Οι προτάσεις για το Πειραιά
Κυριακή, 24 Νοέμβριος 2024 11:45
Την ανάπλαση κομβικών, εγκαταλελειμμένων εδώ και χρόνια ελεύθερων χώρων όπως είναι η περιοχή της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου που προτείνεται να μετατραπεί σε Μητροπολιτικό Πάρκο, υψηλού Πρασίνου, Αναψυχής, Πολιτισμού και Ήπιας Ανάπτυξης, την ανάσυρση από την αφάνεια των αρχαιολογικών θησαυρών του Πειραιά, το άνοιγμα του λιμανιού στην πόλη και στους πολίτες και τη στήριξη εμπορίου και ναυπηγοεπισκευής που αποτελούν πυλώνες της τοπικής οικονομίας προτάσσει η Νομαρχία Πειραιά όπως τόνισε σήμερα στην πρώτη συζήτηση για το Αναπτυξιακό Σχέδιο του Πειραιά, ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ, ο Νομάρχης Πειραιά κατέθεσε πολυσέλιδο υπόμνημα με τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν για την περιοχή από την έλευση του Μετρό και του Τραμ μέχρι και την κατασκευή του νέου Δικαστικού Μεγάρου.
Όπως δεσμεύθηκε μάλιστα ο κ. Μίχας η Νομαρχία Πειραιά θα συμβάλλει έμπρακτα στην υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού, τόσο σε επίπεδο οικονομικό καταβάλλοντας ποσό της τάξης των 8-10 εκ. € από ίδια έσοδά της, όσο και σε επίπεδο τεχνογνωσίας με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών με στόχο την διεκδίκηση πόρων από το ΕΣΠΑ, αφού η Νομαρχία διαθέτει το αναγκαίο πιστοποιητικό διαχειριστικής επάρκειας.
Τα έργα και δράσεις που προτάσσει και μπορεί να υποστηρίξει με τον ένα (οικονομικά) ή τον άλλο τρόπο (τεχνογνωσία) η Νομαρχία Πειραιά είναι :
1. Η αξιοποίηση της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου με τη μετατροπή της σε Μητροπολιτικού Πάρκου, υψηλού Πρασίνου, Αναψυχής, Πολιτισμού και Ήπιας Ανάπτυξης. Η Νομαρχία Πειραιά έχει εκπονήσει σχετική μελέτη η οποία πολύ σύντομα θα παρουσιαστεί σε ειδική ημερίδα και θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της ευρύτερης περιοχής και τους πολίτες προκειμένου να προκριθεί η πλέον ενδεδειγμένη λύση.
2. Το έργο αυτό σε συνδυασμό με αυτό της Ζώνης Καινοτομίας και Πολιτισμού (ή αλλιώς Πολιτιστική Ακτή) που ΟΛΠ και Νομαρχία Πειραιά προωθούν εντός του λιμένος αναμένεται να αλλάξει τα αναπτυξιακά δεδομένα του Πειραιά
3. Η απομάκρυνση των Φυλακών Κορυδαλλού και των Δεξαμενών Καυσίμων από το Πέραμα και η αξιοποίηση των χώρων σε συνεργασία με τους Δήμους
4. Η επανάχρηση του νερού της Ψυττάλειας. Για το έργο έχει εκπονήσει μελέτη η Πειραϊκή Ανάπτυξη της Νομαρχίας Πειραιά
5. Η αναδάσωση του όγκου του όρους Αιγάλεω που περιβάλλει τους Δήμους Περάματος, Κερατσινίου, Νίκαιας και Κορυδαλλού σε συνεργασία με τη Δασική Υπηρεσία
6. Η δημιουργία της Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων (για το έργο υπάρχει μελέτη του Παν. Πειραιά που χρειάζεται επικαιροποίηση) και του Χονδρεμπορικού –Εφοδιαστικού Πάρκου που αποτελούν και διατυπωμένα αιτήματα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και άτυπου συμβουλίου της πόλης
7. Η ανάληψη εκτεταμένων πρωτοβουλιών για τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευής σε συνεργασία με τον ΟΛΠ
8. Το έργο της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά για το οποίο έχει εκπονήσει μελέτη η Πειραϊκή Ανάπτυξη της Νομαρχίας
9. Οι εργασίες διάσωσης και ανάδειξης αρχαιολογικών θησαυρών της ευρύτερης περιοχής όπως είναι η Ηετιώνεια Πύλη και ο αρχαιολογικός χώρος της Τροιζήνας για τα οποία υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες της ΚΣΤ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων από το ΚΑΣ και των οποίων την άμεση χρηματοδότηση μπορεί να αναλάβει η Νομαρχία, η αξιοποίηση της περιοχής του Τύμβου των Σαλαμινομάχων, η αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου και ο φωτισμός ανάδειξης των ναών της Αφαίας και του Ελλανίου Διός στην Αίγινα για τα οποία υπάρχει επίσης εγκεκριμένη μελέτη της Νομαρχίας Πειραιά από το ΚΑΣ και θα διεκδικηθεί η χρηματοδότησή της από το ΕΣΠΑ,.
10. Η ριζική ανακαίνιση και αναμόρφωση του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδας προκειμένου να είναι αντάξιο της ναυτικής ιστορίας του τόπου μας, βάσει προμελέτης που έχει εκπονηθεί. Η Νομαρχία Πειραιά μπορεί με τις πιστοποιημένες υπηρεσίες της να αναλάβει την διεκδίκηση της χρηματοδότησής του από το ΕΣΠΑ
Όλες οι νέες εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν προτείνεται (στο πλαίσιο του εφικτού) να στηρίζονται στις αρχές της πράσινης ανάπτυξης (φιλικές προς το περιβάλλον, ενεργειακά αυτόνομες με χρήση Φ/Β κλπ).
Πολύ ωστόσο σημαντικά και κρίσιμα για την ανάπτυξη του Πειραιά είναι όπως επεσήμανε ο κ. Μίχας η επέκταση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ, η ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου, ο περιορισμός της εκπομπής ρύπων των πλοίων με την εφαρμογή της πρακτικής της ηλεκτροδότησης κατά τον ελλιμενισμό τους, η αξιοποίηση της ΧΡΩΠΕΙ και η μετατροπή στρατοπέδων της περιοχής σε αθλητικές υποδομές, τα οποία σε συνδυασμό με το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΛΠ μπορούν να αλλάξουν ριζικά την αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής.