Βομβα ρύπανσης στο Θριάσιο
Σάββατο, 27 Μάρτιος 2010 18:01
Κορυφώνεται η αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ του δήμου Ελευσίνας και την ΔΕΗ και την Χαλυβδουργική με αφορμή την κατασκευή της γιγαντιαίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στο χώρο της Χαλυβουργικής. Ο δήμος υποστηρίζει ότι η πρόσθετη ρύπανση που θα προκύψει σε οξείδια του αζώτου και όζον ισοδυναμεί προς την κυκλοφορία 1,8 εκατ. οχημάτων ημερησίως γενιάς 2000 (Euro 3) ή 3,4 εκατ. οχήματα ημερησίως γενιάς 2005 (Euro 4), με διαδρομή 20 χλμ το καθένα στην περιοχή μας. Όπως μάλιστα αναφέρεται σε επιστολή που εστάλη στον υφυπουργό Περιβάλοντος "Η δραστηριότητα αυτή έχει στόχο την πώληση ρεύματος στην Ιταλία και στην υποκατάσταση της ΔΕΗ Κερατσινίου και κατά συνέπεια δεν είναι κοινωφελές έργο, αλλά είναι έργο επιχειρηματικό το οποίο θίγει και την ανταγωνιστικότητα στην εμπορία ρεύματος." Τόσο ο δήμος όσο και η νομαρχία Δυτικής Αττικής έχουν προσφύγει στο ΣτΕ καθώς και η πολεοδόμηση των περιοχών Χαλυβουργικής και Στρίφι θέτουν ανυπέρβλητα εμπόδια τόσο στην εγκατάσταση της μονάδας όσο και στην δίοδο του Φυσικού Αερίου.
Πάντως , απο την πλευρά κορυφαίων παραγόντων της τοπικής και της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης επισημαίνεται ότι η λειτουργία του εργοαστασίου θα προκαλέσει τεράστια ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς :
- θα δημιουργήσουν έναν μόνιμο κώνο καυσαερίων 4,5 εκατ. κυβικών μέτρων την ώρα πάνω από την Ελευσίνα και το Θριάσιο Πεδίο.
- Ο κώνος των καυσαερίων θα περιέχει 2.000 τόνους το χρόνο περίπου οξείδια του αζώτου και θα οδηγήσει σε βέβαιη υπέρβαση των ορίων ποιότητας, σύμφωνα με τους επιστημονικούς υπολογισμούς και τα μοντέλα ρύπανσης.
- θα οδηγήσουν σε βέβαιη αύξηση του όζοντος σε όλη την περιοχή της Πρωτεύουσας, διότι έχει αποδειχτεί ότι η ρύπανση της περιοχής μας με δύο μηχανισμούς μεταφέρεται στο Λεκανοπέδιο Αθηνών.
- θα οδηγήσουν σε εκπομπή 1,8 εκ. τόνους το χρόνο διοξειδίου του άνθρακα (αέριο του θερμοκηπίου), ποσότητα 10-πλάσια από τα σημερινά δικαιώματα της εταιρείας.
- θα οδηγήσουν συνολικά σε ρύπανση της ατμόσφαιρας ισοδύναμης προς την κυκλοφορία 1,8 εκατ. οχημάτων ημερησίως γενιάς 2000 (Euro 3) ή 3,4 εκατ. οχήματα ημερησίως γενιάς 2005 (Euro 4), με διαδρομή 20 χλμ το καθένα στην περιοχή μας.
- Θα προσθέσουν νέες ποσότητες στερεών αποβλήτων, ενώ ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για τα υπάρχοντα στερεά απόβλητα της εταιρείας, τα οποία παράνομα χρησιμοποιούνται σε επιχωματώσεις. Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (υπόθεση C-163/03) για την περίπτωση των επιχωματώσεων με απόβλητα της Χαλυβουργικής.
- Θα ρυπάνουν τουλάχιστον θερμικά τον Κόλπο της Ελευσίνας, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί θαλάσσια “ευαίσθητη περιοχή”.
-Οι μονάδες θα κατασκευαστούν στις επιχωματώσεις των 500 στρ. θάλασσας που σκανδαλωδώς απέκτησε το 1974 η εταιρεία και των 150 επί πλέον στρ. του Δημοσίου που έχει παράνομα επιχωματώσει.