Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

..Και σήμερα αδιαφορούμε

Αναξιοποίητο παραμένει, εδώ και δεκαπέντε περίπου χρόνια, το κληροδότημα Δανιγγέλη, το οποίο έχει διατεθεί στο δήμο Ηρακλείου Αττικής, σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή ο Φ.Κουβέλης.Στην ερώτηση τονίζει ότι "Η αξία του ανωτέρω κληροδοτήματος φέρεται ότι είναι σημαντική, αφού περιλαμβάνει καταθέσεις, μετοχές και ακίνητη περιουσία στο Μαρούσι και στο κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο απώλειας του εν λόγω κληροδοτήματος για το δήμο, δεδομένης της μεγάλης καθυστέρησης που παρατηρείται ως προς τη διαδικασία εκτέλεσης της σχετικής διαθήκης.
Τα αίτια της καθυστέρησης αποδίδονται μεταξύ άλλων:
· Στην αδυναμία συγκρότησης και λειτουργίας της επιτροπής εκτέλεσης της διαθήκης, λόγω της άρνησης μέλους αυτής να συμμετάσχει στη διαδικασία λειτουργίας της και
· Στην ολιγωρία του Υπουργείου Οικονομικών ως προς τον ορισμό εκπροσώπου-αντικαταστάτη του Υπουργείου για την πλήρη συγκρότηση και λειτουργία της επιτροπής, προκειμένου να υλοποιηθεί η βούληση του διαθέτη."

Οικοδομικές άδειες σε 2 χρόνια

Η μεγάλη καθυστέρηση – οχτώ μήνες με δύο χρόνια - της έγκρισης μελετών για την ανέγερση κτιρίων στην Αρκαδία, από την Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος, με έδρα την Πάτρα, ήταν το θέμα της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε και συζητήθηκε στη Βουλή την προηγούμενη Πέμπτη, ο Ο. Κωνσταντινόπουλος, βουλευτής Αρκαδίας.
Παρά το γεγονός ότι από τον Οργανισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού προβλέπεται το Τμήμα Νεότερων Μνημείων στην Τρίπολη, «δεν δόθηκαν  ποτέ τα κονδύλια για να μπορεί να ενεργοποιηθεί», όπως και ο ίδιος ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, παραδέχθηκε κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής. Έτσι η έγκριση μελετών ανέγερσης κτιρίων στην Αρκαδία, γίνεται από την Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος με έδρα την Πάτρα, προκαλώντας αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση στην έγκριση των οικοδομικών αδειών.
Κατά τη συζήτηση, επισημάνθηκε  ότι «σε μια περίοδο κρίσης, που θέλουμε να γίνουν επενδύσεις, που θέλουμε να μπορεί να φτιάξει ένας άνθρωπος το σπίτι του, δεν μπορεί να περιμένει δύο χρόνια ολόκληρα για να πάρει μια έγκριση». Σύμφωνος ήταν και ο κ.Π. Γερουλάνος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι στόχος του ενιαίου – πλέον – Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού «είναι να αρχίσει να εξυπηρετεί τον πολίτη σε κάθε περιφέρεια ".

Εικοσι έξη "βαρίδια" στην ιδιοκτησία

"Η κατοχή ακίνητης ιδιοκτησίας, κλασσικό αποταμιευτικό πρότυπο της μέσης ελληνικής οικογένειας, έχει τεθεί πλέον σε διαδικασία εξόντωσης, Με τα μέτρα που νομοθετήθηκαν ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ πλήρως η ακίνητη ιδιοκτησία που αποτελεί το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού. Ειδικότερα οι εκατοντάδες χιλιάδες υπόχρεοι σε ΦΑΠ από όλη τη χώρα, δεν έχουν καμιά δυνατότητα να πουλήσουν ακίνητα είτε για να ελαττώσουν την περιουσία τους, είτε για να βρουν  χρήματα να πληρώσουν τους φόρους που θα αρχίσουν να βεβαιώνονται αυτόματα στο όνομά τους. Σύντομα το δημόσιο θα αρχίσει τους πλειστηριασμούς ακινήτων όσων έχουν απρόσοδες περιουσίες, όπου τα «κοράκια» θα ενεδρεύουν…
Ετσι σε λίγο τα ακίνητα θα αρχίσουν να αλλάζουν χέρια και να περνούν σε όσους έχουν χρήματα και μπορούν να αντέξουν την εξοντωτική φορολογία, ή τη δημιουργία εταιρειών. Θα έχουμε δηλαδή σημαντική αναδιανομή του πλούτου, μόνον που θα λειτουργεί ανάποδα: Οι πλούσιοι θα γίνουν ακόμη πλουσιότεροι!" , αυτό επισήμανε σε συνέντευξη τύπου ο προέδρος της ΠΟΜΙΔΑ ,κ. Στράτος Παραδιάς.
Όπως κατήγγειλε τα μέτρα κατά της ακίνητης περιουσίας είναι :


1.    Έκτακτη εισφορά ακίνητης ιδιοκτησίας 2009 έως και 9 ο/οο
2.    Φόρος κληρονομιάς – γονικής παροχής 1-10%
3.    Ετήσιος Φόρος Ακίνητης Περιουσίας, έως και 2%, ακόμη και στα απρόσοδα!!!
4.    Τεκμήριο διαβίωσης σε ιδιόκτητη ή και μισθωμένη κατοικία
5.    Κατάργηση απαλλαγών δαπανών επισκευών κτιρίων
6.    Περιορισμός απαλλαγής ΦΜΑ αγοράς πρώτης κατοικίας
7.    Επιβολή «Πόθεν έσχες» στην αγορά πρώτης κατοικίας
8.    Μείωση φοροαπαλλαγής τόκων για αγορά κατοικίας. 
9.    Παραμένει και η φορολόγηση μισθωμάτων πάνω από την κλίμακα (συμπλ. φόρος)!

Επίσης με το σ.ν. «Ταυτότητα Κτιρίων κλπ.», χωρίς καμιά δημόσια διαβούλευση, νομοθετούνται σήμερα οι εξής έλεγχοι, αμοιβές  και πρόστιμα:

1.    Αμοιβές επιθεωρητών (μηχανικών, μηχανολόγων κλπ.) για εσαεί τεχνικούς ελέγχους στα κτίρια, στα πλαίσια της ενημέρωσης της «ταυτότητας κτιρίων».
2.    Βαρύ πρόστιμο αλλαγής χρήσης χώρων, με 40ετή μόνον εξαίρεση κατεδάφισης
3.    «Δημευτικά» πρόστιμα για τυχόν αδήλωτους χώρους με αλλαγή χρήσης.

Με υπό κατάρτιση Π.Δ. για τους ενεργειακούς επιθεωρητές και χωρίς να ληφθεί υπόψη η άποψη της ΠΟΜΙΔΑ, επίκειται να καθοριστεί:

1.    Αμοιβή ενεργ. επιθεωρητών 2,50€/τ.μ. (3,03 με ΦΠΑ) για κτίρια πλην κατοικιών
2.    Ελάχιστη αμοιβή 200€+ΦΠΑ=242€ ανά πιστοποιητικό, άρα μεγαλύτερη από 1€/μ
3.    Αμοιβές για συνεχείς ανά 2-4 έτη επιθεωρήσεις λεβήτων,καυστήρων,κλιματιστικών
4.    Υποχρεωτική έκδοση ενεργ. πιστοποιητικού ακόμη και για μίσθωση διαριού.
5.    Εξαναγκασμός σε ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων χωρίς καμιά ενίσχυση.

Πέραν αυτών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της UIPI, από την Ευρ. Ένωση έχουν θεσπιστεί ή δρομολογηθεί ήδη οι εξής ακόμη έλεγχοι στα κτίρια:

1.    Οδηγία (95/16): Επιθεώρηση ασφαλείας νέων ανελκυστήρων.
2.    Σύσταση (όχι οδηγία, 95/216):Επιθεώρηση ασφαλείας παλαιών ανελκυστήρων.
3.    Σύσταση (2001/331: Περιβαλλοντική επιθεώρηση επαγγελματικών ακινήτων
4.    Οδηγία (98/83): Επιθεώρηση ποιότητας ποσίμου νερού (όρια μολύβδου).
5.    Οδηγία (83/477): Επιθεώρηση προστασίας κατοίκων από αμίαντο.
6.    Οδηγία (2007/60): Επιθεώρηση προστασίας κτιρίων από πλημμύρες.
7.    Πρόταση: Επιθεώρηση Εξοικονόμησης Νερού στα κτίρια.
8.    Πρόταση: Επιθεώρηση κτιρίων για έλεγχο εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.
9.    Πρόταση: Επιθεώρηση προσβασιμότητας κτιρίων από Α.Μ.Ε.Α.
Στα πλαίσια αυτά η ΠΟΜΙΔΑ ζητά:
ΣΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ, αμέσως μετά την δρομολόγηση των δημοσιονομικών προτεραιοτήτων της χώρας, να επαναξιολογηθούν τα εξοντωτικά φορολογικά μέτρα σε βάρος της ακίνητης ιδιοκτησίας ψύχραιμα και χωρίς δογματισμούς, και να καταργηθεί ότι είναι αντιπαραγωγικό και επιζήμιο. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε το αυτονόητο: Να απαλλαγούν από το ΦΑΠ όλα τα απρόσοδα ακίνητα, όπως φημολογείται ότι έγινε δεκτό για τα ακίνητα των εξωχώριων εταιριών (Off-shore).
ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ, να αποσυρθούν άμεσα τα άρθρα 1-4 του νομοσχεδίου περί «Ταυτότητας Κτιρίων» και να επανέλθουν με νέο σ.ν. μετά από πραγματικό και ειλικρινή δημόσιο διάλογο, ώστε να θεσμοθετηθεί μόνον ότι είναι χρήσιμο, και όχι ότι είναι χαριστικό!  Ο υπολογισμός του προστίμου διατήρησης αλλαγής χρήσης να γίνει με βάση την αντικειμενική αξία των χώρων, πλην του συντελεστή εμπορικότητας, ώστε το πρόστιμο να είναι προσιτό σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ, να προσδιοριστεί η αμοιβή των επιθεωρητών στο ελάχιστο όριο των 100 € + ΦΠΑ, και στο 1€/τ.μ. τόσο για τις κατοικίες όσο και για τους επαγγελματικούς χώρους, αφού εφαρμόζεται η ίδια μέθοδος επιθεώρησης. Στις μισθώσεις ακινήτων μικρού εμβαδού το πιστοποιητικό να εφαρμοστεί μετά διετία από την έναρξη επιθεωρήσεως των νέων οικοδομών.

Εκβιάζουν ιδιοκτήτες

Κυκλώματα επιτήδειων βάζουν τώρα στο στόχαστρο ιδιοκτήτες παλιών και νέων κτιρίων που χτίστηκαν με επισφαλεις οικοδομικές αδειες . Αδειες που κινδυνεύουν να ακυρωθούν , σε περιπτώσεις προσφυγών, από το Συμβούλιο της Επικρατείας και οι κάτοχοί τους , ιδιοκτήτες των οικοδομών, να βρεθούν κυριολεκτικά στον αέρα.
Οι επιτήδειοι ''σαρώνουν''  κυρίως τις περιοχές που εντάχθηκαν τα τελευταία χρόνια στο σχέδιο πόλης αναζητώντας ολες τις περιπτώσεις των κατα παρέκκλιση οικοδομικά αρτιων οικοπέδων.  Τα τελευταία αποτελούν την ευκολότερη λεία
για αυτά τα κυκλώματα , η δράση των οποίων προσλαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις .,
Στα κατα παρέκκλιση αρτια οικόπεδα οι περισσότερες από τις προσφυγες στο Συμβούλιο της Επικρατείας οδηγούν
στην ακύρωση των οικοδομικών αδειών. Ιδιάιτερα στις περιπτώσεις που η παρέκκλιση δεν καλύπτεται από το Προεδρικό Διάταγμα του σχεδίου πόλης και δεν εχουν υπολογιστεί οι επιπτώσεις ( της παρέκκλισης) στους επιβαρυντικούς ή οχι παράγοντες του περιβάλλοντος.
Σε πολλές περιπτώσεις θεωρούνται κατά παρέκκλιση αρτια πολλά μικρά οικόπεδα με αποφάσεις των Νομαρχών.
Αποφάσεις που , συνήθως , λαμβάνονται για να ''τακτοποιηθού  νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος τα οποία στερούνται πρώτης κατοικίας . Η ''τακτοποίηση'' τους σπάνια δεν αποτελεί, κατά την κρίση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου,
παρεκτροπή από τις συνταγματικές επιταγές . Στην κριση του Συμβουλίου της Επικρατείας καταλήγουν οι περιπτώσεις αυτές μόνον οταν υποβληθουν προσφυγές από θιγόμενους αλλους πολίτες . Αντίδικοι ειναι , συνήθως , οι περίοικοι. Αλλα οχι μόνο, οπως φαίνεται.  Υπάρχουν και οι ομάδες των εκβιαστών . Πλησιάζουν,αφού εξασφαλίσουν,τις απαραίτητες πληροφορίες τους ιδιοκτήτες οικοδομών που χτίστηκαν κατά παρέκκλιση της πολεοδομικών κανόνων  και απαιτούν μικρά ή μεγάλα ποσά για να μην προχωρήσουν σε προσφυγή.. Η προσφυγή στο ΣτΕ στοιχίζει και τα
κυκλώματα των επιτήδειων δεν ειναι διατεθειμένα να ξοδέψουν προς χάριν και μόνον του περιβάλλοντος. Οι οικοδομικές αδειες που ακυρώνονται υποχρεώνουν τις αρμόδιες υπηρεσίες να χαρακτηρίζουν πλέον τις οικοδομές  ως αυθαίρετες .

«Νεκροταφεία» ακινήτων και κερδοσκοπία

Tα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Χιλιάδες μικρά γραφεία στο κέντρο και τις συνοικίες της πρωτεύουσας είναι στα αζήτητα . Αιτία , οι αντικειμενικές τιμές οι οποίες πολλές φορές είναι και πενταπλάσιες από τις αντίστοιχες εμπορικές με αποτέλεσμα κανείς να μη είναι διατεθειμένος να πληρώσει «καπέλα» στην εφορία εντελώς αδικαιολόγητα. Και στο τέλος της διαδρομής είναι η ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση πλούτου και περιουσιών. Πώς ; Mα είναι πολύ απλό. Κανείς δεν θέλει να έχει στη κατοχή του ζημιογόνα περιουσιακά στοιχεία. Έτσι όταν βρεθεί σε αδιέξοδο τα ξεφορτώνεται όσο -όσο. Κάποιοι «κτίζουν» χαρτοφυλάκιο μικρών ακινήτων σε κτιριακά συγκροτήματα και μόλις έλθει το «πλήρωμα του χρόνου» και αλλάξουν οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις του κληρονομικού δικαίου τότε κάποιοι θα βρεθούν με ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Κάποιοι θα σκεφθείτε ότι πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Αν όμως μελετήσει το αμερικάνικο και το βρετανικό μοντέλο των αναπλάσεων τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρει πολλά κοινά σημεία με αυτά που βιώνουμε σήμερα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Η διαδρομή και εκεί ήταν σχεδόν ίδια. Υποβάθμιση, απαξίωση , μαζικές αγορές στα μουλωχτά και …σχέδια αναβαθμίσεων. Θα μπορούσε μάλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι η περίπτωση του Ψειρή ήταν μία πρόβα τζενεράλε. Όμως αυτά είναι φήμες που κυκλοφορούν με μορφή κουτσομπολιού και κανείς δεν μπορεί να αποδείξει τίποτε . Απλώς πρόκειται για θεωρίες συνωμοσίας στις οποίες η ράτσα είναι ιδιαίτερα επιρρεπής.

Ο αντίλογος είναι σε όλα αυτά ότι θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθεί η γενεσιουργός αιτία του κακού και να εξασφαλισθούν συνθήκες διαφάνειας για τη λειτουργία της αγοράς όχι μόνο στο άμεσο αλλά και στο απώτερο μέλλον. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε μία άμεση προσαρμογή των αντικειμενικών τιμών –και φυσικά των συντελεστών εμπορικότητας-ώστε να απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Ο δρόμος είναι εύκολος. Απλώς το υπουργείο Οικονομικών να βγει στην αγορά και να καταγράψει τις πράξεις που γίνονται. Τότε θα έχει την πραγματική εικόνα και μπορεί να συνομιλήσει με όλους τους ενδιαφερόμενους.

Η δεύτερη κίνηση είναι το υπουργείο Δικαιοσύνης να «ανοίξει τα χαρτιά» του για το θέμα της διαχείρισης των εξ’ αδιαιρέτου κληρονομιών και όχι μόνο. Ας καλέσει σε ένα τραπέζι «σοφούς», «ειδικούς» και ενδιαφερόμενους για να καταλήξουν σε μία κοινή  πρόταση η οποία εύκολα μετατρέπεται σε νόμο του κράτους

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki