Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Κατοικία: 75% πτώση σε τέσσερα χρόνια

Στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδα πέφτει η προσφορά νέων κατοικιών το 2010. Όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι την φετεινή χρονιά οι άδειες οικοδομής που θα εκδοθούν θα αφορούν σε 50.000 περίπου κατοικίες -ίσως και χαμηλότερα- έναντι 60.000 το 2009. Πρέπει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τ0 2006 η πτώση θα ανέρχεται στο 75%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών η εξέλιξη αυτή φέρνει το επίπεδο της αγοράς κατοικίας σε επίπεδα της δεκαετίας του '70 και φυσικά έχει άμεση επίπτωση στην μεταβολή του ΑΕΠ και στην απασχόληση. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με επίσημα στοιχεία ήδη έχουν χαθεί 70.000 θέσεις εργασίας στην οικοδομή ενώ για το επόμενο εξάμηνο ο αριθμός αυτός μπορεί να πλησιάσει τις 100.000 .

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι η συνεισφορά της αγοράς κατοικίας (επενδύσεις) στη μεταβολή του ΑΕΠ συρρικνώθηκε το 2009 στο 3% και αν δεν ανατραπεί -που δεν αναμένεται-η σημερινή κατάσταση τότε στο τέλος του 2010 μπορεί θα υποχωρήσει σε επίπεδα κάτω απο το ψυχολογικό όριο του 3% με τεράστιες επιπτώσεις και στην προσπάθεια για δημοσιονομική εξυγίανση.

Το real estate στο διαδίκτυο

Όταν μιλάς με τους φίλους και την οικογένεια για την πώληση του σπιτιού σας, πολλοί θα σας πουν ότι για να πωλήσετε το σπίτι σας το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι "να το προβάλλετε στο διαδίκτυο." Μπορεί να έχουν δίκιο. Καθώς πάνω από το 50% των αγοραστών σήμερα κάνουν στο σπίτι τους on-line αναζήτηση. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Στην πραγματικότητα το διαδίκτυο είναι ένας απέραντος ωκεανός πληροφοριών. Το σπίτι σας θα είναι "στο διαδίκτυο" αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να βρεθεί από εκεί ένας αγοραστής . Για αυτό σκεφτείτε ως αγοραστής πως θα αναζητούσατε ένα ακίνητο. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα είναι ένα καλό πρώτο βήμα που θα αποκαλύψει πώς θα προβάλλετε το σπίτι σας με επιτυχία σε απευθείας σύνδεση. Αφού έχετε εντοπίσει αυτά τα hotspots που θα βοηθήσουν στη παρουσίαση με έναν οπτικά ελκυστικό τρόπο σκεφτείτε τις πιθανές ερωτήσεις και προχωρήστε :

1. Χρησιμοποιήστε βάσεις δεδομένων Εάν για παράδειγμα το σπίτι σας εμφανίζεται στην ιστοσελίδα ενός κτηματομεσίτη, είναι πολύ πιθανόν ότι το σπίτι σας θα τοποθετηθεί αυτόματα σε μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων. Ακόμη και οι ιδιώτες πωλητές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις μηχανές αναζήτησης για να προβάλουν-διαφημίσουν το ακίνητο τους σε σημεία –κλειδιά.

2. Αγοράστε ένα domain name Είναι μια διαδικτυακή διεύθυνση που δείχνει σε έναν ιστότοπο ή ιστοσελίδα. Μπορείτε να αγοράσετε ένα domain name γρήγορα. . Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσετε τις τεράστιες επισκεψιμότητες των βάσεων δεδομένων των μηχανών αναζήτησης .

3. Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα Μια ιστοσελίδα δίνει την δυνατότητα να χτίσετε τη διαφήμιση σας online και να απευθύνεστε σε πολύ μεγάλο κοινό. Αυτό μπορεί να γίνει απλά ,ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται από παρόχους υπηρεσιών. Η κατασκευή ιστοσελίδων είναι μία απλή υπόθεση και δωρεάν αφού εταιρείες παρέχουν ιστοσελίδες πρότυπο .

4.Χρησιμοποιήστε την κοινωνική δικτύωση Γνωρίζετε ότι ένας εκπληκτικός αριθμός αγοραστών συγκεντρώνει πληροφορίες από την παραπομπή ενός φίλου ενός συγγενή; Μπορείτε να κάνετε on-line χρήση ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace, Facebook , ακόμη και Twitter.

Ιντερνετ Vs Νοικι

H οικονομική κρίση κάθε άλλο παρά ανασταλτικά λειτούργησε το 2010 για τις αγοραπωλησίες μέσω διαδικτύου. Έρευνες διαπιστώνουν ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου κινήθηκε περί το 1,4 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση υπολογίζεται στο 75% έναντι του 2009. Για το 2011 προβλέψεις παραγόντων του κλάδου κάνουν λόγο για τζίρο που ίσως ξεπεράσει τα 2 δισ., ενώ σε βάθος δεκαετίας θωρούν σχεδόν βέβαιο ότι το ποσό αυτό θα ανέρχεται σε πάνω από 10 δισ. Τα εν λόγω στοιχεία αποδεικνύουν ότι το διαδίκτυο απαντά στην τάση που διέπει την αγορά αυτήν την εποχή αναφορικά με την αξιοποίηση εναλλακτικών καναλιών αγοραπωλησιών, αφού εξασφαλίζει χαμηλό κόστος και ευρεία γεωγραφική στόχευση κοινού. Οι on line αγορές είναι μία ακόμη τάση που ξεκίνησε από το εξωτερικό και έχει αποκτήσει αμέτρητους οπαδούς και στην Ελλάδα. Τα οφέλη Οι αγορές online συνδυάζουν καλύτερες τιμές, ποικιλία νέων ή μεταχειρισμένων προϊόντων που ένα συμβατικό κατάστημα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί και προϊόντα που σε κάποιες περιπτώσεις διατίθενται αποκλειστικά μέσω internet. Το διαδίκτυο αποτελεί εναλλακτικό τρόπο προβολής και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς έτσι οι επιχειρήσεις μειώνουν σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα, έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε χώρο και προσωπικό, ενώ προσεγγίζουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών. Ετσι, πληθαίνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που ψάχνουν να αναπτύξουν την ηλεκτρονική τους παρουσία, καθώς συνειδητοποιούν ότι το διαδίκτυο είναι ένας χώρος όπου τους δίνεται η ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, χωρίς τις επιβαρύνσεις ενός φυσικού καταστήματος. Αν αναλογιστεί κανείς ότι, πριν από μερικά χρόνια, οι χρήστες που πραγματοποιούσαν online αγορές δεν ξεπερνούσαν το 4%-5% του συνόλου, καταλαβαίνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο σε αυτό το επίπεδο εξελίσσεται σημαντικά στη χώρα μας. Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα είτε ως συμπληρωματικά ψηφιακά κανάλια σε υπάρχοντα φυσικά καταστήματα ή ως καθαρά ηλεκτρονικά καταστήματα όπου οι παραδόσεις γίνονται κυρίως μέσω courier. Η αγορά αυτή του ελληνικού λιανεμπορίου είναι η μοναδική που κινείται με ετήσια αύξηση πάνω από 50% και αναμένεται στα επόμενα χρόνια να υπάρχουν πάνω από 3.000 ηλεκτρονικά λιανεμπορικά καταστήματα στη χώρα μας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν ήδη είναι είτε προεκτάσεις υπαρχόντων επιτυχημένων φυσικών καναλιών (πχ. Πλαίσιο, Carouzos, Carefour, Praktiker), ή νέα ψηφιακά κανάλια που συνδυάζονται με καταστήματα (π.χ. Eshop, DealmyDay, getitnow κ.λπ.), ή νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες από νέους επιχειρηματίες (π.χ. buldoza, fashinating, mamadespoina κ.λπ.) αλλά και νέοι ψηφιακοί ενδιάμεσοι λιανέμποροι (π.χ. Skroutz). Ετσι, όλο και περισσότερες εταιρείες αντιλαμβάνονται τη σημασία της online παρουσίας τους, όπως και το καταναλωτικό κοινό, το οποίο όλο και πιο συχνά επιλέγει το διαδίκτυο για τις αγορές του, αφού μπορεί να αποβούν εξαιρετικά συμφέρουσες. Μάλιστα, η δυνατότητα αξιολόγησης και σύνδεσης με τα social media, (facebook και το twitter), αλλά και η επιστράτευση των smart phones, είναι μερικές μόνο από τις εφαρμογές που μπορούν να αποβούν χρυσοφόρες στις εταιρείες, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία online shopping στον πελάτη.

Τα μέτρα για την Αθήνα

Μέτρα για την ανάπτυξη προβληματικών περιοχών στις μεγάλες πόλεις της χώρας πρόκειται να ανανακοινωθούν τις επόμενες μέρες. Τα μέτρα στα οποία περιλαμβανονται και αλλαγές χρήσης θα στοχεύουν: α) στην συγκράτηση ή την επιστροφή των ιδιοκτητών ακινήτων στις περιοχές αυτές β) στην προσέλκυση κατοίκων και ενοικιαστών μεσαίων εισοδηματικών τάξεων γ) στην αλλαγή μέρους της υπάρχουσας χρήσης σε χρήση κατοικίας Παράλληλα προχωρά ηη σύνταξη ενός νέου πράσινου ΓΟΚ (Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού), η επικαιροποίηση του Κτηριοδομικού Κανονισμού και νέος τρόπος έκδοσης αδειών . Στο πρώτο τρίμηνο του 2011 θα κατατεθούν οι προτάσεις και των δύο Ρυθμιστικών Σχεδίων για τις περιοχές της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Τα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της Αθήνας βρίσκονται σε ταχεία εξέλιξη, πεζοδρόμηση Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας, γραμμική πλατεία Πανεπιστημίου με μέσα σταθερής τροχιάς πάνω σε αυτή.Παράλληλα προωθούνται μέτρα για τις παραδοσιακές περιοχές κατοικίες της Αθήνας: Πατήσια, Κυψέλη, Εξάρχεια καθώς και αναβάθμιση της οδού Πειραιώς .

Πρόγραμμα κατεδαφίσεων

Πρόγραμμα κατεδαφίσεων στο κέντρο της Αθήνας σχεδιάζεται από τα αρμόδια υπουργεία και τη περιφέρεια Αττικής. Αν και είναι άγνωστος πότε θα γίνουν αυτές-αφού εξαρτάται και από τους πόρους αλλά και από τυχόν προσφυγές στην δικαιοσύνη- το σχέδιο στις γενικές του γραμμές έχει συνταχθεί.

Σε πρώτη φάση θα γίνει ένα ξεκαθάρισµα µεταξύ των εγκαταλελειμμένων κτιρίων και εκείνων που είναι κενά αλλά χαρακτηρίζονται διατηρητέα και προβλέπεται να ανακαινιστούν ώστε να φιλοξενήσουν δραστηριότητες που θα προσελκύουν επισκέπτες. Στη συνέχεια θα υπάρξει κατεδάφιση κτιρίων ή ακόµη και ευρύτερων συνόλων κτιριακών εγκαταστάσεων, στη θέση των οποίων θα αναπτυχθούν ψυχαγωγικές δραστηριότητες και χώροι πρασίνου. Ανάλογη πρόβλεψη υπάρχει, για παράδειγµα, για το αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ στον Κεραμικό, όπου είναι σε εξέλιξη η εξαγορά από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Τουρισµού της έκτασης 4,5 στρεµµάτων προκειµένου να κατεδαφιστούν τα υφιστάµενα κτίρια, να αναπλαστεί και να δοθεί στους πολίτες. Σημειώνεται επίσης ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει καταρτίσει πρόγραµµα ανακαίνισης των διατηρητέων κτιρίων και κατεδάφισης των επικίνδυνων, κόστους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, το οποίο µπορεί να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια.

Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι το πρόγραμμα χρακτηρίζεται ως φιλόδοξο αφού στα ιδιωτικά κτίρια αλλά και σε εκείνα για τα οποία προβάλλουν διεκδικήσεις οι ιδιώτες , η διαδικασία θα είναι χρονοβόρος και δαιδαλώδης λόγω δικαστικών εμπλοκών που μπορεί να παρουσιαστούν.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki