Τις περίεργες μεθοδεύσεις προκειμένου να παρακαμφθεί ο δασικός χαρακτήρας τουλάχιστον 400 στρεμμάτων παραλιακού δάσους στη Βουλιαγμένη και να εμφανιστούν ως εντός σχεδίου αναδεικνύει η Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση της Παραλίας Σαρωνικού. Παραλιακά δάση που επιχειρεί να εκποιήσει με προκήρυξή της η Εθνική Τράπεζα για την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου της "Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης Α.Ε.".
Ήτοι, όπως εξηγεί η Συντονιστική:
* Τα 200 στρέμματα από το παραλιακό δάσος του Μικρού Καβουρίου, τα οποία κατέχει η «Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης Α.Ε».
* Τα 120 στρέμματα από το παραλιακό δάσος του Μικρού Καβουρίου, τα οποία ανήκουν κατά ψιλή κυριότητα στον ΕΟΤ.
* Η μαρίνα Βουλιαγμένης, ιδιοκτησίας του ΕΟΤ και παραχωρημένη στην «Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης Α.Ε».
* Τα 70 στρέμματα από την πρώην Ακτή ΕΟΤ Βουλιαγμένης, η οποία ανήκει στον ΕΟΤ.
* Τα 87 στρέμματα παραλιακού δάσους της περιοχής του Εκκλησιαστικού Ορφανοτροφείου Βουλιαγμένης, η οποία ανήκει στην Εκκλησία της Ελλάδος και συνορεύει με το Μικρό Καβούρι.
Σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική καταγγέλλει ότι οι παραπάνω εκτάσεις, μαζί με 140 στρέμματα από την παραλία Μεγάλο Καβούρι στο σχέδιο που συνοδεύει το Προεδρικό Διάταγμα «Καθορισμός ζωνών προστασίας, χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην παραλιακή ζώνη της Αττικής, από τον Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας» (ΦΕΚ 254/Δ/5.3.2004) κατά περίεργο τρόπο περικλείονται με κόκκινη γραμμή, άρα ανήκουν στις ζώνες εντός σχεδίου χωρίς καμία άλλη αναφορά στο σώμα του Π.Δ. Όπως τεκμηριώνει η Συντονιστική, οι εν λόγω περιοχές, πλην του Ορφανοτροφείου, βρίσκονται και εκτός του ισχύοντος Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Βουλιαγμένης (ΦΕΚ Δ1129/97). Εκτός Σχεδίου είναι και στη μελέτη του Οργανισμού Αθήνας του 1995, στην οποία στηρίχθηκε η έκδοση του Π.Δ. Επιπλέον το πρακτικό επεξεργασίας του ΣτΕ 371/2003 καθιστά σαφές ότι με το διάταγμα δεν μπορεί να ενταχθεί καμία περιοχή στο Σχέδιο Πόλης. Επί λέξει αναφέρεται: “Εφόσον με τις προτεινόμενες διατάξεις δεν επιχειρείται τροποποίηση ρυμοτομικών σχεδίων, αλλά επιβολή όρων και περιορισμών δομήσεως και χρήσεων γης στα ακίνητα που εμπίπτουν στα όρια της περιοχής παρέμβασης, νομίμως προτείνεται το διάταγμα χωρίς να έχει προηγηθεί η διαδικασία του άρθρου 154 του ΚΒΝΠ» (αφορά διαδικασία έγκρισης ή αναθεώρησης - τροποποίησης Σχεδίου Πόλεως). Για την περιοχή του εκκλησιαστικού Ορφανοτροφείου το ίδιο πρακτικό ξεκαθαρίζει ότι είναι εκτός σχεδίου παραθέτοντας την προϋπάρχουσα νομοθεσία, δηλαδή το Β.Δ. της 20/24.4.1951 (ΦΕΚ 121 Α), το Β.Δ. της 14-11/28.12.1960 (ΦΕΚ 186 Δ), το Β.Δ. της 20-4/11.5.1964 (ΦΕΚ 60Δ -144Δ) και το από 28-2/20.3.1969 Β.Δ. (ΦΕΚ 59 Δ) με το οποίο ο χώρος αυτός υπάγεται στην Τουριστική Ζώνη Βουλιαγμένης. Το Μικρό Καβούρι, η ακτή ΕΟΤ και η παραλία του Μεγάλου Καβουρίου ομοίως υπάγονται στην Τουριστική Ζώνη Βουλιαγμένης και ισχύει το 28-2/20.3.1969 Β.Δ. (ΦΕΚ 59 Δ), ενώ ούτε αυτό ούτε προγενέστερα νομοθετήματα καθορίζουν οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές κ.λπ., επομένως δεν είναι ενταγμένα στο Σχέδιο Πόλης, καταλήγει η Συντονιστική Επιτροπή.