Φρένο στην ανάπτυξη της αγοράς εξοχικής κατοικίας σε εκατοντάδες περιοχές της χώρας θέτει η άσκημη κατάσταση του επαρχιακού δικτύου της χώρας. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας βρίσκεται από μέτρια έως απαράδεκτη κατάσταση. Οι ίδιες μελέτες αποκαλύπτουν μάλιστα ότι 2.700 χιλιόμετρα οδικού επαρχιακού δικτύου είναι σε άθλια κατάσταση. «Αυτή τη στιγμή χιλιάδες στρέμματα ελεύθερης γης είναι εντελώς απαξιωμένα λόγω του απαράδεκτου οδικού δικτύου που δεν επιτρέπει ούτε τη πρόσβαση ούτε και οποιαδήποτε αξιοποίηση. Πρόκειται για να ένα φαύλο κύκλο που οι επιπτώσεις του είναι πολύμορφες αφού τη στιγμή που κάποιες περιοχές παραμένουν αναξιοποίητες σε κάποιες άλλες ήδη ανεπτυγμένες οι νέες επενδύσεις οδηγούν σε κορεσμό. Από την άλλη πλευρά η καθυστέρηση στην ανάπτυξη των υπόλοιπων υποδομών και το κυριότερο η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού δημιουργεί αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της αγοράς και στην αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων χιλιάδων ελλήνων.» τόνιζε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος της πολεοδομίας νομαρχίας με μεγάλη ανάπτυξη στην αγορά της εξοχικής κατοικίας και συνέχιζε «όπως προκύπτει από καταγραφές που έχουν πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα νησιά των Κυκλάδων αλλά και στα μικρότερα νησιά των Δωδεκανήσων ενώ ανάλογα προβλήματα υπάρχουν στη ενδοχώρα και στο νότιο κομμάτι της Κρήτης αλλά και στα περισσότερα νησιά του Ιονίου». Από τα στοιχεία έρευνας τα συμπεράσματα της οποίας παρουσιάσθηκαν πρόσφατα στην δημοσιότητα το οδικό επαρχιακό δίκτυο έχει ηλικία 30-40 ετών με πολύ χαμηλό επίπεδο συντήρησης και ασφάλειας. Παράλληλα επισημαίνεται ότι : -Ο κυκλοφοριακός φόρτος αυξάνονται στις τουριστικές περιοχές την θερινή περίοδο με αποτέλεσμα να μεγαλώνει και ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων. -Οι περισσότεροι ισόπεδοι κόμβοι έχουν κατασκευασθεί χωρίς μελέτες και εμπειρικά. -Η ορατότητα είναι κακή -Δεν υπάρχουν στηθαία ασφαλείας αφού αλλού δεν έχουν κατασκευασθεί και αλλού έχουν καταστραφεί χωρίς να αποκατασταθούν. «Όταν το βασικό κριτήριο ενός αλλοδαπού που θέλει να αποκτήσει εξοχική κατοικία είναι η εύκολη , ασφαλής και γρήγορη πρόσβαση στο τόπο μόνιμης κατοικίας του τότε η σημερινή κατάσταση του επαρχιακού δικτύου δεν είναι αυτή που επιβάλλεται να είναι προκειμένου να προτιμήσει την ελληνική αγορά σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.» τόνιζε χαρακτηριστικά μεσίτης που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στα νησιά των κεντρικών Κυκλάδων. Από τα στοιχεία ερευνών προκύπτει ότι το μεγαλύτερο επαρχιακό δίκτυο βρίσκεται στους νομούς Αιτωλοακαρνανίας, Αρκαδίας , Ιωαννίνων , Ηρακλείου και Φθιώτιδας ενώ το μικρότερο στους νομούς Ρεθύμνου ( 102 χιλιόμετρα), Λευκάδας (208 χιλιόμετρα ) και Ζακύνθου (211 χιλιόμετρα). Οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιώνουν στη πραγματικότητα τη αιτιάσεις των ειδικών ότι σε 4 από τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας η αγορά εξοχικής κατοικίας δεν μπορεί να αναπτυχθεί λόγω …δρόμων.