Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

Εμμεση δήμευση ...

Δήμευση δια της «πλαγίας οδού» σε ακίνητα –κυρίως οικόπεδα και αγροτεμάχια- που έχουν δεσμευτεί λόγω απαλλοτρίωσης φέρνει το άρθρο 32 παρ. 2 του νομοσχεδίου για το νέο ΓΟΚ . Και όλα αυτά , στην κυριολεξία κρυφά, αφού ούτε στη διαβούλευση του σχεδίου υπήρχε, στην δε αιτιολογική έκθεση αιτιολογείται το επιχείρημα της εξασφάλισης ελεύθερων χώρων.

Με την ανωτέρω προτεινόμενη ρύθμιση ουσιαστικά παρέχεται στο κράτος και στους ΟΤΑ το όπλο της Δήμευσης μέρους της ιδιοκτησίας αφού, οποτεδήποτε, θα μπορούν, αφού δεσμεύσουν μία ιδιοκτησία και την χαρακτηρίσουν με τροποποίηση του σχεδίου δρόμο, πλατεία πάρκο, χώρο σχολείου, χώρο ΚΑΠΗ, πολιτιστικό κέντρο κλπ., στην συνέχεια να μην καταβάλλουν την αποζημίωση για την απαλλοτρίωση και όταν η ιδιοκτησία αυτή αποδεσμεύεται και αίρεται η απαλλοτρίωση, αυτή θα είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει είτε εισφορά σε γη, να της αφαιρούν δηλαδή τετραγωνικά μέτρα είτε, εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, επειδή έχει κτίσμα, να καταβάλλει την αντίστοιχη των μέτρων εισφορά σε χρήμα.Αντιμετωπίζεται δηλαδή η ιδιοκτησία ως εντασσόμενη πρώτη φορά σε σχέδιο πόλεως. Ο ιδιοκτήτης συνεπώς της ιδιοκτησίας που θα δεσμευθεί για απαλλοτρίωση, όχι μόνο θα υποστεί μια απίστευτη ταλαιπωρία λόγω της δέσμευσης της ιδιοκτησίας του αλλά όταν η απαλλοτρίωση θα αρθεί, επειδή δεν θα του καταβληθεί η αποζημίωση μετά από χρόνια, θα είναι υποχρεωμένος να εισφέρει ή σε εμβαδόν από την ιδιοκτησία του ή να πληρώσει τα αντίστοιχα μέτρα της εισφοράς σε χρήμα προκειμένου να άρει την απαλλοτρίωση και να καταστήσει την ιδιοκτησία του εκμεταλλεύσιμη πάλι.

Ας πάμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Στο τέλος της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 2508/97 προστίθενται εδάφια ως εξής:

"Τα παραπάνω εφαρμόζονται και για ιδιοκτησίες ή τμήματα αυτών που καθορίστηκαν ως κοινόχρηστοι μεταγενέστερα με τροποποίηση ή αναθεώρηση σχεδίου, καθώς και για τους χώρους που χαρακτηρίστηκαν ως κοινωφελών χρήσεων ή σκοπών με την αρχική ένταξη ή μεταγενέστερα ως ανωτέρω. Ειδικά στις περιπτώσεις αποχαρακτηρισμού χώρου προοριζόμενου για κοινωφελή σκοπό η εισφορά διατίθεται μόνο για τον ίδιο ή άλλο κοινωφελή σκοπό και εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό μπορεί είτε να διατεθεί για τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου ή να μετατραπεί σε χρηματική. Η πράξη τροποποίησης του σχεδίου της παρούσας κατά το μέρος που αφορά στη μετάσταση κυριότητος υπέρ του οικείου Ο.Τ.Α. μεταγράφεται νόμιμα στο οικείο υποθηκοφυλακείο ή καταχωρείται στο Κτηματολογικό Γραφείο. Στις παραπάνω περιπτώσεις ο υπόχρεος σε εισφορά δεν συμμετέχει στις τυχόν επιπλέον επιβαρύνσεις από την πράξη αναλογισμού αλλά υποκαθίσταται από τον οικείο Δήμο.».

Προκειμένου να κατανοηθεί η σημασία και η σκοπιμότητα της ανωτέρω διάταξης ας δούμε τις αναφέρει η περίπτωση ε της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 2508/1997 στην οποία προστίθεται η ανωτέρω δηλαδή ποια είναι τα παραπάνω στα οποία η ανωτέρω διάταξη αναφέρεται.

«ε) Οι ιδιοκτησίες, οι οποίες έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλεως με τις διατάξεις του Ν.Δ. 17.7./16.8.1923 (σ. σ Το 90% των ελληνικών πόλεων έχουν ενταχθεί στο σχέδιο με το ΝΔ αυτό) και στις οποίες αίρεται η ρυμοτομική αναγκαστική απαλλοτρίωση, που επιβλήθηκε με την ένταξη στο σχέδιο, σε συμμόρφωση αποφάσεων των αρμόδιων δικαστηρίων, υποχρεούνται σε εισφορά σε γη σύμφωνα με τα ποσοστά που προβλέπονται στο άρθρο αυτό. Η εισφορά υπολογίζεται και επιβάλλεται με την πράξη τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου. Η εισφορά αποτελεί ποσοστό της επιφάνειας της ιδιοκτησίας, όπως αυτή υφίσταται κατά το χρόνο της πράξης τροποποίησης και διατίθεται ολόκληρη υποχρεωτικά για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων που θεσμοθετούνται με την τροποποίηση αυτή. Το μέγεθος της εισφοράς μνημονεύεται και απεικονίζεται ως θέση στην πράξη τροποποίησης, είναι αυτοδίκαια εισφερόμενο, τίθεται σε κοινή χρήση μετά τη δημοσίευση της πράξης και δεν απαιτείται σύνταξη της πράξης εφαρμογής που προβλέπεται στο άρθρο 12 του Ν. 1337/1983. Εάν με την τροποποίηση του σχεδίου επιβάλλεται για λόγους πολεοδομικούς η δημιουργία κοινόχρηστου χώρου μεγαλύτερου αυτού της εισφοράς σε γη, συντάσσεται πράξη αναλογισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 17.7.1923 και του Ν. 5269/ 1931 (ΦΕΚ 274 Α') για το επιπλέον τμήμα. Αν η ύπαρξη οικοδομής, κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 42 του Ν.Δ. 17.7.1923, νομίμως υφισταμένης, εμποδίζει τη διάθεση της εισφοράς για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου, είναι δυνατόν, κατά την κρίση της υπηρεσίας να μετατρέπεται σε ισάξια χρηματική συμμετοχή. Στην περίπτωση αυτή ο προσδιορισμός της αξίας για την πραγματοποίηση της μετατροπής αυτής γίνεται από το αρμόδιο δικαστήριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2882/2001.»

Μέχρι σήμερα όποια ιδιοκτησία είχε ενταχθεί κατά την έγκριση του σχεδίου και μόνο σαν κοινόχρηστος χώρος (δρόμος πάρκο πλατεία) και μόνο, όταν αποδεσμευόταν με άρση της απαλλοτρίωσης, γιατί δεν είχε καταβληθεί η αποζημίωση για την απαλλοτριωσή της είχε υποχρέωση να συνεισφέρει για την δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.

Η προτεινόμενη για ψήφιση διάταξη περιλαμβάνει την υποχρέωση για εισφορά σε όλες ανεξαιρέτως τις ιδιοκτησίες που δεσμεύτηκαν προς απαλλοτρίωση για κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους, όχι μόνο αρχικά, αλλά οποτεδήποτε στη συνέχεια, αλλά ακόμα και σε όσες θα δεσμευτούν στο μέλλον για οποιαδήποτε χρήση κονόχρηστα (δρόμους πάρκο πλατείες) ή κοινωφελή (σχολεία, ΚΑΠΗ, αθλητικές εγκαταστάσεις πολιτιστικά κέντρα κλπ. και θα αίρεται η απαλλοτρίωση, επειδή το κράτος ή οι δήμοι ή ο υπόχρεος φορέας δεν κατέβαλλαν την αποζημίωση. Επιβάλλεται δηλαδή πάλι για δεύτερη φορά εισφορά σε αυτές που είχαν ήδη συνεισφέρει για την δημιουργία κοινόχρηστων ή κοινωφελών χώρων του σχεδίου ή είχαν καταβάλλει εισφορά σε χρήμα.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη και οι ιδιοκτησίες αυτές είναι υποχρεωμένες να συνεισφέρουν σε γη ή σε χρήμα ως εξής (Ν. 1337/83 άρθρο 8):

α. Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10%.

β. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 250 τ.μ. μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 20%.

γ. Για τμήμα ιδιοκτησίας, πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 30%.

δ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 2000 τ.μ. ποσοστό 40%.

ε. για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2000 τ.μ. ποσοστό 50%.

στ. Για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10.000 τ.μ. που ανήκουν σ' έναν ιδιοκτήτη, για το τμήμα τους πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 60%.

Ενδεικτικά και σαν παράδειγμα:

Οικόπεδο ενός ιδιοκτήτη εμβαδού 2.000 τ.μ που εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης πριν το 1980 σαν άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο, στην συνέχεια το έτος 2000 με τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου χαρακτηρίσθηκε σαν χώρος για σχολείο. Η αποζημίωση για την απαλλοτρίωση δεν καταβλήθηκε ποτέ με αποτέλεσμα η απαλλοτρίωση να αρθεί.

Μετά την άρση της απαλλοτρίωσης απαιτείται τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου προκειμένου η ιδιοκτησία αυτή να καταστεί άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο χωρίς το ρυμοτομικό βάρος της επιβληθείσης δέσμευσης. Με την προτεινόμενη διάταξη ο ιδιοκτήτης του ακινήτου αυτού ο οποίος επί 12 χρόνια στερήθηκε την δυνατότητα εκμετάλλευσης της ιδιοκτησίας του, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε χωρίς ποτέ να του καταβληθεί η αποζημίωση, προκειμένου να καταστήσει πάλι άρτιο και οικοδομήσιμο το οικόπεδο του μετά την άρση της απαλλοτρίωσης με τροποποίηση του σχεδίου, όπως απαιτείται, οφείλει να εισφέρει:

α. Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10% τετ. μέτρα 25

β. Για τμήμα ιδιοκτησίας από 250 τ.μ. μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 20%. τετ. μέτρα 50

γ. Για τμήμα ιδιοκτησίας, από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 30%. τ.μ 150

δ. Για τμήμα ιδιοκτησίας από 1000 τ.μ. μέχρι 2000 τ.μ. ποσοστό 40%. τ.μ 400 και συνολικά 625 τ.μ

Συνεπώς με βάση το ανωτέρω παράδειγμα για την δεσμευθείσα ιδιοκτησία των 2.000 τ.μ, εάν ισχύσει η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 32 παρ. 2 του νομεσχεδίου για το νέο ΓΟΚ, ο ιδιοκτήτης αυτής θα είναι υποχρεωμένος να συνεισφέρει συνολικά 625 τ.μ για την δημιουργία κοινόχρηστων ή κοινωφελών χώρων ή το ισόποσο των μέτρων αυτών σε χρήμα, προκειμένου να αποδεσμευθεί η ιδιοκτησία του

Νέο "φρούτο" στην αγορα

Ενα νέο φρούτο έχει εμφανιστεί στην αγορά. Πρόκειται για κερδοσκόπους, που διαφημίζουν στο Διαδίκτυο την πρόθεσή τους να αποκτήσουν οποιοδήποτε ακίνητο (γραφείο, κατοικία, κατάστημα) με την προϋπόθεση ότι η τιμή θα είναι κάτω από την αντικειμενική αξία. Στόχος τους όπως αναφέρουν μεσιτικά γραφεία, ιδιοκτήτες που είναι διατεθειμένοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, ακόμα και κάτω από την αντικειμενική αξία, αρκεί να «ξεφορτωθούν» το ακίνητο που μέχρι πρότινος νοίκιαζαν. Η τάση αυτή αφορά κυρίως μεγάλης ηλικίας ακίνητα, στο κέντρο της πόλης ή σε συνοικίες με πληθώρα οικονομικών μεταναστών, τα οποία κατά κανόνα δεν ιδιοχρησιμοποιούνται, αλλά διατίθενται προς ενοικίαση. Πρόκειται για γκαρσονιέρες και διαμερίσματα μικρής επιφάνειας, έως 60-70 τ.μ., των οποίων το ύψος του ενοικίου που εισπράττεται δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ μηνιαίως. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, η είσπραξη των ενοικίων καθίσταται δυσχερής και πολλοί ιδιοκτήτες έχουν λαμβάνειν αρκετούς μήνες ενοικίων, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μισθωτές. Σήμερα, οι ιδιοκτήτες τους διαπιστώνουν ότι η απόδοση από την ενοικίαση είναι τόσο μικρή, που η πιο συμφέρουσα επιλογή είναι η πώληση. Κύριος λόγος είναι η επιβολή του ειδικού τέλους ακίνητης περιουσίας, που επί της ουσίας τούς στερεί 2-3 ενοίκια τον χρόνο, αλλά και το τεκμήριο διαβίωσης, το οποίο φέτος είναι κατακόρυφα αυξημένο, με αποτέλεσμα να επίκεινται σημαντικά πρόστιμα σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες. Αυτό, γιατί τα μειούμενα εισοδήματά τους δεν αρκούν για να καλύψουν τα νέα τεκμήρια.

Η αγορά ακινήτων σε αριθμούς

Τουλάχιστον τριάντα χρόνια πίσω πήγε η αγορά ακινήτων τους τελευταίους 29 εφιαλτικούς μήνες. Το realestatenews.gr προσπάθησε να καταγράψει την πορεία των βασικών μεγθών της οικοδομής από το 2009 μέχρι σήμερα . Ετσι , η δυσμενής κατάσταση του κλάδου τα τελευταία δύο έτη αποτυπώνεται:

Α. Στον δείκτη οικοδομικών έργων (που καταρτίζεται με βάση τη δραστηριότητα των σημαντικότερων κατασκευαστικών εταιριών), ο οποίος στο 9μηνο’11 σημείωσε πτώση κατά -28,0% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης κατά -31,6% το 2010 και -17,5% το 2009. Από τη σύνθεση του δείκτη, τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισε ο δείκτης παραγωγής οικοδομικών έργων κατά -50,0% στο 9μηνο΄11 (2010: -38,1%), ενώ η πτώση του δείκτη παραγωγής πολιτικού μηχανικού, που αναφέρεται σε μεγάλα δημόσια έργα, ήταν αισθητά μικρότερη κατά -16,5% στο 9μηνο΄11, λόγω της αύξησης του δείκτη παραγωγής έργων πολιτικού μηχανικού κατά +4,8% στο 1ο 3μηνο΄11, έναντι πτώσης -27,8% στο 2ο 3μηνο΄11 και κατά -28,0% το συνολικά το 2010.

Β.Στην πτώση της παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος κατά -35,00% το 2011, μετά την πτώση του κατά - 14,53% 2010 και -25,33% το 2009. Επίσης, η πτώση της παραγωγής τσιμέντου ήταν -37,76% το 2011 από -14,32% το 2010 και -21,37% το 2009.

Γ. Στην πτώση του υπολοίπου των στεγαστικών δανείων κατά -2,9% σε ετήσια βάση και τον Ιαν.΄12 κατά -3,1% (Δεκ.΄11:-2,9%, Νοέμ.΄11: -2,7%, Οκτ.’11: -2,4%, Σεπτ.’11: -2,1%, Ιούλ.’11: -2,1%, Ιαν.΄11: 0,6%, Δεκ.’10: -0,3%, Δεκ.’09: +3,7%).

Δ. Στην συρρικνωση των αποδόσεων των επενδύσεων σε κατοικίες καθώς η μείωση του λόγου του δείκτη τιμών των κατοικιών προς τον δείκτη των ενοικίων συνεχίσθηκε στο 1ο, στο 2ο και στο 3ο 3μηνο΄11, με συγκρατημένο όμως ρυθμό, λόγω της επιβράδυνσης της μείωσης των τιμών των κατοικιών (μέση εκατοστιαία μεταβολή: 1ο 3μηνο.΄11: -5,4%, 2ο 3μηνο.΄11: -4,9%, 3ο 3μηνο΄11: -4,3%, 4ο 3μηνο΄2011: -5,9%) και της σχετικής σταθερότητας του ρυθμού μεταβολής των ενοικίων (μέση εκατοστιαία μεταβολή: 1ο 3μηνο΄11: +1,44%, 2ο 3μηνο.΄11: +1,03%, 3ο 3μηνο΄11: +0,61%, 4ο 3μηνο΄11: +0,27%).

Κατοικία: Καπέλλο 30.000 στο απόθεμα

Σε κατάσταση πανικού βρίσκονται πλέον οι υποψήφιοι αγοραστές κατοικίας καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων έχοντας να αντιμετωπίσεις την φορολογική «τρομοκρατία» του υπουργείου Οικονομικών, το φόβο της ανεργίας, την ανασφάλεια σχετικά με τα μελλοντικά του εισοδήματα και την πιστωτική ασφυξία «απέχει» από την αγορά. Η ζήτηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του ΙΟΒΕ, το 93% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι δεν πρόκειται να κινηθεί στην αγορά για απόκτηση κατοικίας τους επόμενους 12 μήνες. Από την άλλη πλευρά , η προσφορά μέρα με την μέρα αυξάνεται καθώς με τους σημερινούς ρυθμούς απορρόφησης εκτιμάται ότι μέχρι το τελος του έτους θα έχουν προστεθεί στο αδιάθετο απόθεμα τουλάχιστον 30.000 νέες κατοικίες. Είναι άλλωστε σαφές ότι οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν το 2011, εκτός από περιορισμένες, ήταν και βεβιασμένες. Οι πωλητές πούλησαν με την ψυχολογία και την πίεση της κρίσης, θεωρώντας ότι απώλεσαν το ακίνητό τους σε πολύ χαμηλή τιμή. Είναι επίσης ξεκάθαρη η υπερπροσφορά ακινήτων στην αγορά, καθώς εκτός από το απόθεμα των νεόδμητων κατασκευών, προστίθενται χιλιάδες ακίνητα προς πώληση, από ανθρώπους που αναζητούν ρευστότητα ή επιχειρούν να απαλλαγούν από την περιουσία τους για φορολογικούς λόγους.

Εκατομμύρια για ενοίκια

Πανάκριβα ενοίκια συνεχίζει να καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο σε ιδιώτες εν μέσω κρίσης, για την στέγαση υπηρεσιών του, την ίδια στιγμή που τα κρατικά ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα. Αυτό επισημαίνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλης σε σχετική ερώτηση που απευθύνει προς τους υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικώς και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Μάλιστα, ήδη ο οικονομικός εισαγγελέας έχει διατάξει την διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας σχετικά με τα ακίνητα που μισθώνει το Δημόσιο στο κέντρο της πρωτεύουσας έναντι αδρής αμοιβής ενώ την ίδια στιγμή πολλά δημόσια κτήρια παραμένουν αναξιοποίητα. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα ο ερωτών βουλευτής, την στιγμή που καταβάλλονται 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για ενοίκια των γραφείων όπου στεγάζουν 8 από τις 16 ανεξάρτητες διοικητικές Αρχές, πολλά είναι τα κρατικά ακίνητα που μένουν αναξιοποίητα. Επικαλούμενος τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο κ. Παπαδημούλης αναφέρει ότι ο Συνήγορος του Πολίτη πληρώνει περίπου 1,2 εκατ. ευρώ τον χρόνο στην Μονή Βατοπεδίου για πολυτελές ακίνητο που βρίσκεται πίσω από το Χίλτον, στην οδό Χατζηγιάννη Μέξη 5. Μάλιστα, διαχειριστής του ακινήτου είναι ο προσωρινά κρατούμενος ηγούμενος της Μονής, κ. Εφραίμ. Επίσης, το ΑΣΕΠ πληρώνει πάνω από 150 χιλιάδες ευρώ τον μήνα ή κοντά στα 2 εκατ. ευρώ τον χρόνο για το κτίριο στην οδό Πουλίου. Αντίστοιχα περίπου 41.000 ευρώ το μήνα καταβάλλονται για την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, 20.543 ευρώ για το ΕΣΡ, 14.000 ευρώ για τα γραφεία του Συνηγόρου του Καταναλωτή και 11.800 ευρώ για τη στέγαση της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην λεωφόρο Συγγρού.

Όπως αναφέρεται, την ίδια στιγμή, η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) έχει επισημάνει τουλάχιστον 20 ακίνητα που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας και τα οποία ανήκουν σε Ασφαλιστικά Ταμεία ή είναι εθνικά κληροδοτήματα και που μπορούν να καλύψουν χωρίς κόστος για το δημόσιο τις ανάγκες στέγασης και λειτουργίας τόσο των ανωτέρω ανεξάρτητων αρχών όσο και άλλων κρατικών υπηρεσιών που βρίσκονται σε μισθωμένα κτήρια. Ο κ. Παπαδημούλης ζητεί να μάθει από τους αρμοδίους υπουργούς πόσα είναι τα κτήρια που μισθώνουν οι κρατικές υπηρεσίες – τόσο ο στενός όσο και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας – και ποιο το συνολικό ύψος των μισθωμάτων που καταβάλουν για τα έτη 2009-2010-2011, καθώς και για ποιο λόγο τα ακίνητα του δημοσίου παραμένουν αναξιοποίητα και δεν χρησιμοποιούνται για την στέγαση κρατικών υπηρεσιών που νοικιάζουν κτήρια ιδιωτών; Επίσης, ερωτά ποια είναι αυτά και ειδικότερα πόσα από αυτά βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας και ποιο θα ήταν το χρηματικό όφελος για το δημόσιο από την μη καταβολή μισθωμάτων εάν αξιοποιούσε τα ανωτέρω ακίνητα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki