Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τρέχουν οι τιμές

Συνέχισαν να κινούνται ανοδικά το Μάρτιο οι τιμές των κατοικιών στις ΗΠΑ, με τους δείκτες Case-Shiller να καταγράφουν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό αύξησης από τον Απρίλιο του 2006, σύμφωνα με τα στοιχεία των δεικτών Standard & Poor΄s Case-Shiller. Ειδικότερα, ο δείκτης Case-Shiller για τις 10 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές αυξήθηκε 10,3% σε ετήσια βάση, ενώ ο δείκτης για τις 20 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές ενισχύθηκε 10,9%. Σε μηνιαία βάση και οι δύο δείκτες σημείωσαν άνοδο 1,4% το Μάρτιο. "Και τα υπόλοιπα στοιχεία από την αγορά κατοικίας που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες επιβεβαίωσαν αυτή την ισχυρή τάση: οι ενάρξεις κατοικιών και κατασκευαστικές άδειες, οι πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων κατοικιών συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά", δήλωσε ο David Blitzer, πρόεδρος της επιτροπής για τους δείκτες της S&P.

Αυτό το δάσος ποιός θα το πάρει;

Το νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα δάση και τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς ανοίγει διάπλατα «παράθυρα» παράδοσης του δάσους σε ιδιωτικά συμφέροντα, στην οικοδόμηση και εντός των δασών και δασικών εκτάσεων της χώρας, στη νομιμοποίηση οικισμών που χτίστηκαν σε δάση, στην κατασκευή και λειτουργία πλήθους ακόμη και ρυπογόνων δραστηριοτήτων, όπως δεξαμενών πετρελαιοειδών, μέχρι μονάδων ηλεκτροπαραγωγής μέσα στο δάσος, ενώ παραπέμπει την οικονομική ανάπτυξη των περιφερειών, μέσω επενδύσεων σε ακίνητα. Οι 11 «γκρίζες ζώνες» του νομοσχεδίου,  είναι:

1 Καθιερώνει το μοντέλο της ταχείας και άμεσης fast track πολεοδόμησης περιοχών, τόσο γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα, ερήμην κάθε υφιστάμενου σχεδιασμού και της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας, όσο στην ύπαιθρο, στους μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς της χώρας που διαθέτουν ιδιαίτερα ευαίσθητα οικολογικά, αρχιτεκτονικά και πολιτιστικά στοιχεία, επεκτείνοντας την οικιστική ανάπτυξη μέσω ενός νέου τύπου «αντιπαροχής».

2 Μεταβάλλει το υπάρχον καθεστώτος προστασίας και οικιστικού ελέγχου προκειμένου να ευνοήσει την ανάπτυξη σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και εντός δασικών και άλλων εκτάσεων, με την κατασκευή των ανάλογων υποδομών και σειράς συναφών χρήσεων.

3 Τροποποιεί τη δασική νομοθεσία με βασικό στόχο τον προσδιορισμό των όρων και προϋποθέσεων βάσει των οποίων εισάγεται η δυνατότητα μεταβολής τής κατά προορισμό χρήσης των δασών και των δασικών εκτάσεων ή της εξυπηρέτησης άλλων χρήσεων με την επίκληση του δημοσίου συμφέροντος, σε συνάρτηση με το ιδιαίτερο νομικό καθεστώς που διέπει την ιδιοκτησία και την εκμετάλλευση αυτών.

4 Εναρμονίζει τη δασική νομοθεσία προς την υφιστάμενη τουριστική (και όχι αντιστρόφως, όπως θα ήταν λογικό), καθώς εκτός από ξενοδοχεία και γήπεδα γκολφ, που ήδη προβλέπονται, εντάσσονται στις επιτρεπτές επεμβάσεις οι ολοκληρωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων και οι εγκαταστάσεις αξιοποίησης ιαματικών πόρων.

5 Διευρύνει, ανεξέλεγκτα, τις επιτρεπτές επεμβάσεις στα δάση, στις δασικές και τις δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις.

6 Διευκολύνει τη διαδικασία χαρακτηρισμού εκτάσεων.

7 Παρέχει τη δυνατότητα εγκατάστασης εντός των δασών ακόμη και εν δυνάμει εξαιρετικά ρυπογόνων δραστηριοτήτων, όπως τα τυροκομεία και τα ελαιοτριβεία, με κίνδυνο μεταφοράς της ρύπανσης στις πηγές των υδάτινων πόρων με πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα των υδάτων της χώρας.

8 Υποβαθμίζει τη σημασία της αναδάσωσης έπειτα από πυρκαγιά, καθώς η υφιστάμενη συνταγματική υποχρέωση παραμένει μόνο για περιοχές που κρίθηκαν αναδασωτέες κατόπιν πυρκαγιάς και ανεγέρθηκαν κτίσματα μετά το 2007.

9 Επιτρέπει το ελεύθερο εκτέλεσης έργων σε δασικές περιοχές που κάηκαν, καθώς δασικές περιοχές για τις οποίες υπήρχε έγκριση επέμβασης πριν καούν δεν θα χαρακτηρίζονται πλέον αναδασωτέες ώστε να είναι δυνατή η άνευ περιορισμού αξιοποίησή τους.

10 Απελευθερώνει από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας τα κληροτεμάχια που αποκτήθηκαν μετά το 1975, εάν δεν καλύπτονται από δασική βλάστηση την περίοδο δημοσίευσης του νόμου, και τα οποία δεν είναι δυνατόν να οικοδομηθούν, με αποτέλεσμα -πλην των άλλων- να προσφέρεται το χρονικό περιθώριο αυθαίρετου καθαρισμού τους από κάθε είδος δασικής βλάστησης ή ίσως και εμπρησμού τους.

11 Περιορίζει, χαριστικά, τις οικονομικές υποχρεώσεις των εξορυκτικών εταιρειών, καθώς η καταβολή ανταλλάγματος θα υπολογίζεται πλέον ΜΟΝΟ ως προς την επέμβαση στην επιφάνεια του εδάφους και όχι στην αναλογία της εκμεταλλεύσιμης επιφάνειας, αφήνοντας ασύδοτη την εκμετάλλευση του υπόγειου ορυκτού πλούτου, χωρίς καταβολή αντίστοιχου τιμήματος προς το ελληνικό Δημόσιο.

Οι "παγίδες" των ρυθμίσεων

Την προηγούμενη εβδομάδα κάποιες τράπεζες ανακοίνωσαν την πρόθεση τους να βοηθήσουν με ρυθμίσεις τους δανειολήπτες που δυσκολεύονται να αποπληρώσουν τις δόσεις των δανείων τους. Αν και οι προθέσεις εμφανίζονται αγαθές εντούτοις μόλις ο δανειολήπτης φτάσει στο γκισέ μπορεί να διαπιστώσει ότι στο βάθος του τούνελ βρίσκονται άλλες προθέσεις για το λόγο αυτό προσοχή σε τρία σημεία:

1ο : Στην περίπτωση που το δάνειο δεν έχει προσημείωση για κάποιο ακίνητο τότε είναι πιθανό , να τεθεί προσημείωση σε κάποιο ακίνητο του δανειολήπτη . Η προοπτική αυτή διευκολύνει όπως είναι φυσικό την τράπεζα να εισπράξει σε περίπτωση αδυναμίας τους δανειολήπτη με μεγαλύτερη ευκολία τα χρήματα της αφού μπορεί να θέσει σε καθεστώς μόνιμης απειλής με το σπίτι ή το οποιοδήποτε άλλο ακίνητο έχει προσημειωμένο. Μία άλλη παραλλαγή είναι να ζητηθεί και πρόσθετη εγγύηση με την προσημείωση και άλλου ακινήτου του δανειολήπτη. Αυτό θα πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία αφού αν λόγω της κρίσης βρεθείτε σε αδυναμία αποπληρωμής τότε τα περιθώρια διαφυγής είναι ελάχιστα αφού τα κυκλώματα ….

2ο : Στην περίπτωση που στο δάνειο δεν υπάρχει εγγυητής είναι πιθανό να ζητηθεί κάποιος εγγυητής με ακίνητα περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα διαδεδομένη πρακτική για να καλυφθεί πολλαπλώς το ποσό της οφειλής. Καλό θα ήταν στην σημερινή συγκυρία να το αποφύγετε…

3ο : Υπάρχει περίπτωση να ζητηθεί ένα εφάπαξ ποσό ώστε να προχωρήσει η ρύθμιση του δανείου . Το ύψος του ποσού μπορεί να ποικίλει ανάλογα την τράπεζα και το ύψος της οφειλής . Ενδεχομένως αν το ποσό είναι σχετικά μικρό να είναι συμφέρουσα η καταβολή του αφού με τον τρόπο αυτό θα μπει μία τάξη στα οικονομικά σας…

Αρπάζει ακίνητα με το "έτσι θέλω"

«Καμπανάκι» για τα ακίνητα χιλιάδων ιδιοκτητών ενόψει της οριστικοποίησης του Εθνικού Κτηματολογίου. Οπως περιγράφεται στις οδηγίες του ΥΠΟΙΚ, όσοι δεν τα έχουν δηλώσει και τα ακίνητα καταγραφούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη», θα τα χάσουν και θα περάσουν στον έλεγχο του Δημοσίου, μόλις καταστεί οριστική η πρώτη εγγραφή. Οπως σημειώνει το star.gr αν και στην περίπτωση αυτή δημιουργείται υπέρ του Δημοσίου αμάχητο τεκμήριο, υπάρχει η δυνατότητα αμφισβήτησης από τον ιδιώτη με αγωγή εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Όταν εκδικαστεί αμετάκλητα η αγωγή περί του ακινήτου, τότε αναλόγως της απόφασης περνά στον έλεγχο του Δημοσίου ή στα χέρια του ιδιώτη.

Τα φιλέτα στη τροϊκα

Το πρώτο χαρτοφυλάκιο ακινήτων του Δημοσίου που θα διατεθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτες επενδυτές θα παρουσιάσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών στους εκπροσώπους της τρόικας. Τα εν λόγω ακίνητα αναμένεται να διατεθούν σε ιδιώτες μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ στόχος του υπουργείου είναι να ακολουθήσει και δεύτερο "πακέτο" πριν από το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι η συζήτηση για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου έχει ανοίξει εδώ και καιρό, ενώ από τον Ιανουάριο έχει ξεκινήσει και η καταγραφή των ακινήτων, η αντικειμενική αξία των οποίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 340 δισ. ευρώ.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki