Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Καινούργιο Μουσείο στην Ακαδημία Πλάτωνος

Τη μελέτη για την ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας με το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας, μετά από εισήγηση του Νομάρχη Αθηνών, Γιάννη Σγουρού. Μετά τη χρηματοδότηση των ανασκαφών για το Θέατρο του Διονύσου με το ποσό των έξι εκατομμυρίων ευρώ, η Νομαρχία Αθηνών, όπως είπε ο κ. Σγουρός, θα είναι αρωγός κάθε προσπάθειας για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αθήνας.
Ειδικότερα, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, με επιστολή της προς τη Νομαρχία Αθηνών, ζήτησε τη χρηματοδότηση της απαιτούμενης μελέτης για τη δημιουργία ενός Αρχαιολογικού Μουσείου για την Πόλη της Αθήνας στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος, σε χώρο του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο Μουσείο θα εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα και αρχαιότητες από ανασκαφές που έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν και δεν υπάρχει χώρος για να στεγαστούν, ενώ προσδοκάται η σημαντική αναβάθμιση όλης της περιοχής.
Επίσης, το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας έκανε δεκτή την εισήγηση του Νομάρχη για συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων στην από κοινού εκπόνηση προγραμμάτων στήριξης ευπαθών κοινωνικών ομάδων (αστέγων). Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης, πρότεινε και έγινε αποδεκτό να οργανωθούν στο παλιό Λυσιατρείο, ακίνητο που βρίσκεται επί της Ιεράς Οδού και ανήκει στη Νομαρχία Αθηνών, προγράμματα καθημερινής σίτισης για Έλληνες και αλλοδαπούς, να δημιουργηθεί παράρτημα του Κοινωνικού Παντοπωλείου που διαθέτει ο Δήμος, να υπάρξει εθελοντική προσφορά τροφίμων και ενδυμάτων σε υπερήλικες, και πολλές άλλες δράσεις. H προγραμματική σύμβαση του θα υπογραφεί, θα προβλέπει λεπτομερώς τους όρους παραχώρησης, το χρονικό διάστημα και τις επιτρεπόμενες χρήσεις, διασφαλίζοντας το σκοπό, αλλά και την περιουσία της Νομαρχίας Αθηνών.
Ακόμη, το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας αποφάσισε:
1. Την ένταξη του έργου «Κέντρο Ημέρας – Ειδικός παιδικός σταθμός για βρέφη και παιδιά με αυτισμό» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.489.500 ευρώ).
2. Την ένταξη του έργου «Κέντρο Θεραπευτικής Κοινότητας Διαμονής για Εφήβους» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 3.259.500 ευρώ).
3. Την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Υπουργείου Παιδείας για τη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ EMOTION PICTURES «Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία» για το έτος 2010 (διάθεση ποσού έως 200.000 ευρώ).
4.Την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών, του Υπουργείου Παιδείας και του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχική Υγιεινής για την υλοποίηση ενός προγράμματος στήριξης για την κατάθλιψη και την καταπολέμηση των ψυχικών διαταραχών (διάθεση ποσού έως 200.000 ευρώ).
5.Την ένταξη του έργου «Διαμόρφωση και δημιουργία χώρων πρασίνου στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου του Δήμου Αγίων Αναργύρων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.960.000 ευρώ).
6.Την έγκριση των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Δήμου Ιλίου για το έργο «Ανάπλαση – Δημιουργία ποδηλατοδρόμου και διασφάλιση προσβασιμότητας επί της οδού Θηβών» (προϋπολογισμού 1.810.000 ευρώ).
7.Την έγκριση των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Δήμου Αργυρούπολης για το έργο «Βρεφονηπιακός σταθμός επί της οδού Κομνηνών» (προϋπολογισμού 1.810.000 ευρώ).
8.Την ένταξη του έργου «Πρότυπος βιοκλιματικός σταθμός μικρού μεγέθους σε συνεχές σύστημα, στη θέση Νεοχωρίου 5 στην Άνω Κυψέλη, στο Δήμο Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.050.000 ευρώ).
9.Την ένταξη του έργου «Πρότυπος βιοκλιματικός σταθμός μικρού μεγέθους σε συνεχές σύστημα, στη θέση Αγίας Λαύρας 27 του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.190.000 ευρώ).
10. Την ένταξη του έργου «Πρότυπος ανοιχτός βιοκλιματικός βρεφονηπιακός σταθμός, στη θέση Θερμοπυλών & Λεωνίδου στον Κεραμεικό, στο Δήμο Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.600.000 ευρώ).
11. Την ένταξη του έργου «Ανακαίνιση υπόγειων διαβάσεων της Λεωφ. Αλεξάνδρας» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 550.000 ευρώ).
12. Την ένταξη του έργου «Διάστρωση χλοοτάπητα στο γήπεδο Ρουφ του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 500.000 ευρώ).
13. Την ένταξη του έργου «Κατασκευή αναδασωτικών έργων σε δημόσια αναδασωτέα έκταση στη θέση Μελίνα Μερκούρη του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 615.702,42 ευρώ).
14. Την ένταξη του έργου «Ανάπλαση και αναβάθμιση περιοχών του Δήμου Αγίας Βαρβάρας» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.004.147,06 ευρώ).
15. Την ένταξη του έργου του Δήμου Αιγάλεω «Ανάπλαση της Λεωφ. Θηβών με στοιχεία βιοκλιματικού χαρακτήρα» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 5.650.000 ευρώ).
16. Την έγκριση του προϋπολογισμού δαπανών για τη συμμετοχή της Νομαρχίας Αθηνών στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα MED «Teenergy Schools».

Αποζημιώσεις για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Αποζημιώσεις ίσες με το 25 % της εμπορικής αξίας των ακινήτων τους θα εισπράξουν οι ιδιοκτήτες γης κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη για τους περιορισμούς στη χρήση και τη δόμηση που θα υποστούν. Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τον αγωγό που εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τα εξής:
•Υποχρεώσεις ιδιοκτητών ακινήτων: Οι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι εκτάσεων, από τις οποίες θα διέλθει ο αγωγός, υποχρεούνται να επιτρέπουν στα ακίνητά τους την εκτέλεση εργασιών που είναι αναγκαίες για την κατασκευή, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αγωγού.
•Περιορισμοί δόμησης: Ορίζονται συγκεκριμένες ζώνες ορισμένου πλάτους 5 μέτρων, δεξιά και αριστερά από τον άξονα του αγωγού και από το καλώδιο καθοδικής, εντός των οποίων απαγορεύεται η εκτέλεση ορισμένων εργασιών από τους ιδιοκτήτες, όπως ανόρυξη φρεάτων, φύτευση δένδρων, καθώς και ζώνες εντός των οποίων απαγορεύεται κάθε είδους δόμηση. Για τους περιορισμούς αυτούς οι ιδιοκτήτες, ή κάτοχοι λαμβάνουν ως αντάλλαγμα το 25% της αγοραίας (εμπορικής) αξίας των εκτάσεων αυτών. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες δικαιούνται να προσφύγουν στο αρμόδιο κατά τόπο Μονομελές Πρωτοδικείο.
•Περιπτώσεις που προκαλούνται ζημιές:  Προβλέπεται  η καταβολή στους δικαιούχους χρηματικής αποζημίωσης σε περίπτωση που προκαλούνται ζημίες σε ακίνητα, η οποία ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
•Χρησιμοποίηση δημοτικών-κοινοτικών εκτάσεων: Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού, για τις οποίες ωστόσο πρέπει να καταβάλλει αποζημίωση.
•Παραχώρηση χρήσης Αιγιαλού, Παραλίας-Υποθαλάσσια έργα: Παρέχεται η δυνατότητα παραχώρησης, στην εταιρεία, με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και ΥΠΕΚΑ, των δικαιωμάτων χρήσης τμημάτων αιγιαλού, παραλίας παρακείμενου θαλάσσιου χώρου και πυθμένα θάλασσας για την εγκατάσταση και λειτουργία του αγωγού και για την εκτέλεση κάθε είδους αναγκαίου έργου. Σε αντίθεση με το νομοσχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης, πλέον προβλέπεται εύλογη αποζημίωση έναντι του δικαιώματος χρήσης.
•Χρήση Λιμένα: Παρέχεται επίσης η δυνατότητα παραχώρησης στην εταιρεία ορισμένων χώρων του λιμένα, αναγκαίων για τη λειτουργία και συντήρηση του αγωγού. Η παραχώρηση θα αποφασιστεί από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, μετά ωστόσο από τη σύμφωνη γνώμη του ΥΠΕΚΑ, του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας. Σε αντίθεση με το νομοσχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης, αυτή η παραχώρηση θα γίνεται έναντι εύλογου ανταλλάγματος και για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η Συμφωνία Διέλευσης μεταξύ της εταιρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
•Απαλλοτριώσεις: Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι είναι δυνατή η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης, μόνο εάν θεωρηθεί αναγκαία, για την εκτέλεση του έργου. Η απαλλοτρίωση επιτρέπεται μόνο υπέρ του Δημοσίου και τη σχετική δαπάνη φέρει η εταιρεία. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες δικαιούνται να ασκήσουν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης της απαλλοτρίωσης.
Η Συμφωνία Διέλευσης θα καθορίσει θέματα όπως, τους όρους της διέλευσης, τα θέματα που έχουν σχέση με τη διαδρομή, εγκατάσταση και κατασκευή του αγωγού και των λοιπών αναγκαίων εγκαταστάσεων, την εκμετάλλευση, τη συντήρηση και τη λειτουργία του σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος.

Αμφιβολίες για τα βιοκαύσιμα

Αμφιβολίες για την πραγματική περιβαλλοντική συνεισφορά της βιομάζας και των βιοκαυσίμων προκύπτουν από δύο έρευνες που παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση του Θ. Σκυλακάκη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε συνεργασία με την Ευρωβουλευτή Kathleen Van Brempt των ευρωπαίων Σοσιαλδημοκρατών και τον Ευρωβουλευτή των Πρασίνων Bas Eickhout.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσμοθετήσει τον στόχο του 20% για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι το 2020 και του 10% των καυσίμων για τις μεταφορές από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τον ίδιο χρονικό ορίζοντα. Η βιοενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων και της στερεάς βιομάζας, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 60% της ανανεώσιμης ενέργειας στην Ευρώπη και τα βιοκαύσιμα περισσότερο από το 10% της ανανεώσιμης ενέργειας που θα χρησιμοποιείται στις μεταφορές.
Οι νέες έρευνες από την BirdLife International, το European Environmental Bureau και τον οργανισμού Transport and Environment αποδεικνύουν ότι αυτές οι πολιτικές μπορεί να αυξήσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τις εκπομπές από τα ορυκτά καύσιμα, ενώ αρχικός τους σκοπός είναι ακριβώς το αντίθετο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνών, η αξιοποίηση των δέντρων για την παροχή ενέργειας δημιουργεί ένα "χρέος άνθρακα" (carbon dept) το οποίο δε συνυπολογίζεται στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο χρήσης των βιοκαυσίμων: Το χρέος άνθρακα δημιουργείται όταν η βιομάζα από την ξυλεία καίγεται, εκλύεται άμεσα στην ατμόσφαιρα διοξείδιο του άνθρακα και η ανάπτυξη των δέντρων που θα απορροφήσουν το διοξείδιο του άνθρακα χρειάζεται δεκαετίες ή αιώνες έως ότου ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα η βιομάζα να είναι εξ ίσου επιβλαβής για το κλίμα με τα ορυκτά καύσιμα τα οποία καλείται να αντικαταστήσει. Οι εν λόγω έρευνες υποστηρίζουν ότι ενώ η ανάκτηση της βιομάζας από τα απορρίμματα μπορεί να έχει πλεονεκτήματα σε όρους μείωσης των εκπομπών, η αύξηση της υλοτόμησης υπαρχόντων δασών δε θα οδηγήσει στην επίλυση της κλιματικής κρίσης και αυτός είναι ένας μόνο από τους τομείς που επηρεάζει η παραγωγή ενέργειας από τη βιομάζα, χωρίς να εξετάσουμε τις επιπτώσεις της στη βιοποικιλότητα ή στην αποσάθρωση του εδάφους.
Στις έρευνες εξετάστηκε επίσης ο συνολικός κλιματικός αντίκτυπος των βιοκαυσίμων, τα οποία χρησιμοποιούνται περισσότερο στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα εξετάστηκε ο αντίκτυπος της επέκτασης της αγροτικής γης σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, όταν η παραγωγή τροφίμων αντικαθίσταται από καλλιέργειες που προορίζονται για καύσιμα, διαδικασία η οποία είναι γνωστή ως έμμεση αλλαγή χρήσης γης (indirect land use change-ILUC). Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και σε άλλα διεθνή ερευνητικά μοντέλα, συμπέρανε ότι εφόσον λάβουμε υπόψη την έμμεση αλλαγή χρήσης γης, οι παρούσες γενιές βιοκαυσίμων είναι τόσο επιβλαβείς για την κλιματική αλλαγή όσο είναι τα ορυκτά καύσιμα και προτείνει συγκεκριμένους τρόπους για να διορθωθούν οι υπολογισμοί του ισοζυγίου αερίων του θερμοκηπίου ώστε να λαμβάνεται υπόψη η εκπομπή αερίων από την έμμεση αλλαγή χρήσης γης.

Αμφιβολίες για τα βιοκαύσιμα

Αμφιβολίες για την πραγματική περιβαλλοντική συνεισφορά της βιομάζας και των βιοκαυσίμων προκύπτουν από δύο έρευνες που παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση του Θ. Σκυλακάκη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε συνεργασία με την Ευρωβουλευτή Kathleen Van Brempt των ευρωπαίων Σοσιαλδημοκρατών και τον Ευρωβουλευτή των Πρασίνων Bas Eickhout.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσμοθετήσει τον στόχο του 20% για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι το 2020 και του 10% των καυσίμων για τις μεταφορές από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τον ίδιο χρονικό ορίζοντα. Η βιοενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων και της στερεάς βιομάζας, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 60% της ανανεώσιμης ενέργειας στην Ευρώπη και τα βιοκαύσιμα περισσότερο από το 10% της ανανεώσιμης ενέργειας που θα χρησιμοποιείται στις μεταφορές.
Οι νέες έρευνες από την BirdLife International, το European Environmental Bureau και τον οργανισμού Transport and Environment αποδεικνύουν ότι αυτές οι πολιτικές μπορεί να αυξήσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τις εκπομπές από τα ορυκτά καύσιμα, ενώ αρχικός τους σκοπός είναι ακριβώς το αντίθετο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνών, η αξιοποίηση των δέντρων για την παροχή ενέργειας δημιουργεί ένα "χρέος άνθρακα" (carbon dept) το οποίο δε συνυπολογίζεται στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο χρήσης των βιοκαυσίμων: Το χρέος άνθρακα δημιουργείται όταν η βιομάζα από την ξυλεία καίγεται, εκλύεται άμεσα στην ατμόσφαιρα διοξείδιο του άνθρακα και η ανάπτυξη των δέντρων που θα απορροφήσουν το διοξείδιο του άνθρακα χρειάζεται δεκαετίες ή αιώνες έως ότου ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα η βιομάζα να είναι εξ ίσου επιβλαβής για το κλίμα με τα ορυκτά καύσιμα τα οποία καλείται να αντικαταστήσει. Οι εν λόγω έρευνες υποστηρίζουν ότι ενώ η ανάκτηση της βιομάζας από τα απορρίμματα μπορεί να έχει πλεονεκτήματα σε όρους μείωσης των εκπομπών, η αύξηση της υλοτόμησης υπαρχόντων δασών δε θα οδηγήσει στην επίλυση της κλιματικής κρίσης και αυτός είναι ένας μόνο από τους τομείς που επηρεάζει η παραγωγή ενέργειας από τη βιομάζα, χωρίς να εξετάσουμε τις επιπτώσεις της στη βιοποικιλότητα ή στην αποσάθρωση του εδάφους.
Στις έρευνες εξετάστηκε επίσης ο συνολικός κλιματικός αντίκτυπος των βιοκαυσίμων, τα οποία χρησιμοποιούνται περισσότερο στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα εξετάστηκε ο αντίκτυπος της επέκτασης της αγροτικής γης σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, όταν η παραγωγή τροφίμων αντικαθίσταται από καλλιέργειες που προορίζονται για καύσιμα, διαδικασία η οποία είναι γνωστή ως έμμεση αλλαγή χρήσης γης (indirect land use change-ILUC). Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και σε άλλα διεθνή ερευνητικά μοντέλα, συμπέρανε ότι εφόσον λάβουμε υπόψη την έμμεση αλλαγή χρήσης γης, οι παρούσες γενιές βιοκαυσίμων είναι τόσο επιβλαβείς για την κλιματική αλλαγή όσο είναι τα ορυκτά καύσιμα και προτείνει συγκεκριμένους τρόπους για να διορθωθούν οι υπολογισμοί του ισοζυγίου αερίων του θερμοκηπίου ώστε να λαμβάνεται υπόψη η εκπομπή αερίων από την έμμεση αλλαγή χρήσης γης.

Αναγκαία η κατασκευή ΧΥΤΑ για επικίνδυνα απόβλητα

Ο Επίτροπος για Περιβάλλον κ.Ποτότσνικ με αφορμή ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Χουντή σχετικά με την κατασκευή χώρου διαχείρισης βιομηχανικών αποβλήτων στην Μεγαλόπολη απαντά συνολικότερα για το θέμα των ΧΥΤΑ στην Ελλάδα τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι οι ελληνικές αρχές είναι υπεύθυνες για την χωροθέτηση τους κι ότι καθίσταται πλέον αναγκαία η υποδοχή και επικίνδυνων αποβλήτων στους ΧΥΤΑ .
Πιο συγκεκριμένα, ο Επίτροπος Ποτότσνικ, στην απάντησή του όσον αφορά τα επικίνδυνα απόβλητα και τους ΧΥΤΑ, επισημαίνει ότι:
"Στις 10 Σεπτεμβρίου 2009, στην υπόθεση C-286/08, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταδίκασε την Ελλάδα εξαιτίας της μη έγκρισης σχεδίου διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων σύμφωνου με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της απουσίας καθιέρωσης ενός ολοκληρωμένου και κατάλληλου δικτύου εγκαταστάσεων διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων. ….Η κατασκευή ΧΥΤΑ με δυνατότητα υποδοχής επικίνδυνων αποβλήτων καθίσταται αναγκαία προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει να συμμορφωθεί με την απόφαση του Δικαστηρίου.
Η υγειονομική ταφή αποβλήτων αποτελεί μία από τις μεθόδους διαχείρισης των αποβλήτων και υπόκειται στις διατάξεις της οδηγίας 99/31/ΕΚ (αδειοδότηση, αποδοχή των αποβλήτων, έλεγχος και επιτήρηση κατά τη φάση της αξιοποίησης, παύση λειτουργίας, διαχείριση μετά την παύση λειτουργίας). Η προτεραιότητα που δίδεται στις άλλες μεθόδους διαχείρισης αποβλήτων δεν συνιστά λόγο παράβασης της νομοθεσίας. Η πιθανή παράβαση των οδηγιών για τη διαχείριση αποβλήτων (2006/12/ΕΚ και 99/31/ΕΚ) θα εξαρτηθεί κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει η εγκατάσταση, δηλαδή εάν θα είναι ή όχι σύμφωνη με τις κατάλληλες διατάξεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παράλληλα, η κατασκευή χώρων υγειονομικής ταφής αποβλήτων πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) σύμφωνα με την οδηγία 85/337/ΕΟΚ. Ωστόσο, η οδηγία δεν δίνει στην Επιτροπή τη δυνατότητα παρέμβασης όσον αφορά τη σκοπιμότητα ή τη θέση του έργου ή ελέγχου της ουσίας της μελέτης των επιπτώσεων και των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (εκτός περιπτώσεων στις οποίες το κράτος μέλος διαπράττει προφανές λάθος εκτίμησης). Όλα αυτά εμπίπτουν στην ευθύνη των αρχών των κρατών μελών."
Όσον αφορά, στον ΧΥΤΑ Μεγαλόπολης ο Επίτροπος αναφέρει ότι:
"Η Ελλάδα έχει συμπεριλάβει τον συγκεκριμένο χώρο υγειονομικής ταφής αποβλήτων μεταξύ των προς κατασκευή ΧΥΤΑ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της η Επιτροπή, δρομολογήθηκε η διαδικασία εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του εν λόγω έργου. Η αρμόδια υπουργός έχει ήδη εγκρίνει την προκαταρκτική μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων. Ωστόσο, η εν λόγω έγκριση δεν αποτελεί παρά την προκαταρκτική φάση της διαδικασίας και δεν παράγει δεσμευτικά νομικά αποτελέσματα. Πράγματι, η ΜΠΕ πρέπει στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί και κατόπιν να υποβληθεί για διαβούλευση στο ευρύ κοινό. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της φάσης, εναπόκειται στην αρμόδια αρχή να λάβει την τελική απόφαση και να εγκρίνει ή όχι την ΜΠΕ. Τίποτε από αυτά δεν φαίνεται να έχει γίνει.
Επομένως συνεπάγεται ότι επί του παρόντος δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί καμία παραβίαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης".

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki