Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπόριο

Οι ελπίδες στις εκπτώσεις

Αν και επίσημα οι εκπτώσεις θα κάνουν πρεμιέρα στις 15 Ιανουαρίου, οι προσφορές έχουν ξεκινήσει σχεδόν σε όλα τα καταστήματα, σε μία προσπάθεια των ιδιοκτητών τους να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές. Οι προσδοκίες είναι στραμμένες τώρα στις επίσημες εκπτώσεις αναφέρει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μέλος του Δ.Σ. Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Γιαννέτος. "Η φετινή χρονιά ήταν από τις πιο δύσκολες για την αγορά και για την οικονομία γενικότερα. Σημαδεύτηκε από τις κοινωνικές αντιπαραθέσεις που προκάλεσαν τα μέτρα. Και σε αυτή τη συγκυρία οι έμποροι της Αθήνας ήταν παρατηρητές. Παρατηρητές σε ένα κλίμα που διαμορφώθηκε και επηρέασε ολόκληρη την Ελλάδα και τη συμπεριφορά των καταναλωτών που χαρακτηρίζεται από ανασφάλεια και από έλλειψη εμπιστοσύνης. Ο Δεκέμβρης ειδικά προσέφερε 5 μονάδες πλην, στον ήδη χαμένο τζίρο της χρονιάς, που ήταν γύρω στο 20% χαμηλότερος από πέρυσι. Οι προσδοκίες μας τώρα στρέφονται στις εκπτώσεις", αναφέρει ο κ. Γιαννέτος. Επιβάρυνση στο αρνητικό κλίμα της αγοράς προκάλεσαν και οι κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνει ο κ. Γιαννέτος, αναφέροντας ότι "Τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν καταξιωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια στη συνείδηση των καταναλωτών και χρησιμοποιούνται πολύ. Κάθε κινητοποίηση τους λοιπόν αποτελεί μεγάλη απώλεια για την πόλη. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι η ανασφάλεια που δημιουργήθηκε από την κατάσταση που ζούμε, με την ύφεση, με τις αναγκαίες προσαρμογές και με τις αναδιαρθρώσεις". Σχετικά με την κατάσταση που βιώνουν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων, ο Νίκος Γιαννέτος, τονίζει ότι "οι επιχειρηματίες σήμερα βιώνουν τις πιο δύσκολες και δραματικές στιγμές στην πορεία τους. Έχουν επηρεαστεί οι πάντες. Όλοι βιώνουν την ίδια κατάσταση. Οι επιπτώσεις έχουν ήδη παρουσιαστεί και σε τομείς της απασχόλησης αλλά και στα έσοδα του κράτους. Αυτή η κατάσταση θα φέρει και δυσκολίες, αλλά θα δημιουργήσει και προϋποθέσεις για τη λειτουργία των επιχειρήσεων, οι οποίες λόγω της φούσκας είχαν εγκαταλειφθεί. Σήμερα όλες οι επιχειρήσεις προωθούν μια αναδιάρθρωση των οικονομικών τους και αυτό είναι που τις κάνει να αντέχουν".

Η κριση σηκώνει τείχη

Το ενδεχόμενο να υποχωρήσει το πνεύμα της παγκοσμιοποίησης έναντι του εμπορικού προστατευτισμού και να πυροδοτηθεί ένας παγκόσμιος οικονομικός πόλεμος εξετάζει σε ολοσέλιδο αφιέρωμά της η οικονομική εφημερίδα Financial Times. Στο καίριο ερώτημα απαντούν ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτζ, ο πρώην επίτροπος Εμπορίου στην Κομισιόν Πίτερ Μάντελσον, ο επικεφαλής της Google Ερικ Σμιτ και ο πρώην διευθυντής της εταιρείας πληροφορικής Infosys Νανταν Νιλεκάνι.

O αμερικανός οικονομολόγος εκτιμά το όραμα μιας συντονισμένης μακροοικονομικής πολιτικής στην Ευρώπη αποτελεί πλέον μακρινή ανάμνηση ενώ και η νομισματική πολιτική των ΗΠΑ προσιδιάζει με την πολιτική που σημάδεψε την Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 30. «Το αποτέλεσμα; Μεγαλύτερη αβεβαιότητα στις χρηματαγορές, περιορισμός των κεφαλαίων και εντυπωσιακή ανατροπή της παγκοσμιοποίησης» σημειώνει ο Τζόζεφ Στίγκλιτζ. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η Ευρώπη θα μπορούσε συμβάλλει στην παγκόσμια οικονομική συνεργασία εφόσον στηρίξει το κοινό της νόμισμα και ολοκληρώσει τις απαραίτητες θεσμικές μεταρρυθμίσεις εκφράζοντας παράλληλα την εκτίμηση ότι το όνειρο της παγκόσμιας οικονομικής συνεργασίας δεν πρόκειται να γίνει σύντομα πραγματικότητα. Αντίθετα, ο βρετανός πολιτικός εμφανίζεται πολύ πιο αισιόδοξος. Ο πρώτος λόγος είναι η διαρκώς επιταχυνομένη τεχνολογική εξέλιξη που φέρνει αναπότρεπτα εκατομμύρια ανθρώπους πιο κοντά. Σε οικονομικό επίπεδο προβλέπει ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου μέχρι το 2012 ενώ και σε πολιτικό επίπεδο θεωρεί ότι η ύπαρξη και μόνο του G20 εγγυάται τη συνεργασία των κυβερνήσεων «παρά τις καθυστερήσεις». «Η παγκοσμιοποίηση δεν θα οπισθοχωρήσει» καταλήγει ο Πίτερ Μάντελσον.

Ο πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο συμφωνεί ότι η εξάπλωση του διαδικτύου προσφέρει πρωτόγνωρες δυνατότητες στη νέα γενιά. «Η ιστορία έχει αναδείξει το συσχετισμό μεταξύ του διαθέσιμου όγκου πληροφοριών και του δείκτη οικονομικής ανάπτυξης» σημειώνει ο Ερικ Σμιτ. Οι κυβερνήσεις, εκτιμά, θα συνεχίσουν και το 2011 να ορθώνουν εμπόδια αλλά ο κόσμος θα πρέπει να προσπαθήσει πιο σκληρά για την απρόσκοπτη κυκλοφορία της πληροφορίας και των εμπορευμάτων που θα χτίσουν «τη νέα οικονομία». Ο ινδός επιχειρηματίας προβλέπει περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας στις αναδυόμενες ασιατικές οικονομίες η οποία μαζί με την αναμενόμενη ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης θα ενισχύσει την τάση παγκοσμιοποίησης των εμπορικών συναλλαγών. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις οικονομίες της Ασίας και κυρίως της Ινδίας και της Κίνας είναι η μετάδοση των ιδεών και η ανάπτυξη τεχνολογιών. «Η παγκοσμιοποίηση είναι ένα ρεύμα που μπορεί να επιβραδυνθεί το 2011 αλλά δεν μπορεί κανείς να το σταματήσει» σημειώνει ο Νανταν Νιλεκάνι.

ΠΗΓΗ : TOVIMA.gr

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Κλείνουν καταστήματα

Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ) αποκαλύπτει ότι υπερτριπλασιάστηκε ο αριθμός των κλειστών καταστημάτων στους εμπορικούς δρόμους του κέντρου του Πειραιά, σε σχέση με τα συμπεράσμαστα έρευνας του Σεπτεμβρίου 2009. Σε υπόμνημα του συλλόγου σημειώνεται «ότι το λιανεμπόριο βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η αγορά εργασίας μετρά σημαντικές απώλειες» και ζητάει από την κυβέρνηση: - Ενεργοποίηση της εμπορικής χωροταξίας και των χρήσεων γης. Περιορισμός των γιγαντιαίων εμπορικών κέντρων και των υπερμεγεθών πολυκαταστημάτων και υπερκαταστημάτων, με τον επαναπροσδιορισμό των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων. Εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου, χωρίς εξαιρέσεις, με όρια στην υπερσυγκέντρωση που παρατηρείται εντός του πολεοδομικού ιστού των μεγάλων πόλεων. - Άμεση μείωση των ενοικίων σε βιώσιμα επίπεδα, με αντίστοιχη μείωση των αντικειμενικών αξιών, για φορολογική ελάφρυνση των ιδιοκτητών.

Δύσκολο φθινόπωρο

Δύσκολο φθινόπωρο για την αγορά εμπορικών χώρων. Η συνεχιζόμενη πτώση της ιδιωτικής κατανάλωση που καταγράφεται και από τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ αλλά και οι αποφάσεις των μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου , υπηρεσιών και εξοπλισμού καθώς και των τραπεζών να περιορίσουν το δίκτυο των υποκαταστημάτων τους δημιουργούν τις προϋποθέσεις δημιουργίας υπερβάλλουσας προσφοράς σε περιφερειακές αγορές και συγκέντρωσης σε σημεία υψηλής προβολής.

Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη αρκετά τραπεζικά ιδρύματα έχουν προχωρήσει να κλείσιμο υποκαταστημάτων τους ενώ τον ίδιο δρόμο φαίνεται να ακολουθούν και εταιρίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών (τηλεφωνία, πληροφορική κ.α) από την άλλη πλευρά και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες δεν φαίνονται διατεθειμένες να αυξήσουν την παρουσία τους με νέα καταστήματα. Οι ίδιες πληροφορίες εμφανίζουν υπερτοπικές αγορές όπως για παράδειγμα της Γλυφάδας και της Κηφισιάς να πλήττονται από τέτοιες αποφάσεις . Από την άλλη πλευρά κανείς δεν μπορεί να προδικάσει πως θα αντιδράσουν μικρότεροι έμποροι αυτοί δηλαδή με 1 ή 2 καταστήματα .

'Hδη τα στοιχεία από το απολογισμό των θερινών εκπτώσεων είναι μάλλον απογοητευτικά καθώς ο τζίρος εμφανίζεται μειωμένος έως και 40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο σβήνοντας τις ελπίδες εκείνων που αντιμετώπιζαν προβλήματα ρευστότητας. «Δεν αποκλείεται πολλές εμπορικές επιχειρήσεις με παρουσία στην αγορά μέχρι 5 χρόνια να αντιμετωπίσουν προβλήματα επιβίωσης . Η αναστολή λειτουργίας τους θα έχει καταλυτικές συνέπειες και στην προσφορά των εμπορικών χώρων» τόνιζε χαρακτηριστικά έμπορος συνδικαλιστής.

Αγορες απο το διαδίκτυο

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο που κάνουμε τα ψώνια μας έχει φέρει το διαδίκτυο. Η ευκολία που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τιμές αυξάνουν συνεχώς το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους από τον υπολογιστή τους. Διαδικτυακή έρευνα της Nielsen έδειξε πως η πλειοψηφία των χρηστών του ίντερνετ παγκοσμίως σκοπεύει να κάνει κάποια online αγορά στο επόμενο διάστημα, με τα βιβλία (44%), τα ρούχα (36%) και τα αεροπορικά εισιτήρια (32%) να καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην πρόθεση αγοράς διεθνώς. Ελλάδα: Πρωτιά στις ηλεκτρονικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων Στην Ελλάδα την πρώτη θέση κατέχουν τα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς ένας στους δύο Έλληνες (51%) δηλώνει πως σκοπεύει να αγοράσει online κάποιο εισιτήριο μέσα στους ερχόμενους έξι μήνες. Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν οι κρατήσεις ξενοδοχείων (με 35%), τα βιβλία (με 33%), ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός (με 32%) και τα εισιτήρια συναυλιών/ παραστάσεων (με 29%). Συνολικά οκτώ στους δέκα Έλληνες χρήστες του διαδικτύου, δήλωσαν πως σκοπεύουν να κάνουν κάποια online αγορά στο επόμενο εξάμηνο. Παγκοσμίως, το 34% των καταναλωτών (ένας στους τρεις) δήλωσε πως κάνει τις online αγορές του από σελίδες καταστημάτων που υπάρχουν μόνο στο διαδίκτυο (π.χ Amazon) ενώ στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 21%, καθώς η πλειοψηφία των Ελλήνων (39%) φαίνεται να προτιμάει περισσότερο τα καταστήματα που διαθέτουν και υπαρκτά κτίρια. Συνολικά, μόλις το 16% των παγκόσμιων χρηστών του διαδικτύου και το 13% των Ελλήνων δήλωσε πως δεν έχει κάνει κάποια online αγορά στο παρελθόν. Όμως, δεν ισχύει το ίδιο για όλες τις περιοχές του πλανήτη, καθώς στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή το 46% των ερωτώμενων δήλωσε πως δεν έχει κάνει ποτέ κάποια online αγορά. Επιπλέον, το 73% παγκοσμίως καταναλώνει σε ψώνια του διαδικτύου κάτω από το 10% των μηνιαίων χρημάτων που ξοδεύει συνολικά. Στην Ελλάδα μάλιστα αυτό το ποσοστό είναι ακόμα υψηλότερο και φτάνει στο 86%. Διακοπές μέσω ίντερνετ... Στο ίντερνετ στρέφονται κυρίως οι νέοι για την οργάνωση των διακοπών τους καθώς είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Σύμφωνα με έρευνα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης "ΝΕΟΙ" η οποία διεξήχθη σε 296 νέους για το καλοκαίρι του 2010, στη συντριπτική τους πλειονότητα, σε ποσοστό που φτάνει το 90,5%, οι ηλικίες μεταξύ 19-36 ετών οργάνωσαν φέτος τις διακοπές τους μέσω διαδικτύου με πολύ καλύτερες τιμές. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ποσοστό 71% "αγοράζει" τις διακοπές του από διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία ενώ σε ποσοστό 21% "σερφάρει" στο ίντερνετ για να αναζητήσει προορισμούς και να κάνει έρευνα τιμών, αλλά τελικά επιλέγει το τηλέφωνο για την οριστική κράτηση. Οι νεαροί χρήστες πριν καταλήξουν στον τελικό προορισμό τους έχουν προηγουμένως ερευνήσει εντατικά όλες τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν (ποσοστό 62%). Ποσοστό 44% των νέων παραδέχεται ότι αναγκάστηκε να περιορίσει τη διάρκεια των διακοπών του από επτά σε πέντε ημέρες. Επίσης, οι παραθαλάσσιες διακοπές εντός Ελλάδας έρχονται και φέτος πρώτες στην προτίμησή τους με ποσοστό 7%. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ταξίδια εκτός συνόρων και στην τρίτη προορισμοί στους οποίους μπορούν παράλληλα να ασκούν εναλλακτικές δραστηριότητες.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki