Πριν μερικές εβδομάδες στα πλαίσια της δημοσιογραφικής έρευνας έγινε προσπάθεια να καταγράφούν οι υποδομές κυρίως σε αποχετευτικά δίκτυα σε τουριστικές περιοχές των νομών της Πελοποννήσου που γειτνιάζουν με την Αττική. Τα συμπεράσματα της έρευνας απογοητευτικά. Δεν υπήρχαν συγκεντρωτικά στοιχεία και η καταγραφή θα έπρεπε να γίνει ρωτώντας ένα δήμο και παρακαλώντας υπευθύνους και ανεύθυνους να δώσουν πληροφορίες και στοιχεία. Η πραγματικότητα αυτή δυστυχώς δεν αφορά μόνο τις συγκεκριμένες περιοχές αλλά αποτελεί μία πραγματικότητα για ολόκληρη ην Ελλάδα. Η θλιβερή αυτή διαπίστωση δεν έχει μόνο φιλολογικό και δημοσιογραφικό χαρακτήρα. Τα αποτελέσματά της αφορούν κυρίως στο πόσο φιλικό είναι το περιβάλλον για τη προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων κυρίως από το εξωτερικό. Για παράδειγμα ένας επενδυτικός οίκος του εξωτερικού προκειμένου να εξετάσει την πιθανότητα να πραγματοποιήσει μία επένδυση αναλύει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που παρέχουν την εικόνα του οικονομικού περιβάλλοντος. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες επενδυτών που δεν δέχθηκαν να συζητήσουν μία επένδυση λόγω έλλειψης διαθέσιμων στοιχείων. άλλωστε είναι γνωστό ότι αυτό που λείπει είναι τα κεφάλαια και όχι ο χώρος.
Για τη διαμόρφωση αυτού του εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος υπεύθυνοι δεν είναι τόσο η ΟΤΑ, όσο η κεντρική Κυβέρνηση η οποία ουσιαστικά αδιαφορεί στο να "κτίσει" όχι μόνο βάσεις δεδομένων αλλά φιλικούς μηχανισμούς παροχής πληροφόρησης. Για παράδειγμα δεν έχει εκπαιδεύσει στελέχη να συγκεντρώνουν τη πληροφόρηση και – το κυριότερο- να διαχειρίζονται τη ροή τους τόσο προς την πλευρά των χρηστών-ιδιωτών- όσο προς την πλευρά και των άλλων φορέων του Δημοσίου. Πρόκειται για ουσιαστική αλλά επικοινωνιακή διαδικασία η οποία είναι απαραίτητη στη διαδικασία προσέλκυσης επενδύσεων. Δυστυχώς οι αρμόδιοι φορείς συμπεριφέρονται λες και οι υπηρεσίες στις οποίες εργάζονται είναι «μαγαζί του πατέρα τους» και δεν καταλαβαίνουν ότι τελικά η ίδια η εργασιακή τους δραστηριότητα είναι άνευ ουσίας και σκοπιμότητας αν δεν εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο. Πρόκειται για μία πραγματικότητα η οποία εξηγεί, δικαιολογεί και ερμηνεύει το γεγονός ότι η χώρα μας είναι ουραγός στη προσέλκυση επενδύσεων από το εξωτερικό. Με απλά λόγια ο επενδυτής , που επιλέγει μία αγορά , δεν θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους « δράκους και τα τέρατα» αλλά αντίθετα θα πρέπει να αισθανθεί ότι η προσπάθεια του είναι ευπρόσδεκτη και αυτό εκφράζεται με έργα και όχι με λόγια. Σε διαφορετική περίπτωση θα στραφεί στο διπλανό μαγαζί το οποίο θα του προσφέρει αυτό που είναι απαραίτητο. Την εξυπηρέτηση. Ενδεικτική για όλα τα παραπάνω είναι η στάση που έχουν υιοθετήσει οι Ισπανοί και οι Ιταλοί η οποία έχει ως αποτέλεσμα κάθε χρόνο να πραγματοποιούνται επενδύσεις ύψους δις. ευρώ στην αγορά ακινήτων. Αντί λοιπόν οι αρμόδιοι να περιμένουν να ανακαλύψουν τη πυρίτιδα ας πάνε να δουν πως δουλεύουν οι….κουτόφραγκοι.