Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Τα deal των κινέζων

Την υπογραφή σειράς επιχειρηματικών συμφωνιών, συνολικού ύψους άνω των 6 δισ. ευρώ, διακρατικών συμφωνιών, καθώς και επισκέψεις σε Ικόνιο και Κρήτη περιλαμβάνει το πρόγραμμα της τριήμερης επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ στην Ελλάδα.

Ωστόσο, παρά την προσπάθεια που κατέβαλε η ελληνική πλευρά, οι Κινέζοι θα αναχωρήσουν από τη χώρα μας το Σάββατο χωρίς να έχει υπογραφεί ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ της Cosco και του ΟΛΠ, μέσω του οποίου θα άνοιγε ο δρόμος για επενδύσεις περί τα 250 εκατ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ του λιμανιού.

Κυβερνητικά στελέχη φορτώνουν τη μη επίλυση της εκκρεμότητας στη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), η οποία παρενέβη και αφαίρεσε από την ημερήσια διάταξη της πρόσφατης γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ την έγκριση του φιλικού διακανονισμού με το επιχείρημα πως δεν έχει επέλθει οριστική συμφωνία με την Κομισιόν.

Τις τελευταίες εβδομάδες η Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών και ο οργανισμός Enterprise Greece έδωσαν μάχη με τον χρόνο για να προχωρήσει η υπογραφή των συμφωνιών και να υπάρξουν διμερείς επαφές το επόμενο τριήμερο.

Μεταξύ των συμφωνιών που θα ανακοινωθούν περιλαμβάνεται, κατά πληροφορίες, και το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τον κινεζικό κατασκευαστικό κολοσσό Sinohydro, την 6η μεγαλύτερη τεχνική εταιρεία της Κίνας με παρουσία σε 55 χώρες και κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία στο Βελιγράδι.

Επίσης, υπογράφεται η συμφωνία συμμετοχής της κινεζικής Fosun στον όμιλο που έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για την εκμετάλλευση του Ελληνικού. Περιλαμβάνονται, ακόμα, συμφωνίες στον τομέα των εξαγωγών μαρμάρου (κάποιες είχαν υπογραφεί και στο παρελθόν), της οινοποιίας κ.λπ.

Κυρίως, όμως, θα υπογραφούν συμφωνίες μεταξύ Ελλήνων εφοπλιστών και κινεζικών τραπεζών για ναυπήγηση πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας. Κατά τη διάρκεια του Ελληνοκινεζικού Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας, στο οποίο θα μιλήσουν οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Κίνας, θα γίνουν περίπου 150 συναντήσεις μεταξύ κινεζικών και ελληνικών επιχειρήσεων, κυρίως ναυτιλιακών.

Από το 2010 λειτουργεί το Κινεζοελληνικό Ταμείο Ναυτιλιακής Ανάπτυξης, με κεφάλαια περί τα 5 δισ. δολάρια από τα οποία οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν απορροφήσει περί το 1,2 δισ. για ναυπήγηση πλοίων στην Κίνα. Οι Κινέζοι ετοιμάζονται να αυξήσουν τους διαθέσιμους πόρους του ταμείου, ενώ πολλοί εκπρόσωποι κινεζικών τραπεζών θα βρεθούν αυτές τις ημέρες στην Αθήνα προς αναζήτηση πελατείας μεταξύ των πλοιοκτητών.

Η εκκρεμότητα του φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco για τις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων που είχε υπογραφεί το 2008 δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τη νέα επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά και του Κινέζου ομολόγου του στο Ικόνιο. Την Παρασκευή ο Λι Κετσιάνγκ και ο Αντ. Σαμαράς θα βρεθούν στο Ικόνιο για να εγκαινιάσουν μια νέα επιχειρηματική συνεργασία: η Cosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινούν τη μεταφορά προϊόντων του κινεζικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού Huawei προς την Τσεχία.

Ο Λι Κετσιάνγκ, σε άρθρο που δημοσίευσε χθες η Καθημερινή, υποστηρίζει πως η Κίνα θέλει να μετατρέψει το Πειραιά «στο καλύτερο του είδους του στη Μεσόγειο». Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την ανάληψη σειράς έργων που συνδέονται με την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, αλλά και για τη χρηματοδότησή τους. Θεωρούν πως για να επωφεληθεί πλήρως ο Πειραιάς ως διαμετακομιστικό κέντρο πρέπει να αναβαθμιστεί το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας.

ΠΗΓΗ: euro2day

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki