Τινάζονται στον αέρα τα νέα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια λίγο πριν από την ολοκλήρωση των διαδικασιών έγκρισής τους σε 15 δήμους, ενώ σε ακόμη 50 δήμους της Αττικής «παγώνουν» επ' αόριστον ο πολεοδομικός σχεδιασμός, οι εντάξεις εκτάσεων στο σχέδιο πόλης και η οριοθέτηση περιοχών αυθαιρέτων. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, με το νομοσχέδιο που τέθηκε από την περασμένη εβδομάδα σε διαβούλευση για την κατάργηση 21 δημοσίων φορέων, βάζει λουκέτο στον Οργανισμό Αθήνας. Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «ο Οργανισμός ολοκλήρωσε το έργο του» και ότι «δεν έχει λόγο ύπαρξης»! Εκθετο μένει παράλληλα και το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο, προκειμένου να προσφέρει αυξημένες διασφαλίσεις πολεοδομικής νομιμότητας σε υποψήφιους επενδυτές, προέβλεψε σε νόμο, που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες στη Βουλή, ότι οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Αττική θα εγκρίνονται από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), ο οποίος στο μεταξύ με το νεότερο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης κατεβάζει ρολά! Εκτιμάται ότι , η κατάργηση του ΟΡΣΑ, που κινεί όλες τις σχετικές διαδικασίες και εκπονεί το σχετικό νομοσχέδιο, οδηγεί σε νέο εκτροχιασμό του Ρυθμιστικού Αθήνας, με αποτέλεσμα να μείνει ξανά στο ράφι.ο νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας προβλέπει νέο μοντέλο ανάπτυξης για την Αττική, που πριμοδοτεί την αναζωογόνηση του αστικού ιστού, τον εκσυγχρονισμό αντί της μετεγκατάστασης των βιομηχανιών και την ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέχρι τα νότια προάστια. Επίσης το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας δίνει έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις για ιδιωτικές στρατηγικές επενδύσεις συνεδριακού τουρισμού, τουριστικής κατοικίας και σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων στο θαλάσσιο μέτωπο και στον εκτός σχεδίου χώρο. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου είναι μία από τις μεγάλες εκκρεμότητες που θα αφήσει το λουκέτο στον ΟΡΣΑ, καθώς ο Οργανισμός προβλέπεται να συμμετέχει στην παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου αλλά και στη λειτουργία του, με αιχμή τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα αλλάξουν τα δεδομένα στο κέντρο της Αθήνας. Σε εκκρεμότητα μένουν επίσης τα Σχέδια Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το ευρύτερο κέντρο του δήμου της Αθήνας, τις υποβαθμισμένες συνοικίες του Πειραιά και τη Δυτική Αττική. «Κολλάνε» νομοθετικές ρυθμίσεις που ολοκληρώνουν ή συμπληρώνουν το καθεστώς προστασίας σε Θριάσιο Πεδίο, Λαυρεωτική, Ελαιώνα, πάρκο Γουδή, Τατόι κ.α.