Στo συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον Ρώσων, Κινέζων και Καταριανών επενδυτών, τρία χρόνια μετά το μνημόνιο, για τα φιλέτα της Ελλάδας, είναι αφιερωμένο εκτενές άρθρο της βρετανικής εφημερίδας Guardian, με στόχο, όπως αναφέρει «να αποκτήσουν πρόσβαση στη «νέα εμπορική πύλη της Ευρώπης». «Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για αεροδρόμια, λιμάνια και σιδηροδρόμους. Οι Ρώσοι είναι αποφασισμένοι να διεισδύσουν στην αγορά ενέργειας. Οι Καταριανοί έχουν ξεκαθαρίσει ότι θέλουν να επενδύσουν την γη», αναφέρει το δημοσίευμα, επισημαίνοντας ότι, τρία χρόνια μετά το μνημόνιο, το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων αρχίζει επιτέλους να κάνει τα πρώτα του βήματα σε συνεργασία με κράτη που θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο εμπορικό μπλοκ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φιλοξενώντας δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, το άρθρο κάνει λόγο για μια διαφορετική Ελλάδα, μια Ελλάδα που θέλει «να εκπλήξει με θετικό τρόπο. Οι ιδιωτικοποιήσεις θα στείλουν το μήνυμα ότι είμαστε μια χώρα φιλική προς τις επιχειρήσεις», δηλώνει ο υπουργός.
Η εφημερίδα αναφέρεται εκτενώς στο πρόσφατο ταξίδι του Αντώνη Σαμαρά στο Πεκίνο, κατά τη διάρκεια του οποίου «ο Έλληνας πρωθυπουργός ενθάρρυνε τους Κινέζους να συμμετάσχουν σε αυτό που περιέγραψε ως success story». «Είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για τον ασιατικό τίγρη να κυνηγήσει την επιθυμία του, να χρησιμοποιήσει δηλαδή την Ελλάδα ως πύλη για τις επενδύσεις της στην Ευρώπη μέσω επενδύσεων σε κατασκευαστικά έργα πέρα από το λιμάνι του Πειραιά. Ως το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης και ένας από τους 10 κορυφαίους τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων, οι αποβάθρες στον Πειραιά έχουν αναδειχθεί σε επιχειρησιακή βάση για την Κίνα, από τότε που η Cosco, η κρατική εταιρεία ναυσιπλοΐας, κατέβαλε 500 εκατ. ευρώ για την εκμίσθωση των μισών το 2010». Η εφημερίδα αναφέρεται επίσης στην πρόσφατη, τρίτη κατά σειρά, επίσκεψη του επικεφαλής της ρωσικής Gazprom στην Αθήνα προκειμένου να συζητηθεί η εξαγορά της ΔΕΠΑ, της κρατικής επιχείρησης αερίου, την «κόρη οφθαλμού», όπως τη χαρακτηρίζει, του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Ένα ακόμη από τα επενδυτικά «φιλέτα» της Ελλάδας, πέρα από τον ΟΠΑΠ, ο οποίος πωλήθηκε σε Ελληνοτσέχους επενδυτές, είναι η ΔΕΣΦΑ, αναφέρει το δημοσίευμα, την οποία διεκδικούν Αζέροι. Οι ραγδαίες ταχύτητες των αποκρατικοποιήσεων, επισημαίνει ο Guardian, είναι συνέπεια της έντονης κριτικής από την ΕΕ ότι οι εξαγορές κινούνται σε πολύ αργούς ρυθμούς. «Οι ιδιωτικοποιήσεις θα είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η Αθήνα είναι αποφασισμένη όχι μόνο να αναζωογονήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, αλλά και να πάει μπροστά προωθώντας ακόμη και μη δημοφιλείς μεταρρυθμίσεις», αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης.