Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πως ξεπεράστηκε η κρίση το '80

Η κρίση και η έκρηξη της αγοράς κατοικίας κατά την δεκαετία του ΄80 θα πρέπει να αξιολογηθεί κυρίως ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων και στοχευμένων πολιτικών δράσεων που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο και δευτερευόντως στην χρηματοπιστωτική αγορά που ήταν το βασικό αίτιο της έκρηξης που σημειώθηκε στην διάρκεια της περιόδου 1997-2008. Ιδιαίτερα σημαντικό θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι η πορεία των τιμών δεν επηρεάστηκε από την πρόσφορά . Σύμφωνα με τα στοιχεία των Εθνικών Λογαριασμών ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των επενδύσεων σε κατοικίες ήταν 4% (τιμές του 1970). Το 1990 , όταν δηλαδή το γενικό επίπεδο των τιμών κατοικιών έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών οι επενδύσεις σε κατοικίες ήταν στα υψηλότερα επίπεδα της δεκαετίας. Η παράλληλη αυτή πορεία υποδηλώνει την δυναμική της ζήτησης η οποία απορρόφησε το σύνολο των προσφερόμενων ακινήτων . Με δεδομένο δεν είναι δυνατόν , λογω έλλειψης διαθέσιμων στοιχείων να καταγραφεί με απόλυτους αριθμούς το σύνολο της προσφοράς δεν θα απείχε πολύ από την πραγματικότητα να χρησιμοποιηθεί ο όρος ότι η αγορά κατοικίας την περίοδο 1986 -1990 κινήθηκε σε συνθήκες υπερβάλλουσας ζήτησης που προκλήθηκαν από εξωγενείς παράγοντες. Αν και η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρει ότι η σχέση των τιμών πώλησης των κατοικιών με την αντίστοιχη των τιμών των ενοικίων είναι αντιστρόφως ανάλογη εντούτοις η αγορά κατοικίας της Αττικής δεν φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτή την διαπίστωση. Συγκεκριμένα τα στοιχεία της ΕΣΥΕ που καταγράφουν την εξέλιξη των τιμών των ενοικίων (ειδικός δείκτης για τον υπολογισμό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή ) εμφανίζουν αύξηση των τιμών των ενοικίων που υπερβαίνει το 200%. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι την περίοδο 1986-1990 ο ρυθμός αύξησης των τιμών των ενοικίων σαφώς υπολείπονταν του ρυθμού μεταβολής των τιμών των κατοικιών . Αν και οποιαδήποτε ερμηνεία της συγκεκριμένης συμπεριφοράς είναι παρακινδυνευμένη εντούτοις μπορεί να υποστηριχθεί η άποψη ότι , η έκρηξη της αγοράς κατοικίας την περίοδο 1986-1990 δεν μπορεί να ερμηνευτεί με αμιγώς οικονομικούς όρους . Αντίθετα πρόκειται για μία συμπεριφορά που συνδέεται με την αναβάθμιση των συνθηκών στέγασης των νοικοκυριών . Η ανάγκη αυτή , είναι απόλυτα συνεπής από την πορεία μεγεθών που καταγράφουν την εξέλιξη της αξίας των περιουσιακών στοιχείων αλλά και του διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Η αύξηση του πλούτου σε συνδυασμό με στοχευμένες πολιτικές που επικεντρώνονταν σε ομάδες πληθυσμού κυρίως της μεσαίας τάξης επέτρεψαν την χρηματοδότηση της αγοράς κατοικίας κυρίως με ίδια κεφάλαια και δευτερευόντως με τραπεζικό δανεισμό. Η υπόθεση αυτή επιβεβαιώνεται και από την μελέτη των στοιχείων που αφορούν τις σχετικές τιμές ανά περιοχή. Συγκεκριμένα η μεταβολή του εύρους της απόκλισης της μέσης τιμής πώλησης της κατοικίας ανά περιοχή από την μέση τιμή του συνόλου της Αττικής αποτελεί ένα ασφαλές εργαλείο προσέγγισης όχι μόνο των συνθηκών ζήτησης για κατοικίες στην κάθε αγορά αλλά και για τυχόν εσωτερικές ανακατατάξεις που σημειώνονται στο σύνολο της αγοράς (κινητικότητα αγοράς). Η συγκεκριμένη μέθοδος προσέγγισης κρίνεται ιδιαίτερα ασφαλής για την ελληνική πραγματικότητα αφού η μελέτη του προβλήματος με βάση την εξέλιξη των δημογραφικών μεγεθών παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα λόγω των ελληνικών ιδιαιτεροτήτων . Για τον σκοπό αυτό η αγορά κατοικίας της Αττικής εντάχθηκε σε τέσσερεις κατηγορίες. Τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν :

-Το επίπεδο των τιμών .

-Η εισοδηματική σύνθεση του πληθυσμού.

-Η χιλιομετρικές αποστάσεις από περιοχές με έντονη βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα.

-Τα ιστορικά χαρακτηριστικά της περιοχής και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα που η περιοχή έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά αγοράς αστικής κατοικίας.

Με βάση τα κριτήρια αυτά προέκυψαν τέσσερεις κατηγορίες περιοχών και συγκεκριμένα: -Προάστια με τιμές κατοικίας να είναι υψηλότερες 10-20% από την μέση τιμή κατοικίας της Αττικής. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τις περιοχές:Γλυφάδα, Αγία Παρασκευή , Χαλάνδρι και Παλαιό Φάληρο. -Προάστια με τιμές κατοικίας να είναι υψηλότερες 30-60% από την μέση τιμή κατοικίας της Αττικής. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τις περιοχές Κηφισιά, Παλαιό Ψυχικό και Βουλιαγμένη. -Συνοικίες του κέντρου της Αθήνας με χαρακτηριστικά περιοχής κύριας κατοικίας. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τις περιοχές : Κυψέλη , Αμπελόκηποι , Παγκράτι, Πατήσια και γειτονιές περί την Αχαρνών (Αγ. Μελετίου, Πλ. Αττικής κα). -Προάστια που βρίσκονται πλησίον βιομηχανικών και βιοτεχνικών ζωνών. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τις περιοχές : Αιγάλεω, Περιστέρι, Νίκαια και Λιόσια. ΠΗΓΗ : Αποσπασμα απο μελέτη της PROPERTY LTD , "Η ΑΓΟΡΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ 1980-2010". Για το πλήρες κείμενο επικοινωνήστε με το www.reaestatenews.gr

Νέα εγκύκλιος για τον ΕΝΦΙΑ

Την αυτονόητη πρόβλεψη ότι δεν θα ελέγχονται οι φορολογούμενοι που μετά την τελευταία εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ είδαν το φόρο να μειώνεται περισσότερο από 300 ευρώ προβλέπει απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Και είναι αυτονόητη, διότι η επανεκκαθάριση έγινε με βάση διορθώσεις λαθών και παρεμβάσεις που αποφάσισε το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών και χωρίς υπαιτιότητα του φορολογούμενου. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση εκδόθηκαν τα ξημερώματα της Κυριακής τα νέα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ και προβλέφθηκε ότι ο φόρος θα εξοφληθεί σε έξι δόσεις με την πρώτη δόση έως το τέλος Σεπτεμβρίου και την τελευταία έως το τέλος Φεβρουαρίου 2015.

Ειδικότερα με την απόφαση, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι:

-για τους φορολογούμενους στους οποίους, μετά την νέα εκκαθάριση ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2014 που έγινε λόγω των αλλαγών στις διατάξεις του φόρου (π.χ. οικόπεδα εκτός αντικειμενικού συστήματος, ακίνητα Κεφαλονιάς κλπ) θα προκύψει μείωση του βεβαιωθέντος φόρου ακόμη και πάνω από 300 ευρώ δεν καλείται ο φορολογούμενος για να προσκομίσει τα δικαιολογητικά της μεταβολής της ακίνητης περιουσίας (συμβόλαια κλπ).

-για τους φορολογούμενους, στους οποίους, μετά τη νέα εκκαθάριση θα προκύψει μερική μείωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. που έχει βεβαιωθεί, καταβάλλεται το εναπομένον υπόλοιπο της οφειλής, σύμφωνα με την αρχική βεβαίωση, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την προσαρμογή της σε έξι μηνιαίες δόσεις, με ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης έως 30.09.2014 και ημερομηνία καταβολής των επόμενων δόσεων έως την τελευταία εργάσιμη των επόμενων μηνών, και μειώνεται αναλογικά το ποσό της κάθε δόσης.

Ολόκληρη η εγκύκλιος έχει ως εξής:

1. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, μετά την τροποποίηση του Ν. 4223/2013 με τις διατάξεις του δέκατου όγδοου άρθρου του Ν. 4286/2014, απαιτείται νέα εκκαθάριση ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2014, εκδίδεται πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2014, σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

Η ίδια πράξη εκδίδεται και σε κάθε περίπτωση εκκαθάρισης ΕΝ.Φ.Ι.Α. μετά από εμπρόθεσμη τροποποιητική δήλωση. Η πράξη αυτή υπογράφεται από τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ή από τα πρόσωπα στα οποία έχει μεταβιβασθεί η αρμοδιότητα αυτή, κατά περίπτωση.

2. Στις περιπτώσεις, στις οποίες η μηχανογραφική εκκαθάριση πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1184/30.7.2014 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, επί της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. − πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου αναγράφεται ότι ο τρόπος υπολογισμού του φόρου έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης αυτής.

3. Στις περιπτώσεις, στις οποίες υπάρχουν ουσιώδεις ελλείψεις στα περιγραφικά στοιχεία ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατός ο υπολογισμός του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και να θεωρούνται μη δηλωθέντα, επί της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. − πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου υπάρχει ειδική επισήμανση.

4. Ανάλογα με το περιεχόμενο της δήλωσης δύναται να εμφανίζονται διάφορα μηνύματα, κατά περίπτωση, προς ενημέρωση των φορολογουμένων.

5. Στις περιπτώσεις εκκαθάρισης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 της παρούσας δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 3β του άρθρου 6 του N. 4223/2013.

6. Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.), πραγματοποιεί την εκκαθάριση των δηλώσεων και εκδίδει τις Πράξεις Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου.

Άρθρο 2

1. Για τους φορολογούμενους στους οποίους, μετά την νέα εκκαθάριση ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2014 σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 της παρούσας, θα προκύψει μείωση του βεβαιωθέντος φόρου, συνολικά ή εν μέρει, η Δ.ΗΛΕ.Δ. δημιουργεί κεντρικά και αποστέλλει ηλεκτρονικά στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. Φύλλα Έκπτωσης ατομικά ή συγκεντρωτικά, τα οποία διακρίνονται κατά περίπτωση σε:

 

α) Συγκεντρωτικά Φύλλα Έκπτωσης, τα οποία θα περιλαμβάνουν τους φορολογούμενους για τους οποίους έχει προκύψει μείωση, συνολικά ή εν μέρει του αρχικά βεβαιωθέντος φόρου, αλλά μετά την εκκαθάριση του τίτλου μείωσης προκύπτει μόνο διαγραφή.

β) Ατομικά Φύλλα Έκπτωσης, εφεξής ΑΦΕΚ, για κάθε φορολογούμενο, για τον οποίο έχει προκύψει μείωση, συνολικά ή εν μέρει του αρχικά βεβαιωθέντος φόρου, αλλά μετά την εκκαθάριση του τίτλου μείωσης προκύπτει διαγραφή και επιστροφή ή μόνο επιστροφή.

γ) ΑΦΕΚ για κάθε φορολογούμενο, για τον οποίο έχει προκύψει μείωση, συνολικά ή εν μέρει του αρχικά βεβαιωθέντος φόρου, αλλά η οφειλή του είναι σε καθεστώς ρύθμισης.

2. Για τη διευκόλυνση των Δ.Ο.Υ. αλλά και την άμεση τακτοποίηση της εικόνας της αρχικής οφειλής ΕΝ.Φ.Ι.Α. των ανωτέρω υποχρέων, η εκκαθάριση των Συγκεντρωτικών και Ατομικών Φύλλων Έκπτωσης διενεργείται κεντρικά, με το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης αυτών, ενημερώνονται τα βιβλία και στοιχεία των Δ.Ο.Υ. και αποδίδεται αρίθμηση από ειδική σειρά που τηρείται ηλεκτρονικά από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. για λογαριασμό των Δ.Ο.Υ.. Στις περιπτώσεις στις οποίες αυτό δεν καθίσταται εφικτό, ήτοι στις περιπτώσεις που οι οφειλές από ΕΝ.Φ.Ι.Α. έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης, ή σε τυχόν άλλη εξαιρετική περίπτωση, η Δ.ΗΛΕ.Δ. ενημερώνει τις Δ.Ο.Υ. και η εκκαθάριση των ΑΦΕΚ γίνεται από τις τελευταίες σύμφωνα με οδηγίες της Δ.ΗΛΕ.Δ.

3. Τα Ατομικά και Συγκεντρωτικά Φύλλα Έκπτωσης, υπογράφονται κατ’ εξουσιοδότηση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων ως προς τη σύνταξη από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους φορολογούμενους και ως προς την εκκαθάριση και εξόφληση από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εσόδων.

4. Για τους φορολογούμενους, στους οποίους, μετά τη νέα εκκαθάριση θα προκύψει μερική μείωση του βεβαιωθέντος ΕΝ.Φ.Ι.Α., καταβάλλεται το εναπομένον υπόλοιπο της οφειλής, σύμφωνα με την αρχική βεβαίωση, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την προσαρμογή της σε έξι μηνιαίες δόσεις, με ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης έως 30.09.2014 και ημερομηνία καταβολής των επόμενων δόσεων έως την τελευταία εργάσιμη των επόμενων μηνών, και μειώνεται αναλογικά το ποσό της κάθε δόσης εξ αυτών.

Άρθρο 3

Στην παρούσα απόφαση επισυνάπτεται δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α.− πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου έτους 2014, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής.

Ποιά τιμή προτιμάτε;

Θέλετε να πουλήσετε ένα ακίνητο -σπίτι ή οικόπεδο αλλά σε ποιά τιμή; Αυτό είναι ίσως το πιό σημαντικό ερώτημα το οποίο θα πρέπει να απαντήσετε πριν δημοσιοποιήσετε την απόφαση σας αυτή. Το realestatenews.gr προσπάθησε να καταγράψει τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι πωλητές κατά τον καθορισμό των τιμών:

Τιμή με βάση την ανάγκη Τι θέλετε να κάνετε τα χρήματα από την πώληση δεν σημαίνει απολύτως τίποτα για τους αγοραστές ή την αγορά. Έτσι, ο καθορισμός των τιμών με βάση το τι θέλετε προκείμένου να συνταξιοδοτηθείτε, ή να κάνετε μία άλλη αγορά η να ιδρύσετε μία επιχείρηση, κλπ. είναι σχεδόν σίγουρο ότι οδηγεί στην αποτυχία.

Τιμή με βάση το «εγώ» Αν ο γείτονά σας που πούλησε για 200.000 ευρώ το σπίτι του πέρυσι και για αυτό εσείς φέτος θέλετε για το δικό σας 210.000 αυτό δεν σημαίνει τίποτε για τον αγοραστή. Σχεδόν κάθε ιδιοκτήτης σκέφτεται ότι το σπίτι του είναι το καλύτερο στην κατηγορία του , ή τουλάχιστον καλύτερο από οποιοδήποτε από αυτά που πωλούνται ή διατίθενται στην αγορά. Δυστυχώς για τους πωλητές, τη γνώμη τους , δεν ασκεί οποιοδήποτε βάρος σ τους αγοραστές.

Τιμή με βάση την απληστία Ακόμη και αν είναι έχει αποδειχθεί ότι το σπίτι σας πιθανόν να πωλήθει για περίπου 250.000, και εσείς επιμένετε λέτε 275.000 , επειδή «ποτέ δεν ξέρεις, κάποιος θα μπορούσε να έρθει ο οποίος απλώς πρέπει να τις έχει " είναι ΛΑΘΟΣ.. Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα πάρει πολύ καιρός για τους ψαγμένους αγοραστές να συνειδητοποιήσουν τις η τιμή σας δεν είναι ρεαλιστική με αποτέλεσμα να μη ασχοληθούν με το ακίνητο.

Η λύση στο να πουλήσετε ευκολότερα και καλύτερα είναι η σωστή τιμή. Αυτό γίνεται με τη χρήση αυτό που ονομάζεται εκτίμηση με βάση επίσημα σταστιστικά στοιχεία που θα εγγυώνται ρεαλιστική προσέγγιση της αγοράς.

ΗΠΑ : Γιατί ανησυχούν στην αγορά κατοικίας

Το ενδεχόμενο η αγορά κατοικίας στις ΗΠΑ να βρεθεί σε κατάσταση διπλής ύφεσης δεν αποκλείεται πλέον. Oι τιμές των κατοικιών στις ΗΠΑ έχουν προσωρινά σταθεροποιηθεί (σε 20 πόλεις 3,5% άνοδος τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, έναντι 4,6% τον Μάιο σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομολόγων στο Μπλούμπεργκ) ενώ μία άλλη έκθεση μάλλον θα δείξει πως το κλίμα έμεινε στάσιμο τον Αύγουστο. Πολλοί οικονομολόγοι εκτιμούν ότι ανάκαμψη των τιμών ακινήτων στις ΗΠΑ επιβραδύνεται ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται σε χαμηλό 5 μηνών υποδηλώνοντας την αύξηση των απειλών στην οικονομική ανάκαμψη. Οι κατασχέσεις σε επίπεδο ρεκόρ των κατοικιών, η ανεργία σε υψηλό 26 ετών και η βύθιση των πωλήσεων μετά το τέλος των κυβερνητικών φορολογικών ελαφρύνσεων πιθανότατα θα πιέσουν εκ νέου πτωτικά τις αξίες των ακινήτων τους προσεχείς μήνες. Μία περαιτέρω διάβρωση στις τιμές των κατοικιών θεωρεί βέβαιο πως θα υποσκάψει την εμπιστοσύνη των αμερικανών και θα περιορίσει την καταναλωτική δαπάνη η οποία αντιστοιχεί στο 70% του αμερικανικού ΑΕΠ.

Τα νούμερα της ντροπής

Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς ως τα νούμερα της ντροπής. Πρόκειται για τα ευρήματα έρευνας της Στατιστικής Αρχής που αποκαλύπτουν ότι η κρίση δεν έχει κτυπήσει μόνο τους πτωχούς αλλά έχει περάσει και στην μεσαία τάξη. Παραθέτουμε τα στοιχεία -χωρίς σχολιασμό:

1.Το 24,1% του φτωχού πληθυσμού δηλώνει ότι στερείται διατροφής που περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του μη φτωχού πληθυσμού εκτιμάται σε 3,3%.

2. Το 60,3% του φτωχού πληθυσμού και το 21,4% του μη φτωχού έχει οικονομική δυσκολία να αντιμετωπίσει έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες αξίας περίπου 500 ευρώ).

3. Περιβαλλοντολογικά προβλήματα από παρακείμενη βιομηχανία ή κυκλοφορία αυτοκινήτων αντιμετωπίζει το 23,4% του συνολικού πληθυσμού, ενώ ποσοστό 16,4% του ίδιου πληθυσμού αναφέρει ως πρόβλημα τους βανδαλισμούς και την εγκληματικότητα στην περιοχή του.

4. Το 65,5% του μη φτωχού πληθυσμού δηλώνει ότι επιβαρύνεται αρκετά από τις συνολικές δαπάνες στέγασης, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το φτωχό πληθυσμό εκτιμάται σε 53,9%.

5 .Το 18,5% του συνολικού πληθυσμού δηλώνει ότι δυσκολεύεται αρκετά στην αποπληρωμή δανείων ή δόσεων για αγορά αγαθών και υπηρεσιών).

6. Το 35,8% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει δυσκολία στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών, όπως αυτών του ηλεκτρικού ρεύματος, του νερού, του φυσικού αερίου κλπ. • Το 39,4% του φτωχού πληθυσμού αναφέρει μεγάλη δυσκολία στην αντιμετώπιση των συνήθων αναγκών του με το συνολικό μηνιαίο ή εβδομαδιαίο εισόδημά του.

7. Το ελάχιστο καθαρό μηνιαίο εισόδημα για την αντιμετώπιση των αναγκών των νοικοκυριών της Χώρας, κατά δήλωσή τους, ανέρχεται σε 2.219,45 ευρώ. Τα φτωχά νοικοκυριά χρειάζονται 1.752,08 ευρώ, ενώ τα μη φτωχά νοικοκυριά 2.340,25 ευρώ

8. Το 19,9% των φτωχών νοικοκυριών, το 7,9% των μη φτωχών νοικοκυριών και το 10,4% του συνόλου των νοικοκυριών δεν διέθεταν τουλάχιστον ένα ΙΧ επιβατηγό αυτοκίνητο, ενώ το 16,9% των φτωχών νοικοκυριών, το 8,8% των μη φτωχών και το 10,5% του συνόλου των νοικοκυριών δεν διέθεταν προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή, αν και τα χρειάζονταν, λόγω έλλειψης οικονομικής δυνατότητας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki