Επιταχύνει το ΤΑΙΠΕΔ τις διαδικασίες «παραχώρησης» (χρήση, λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση) των υπό ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ορίζοντας τις 30 Σεπτέμβρη ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Εκτιμάται πως θα γίνει σκληρή μάχη από επτά εταιρικά ή κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν προεπιλεγεί, καθώς τα περίπου 18 εκατ. επιβατών που διακινούνται στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια συνιστούν άμεσα κέρδη για τα μονοπώλια.
Συνολικά βγαίνουν για παραχώρηση δύο ομάδες από 7 συν 4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 + 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία, μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Από Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κω, Κέρκυρα και Χανιά εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης των υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων. Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας χαρακτηρίζονται «αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους» και, βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατομμύρια.
Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές είναι οι: «Vinci» - «Ελλάκτωρ», «J&P Αβαξ» - «Zurich Airport», «Fraport» - «Copelouzos», ΜΕΤΚΑ - «Corporacion America», ο «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», η «Aeroports De La Cote d' Azur» και η «Advent International». Παράγοντες της «αγοράς» δεν αποκλείουν και επιχειρηματικές «συμμαχίες» της τελευταίας στιγμής.