκέδαζαν. Πλησίαζαν το στενό της Άνδρου με την Τήνο. Δύσκολο πέρασμα αλλά ευτυχώς σύντομο. 200 άντε 300 μέτρα όλα και όλα και μετά τα βουνά της Τήνου θα αναλάμβαναν ρόλο προστάτη από το βοριά που όλο και δυνάμωνε. Ένα ξαφνικό τράνταγμα ήταν το πρελούδιο μίας απίστευτης ταλαιπωρίας που θα διαρκούσε τουλάχιστον 2 ώρες για κάποιους και μία ολόκληρη νύκτα για κάποιους άλλους. Και μετά συσκότιση και καπνός. Τα κόκκινα φωτάκια του συναγερμού προσέδιδαν μία κινηματογραφική διάσταση καθώς ήταν εμφανές ότι το πλοίο ήταν πλέον σε κίνδυνο. Το καράβι σταμάτησε να προχωρά ενώ τα μέλη του πληρώματος άρπαζαν τους πυροσβεστήρες και έτρεχαν προς άγνωστη κατεύθυνση. "Πήρε πάλι φωτιά η μηχανή". Στην αρχή ήταν ψίθυρος και σε λίγο οι πιο ευφάνταστοι έφερναν μπροστά τους την εικόνα του Τιτανικού ενώ οι πιο ρεαλιστές έβριζαν εκείνους που επέτρεψαν στο καράβι να αποπλεύσει μισερό αφού εκ των πραγμάτων αποδεικνύονταν ότι δεν είχε φτιαχτεί η προηγούμενη ζημιά . Ο εφοπλιστή ς όμως έπρεπε να επωφεληθεί από την αιχμή της θερινής περιόδου ανεξάρτητα από το αν ήταν πραγματικά αξιόπλοο. Και τώρα... "Κύριε κινδυνεύουμε;" ρώτησε δειλά ένα μέλος του πληρώματος ένας έφηβος. "Δεν ξέρουμε ακόμα . Θα σας ενημερώσουμε από τα μεγάφωνα" ήταν η λακωνική απάντηση του ναυτικού ο οποίος και αυτός ά δεν φαίνονταν να γνώριζε και πολλά πράγματα για το τι γίνονταν στο μηχανοστάσιο του πλοίου Σε λίγο το σκοτάδι έγινε μισοσκόταδο και μία παγωμάρα απλώθηκε στο σαλόνι της τουριστικής θέσης. Οι επιβάτες, μανάδες με μικρά παιδιά , μεσήλικοι αλλά και τουρίστες αισθάνονταν πλέον όμηροι του βοριά καθώς ήταν αποκομμένοι σε μία γωνιά του Αιγαίου μέσα σε ένα λαβωμένο καράβι. Στα μεγάφωνα ακούστηκε ότι "έχει εκδηλωθεί φωτιά στο αριστερό τομέα του πλοίου και παρακαλούνται οι επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους". Σε λίγο δόθηκε εντολή να μετακινηθούν στο μπροστινό μέρος του καταστρώματος όπου το πλήρωμα άρχισε να τους διανέμει νερό , πορτοκαλάδες , ντεπό και ασπιρίνες. ΤΗΝΟΣ Στο λιμεναρχείο της Τήνου οι πρώτοι συγγενείς των επιβατών άρχισαν να καταφθάνουν. Εκεί μία ευγενική λιμενοφύλακας προσπαθούσε να τους κρατήσει ψύχραιμους. "Στο καράβι, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην αριστερή μηχανή και τώρα κατευθύνεται στην Άνδρο. Δεν έχει εκπέμψει σήμα κινδύνου και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας." Οι πιο ψαγμένοι κοιτούσαν στο λιμάνι της Τήνου και απέναντι την Ερμούπολη για να δουν αν έλυναν πλοία για να κατευθυνθούν προς την ρότα του "τραυματισμένου" καραβιού . Ευτυχώς όλα παρέμεναν δεμένα και αυτό ήταν καλό σημάδι. Λίγο παραπέρα, στο κόλπο του Αγ. Φωκά εξακολουθούσαν να είναι δεμένα δύο εμπορικά που λικνίζονταν στο ρυθμό του δυνατού βοριά. "Παρακαλούμε , η κατάσταση είναι σοβαρή και πρέπει να έχουμε επικοινωνία με το κέντρο επιχειρήσεων", η ήρεμη αλλά και αυταρχική συνάμα φωνή του λιμενικού επέτεινε την ανησυχία των επισκεπτών. Την ίδια ώρα ξεκινούσαν από το λιμάνι το ταχύπλοο του λιμενικού και μία λάντζα που άρχισαν να παίρνουν βορειοδυτική πορεία. Όλα τα κεφάλια στράφηκαν πάλι προς την Ερμούπολη ψάχνοντας στον ορίζοντα τα κόκκινα φαναράκια των πλοίων του λιμενικού και των ρυμουλκών. Δεν έβλεπαν τίποτε και αυτό ήταν καλό σημάδι. ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ "Στο πλοίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην αριστερή μηχανή και τώρα κατευθύνεται προς το λιμάνι της Τήνου με τις υπόλοιπες μηχανές" , ακούστηκε από τα μεγάφωνα η φωνή προφανώς του ύπαρχου ενώ δόθηκε η άδεια σε όσους επιβάτες επιθυμούσαν να βγουν στο κατάστρωμα που μέχρι εκείνη την ώρα ήταν απρόσιτο. ΤΗΝΟΣ Το νέο κυκλοφόρησε. Κάποιοι άρχισαν να κατευθύνονται προς το λιμάνι περιμένοντας το πληγωμένο σκαρί. "Με πήραν τηλέφωνο από μέσα και τώρα πέρασαν έξω από τα Ιστέρνια. Σε μισή ώρα θα είναι εδώ.", ακούστηκε μία φωνή "να δούμε πως θα δέσει με μία μηχανή και επτά μποφόρ" σχολίασε κάποιος εισπράττοντας ταυτόχρονα την ανταπάντηση : 'για αυτό έφυγε η λάντζα και το σκάφος του λιμενικού "Και μείς πως θα πάμε στην Μύκονο;" "Αύριο το πρωί πρέπει να ανοίξω το γραφείο μου" Δύο Ιταλοί απορημένοι προσπαθούσαν να μάθουν αν θα προλάβαιναν την πτήση για Ρώμη το πρωί της Δευτέρας. Απανωτες ερωτήσεις από εκείνους που περίμεναν να επιβιβαστούν για Μύκονο και για Ραφήνα που εισέπρατταν την ίδια απάντηση : "ρωτήστε τον πράκτορα" Από μακριά άρχισε να ξεχωρίζει το φανάρι του πλοίου που πλησίαζε στο λιμάνι. Το μόνο που ήταν σίγουρο είναι ότι ελάχιστοι επιβάτες γνώριζαν ότι τότε θα ξεκινούσε ένα νέο μαρτύριο καθώς το δέσιμο με μία μηχανή και επτά γεμάτα μποφόρ δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Ο κόσμος που είχε πυκνώσει στο λιμάνι παρακολουθούσε το Χαϊ Σπηντ να μπαίνει αργά αργά . Για μισή ώρα έκανε μανούβρες καθώς προσπαθούσε να δέσει. Αυτόπτες μάρτυρες εκατοντάδες άνθρωποι που τους είχε ελξει το όχημα της πυροσβεστική αλλά και το ασθενοφόρο που "έσπασαν" την πεζοδρόμηση του παλιού λιμανιού. Μετά από μανούβρες που κράτησαν πάνω από μισή ώρα κατάφερε να δέσει και να αποβιβάσει τους ταλαιπωρημένους επιβάτες του πριν το δέσουν για επιθεώρηση Στο λιμάνι καθηλώθηκαν όμως οι επιβάτες με προορισμό την Μύκονο αλλά και εκατοντάδες άλλοι που ήλπιζαν να φθάσουν στις δουλειές το πρωί της Δευτέρας στην Αθήνα. Θύματα: η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη και κυρίως ο τουρισμός που αποδεικνύεται ότι είναι άμεσα εξαρτημένος από τα καπρίτσια των εφοπλισταδων που αψηφούν τα πάντα το καλοκαίρι και εξαφανίζονται τον χειμώνα."

Ποιές αλλαγές ζητούν οι ιδιοκτήτες

Με τις ρυθμίσεις στις οποίες επιμένει το υπουργείο Οικονομικών και η κυβέρνηση για τον δήθεν «Ενιαίο» Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, χιλιάδες ιδιοκτήτες ιδίως απρόσοδων ακινήτων κινδυνεύουν, μετά τα εισοδήματά τους, να χάσουν και την ίδια την περιουσία τους.

Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, τα οποία συνιστούν ωμή φορολογική βία, χωρίς προηγούμενο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Ακόμη και για το λεγόμενο «χαράτσι» που επιβλήθηκε το 2011 σε έκτακτες συνθήκες μέσω των λογαριασμών ρεύματος, υπήρξε πρόνοια να απαλλαγούν τα κενά και μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα, που δεν απέφεραν κανένα έσοδο στους ιδιοκτήτες τους. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις η δημοσιονομική θέση της χώρας σήμερα είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τρία χρόνια πριν, ωστόσο οι ιδιοκτήτες ακινήτων που σήκωσαν στις πλάτες τους το μεγαλύτερο βάρος αυτής της βελτίωσης, αντί να ελαφρυνθούν επιβαρύνονται. Και μάλιστα επιβαρύνονται περισσότερο εκείνοι που αντικειμενικά έχουν τη μεγαλύτερη δυσκολία (στις περισσότερες περιπτώσεις αδυναμία), να πληρώσουν το φόρο: οι ιδιοκτήτες των κενών, απρόσοδων ακινήτων, αλλά και των οικοπέδων, που ανήκουν πλέον στα αζήτητα,  οι οποίοι έμειναν χωρίς εισόδημα λόγω της κρίσης και κινδυνεύουν όχι μόνο να μείνουν χωρίς περιουσία λόγω του ΕΝΦΙΑ και των πλειστηριασμών που θα ακολουθήσουν, αλλά και με ποινικές διώξεις, και με παραπομπές για "ξέπλυμα βρώμικου χρήματος"...

Είναι προφανές ότι οι αόριστες υποσχέσεις του υπουργείου Οικονομικών για διορθωτικές παρεμβάσεις και περισσότερες δόσεις δεν αποτελούν κανενός είδους απάντηση στα προβλήματα που δημιούργησαν οι εμπνευστές του διπλού ΕΝΦΙΑ στους ιδιοκτήτες αστικών ακινήτων. Η κυβέρνηση οφείλει να καταργήσει άμεσα το "συμπληρωματικό" φόρο που ακόμη και υπερδιπλασιάζει την επιβάρυνση,  ή να καθιερώσει τον προσωρινό συντελεστή  0,50 στα κενά ακίνητα. Διαφορετικά στη φορολογική ιστορία της χώρας θα μείνουν σίγουρα δακτυλοδεικτούμενοι εκείνοι που θεωρούν πως έχουν ίση φοροδοτική ικανότητα οι ιδιοκτήτες με - έστω και μειωμένα – εισοδήματα και εκείνοι που δεν έχουν κανένα εισόδημα.

Τα πειστήρια της κρίσης στην αγορά κατοικίας

Οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) στο 2ο 3μηνο.’10 μειώθηκαν κατά -5,7% σε ετήσια βάση. Επιπρόσθετα, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, οι τιμές των διαμερισμάτων υποχώρησαν στο 1ο 3μηνο.’10 κατά -1,8% σε ετήσια βάση, ενώ για το 2009 η αντίστοιχη μείωση ήταν -3,7%.

Σημειώνεται η μικρή μείωση του αριθμού των συναλλαγών επί οικιστικών ακινήτων κατά -1,0% σε ετήσια βάση στο 2ο 3μηνο.’10, έναντι αύξησής της κατά 49,5% στο 1ο 3μηνο.’10 και κατά -35,7% συνολικά το 2009. Επίσης, υποχώρησε ο όγκος των συναλλαγών (τ.μ.) οικιστικών ακινήτων κατά -3,2%, έναντι αύξησης κατά 41,4% στο 1ο 3μηνο.’10 και κατά -38,9% το 2009. Τέλος, πτώση κατά -13,1% σημείωσε η αξία των συναλλαγών οικιστικών ακινήτων, έναντι αύξησης κατά 35,6% στο 1ο 3μηνο.’10 και -40,0% το 2009.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki