Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Θριάσιο: Μια επενδυτική ιστορία

Στον … «αέρα» βγήκε για μια ακόμα φορά από την ΓΑΙΑΟΣΕ το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο Πεδίο. Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι η Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012 και ώρα 16:00. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Ετσι η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου. Η διαπραγμάτευση θα πραγματοποιηθεί με βάση τους όρους του τεύχους της πρόσκλησης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης, που διατίθενται στους ενδιαφερόμενους στα γραφεία της ΓΑΙΟΣΕ μέχρι την 25η Μαρτίου. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων έχει οριστεί η 18η Απριλίου και οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετάσχουν ύστερα από έγγραφο αίτημά τους, στο οποίο θα δηλώνονται τα στοιχεία τους, καταβάλλοντας παράλληλα 50 ευρώ. Στο προηγούμενο διαγωνισμό, υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα, αλλά και το κατασκευαστικό έργο. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από το χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.

Στην εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει περί τις 30 εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο κινεζικός όμιλος της Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, κατασκευαστικοί όμιλοι , η Goldair,η Sharmed (Σαραντίτης) κ.α., ενώ ο πρώτος διαγωνισμός που είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (ΝΔ) είχε ακυρωθεί επίσης. Μία από τις βασικές αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων ήταν το εγγυημένο αντάλλαγμα που ζητούσε η ΓΑΙΟΣΕ (ποσοστό 15% επί του τζίρου της εταιρείας παραχώρησης και επιπλέον 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μετά την περάτωση των εργασιών κατασκευής) το οποίο αποτέλεσε αποτρεπτικό παράγοντα καθώς θεωρήθηκε επαχθέστατος όρος. Παράλληλα υπήρξαν ενδιαφερόμενοι που είχαν θύσει ως όρο τη δυνατότητα κατασκευής ζώνης ελεύθερου εμπορίου στο εμπορευματικό κέντρο, κάτι που δεν έγινε δεκτό από την ελληνική πλευρά.

Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει. Με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, επιχειρείται η δημιουργία αναπτυξιακού δίπολου Αθήνας (Θριάσιο) – Θεσσαλονίκης (Εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη καθώς θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρυμένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιο Ιωάννη, Ρέντη), ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων που υπολογίζεται σε ποσοστό της τάξης του 40%. Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της προσπάθειας για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.

Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο έχει έκταση περίπου 2.200 στρέμματα. Το τμήμα του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει, δέσμη γραμμών υποδοχής – άφιξης αμαξοστοιχιών, διαλογής, σύνθεσης – αναχώρησης αμαξοστοιχιών και γραμμές αμαξοστασίου για την εναπόθεση κενών φορταμαξών. Έχει κατασκευασθεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. Εχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για την φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος. Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για την φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα.

Στροφή στα ακίνητα

Αύξηση του όγκου των συναλλαγών στην αγορά ακινήτων της Ευρώπης, προβλέπει η Ernst & Young ότι θα σημειωθεί εντός του 2013, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2012. Η ανοδική τάση φαίνεται να οφείλεται, τουλάχιστον εν μέρει, στην προσδοκία της αύξησης της διασυνοριακής επενδυτικής δραστηριότητας και τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις. Όσον αφορά στις προοπτικές για Συγχωνεύσεις και Εξαγορές (Σ&Ε) στον κλάδο, αυτές διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση Real Estate Investments Indicator 2013 της Ernst & Young η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε 12 από τις 15 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, προβλέπει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από διεθνείς επενδυτές ακινήτων το 2013 , σε σύγκριση με το 2012. Ωστόσο, η περιορισμένη διαθεσιμότητα χρηματοδότησης θα συνεχίσει να λειτουργεί ως εμπόδιο. Επιπλέον, η συνεχιζόμενη αναντιστοιχία στις τιμές μεταξύ πωλητών και αγοραστών επίσης αναμένεται να λειτουργήσει ως τροχοπέδη για τις επενδύσεις.

Παράταση στις δηλώσεις;

Την παράταση έως τις Πέμπτη 26 Ιουλίου για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων θα ανακοινώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών. Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται εντός της ημέρας. Η απόφαση για την παράταση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει ήδη υπογραφεί, καθώς κρίθηκε επιβεβλημένη μετά τα επίμονα αιτήματα των φοροτεχνικών, αφού απομένουν ακόμη 6 ημέρες μέχρι την τυπική εκπνοή της διορίας και ο χρόνος δεν επαρκεί. Προς το παρόν έχουν υποβληθεί μόλις 3.884.054 από τις συνολικά 6,2 εκατομμύρια δηλώσεις Ε1. Με τα δεδομένα αυτά, θα έπρεπε να υποβληθούν 2,3 εκατομμύρια δηλώσεις σε λιγότερο από μια εβδομάδα ή σχεδόν 400.000 δηλώσεις την ημέρα, όταν εδώ και 2 μήνες δεν ξεπέρασαν ποτέ τις 165.916 σε μία μόνη ημέρα.

Ο εμίρης της Ζακυνθου

Για τους Ζακυνθινούς υπήρξε αναμενόμενη εξέλιξη, καθώς ο Εμίρης του Κατάρ Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ Θανί επισκέπτεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια τη Ζάκυνθο. Ο λόγος για την έκταση 15.000 στρεμμάτων που φέρεται να αγόρασε η εταιρεία συμφερόντων του Εμίρη του Κατάρ Pimana.

Την είδηση που μετέδωσαν ζακυνθινές εφημερίδες και ιστότοποι επιβεβαιώνουν στο Capital.gr παράγοντες του νησιού που παρακολούθησαν από κοντά την αγοραπωλησία και διευκρινίζουν ότι η έκταση που αγόρασε ο Άραβας κροίσος δεν σχετίζεται με το ναυάγιο της Ζακύνθου.

«Η έκταση του ναυαγίου της Ζακύνθου δεν περιλαμβάνεται στο τοπογραφικό σχεδιάγραμμα της έκτασης που αγόρασε ο Εμίρης του Κατάρ» σημειώνουν.

Ο Εμίρης του Κατάρ αγόρασε την έκταση των 15.000 στρεμμάτων έναντι εννέα εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή στο μισό της αντικειμενικής αξίας της και φέρεται να κατέβαλε φόρο ύψους 520.000 ευρώ. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο πωλητής της έκτασης διαθέτει τίτλους ιδιοκτησίας που χρονολογούνται από την περίοδο της Ενετοκρατίας.

Η αγορά της έκτασης στη Ζάκυνθο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τοποθέτηση του Εμίρη του Κατάρ ύστερα από την απόκτηση του νησιού Οξιά προς 5,6 εκατ. ευρώ, ενώ φέρεται να έχει αγοράσει και ξενοδοχείο στην Κέρκυρα, το οποίο, αυτή την περίοδο, ανακατασκευάζεται.

Ας σημειωθεί ότι σε αντίθεση με την Οξιά, η απόκτηση της έκτασης στη Ζάκυνθο φαίνεται αποτελεί «κόκκινο πανί» για τους παράγοντες της τοπικής Αυτοδιοίκησης και τον Μητροπολίτη Ζακύνθου, οι οποίοι θεωρούν ότι στην ιδιοκτησία περιλαμβάνεται και τμήμα του ναυαγίου της Ζακύνθου.

 

Πηγή:www.capital.gr

Κρυφές αυξήσεις στα επιτόκια;

Θα αυξηθεί το κόστος του χρήματος; Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αγορά βρίσκεται στο κατώφλι μιας «καμουφλαρισμένης» αύξησης του κόστους δανεισμού. Η βοήθεια που παρέσχε η ΕΚΤ έχει ωε γνωστόν ημερομηνία λήξης και η δυνατότητα άντλησης ρευστότητας από την διατραπεζική αγορά θα δυσχεραίνεται και κυρίως θα γίνεται πιο ακριβή. Το πρόβλημα αυτό γίνεται εντονότερο στις παραδοσιακές Ελληνικές τράπεζες οι οποίες έχουν περιορισμένες δυνατότητες σε τριγωνικές συναλλαγές. Μια τέτοια εξέλιξη σίγουρα θα περάσει στον τελικό αποδέκτη δηλαδή στον δανειολήπτη με τις μορφές :
-του αποκλεισμού
-της αύξησης του περιθωρίου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι τράπεζες ενώ θα εμφανίζουν τα επιτόκια  τους σταθερά θα έχουν αυξήσει το πραγματικό κόστος του χρήματος. Μια τέτοια επιλογή προσφέρεται αφού δεν καταγράφεται στα επίσημα στοιχεία της κεντρικής τράπεζας περιορίζοντας στο ελάχιστο το λεγόμενο πολιτικό κόστος για τα πιστωτικά ιδρύματα.
Από την άλλη πλευρά η ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής οικονομίας θα φέρει πιο κοντά την αύξηση του παρεμβατικού επιτοκίου της ΕΚΤ  αλλά και της διατραπεζικής αγοράς.
Με δεδομένα αυτά οι συνθήκες δανεισμού δεν προβλέπεται να βελτιωθούν και για λόγο αυτό το «κλείσιμο» επιτοκίου μπορεί να αποδεχτεί ιδιαίτερα κερδοφόρος επιλογή.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki