Ακόμα κι αν οι ιδιοκτήτες εξασφαλίσουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για να συντάξουν συμβόλαια και να ξεφορτωθούν σπίτια πριν τους τα αρπάξει το Δημόσιο μέσω της υπερφορολόγησης, πολλοί τρομάζουν όταν ενημερώνονται από τον συμβολαιογράφο ότι θα πρέπει να μπλέξουν σε νέα έξοδα και περιπέτειες. Η σύνταξη ενός συμβολαίου έχει μετατραπεί σε γραφειοκρατικό μαρτύριο αφού πλέον απαιτείται:
1. Βεβαίωση από μηχανικό για το ακίνητο που μεταβιβάζεται. Ανάλογα με το αν υπάρχουν και αυθαιρεσίες στην κατασκευή του ακινήτου, θα εξαρτηθεί η αμοιβή του ή και τα πρόστιμα για την πολεοδομική «τακτοποίηση».
2. Για ακίνητα άνω των 50 τ.μ. απαιτείται και Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης. Θα πρέπει να αναζητήσουν και να πληρώσουν και ενεργειακό επιθεωρητή.
3. Βεβαίωση από τον δήμο όπου βρίσκεται το ακίνητο για τον ΤΑΠ που θα δείχνει αν είναι σωστά τα τετραγωνικά που δηλώνονται στο συμβόλαιο.
4. Να προσφύγουν σε λογιστή-φοροτεχνικό που θα εκδώσει πιστοποιητικό ότι έχουν πληρωθεί οι φόροι ακίνητης περιουσίας. Πέραν της αμοιβής του, αν υπάρχουν οφειλές (ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ κ.λπ.) θα πρέπει να εξοφληθούν. Αν υπάρχουν μάλιστα περισσότεροι συνιδιοκτήτες, θα εκδοθούν ξεχωριστά βεβαιώσεις για τον καθένα που θα απομειώσουν το τίμημα.