Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Κανόνες για την προστασία των πεζών

Την ασφαλή διέλευση των πεζών στη διάρκεια εκτέλεσης έργων σε κοινόχρηστους χώρους προστατεύει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η ΚΥΑ «Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» δίνει για πρώτη φορά μια συνολική λύση και ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από έργα που αφορούν στην ανέγερση κτηρίων, εγκατάσταση δικτύων, κ.λπ. Σύμφωνα με τις διατάξεις, στη διάρκεια εκτέλεσης οποιωνδήποτε εργασιών θα πρέπει να προφυλάσσεται η ασφαλής διέλευση των οχημάτων, των πεζών και ειδικά των ατόμων με αναπηρία. Έτσι, τίθενται κανονισμοί και επιβάλλεται η λήψη μέτρων στις περιπτώσεις εγκατάστασης εργοτάξιου σε κοινόχρηστους χώρους (π.χ. πεζοδρόμια). Προβλέπεται η προφύλαξη του πεζού με σταθερή οριοθέτηση από το εργοτάξιο και η δημιουργία πρόσθετων πεζοδρομίων όταν αυτά καταλαμβάνονται από τις εργασίες, για τη διασφάλιση της αδιάκοπης διάβασής τους. Στην ΚΥΑ περιγράφονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληρούν τα πρόσθετα πεζοδρόμια (ελάχιστες διαστάσεις, υλικά κατασκευής, τοποθέτηση, κ.λπ.), καθώς και με ποιον τρόπο η όδευση των πεζών θα κατευθύνεται με ασφάλεια. Ακόμη, ορίζονται οι περιφράξεις του χώρου του εργοτάξιου που θα προφυλάσσουν τους πεζούς από την πτώση αντικειμένων από σκαλωσιές, πτώση σε χώρους εκσκαφής, κ.λπ. Παράλληλα, ορίζονται διατάξεις σχετικά με το φωτισμό, την οδική σήμανση και γενικότερη πληροφόρηση του διερχόμενου πολίτη για την ύπαρξη εργοτάξιου, καθώς και με την αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου μετά το πέρας των εργασιών, αλλά και με την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες των παραπάνω.

Βροχή η προσφυγές

Σε μαζική αμφισβήτηση κατά του ΕΝΦΙΑ καταφεύγουν οι φορολογούμενοι έχοντας υποβάλλει ενδικοφανείς προσφυγές κατά του φόρου. Οι φορολογούμενοι ουσιαστικά αμφισβητούν το εκκαθαριστικό αλλά και το κατά πόσο ο φόρος είναι συνταγματικός.

Η μαζικότητα των προσφυγών κατά του ΕΝΦΙΑ προκύπτει από εγκύκλιο που απέστειλε σε όλες τις εφορίες η ΓΓΔΕ κα. Κατερίνα Σαββαΐδου, στην οποία τονίζεται ότι :

«Λόγω της υποβολής μεγάλου αριθμού ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α., στα πλαίσια της απλοποίησης των διαδικασιών, παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και των φορολογικών αρχών κατά την παραλαβή και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών:

Από την εγκύκλιο προκύπτουν και οι λόγοι αμφισβήτησης που επικαλούνται φορολογούμενοι.

Πιο συγκεκριμένα επικαλούνται αντισυνταγματικότητα του φόρου, αμφισβητούν τις αντικειμενικές αξίες, ζητούν απαλλαγή από τον φόρο, δηλώνουν οικονομική αδυναμία, ανάγκη διόρθωσης των στοιχείων Ε9 και άλλα ζητήματα.

Με την εγκύκλιο δίνονται οδηγίες για καταχώρηση όλων των ενδικοφανών προσφυγών σε ειδική εφαρμογή στο Taxis.

 

Αναλυτικά η εγκύκλιος έχει ως εξής:

Λόγω της υποβολής μεγάλου αριθμού ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α., στα πλαίσια της απλοποίησης των διαδικασιών, παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και των φορολογικών αρχών κατά την παραλαβή και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών:

1. Οι ενδικοφανείς προσφυγές που υποβάλλονται κατά τα προβλεπόμενα μέσω των αρμοδίων Δ.Ο.Υ. πρωτοκολλούνται αυθημερόν και στη συνέχεια, καταχωρούνται στην υφιστάμενη ηλεκτρονική εφαρμογή της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών σε ειδικό πίνακα, ο οποίος περιλαμβάνει μόνο τα ακόλουθα πεδία:

• Δ.Ο.Υ.

• Α.Φ.Μ.

• ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ή ΕΠΩΝΥΜΙΑ

• ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

• ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ

• ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ

• ΛΟΓΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ (σύμφωνα με την κωδικοποίηση που αναφέρεται στην παρ. 3 της παρούσης)

 

2. Ακολούθως, οι ενδικοφανείς προσφυγές, μαζί με τις προσβαλλόμενες πράξεις διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. (εκκαθαριστικά), και τα έγγραφα που τυχόν προσκόμισαν οι υπόχρεοι, διαβιβάζονται συγκεντρωτικά (σε φυσική μορφή) στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, μία φορά την εβδομάδα (για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών η διαβίβαση μπορεί να γίνεται στο τέλος της εβδομάδας και πάντως, εντός της προβλεπόμενης από το άρθρο 63 του Κ.Φ.Δ. προθεσμίας των 7 ημερών), με διαβιβαστικό έγγραφο, στο οποίο επισυνάπτεται και εκτύπωση, από την ηλεκτρονική εφαρμογή, κατάστασης των προσφυγών που αποστέλλονται.

3. Κατά παρέκκλιση των οριζομένων στην ΠΟΛ.1069/4.3.2014 Εγκύκλιο, ειδικά για τις ενδικοφανείς προσφυγές που ασκούνται κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α.:

α) η αρμόδια φορολογική αρχή δεν συγκροτεί ηλεκτρονικό φάκελο της υπόθεσης και

β) δεν συντάσσει έγγραφο αιτιολογημένων απόψεων επί των ισχυρισμών που προβάλλει ο υπόχρεος.

Αντί για το έγγραφο απόψεων συμπληρώνεται ο πίνακας (στην ηλεκτρονική εφαρμογή), όπου καταχωρούνται κωδικοποιημένοι οι λόγοι της προσφυγής, Για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών, οι λόγοι έχουν κωδικοποιηθεί ως εξής (συμπληρώνεται το αντίστοιχο πεδίο, ενώ μπορούν να συμπληρωθούν και περισσότεροι του ενός κωδικοί, σύμφωνα με τους λόγους που προβάλλει ο προσφεύγων) :

 

1 : Αντισυνταγματικότητα

2 : Αμφισβήτηση Αντικειμενικών αξιών

3 : Αιτήματα απαλλαγών άρθ.7 Ν 4223/2013

4 : Οικονομική αδυναμία

5 : Διόρθωση στοιχείων Ε9

6 : Άλλα θέματα

 

4. Διευκρινίζεται ότι η παραλαβή, ηλεκτρονική καταχώριση και διαβίβαση των ενδικοφανών προσφυγών κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. γίνεται από την αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του υπόχρεου Δ.Ο.Υ., δεδομένου ότι στις περιπτώσεις αυτές δεν συντάσσεται έγγραφο απόψεων επί της ενδικοφανούς προσφυγής.

Διάφορο είναι το ζήτημα της άσκησης, στη συνέχεια, δικαστικής προσφυγής κατά τυχόν σιωπηρής απόρριψης της ενδικοφανούς προσφυγής ή απόρριψής της ως απαράδεκτης, καθώς στην περίπτωση αυτή, ο φάκελος της υπόθεσης θα διαβιβάζεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. υποδοχής του Τμήματος Δικαστικού, για τη σύνταξη απόψεων επί της προσφυγής και την αποστολή του διοικητικού φακέλου στο αρμόδιο Δικαστήριο, σύμφωνα τις οικείες διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας και τις διατάξεις του άρθρου 1, περ. 97 της υπ΄ αριθ. Δ6Α 1036682 ΕΞ/2014 25.2.2014 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 478) Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και του άρθρου 80 παρ. 7 του Π.Δ. 111/2014 (ΦΕΚ Α΄178).

 

Πουλήστε ...

Την αγορά των κρατικών ομολόγων που διαπραγματεύονται σε χαμηλές τιμές με τη χρήση πόρων που μπορούν να αντληθούν από την πώληση κρατικής περιουσίας πρότεινε ο σύνδεσμος της μόνιμης αντιπροσωπείας του ΔΝΤ στην Αθήνα, κ. Μπομπ Τράα. Μιλώντας σε συνέδριο που διοργάνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για τις προοπτικές των οικονομικών στη ΝΑ Ευρώπη, ο κ. Τράα επεσήμανε την ανάγκη εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών, μέσω της επιτάχυνσης των διαρθρωτικών αλλαγών που θα αυξήσουν τη ανταγωνιστικότητα, της αύξησης των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού και της περιστολής της σπατάλης. Οπως είπε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ, το ελληνικό δημόσιο μπορεί να ιδιωτικοποιήσει εταιρείες που έχει στην κατοχή του και να πουλήσει ακίνητη περιουσία, διοχετεύοντας τα κεφάλαια που θα αντλήσει στην επαναγορά μέρους του δημόσιου χρέους, ώστε να ξεκινήσει πιο γρήγορα η αποκλιμάκωσή του ως ποσοστό του ΑΕΠ. Παράλληλα, μίλησε για την ανάγκη αξιόπιστης στατιστικής απεικόνισης των μεγεθών της ελληνικής οικονομίας, υπογραμμίζοντας ότι οι αρχές δεν γνωρίζουν με ακρίβεια τους αριθμούς, γεγονός που υποσκάπτει την εμπιστοσύνη. Ο κ. Τράα τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης των αγορών εργασίας και υπηρεσιών, της βελτίωσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, της αλλαγής της φορολογικής νομοθεσίας ώστε να γίνει πιο δίκαιη και του αποτελεσματικότερου ελέγχου των δαπανών. Ο ίδιος πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές της Ελλάδας, παρομοιάζοντάς τη με μία Mercedes που ενώ μπορεί να τρέξει με 100 χλμ την ώρα, τώρα κινείται με 20 χλμ.

Μεγάλα σπίτια στα αζήτητα

Κατακόρυφη αύξηση της προσφοράς ενοικιαζόμενων κατοικιών άνω των 150 τετραγωνικών μέτρων καταγράφει πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην αγορά της Αττικής. Η έρευνα βασίστηκε στο αριθμό των κατοικιών που έχει δημοσιοποιηθεί η πρόθεση του ιδιοκτήτη τους να τις προσφέρει προς ενοικίαση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να εντοπίζεται στα προάστια της Αττική που χαρακτηρίζονται ως προνομιούχα στα οποία η αύξηση εκτιμάται ότι κινείται στα επίπεδα του 20% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή και στο γεγονός ότι κατασκευαστές προσφέρουν για ενοικίαση κατοικίες που εξακολουθούν να παραμένουν απούλητες.

Το σχέδιο για το πόθεν έσχες

Το «πόθεν έσχες» θα εφαρμόζεται στην πραγματική τιμή πώλησης του ακινήτου, ενώ πιθανότατα σε αυτή θα προστίθενται και οι υπόλοιπες δαπάνες όπως έξοδα μεταβίβασης του ακινήτου (έξοδα συμβολαιογράφου, μεταγραφής κλπ), σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.Πάντως, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες, σε πολλές περιοχές oι αγοραίες τιμές διαμορφώνονται σήμερα κατά μέσο όρο από 950 έως 1.350 ευρώ/τ.μ. (μέση τιμή 1.150 ευρώ και 140 - 250 ευρώ για οικόπεδα) που σημαίνει ότι βρίσκονται κάτω από τη μισή τιμή της αντικειμενικής στην περιοχή αυτή που έχει προσδιοριστεί σε 2.500 ευρώ από το 2007 (ποσοστό 54%). Το 2012 η μέση τιμή ήταν περίπου 1.650 ευρώ (μείον 34% από την αντικειμενική) και το 2011 ήταν 2.250 ευρώ (μείον 10% της αντικειμενικής). Έτσι η εφορία θα δέχεται το ποσόν της συναλλαγής που θα αναγράφει ο αγοραστής στο συμβόλαιο αγοράς, όποιο και αν είναι αυτό χωρίς να λαμβάνει υπόψη την αντικειμενική αξία. Η επιβολή τεκμηρίου με βάση την αντικειμενική αξία είχε οδηγήσει σε πάγωμα των αγοραπωλησιών τους τελευταίους μήνες με τους μεσίτες να βρίσκονται σε κατάσταση νευρικής κρίσης καθώς αδυνατούν να ολοκληρώσουν συμβόλαια αν και υπάρχουν αγοραστές και έτοιμα deals.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki