Αναιμική ανάπτυξη, μόλις 0,1% το 2015, προβλέπει για την Ελλάδα ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη στην εξαμηνιαία έκθεσή του, στην οποία αναθεωρεί επί τα χείρω όλες τις προβλέψεις του για την ελληνική οικονομία. Η απειλή, ωστόσο, που επικρέμεται πάνω σε όλες τις προβλέψεις είναι «το ενδεχόμενο η ελληνική κυβέρνηση να μην καταλήξει σε μια ικανοποιητική συνεργασία με τους δανειστές της», κάτι που θα οδηγούσε «σε σημαντική περιστολή της παραγωγής και του εισοδήματος των νοικοκυριών», επισημαίνει ο Οργανισμός. Το στοίχημα για την ελληνική οικονομία παραμένει η εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και οποιαδήποτε αποτυχία θα πλήξει την ανάπτυξη, που εκτιμάται οριακή για το 2015 και στο 2,3% για το 2016. Πρόκειται για προβλέψεις πολύ κατώτερες αυτών που είχε κάνει ο ΟΟΣΑ στην προηγούμενη έκθεσή του τον Νοέμβριο, με βάση τις οποίες το ΑΕΠ της χώρας θα αυξανόταν κατά 2,3% το 2015 και 3,3% το 2016, ενώ η Ε.Ε. προβλέπει ανάπτυξη 0,5% φέτος και 2,9% το 2016. Οι στόχοι για τις επενδύσεις και την ενίσχυση της κατανάλωσης, εκτιμά ο ΟΟΣΑ, υπονομεύονται από τις πιστωτικές συνθήκες και τη χαμηλή εμπιστοσύνη στην οικονομία, ενώ τα κέρδη από τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, δεν είναι αρκετά για να ωθήσουν τις εξαγωγές, εάν δεν συνοδευθούν από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την άρση των εμποδίων στο εμπόριο και τις επενδύσεις. Η ανεργία, αν και σε καθοδική πορεία, θα επιμείνει σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 25,7% το 2015 και στο 24,7% το 2016 (έναντι 25,2% και 24,1% της προηγούμενης πρόβλεψης) και ο αποπληθωρισμός θα συνεχίσει και το 2015, για να περάσει σε θετικό έδαφος το 2016. Το χρέος θα παραμείνει σε πολύ υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 180% του ΑΕΠ το 2015 και 178,1% το 2016 (έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 174,3% και 171,4% αντίστοιχα) και η δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να στοχεύει σε ένα πολύ χαμηλό δημοσιονομικό αποτέλεσμα - ως έλλειμμα του προϋπολογισμού - της τάξης του -3,4% και -2,8% του ΑΕΠ το 2015 και 2016 αντίστοιχα. Κομβικό σημείο αποτελεί η αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος και της ικανότητας συλλογής φόρων, προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση των εσόδων του κράτους, ενώ αναπόφευκτες θεωρούνται και οι περαιτέρω μεταρρυθμίσεις στο ασφαλιστικό, όπως η μείωση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, προκειμένου να συγκρατηθούν οι δαπάνες. Η ανάκαμψη των επενδύσεων εξαρτάται άμεσα από την αποκατάσταση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης και την επιτάχυνση της εφαρμογής των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στην οικονομία. Η καλύτερη πρόσβαση στις πιστώσεις είναι καθοριστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, προοπτική που σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, συνδέεται άμεσα με τη σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος και την αντιμετώπιση του προβλήματος των «κόκκινων» δανείων. Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι σημαντικό μέρος των «κόκκινων» δανείων μπορεί να ανακτηθεί από τον ιδιωτικό τομέα, που χαρακτηρίζεται από σχετικά χαμηλή μόχλευση. Ο εξορθολογισμός των διαδικασιών πλειστηριασμού και η υιοθέτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του προβλήματος. Περαιτέρω η μείωση των κανονιστικών διατάξεων στη βιομηχανία, ειδικά σε ό,τι αφορά την ενέργεια και τις μεταφορές, μπορεί να τονώσει την ανταγωνιστικότητα, τις εξαγωγές και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ενισχύοντας περαιτέρω το επιχειρηματικό κλίμα.